به گزارش خبرآنلاین از خراسان، محمدر ضا رضویراد با گلایه از تصمیمات سلیقهای و تبعیضآمیز مدیران مرتبط با این حوزه گفت: در حالیکه خط لوله توزیع گاز سی ان جی به طور سراسری در کشور مشغول سرویسدهی است و اکثر نقاط کشور از اصفهان و تهران تا کردستان تنها بعد از ۴۸ ساعت تعطیلی کار خود را از سر گرفته اند اما در مشهد و خراسان رضوی قریب به دو هفته است که تمام جایگاههای سی ان جی تعطیل بوده و هنوز هم مجوز آغاز فعالیت مجدد صادر نشده است.
رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی خراسان رضوی با بیان اینکه در آخرین وعده مسئولان مقرر شده جایگاهها از پنج شنبه آینده سرویسدهی خود را از سر بگیرند، افزود: حتی برای آغاز دوباره فعالیت نیز شرایط و طرحهای عجیب و غریب و غیر قابل اجرا پیشنهاد شده از جمله آنکه تنها ۳۰ درصد جایگاههای شهر فعال باشند و یا به طور شیفتی جایگاههای مختلف نوبتی فعالیت کنند و یا گروهی از جایگاهها روزانه و گروهی نیز شبها خدماترسانی کنند که هیچ کدام از این طرحها نه از نظر اجرایی نزدیک به واقعیت است و نه از نظر اقتصادی برای جایگاهها مناسب است. علاوه بر این تامین امینیت و پیشگیری از تنش و درگیری هم کار بسیار دشواری خواهد بود.
رضوی راد گفت: باید توجه داشت که جایگاهداران استان تا همین امروز که دو هفته از فعالیت و کسب درآمد بازماندهاند، دچار زیان قابلتوجهی شدند و بیش از این نباید و نمیتوان به آنها فشار آورد و یا در صدور مجوز فعالیت تبعیض قائل شد.
وی خاطرنشان کرد: جایگاهداران بازوی اجرای قانون نیستند و شرکت گاز یا شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نمیتوانند اجرای قانون تعزیرات حکومتی را به ما بسپارند. هیچ جایگاهداری نمیتواند به خودروی شخصی ابلاغ کند که فروش گاز فقط مختص تاکسی است و یا وقتی که صفهای طولانی مدت در پشت جایگاه شکل می بندد اما ساعت سرویس دهی جایگاه به پایان رسیده نمیتوانیم به رانندههای در صف انتظار مانده بگوییم که بنا به دستور دولت از این ساعت دیگر نمیتوانیم گاز بفروشیم و باید به جایگاه دیگری بروند و دوباره در صف هستند.
رضوی راد گفت: در حال حاضر هم که دو جایگاه در مشهد فقط به تاکسیهای شهرداری سرویس میدهند باعث درگیریها و تشنجهای فراوان شدهاند چرا که تعداد قابل توجهی از خودروهای شخصی که در حال کار با سرویس های اسنپ، تپسی و سایر تاکسی های اینترنتی هستند نیز نیاز مبرم به استفاده از گاز دارد.
رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی خراسان رضوی یادآور شد: طبق آمارهای رسمی اعلام شده در حال حاضر مصرف بنزین در مشهد ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده، صفهای بنزین طولانی تر شده، آلودگی های محیط زیست افزایش یافته و زمان بسیار بیشتری از رانندگان در صف بنزین صرف میشود. به این موارد اضافه کنید کمبود خودروهای سرویسدهی در تاکسی های اینترنتی و افزایش عجیب و غریب کرایه تاکسی ها؛ همه اینها مواردی است که به دلیل جلوگیری از فعالیت جایگاههای سی ان جی استان به وجود آمده است.
رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی خراسان رضوی گفت: این در حالی است که حداکثر مصرف استان در بیست و چهار ساعت ۲ میلیون متر مکعب است که به نسبت شبکه کشوری عدد قابل توجهی نیست.
وی اضافه کرد: متاسفانه مسئولین بالادستی در چنین شرایطی که جایگاهداران مدت طولانی از کسب درآمد و فعالیت محروم بوده امکان خدمات رسانی به شهروندان را نداشتهاند به جای آن که به فکر جبران خسارات وارده باشند نمک به زخم ما می باشند از جمله اینکه برای تعطیل کردن جایگاه و برای فعالیت مجدد از جایگاهداران درخواست رضایتنامه کتبی کردهاند نکته بسیار عجیبی است من بابت چه چیزی باید به شرکت گاز رضایت بدهم؟
48
نظر شما