هم‌اندیشی معاونان آموزشی و سرگروه‌های درسی مدارس سمپاد استان سمنان

معاونان آموزشی و سرگروه‌های درسیمدارس سمپاد استان سمنان به منظور بازخوانی، برنامه‌ریزی، تشریح و تبیین برنامه‌های گروه‌های درسی مدارس استعدادهای درخشان (تیزهوشان) به میزبانی شهرستان گرمسار گردهم آمدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان در این نشست دکتر خالقی ضمن ابراز قدرشناسی از زحمات و موفقیت‌های به دست آمده در حوزه مدارس استعداد درخشان، گفت: اجرایی کردن ساحت‌های شش‌گانه و راهکارهای سند تحول بنیادین باعنایت به ظرفیت‌های موجود در مدارس سمپاد تاثیر به‌سزایی در پیشبرد و تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت خواهد داشت .

مدیرکل آموزش و پرورش تاکید کرد: مدارس تیزهوشان با برنامه‌ریزی صحیح در مسیر توسعه سمپاد مهارتی، رشته علوم انسانی و هویت‌یابی جوانان مستعد و چند ساحتی گام های موثرتری برداشته و اهتمام لازم داشته باشند.

وی همچنین گفت: همه ما در آموزش و پرورش معلم هستیم و باید دیدمان به گونه ای باشد که بتوانیم برای همکاران خود کاری را انجام دهیم و در نهایت به تمام وظایف خود به خوبی عمل کنیم.

حسین رشیدی، معاون آموزش متوسطه استان نیز ضمن اشاره به راهکارهای موثر در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ویژه موضوع پژوهش در مدارس سمپاد بر اجرای مطلوب نظارت بالینی، برپایی کارگاه‌های توانمندسازی ویژه دبیران، جلسات پویا و مستمر معاونان مدارس، برگزاری اردوها و بازدیدهای علمی، آموزشی و اطلاع‌رسانی در جهت ثبت‌نام دانش‌آموزان در المپیادهای علمی تاکید کرد.

فاطمه نادری، رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان هم در این نشست به تبیین آیین‌نامه آموزشی و شیوه‌نامه گروه‌های آموزشی مدارس سمپاد پرداخت و خواستار پیگیری جدی برنامه‌ها و طرح‌های حوزه سمپاد به‌خصوص مقوله پژوهش، المپیادهای علمی و ورزشی در سطح این مدارس خاص شد.

 هم‌اندیشی معاونان آموزشی و سرگروه‌های درسی مدارس سمپاد استان سمنان

سفر یک روزه مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به شهر خورشید تابان

مدیرکل آموزش و پرورش استان در سفر یک روزه خود به شهرستان گرمسار ضمن شرکت در گردهمایی دست اندرکاران آموزشی مدارس تیزهوشان سمنان با امام جمعه شهر ایوان‌کی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام کشمیر در این دیدار، جایگاه آموزش و پرورش را به عنوان نهادی بنیادین در تربیت نسل آینده مهم برشمرد و ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه رشد و شکوفایی روز افزون این مجموعه فراهم شود و انشاالله شاهد تربیت نسلی پویا و عزتمند در تمام عرصه‌ها باشیم.

دکتر خالقی نیز با ضروری دانستن ارتباط مجموعه‌های فرهنگی در جامعه، گفت: در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت حوزه و نهادهای فرهنگی اعلام می‌کنیم آماده هرگونه همکاری هستیم و از رهنمود امامان جمعه استان نیز بهره خواهیم برد.

از دیگر برنامه های مدیرکل که با همراهی حسین عاشوری (مدیر شهرستان) انجام شد، حضور در نمایندگی آموزش و پرورش ایوان‌کی و بازدید از هنرستان کاردانش علوی، آموزشگاه غیردولتی فاطمه الزهرا(س) و مدرسه سنایی و دیدار نزدیک با دانش آموزان و کادر آموزشی و اداری این مدارس بود.

عادل خالقی همچنین در مدیریت آموزش و پرورش گرمسار در جلسه شورای اداری شرکت کرد. وی در این نشست کمبود نیروی انسانی، فضای آموزشی، هزینه های مدارس و کمبود امکانات را از مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش دانست و اظهار امیدواری کرد با مشارکت همگانی و پشتیبانی اداره کل نوسازی مدارس این مشکلات مرتفع شود.

کد خبر 1706949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =