اسکات اندرسون طراح سرشناس جلوه‌های ویژه در هالیوود که یک جایزه اسکار در کارنامه دارد، معتقد است فیلمی مانند «محمد (ص)» می‌تواند صنعت سینمای ایران را تغییر ‌دهد.

به گزارش خبر آنلاین، مرحله پیش تولید پروژه سینمایی «محمد(ص)» همچنان ادامه دارد و قرار است به زودی فیلمبرداری آن نیز آغاز شود.

طبق اعلام روابط عمومی این فیلم  طی هفته‌ گذشته سرپرست‌های گروه‌های مختلف فنی و هنری به ‌همراه مجید مجیدی کارگردان فیلم، در آخرین سفر مرحله‌ پیش‌تولید از لوکیشن‌های درنظرگرفته‌شده در حوالی بندرلنگه، عسلویه و کرمان بازدید کردند و در هر لوکیشن به ارزیابی نهایی محل و ثبت تصویری موقعیت پرداختند.

در پایان این مجموعه سفرها، جلسه‌‌‌ای با حضور متصدیان دپارتمان‌های مختلف فیلم برگزار شد. در این جلسه که نزدیک به شش ساعت به‌ طول انجامید، گروه تهیه و تولید، گروه کارگردانی، گروه فیلمبرداری، گروه طراحی صحنه و گروه جلوه‌های ویژه حضور داشتند.

بخش عمده‌ای از مباحث این جلسه مربوط به ایجاد هماهنگی‌ بین اسکات اندرسون طراح جلوه‌های تصویری با دیگر دپارتمان‌های فیلم بود که بر اساس بازدید مجدد از لوکیشن‌ها باید در مشاوره با کارگردان فیلم به تصمیم‌گیری نهایی در مورد شکل قطعی سکانس‌های مورد نظر و کیفیت اجرای جلوه‌های ویژه در آنها دست می‌یافتند.

اندرسون درمورد طراحی سکانس‌های فیلم، گفت: «در میان حوادث اصلی فیلم، بخش مربوط به حرکت لشکر ابرهه و جمع‌شدن آدم‌ها پیش از حمله‌ به مکه و حمله‌ی پرنده‌ها [ابابیل] خیلی عظیم است. هم‌چنین کار دهکده‌ ماهی‌گیرها برای ما خیلی خیلی بزرگ است، چون کار با آب در هر نوع طراحی جلوه‌های ویژه‌ دشوار است. هردوی این سکانس‌ها کار تکنیکی و کار خلاقانه‌ی زیادی می‌خواهد. درحال حاضر، این دو سکانس کارهای اصلی ما هستند.»

اسکات ای. اندرسن

اسکات ای. اندرسون سابقه همکاری با فیلمسازانی چون استیون اسپیلبرگ، جیمز کامرون و پیتر جکسون را دارد

او در ادامه درمورد باورپذیر شدن فیلم گفت: «به مجیدی گفتم، به همه‌ کارگردان‌هایی که تاکنون با آنها کار کرده‌ام هم گفته‌ام؛ باید با جلوه‌های ویژه همان‌طور کار کرد که با بخش‌های دیگر فیلم، یعنی کارگردان‌ها همان جور که یک بازیگر را کارگردانی می‌کنند، همان‌جور که از فیلمبردار یک حرکت دوربین را می‌خواهند، یا برای نورپردازی فکر می‌کنند، همان‌طور هم باید به ما بگویند چه می‌خواهند و بگذارند خودمان نگران اجرای آن باشیم.»

اندرسون درباره قابلیت‌های سینمای ایران برای رسیدن به کیفیت تکنیکی هالیوود، گفت: «سؤال اصلی این است که چه‌جور داستانی می‌خواهید تعریف کنید؟ من تعداد محدودی فیلم ایرانی دیده‌ام؛ بیشتر آنها روی آدم‌ها تمرکز دارد و روابط‌شان و سبک روایی عاطفی ظریفی در آنها وجود دارد. آیا صنعت سینمای ایران، صنعتی است که به‌طور معمول «ترانسفورمرز» بسازد؟  منظورم این است که اصلاً دلیلی دارد؟ اولین چیزی که باید از خودتان بپرسید این است که واقعاً به چه هدفی می‌خواهید برسید.»

او توضیح داد: «اگر مسئله این است که می‌خواهید توانایی ساختن فیلم‌های عظیم‌‌تری را پیدا کنید که داستان‌های پیچیده‌تری با آدم‌های بیشتری تعریف کنند، فکر می‌کنم چیزهایی هست که می‌توانید یاد بگیرید. اما این فقط در مورد سی.‌جی.‌آی. نیست؛ سی.‌جی.‌آی. فقط یک ابزار دیگر است، چون اگر کارهای دیگر را درست انجام دهید، سی.‌جی.‌آی. هم جای متناسب خودش را پیدا می‌کند. من معتقدم فیلمی مثل «محمد (ص)» صنعت سینمای یک کشور را تغییر می‌دهد.»

اسکات ای. اندرسن متولد سال 1964 در نیویورک است و تاکنون در بیش 20 فیلم به عنوان انیماتور و سوپروایزر تصاویر کامپیوتری همین طور طراح یا سوپروایزر جلوه‌های تصویری همکاری داشته است.

او سال 1996 برای فیلم «بیب» برنده جایزه اسکار بهترین جلوه‌های تصویری شد و برای فیلم‌های «سربازان سفینه‌ ستاره‌پیما» (1997) و «مرد نامرئی» (2000) هم نامزد اسکار بوده است.

«ورطه»، «شکار اکتبر سرخ»، «ترمیناتور 2: روز داوری»، «جان‌سخت: انتقامجو»، «دروازه نهم»، «من، روبات»، «کاپیتان اسکای و دنیای فردا»، «کینگ کونگ»، «سوپرمن بازمی‌گردد»، «استخوان‌های دوست داشتنی» و «ماجراهای تن تن» از دیگر فیلم‌های اوست که سابقه همکاری با فیلمسازانی چون استیون اسپیلبرگ، جیمز کامرون، پیتر جکسون، رومن پولانسکی، پل ورهوفن، جان مک‌تیرنان و الکس پرویاس را دارد.

از سوی دیگر، ویتوریو استورارو فیلمبردار سرشناس ایتالیایی و برنده سه جایزه اسکار مدیر فیلمبرداری پروژه «محمد (ص)» است.

قرار است «محمد (ص)» به  صورت سه‌گانه‌ای سینمایی و مستقل از هم تولید شود که به مقاطع مختلف حیات پیامبر اسلام (ص) بپردازد. در اولین فیلم، قصه از دوران جاهلیت و شرایط اجتماعی زمان تولد حضرت آغاز می‌شود و در 12 سالگی ایشان به‌پایان می‌رسد.

5858

کد خبر 167851

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 6
    پنجاه میلیارد خرجش میکنه . ریسک بزرگیه . خیلی بزرگ . الان پرفروش ترین فیلم 11 میلیارد دراورده این میخواد 50 تا خرج کنه . خود همین اسکات خدا میدونه چقد میخواد واسه کارش
  • بدون نام IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    5 2
    کشور ماه اینقدر تمدن تاریخ داره از قبل باستان بگیر تا ورود اسلام به ایران.اگ بخواهیم هر واقه تاریخمون بصورت فیلم در بیاریم سینمای هالیوود قورت میدیم.اکه خوب درست بشن...
  • بدون نام IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    5 1
    خدا نگهدار مجیدی باشه واجرش با آقا امام زمان
  • بدون نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    3 1
    دور از هزينه بايد يك ساختار منسجم داشته باشه.در سينما فقط هزينه مهم نيست مهم اينه كه كارگردان بتونه يك مسير منسجمي رو دنبال كنه.در فيلم حضرت سليمان كه اينقدر روش تبليغ شد من فقط دويدن اسبها رو ديدم نه فيلمنامه قوي نه اونجوري كه گفته شد جلوههاي خوب.اميدوارم بااين هزينه فيلمي شايسته پيامبر اعظم در بياد
  • بدون نام IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    2 1
    خدا كنه آبروي ايران و اسلام را بخره! و براي تاريخ سينماي جهان ماندگار باشه. خدا كنه تا حدودي هم به جنبه هاي معنوي دين اسلام نظير عدالت خواهي و مساوات بپردازه. خدا كنه مطابق با مستندات تاريخي ساخته بشه. و در آخر خدا كنه با فيلم ماندگار مصطفي عقاد برابري كه سالها پيش بدون جلوه هاي كامپيوتري ساخته شد برابري كنه. همچنين خوب بود از هنرمندان خودمون بيشتر استفاده ميشد تا فيلم تا حد امكان ايراني-اسلامي ميشد نه ايراني-هاليوودي
  • روحش شاد IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    5 2
    آخه شما كه اطلاعات نداريد چرا نظر ميدين. اولا مجيدي ثابت كرده كه بهترين كارگردان سينماي ايرانه و كارش كلاس جهاني داره و اصلا نبايد اين كارو با فيلم حضرت سليمان مقايسه كرد. در ثاني در كار به اين بزرگي بايد از افراد بزرگ و با تجربه استفاده كرد . مسلما كساني كه مجيدي وارد كار كرده هم سطح فيلم رو بالا ميبرن و هم دانش سينماي داخلي رو .
  • Kabira IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
    3 0
    باشد که انشاء الله با این فیلم صنعت فیلم سازی در ایران رونق گیرد و الگو و شروعی برای فیلم های بعدی در ایران باشد که در سطح جهان و با فیلم های هالیوودی مقایسه و رودست بزند و بودجه بیشتری برای فیلم ها در ایران قائل شوند صحنه های اکشن و فیلم نامه های سرارسر خلاقیت بیافرینند