۱ نفر
۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴

مصاحبه من با ایسنا درباره وبلاگ‌ها:

به اعتقاد یک کارشناس وبلاگ، وبلاگ‌ها تاثیری که در زمان پیداش می‌توانستند در تثبیت و تغییر فرهنگ‌ها داشته باشند، از دست داده‌اند.

محمدرضا نوروزپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: وبلاگ‌ها با ریزش مخاطب مواجه شده‌اند و جای خوشان را به شبکه‌های اجتماعی داده‌اند. اگر بخواهیم ببینیم در صحنه‌ی مجازی چه چیزی روی فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها تاثیر می‌گذارد باید نقش شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: استدلال من این است که روزگاری وبلاگ‌ها به دلیل نو بودن در صحنه‌ی مجازی از محبوبیت برخوردار بودند ولی در حال حاضر به دلیل جذابیت شبکه‌های اجتماعی جایگاه خود را از دست داده‌اند.

:انتشارات ثانیه منتشر کرد

«خبر و روزنامه‌نگاری در عصر دیجیتال» و «نرم‌خبر و سخت‌خبر»

توسط انتشارات ثانیه منتشر شد

ویرایش دوم کتاب نرم‌خبر و سخت‌خبر محمدرضا نوروزپور

کتاب «نرم خبر و سخت خبر؛ خبرنویسی پیشرفته» به چاپ سوم رسید

این کارشناس وبلاگ با بیان این‌که تاثیر وبلاگها از بین رفته است، عنوان کرد: کاربران اینترنت ترجیح می‌دهند در یک فضای تعاملی و چندوجهی فعالیت کنند.

نوروزپور با اشاره به اینکه در شبکه‌های اجتماعی ارتباط با مخاطب بیشتر است، افزود: خدمات اینترنتی در کشور ضعیف است که این باعث می‌شود وبلاگ‌ها رشد نکنند. وقتی اینترنت پرسرعت و بدون فیلتر نیست کاربران ناچار به انتخاب می‌شوند که با توجه به جذابیت شبکه‌های اجتماعی ترجیح می‌دهند به سمت این شبکه‌ها بروند.
4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =