یک روزنامه نگار آمریکایی ایرانی تبار معتقد است که باراک اوباما در 18 ماه باقی مانده از دوران ریاست جمهوری اش از تمرکز بر ایران خواهد کاست ولی به طور حتم در دور بعدی فشار بر ایران را زیاد خواهد کرد.

هومان مجد روزنامه نگار آمریکایی ایرانی تبار روز شنبه مهمان کافه خبر بود. مجد به عنوان یک نویسنده و روزنامه نگار آزاد و مستقل برای نشریاتی چون نیوزویک ، نیویورک تایمز و نیویورکر مطلب می نویسد و صاحب چند عنوان کتاب درباره ایران و سیاست خارجه آمریکاست.

 درکافه خبر درباره مسائل زیادی از جمله کشته شدن اسامه بن لادن، قیام ها در کشورهای عربی، روابط ایران و آمریکا، تحولات خاورمیانه از جمله آشتی فتح و حماس، تغییرات در تیم امنیتی باراک اوباما و پیروزی یا شکست او در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور با هومان مجد گفتگو کردیم.

مجد معتقد است کشته شدن اسامه بن لادن با همان کیفیتی که آمریکایی ها می گویند درست است، قیام های عربی را اصیل و بی دخالت آمریکا می داند، آشتی فتح و حماس را نتیجه سقوط مبارک و مشکلات پیش آمده برای اسد و واقع بینی فلسطینی ها قلمداد می کند و معتقد است که برغم همه مشکلاتی که وجود دارد پیروزی باراک اوباما در دور آتی ریاست جمهوری بسیار محتمل است.

متن کامل گفتگو با هومان مجد در کافه خبر را اینجا بخوانید
5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =