در ترکیه یک روز عزای عمومی اعلام شد/ اردوغان: آقایان رئیسی و امیرعبداللهیان از دوستان ارزشمند من بودند

رئیس‌جمهور ترکیه به‌مناسبت شهادت رئیس‌جمهور ایران و همراهانش، یک روز عزای عمومی در کشورش اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: در جلسه کابینه تصمیم گرفتیم برای شریک شدن در درد عمیق مردم ایران، یک روز عزای عمومی در کشورمان اعلام کنیم.

پیش از این «رجب طیب اردوغان» رئیس ‌جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور ایران اعلام کرد ترکیه در این روزهای تلخ در کنار ایران خواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد کشورش در این روزهای تلخ در کنار ایران بوده و در غم و اندوه مردم این کشور سهیم است.

اردوغان تصریح کرد: پس از سقوط هلیکوپتر، ما با مقامات ایرانی تماس گرفتیم و تمام امکانات خود را برای کمک به تلاش‌های جستجو و نجات بسیج کردیم. در جلسه هیئت دولت تصمیم گرفتیم در کشورمان یک روز عزای ملی اعلام کنیم تا درد عمیقی را که مردم ایران تجربه کرده‌اند به اشتراک بگذاریم. ما دوباره به برادران ایرانی تسلیت می‌گوییم.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان عصر امروز (دوشنبه) در تماسی تلفنی با مخبر مدیر قوه مجریه با ابراز مراتب همدردی و همدلی دولت و ملت ترکیه با مردم ایران گفت‌: پس از پیام تسلیت به رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران خواستم که با شما نیز تماس‌ گرفته و ضمن آرزوی غفران الهی برای آیت الله رییسی، دکتر امیرعبدالهیان و هیئت همراه اعلام کنم ملت ترکیه در کنار ملت ایران است و از صمیم قلب آرزوی صبر جمیل برای شما و مردم ایران دارم.

اردوغان افزود: آقای رئیسی و آقای امیرعبداللهیان در ایجاد صلح و ثبات در منطقه بسیار کوشیدند و من از آنها خاطراتی ماندگار در ذهن خواهم داشت.

مخبر نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن تشکر از ابراز همدردی و تسلیت رئیس جمهور ترکیه گفت : ترکیه همواره برای ایران کشوری مهم و راهبری است و تاریخ نشان داده دو ملت ترکیه و ایران همواره در سختی ها در کنار هم بودند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: استحکام درونی نظام جمهوری اسلامی ایران نوید گذر از موقعیت کنونی را با سلامت و توفیق می دهد.
وی در این گفتگوی تلفنی خاطرنشان کرد: از محبت های شما که به نمایندگی از مردم ترکیه ابراز شده بسیار سپاسگزارم و امیدوارم روزهای خوبی برای دولت در پیش رو باشد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =