۰ نفر
۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۹

یک روزنامه نگار معروف جهان عرب معتقد است کسی نمی تواند اهمیت نقشی که فیس بوک و توئیتر در حرکت مردم مصر ایفا نمودند را منکر شود و در عین حال نباید در ارزیابی نقش اینترنت در ارزیابی انقلاب مبالغه کنیم.

فهمی هویدی اندیشمند معروف مصری در تازه ترین مقاله خود برای روزنامه الخلیج به این موضوع اشاره کرده و می نویسد: من می دانم که آنچه رابطه ها و کاربران برروی فیس بوک و توئیتر منتشر ساخته اند سهم مؤثری در ارسال مقادیر متنابهی از اطلاعات مهم تصاویر و فیلم های ویدیویی و غیره دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه ملت مصر از تمامی قشرها گروهای سنی و مسلمان و مسیحی وفقیر و ثروتمند در این انقلاب شرکت کردند،تصریح کرد آنها همگی به خاطر دفاع از حیثیت و کرامت شان به پا خاستند و تمایلشان برای تغییر و درکشان از ضرورت رهایی از نظام یک شبه شکل نگرفت بلکه پس از تحمل سالها ظلم و استبداد احساس کردند که زمان آن رسیده است که باید قیام کنند و با خطوط قرمز به چالش برخیزند.

هویدی بر این اعتقاد است که این انبار باروت آماده انفجار بود و زمانی که در چشم انداز انقلاب ملت تونس درخشید و همه دریافتند که قدرتمندتر از تمامی مستبدین هستند مصریها به پا خاستند وتصمیم گرفتند که بدون این که منتظر قهرمانی باشند باید خودشان حق خود را به دست بگیرند.16146

 

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 133198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =