۲۱۲ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
شرط باز شدن مدارس از زبان وزیر آموزش و پرورش

ایسنا نوشت: وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان بزرگ هستند؛ زیرا ماموریت بزرگی بر دوش حمل می کنند و به میزانی که آنها قدر ببینند و بر صدر بنشینند، جامعه قد می‌کشد و هیچ جامعه‌ای بیش از قد معلمان خود قد نمی‌کشد.

محسن حاجی میرزایی در مراسم" بزرگداشت مقام شامخ معلم " که با حضور رئیس جمهور و به صورت غیر حضوری و زنده از طریق شبکه شاد پخش شد با بیان اینکه این مراسم به پاس قدردانی از مقام رفیع معلمان در آستانه روز معلم برگزار می شود و فرصت مغتنمی است که به نمایندگی از معلمان از حمایت رئیس جمهور و دولت از معلمان، قدردانی کنم.

وی با تاکید براینکه معلمان بزرگ هستند؛ زیرا ماموریت بزرگی بر دوش حمل می کنند و به میزانی که آنها قدر ببینند و بر صدر بنشینند جامعه قد می کشد و هیچ جامعه ای بیش از قد معلمان خود قد نمی کشد، افزود: «در این راه خطیر عوامل گوناگونی از برنامه درسی تا نظام سنجش، نظام تخصیص منابع و فضای فیزیکی، تجهیزات و فناوری ها دخیل هستند، اما معلم چیز دیگری است؛ معلم را به عنوان جانشین همه نداشتن ها و جبران کننده همه کاستی‌ها می‌شناسیم. معلم باکیفیت و باانگیزه است که می‌تواند همه کاستی‌ها را جبران کند.»


حاجی میرزایی به توسعه دسترسی به فضای ایمن و استاندارد آموزشی اشاره کرد و گفت:  روزانه ۲۸ کلاس درس ساخته شد و ۱۰.۵ درصد از میزان مدارس ناایمن و نیازمند تخریب کاسته شد. مناطق خشت و گلی جمع آوری شد و بخاری های نفتی ۲۷۶ هزار کلاس درس جمع و در تمام مناطقی که به گاز دسترسی دارند، سیستم گرمایشی مدرسه ایمن شد.


وی ادامه داد: نرخ پوشش پیش دبستانی از ۳۸ به ۷۱ درصد افزایش یافت و تقریبا دوبرابر شد و  به طور ویژه این میزان در مناطق روستایی از ۲۳ به ۵۸ درصد رسید. جذب دانش آموزان دختر عشایری ۱۲ درصد، دانش آموزان عشایری متوسطه ۲۴ درصد و مدارس شبانه روزی عشایری ۳۶ درصد رشد یافت. در توسعه مهارت آموزی، ۵۰ درصد رشد هنرجویان را داریم که از ۶۲۵ هزار هنرجو به ۹۶۵ هزار هنرجو رسید و این نرخ در روستاها چهاربرابر شد.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه تلویزیونی ایران برای دوره ابتدایی با برگزاری ۲۶۱۸ جلسه و در دوره متوسطه با برگزاری۲۴۰۰ ساعت برنامه از ۱۵ شهریور تا کنون تولید و پخش کرده و همه محتوای درسی را عرضه کره است افزود: کتب درسی از سال آینده به نصب رمزینه پاسخ سریع مجهز شده که دانش آموزان می توانند از تصاویر و ویدئوهای تکمیلی استفاده کنند.


حاجی میرزایی با اشاره به تولد شبکه شاد و رشد سریعی که داشت اظهار کرد: شاد هرهفته ۱۳ میلیون دانش آموز و معلم را با یکدیگر مرتبط می کند و روزانه به طور متوسط ۶۵۰ هزار ارتباط زنده و ۲۵۰ میلیون پیام را سامان داده و خدمات همزمان به بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار کاربر ارائه می‌دهد.


وی افزود: وظیفه می دانم در برابر عظمتِ مسئولیت پذیری، سخت کوشی و همدلی معلمان در پیگیری آموزش در دوران کرونا سر تعظیم فرود بیاورم. خانواده ها به عنوان دستیار معلم نقش آفرینی کردند و گواه دلسوزی ها و پیگیری معلمان هستند. معلم ها هرروز در خانواده ها مشاهده و ارزیابی می شوند. ایرانیان قدردان معلمان هستند.

واکسیناسیون معلمان در اولویت قرار گیرد 


 وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: یک سال کار در شرایط کرونا به ما آموخت که معلم و مدرسه جایگزینی ندارد. خواهشمندم برای دایر شدن مدارس در سال تحصیلی جدید و حضور بی دغدغه دانش آموزان و رفع نگرانی خانواده ها، واکسیناسیون معلمان و کادر مدارس را در اولویت قرار دهید. به اعتبار شاخص های معتبر و قابل سنجش می توانیم داوری کنیم که آموزش و پرورش در دولت تدبیرو امید از پوشش گسترده تر، کیفیت بیشتر، عدالت بیشتر، محرومیت کمتر و دسترسی به فضای ایمن تر جلوتر بوده است و البته هنوز تاموقعیت آرمانی فاصله داریم اما گام بلندی برداشته شد. از یک بابت کاستی ها از خانواده ها و معلمان و دانش اموزان پوزش می طلبم و از سوی دیگر بابت دستاوردها افتخار می‌کنم.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1510500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    لغو امتحانات حضوری چرا باید بخاطر کرونا جونمون رو بدیم ها کی پاسخ گو هست؟
  • عقیلی IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    شما خودتون غیر حضوری و مجازی سخنوریو. سخنرانی میکنید بعد توقع دارید بچه های طفل معصوم در این وضعیت حاد به سر کلاسهای آزمون و. درس بنشینند این واقعا حق و شایسته است منکه هیچوقت فرزندانم را نمیگزارم از خانه خارج شوند
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    قربونشون برم تخم دو زرده میذارن تو خونه کار میکنند و واکسیناسیونشون در اولویت قرار گرفته....
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    ن ب امتحانات حضوری نهم و دوازدهم مخالف حضور دانش آموزان در مدرسه هستیم
  • بی نام IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    این آقا و آقای نمکی هدفشان یکی هست یعنی کم کررن جمعیت
  • نهمی KR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    سلام اقای وزیر لطفا مدارس امتحانات پایه نهم را حضوری نکنید چون ویروس کرونا خطرناکه وممکنه که همه ما دانش اموزان مبطلا بشیم حتا اگه یک نفریک نفر بفرستید برای امتحان بازم خطرناکه چون ادم راه میره تابرسه به مدرسه توراه ممکنه ویروس منتقل بشه بعد شما اگه پارسال نهم هارو گفتید برن برای حضوری امتحان خوب اونها ازنصف بیشتر کتاباشون رو خوندن ولی ماامسال از همون اول تو گوشی ومجازی بوده و هیج آماده گی برای امتحان نداریم همش امتحانامون یاتستی ولینکی ویا پرسشی بوده و من تنها اینو نمیگم بلکه همه ی دانش اموزان میگن لطفا توجه کنید لطفا برسی کنید چون اگه یک نفر از ماها بگیریم نه تنهابه خودمون بلکه خانواده هامونم مبطلا میکنیم من خیلی دوست دارم امتحان حضوری بدم ولی کرونا خیلی ادم و میترسونه خدانگهدار
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    پسر خالم ۱۰ سال عسلویہ گارسون ھست صد برابر من کہ حدود ۲۰سال سابقہ ی معلمی دارم درآمد وسرمایہ دارد ھندوا نہ زیر بغل نذار زیر قسط وشرمندگی خانوادہ نابود شدیم
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    95 29
    سلام بزرگواری کنید و به فکر حقوق معلمان هم باشید. معلم فقیر تا کجا می تواند فداکاری کند ؟ فکری به حال مسکن معلمان بکنید. ممنون
  • آقا ما چرا باید حضور ی امتحان دهیم مگر حضور ی آموز IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    آقا ما چرا باید حضور ی امتحان دهیم مگر حضور ی آموزش دیده ایم.
  • محمود IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    93 47
    از باز گشایی مدارس صحبت نکنید که چرت بعضی از معلمین پاره میشود!!
  • سمیرا IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    نه به امتحانات حضوری
  • موسوی IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    64 18
    این وزیر پشیزی ارزش برای معلمان قائل نیست. حرافی حرفه ایست. نه معلمی میداند و نه میداند معلم چه می کشد از تبعیض و بی عدالتی . مردم گول حرافی های اورا نخورید
  • .. IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    87 42
    آره خیلی زحمت می کشن معلم ما اصلا توصیح نمی ده الان هم از اول اردیبهشت تکلیف خونه و چیزی که باید بنویسیم رو ساعت ۹ صبح می ده می ره
  • ناشناس IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    93 12
    بچه های مردم هم مثل معلمان آدم هستند فکر واکسن آنها هم باشید
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    59 18
    ای کاش معلم ها دونوبت وتکسن رو بزنن تا اول مهر که مدارس باز میشن به خدا بچه ها از لحاظروحی ودرسی خیلی خرابن
  • م.م IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    68 7
    سلام وقتتون به خیر. خواهش می کنم فکری برای واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان بکنید. بچه ها از فضای مجازی ضربه های زیادی خوردند. من خودم هزینه زیادی بابت معلم خصوصی دادم با وجودی که دبیران دخترم نهایت تلاششان را انجام می دهند ولی خودتان می دانید هیچ آموزشی به اندازه حضوری تاثیر گذار نیست. والدینی که هزینه پرداخت کلاسهای خصوصی را ندارند بیچاره اند.
  • ناشناس IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    68 26
    از وزیر محترم ممنونم . واقعا تا دانش آموزان و معلمان واکسینه نشوند . خانواده ها نباید راضی شوند که بچه ها شون حضوری مدرسه بروند
  • آتنا IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    68 26
    یعنی سال دیگه هم مدارس مجازی باشه خیلی بده
  • Elahe Golizadeh DE ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    76 10
    جناب آقای حاجی میرزایی اگه یه سری به شادبزنیدازوضعیت درس خوندن ماباخبربازم تاکیدمیکنیدکه حضوری باشه. مگه ماحضوری خوندیم که حضوری امتحان بدیم. لطفاخواهش میکنم تجدیدنظرکنیدالان کرونای هندی هم هست آخه ماچیکارکنیم مگه مانهمی هاودوازدهمی ضدکروناییم.
  • محمدرضا ذبیحی IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    23 22
    مدرسه ها باز میشه؟
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    52 21
    خاهشا کنکوریا رو واکسیناسیون کنین یا کنکورو بندازین عقب
  • م IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    72 16
    فقط معلما!پس بچه هاچی میشن؟؟
  • ... IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    39 7
    خو شمایی که دارین مهما رو واکسیناسیون میکنین، حداقل به فکر همه باشین که دارن پر پر میشن خدا هم بشناسید بد نیست
  • Amir IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    60 33
    خواهشان همه رو قبول کنید مدرسه مجازی بهتره
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    21 24
    سلام، همه وزیران به پرسنل شون کارت هدیه میدن، وزیر آموزش وپرورش احتمالا فردا به پرسنل کارت هدیه میدهد
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    46 11
    سلام دانش آموزان هم باید در الویت باشن
  • محمد نهم IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    68 5
    خدایا خودت به داد ما دانش آموزان برس ما نا حقی در حقمون زیاده حداقل تو رو به این شب عزیز قسم میدم که به دادمون برس
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    87 12
    معلم ها را واکسن بزنند بچه ها را نزنند چه فایده دارد جان دانش آموزان مهم نیست؟