لینک اصلی خبر در خبرآنلاین را ببینید: وزیر آموزش و پرورش: ۳ هزار و ۹۰۰ مدرسه کانکسی رقم قابل توجهی نیست
از انصاف نباید گذشت و جمله و نقل قول را باید کامل خواند. آقای وزیر عدد ۴ هزار را در قیاس با ۱۱۵ هزار مطرح کرده و آن را عدد کوچکی دانسته و بر حل مشکل تاکید کرده است. من اما حتی با این ملاحظه هم نتوانستم با آقای وزیر همراه و همدل و همداستان شوم.
کانکس برای بچهها مدرسه نمیشود. باید مسئله را نه از بالا، که از زاویه دید و از داخل مردمک چشمِ آن دانشآموز داخل کانکس نگاه کرد؛ که همه آیندهاش را از پنجره پیشساخته ی کانکس تماشا میکند...، آیندهای که ممکن است با صاعقهای خاکستر شود.
یاد کتاب شازده کوچولو افتادم:
"آدم بزرگها ارقام را دوست دارند. وقتی با ایشان از دوست تازه ای صحبت میکنید هیچوقت از شما راجع به آنچه اصل است نمیپرسند. هیچوقت به شما نمیگویند که مثلا آهنگ صدای او چطور است؟ چه بازیهایی را بیشتر دوست دارد؟ آیا پروانه جمع میکند؟ بلکه از شما میپرسند: "چند سال دارد؟ چند برادر دارد؟ وزنش چقدر است؟ پدرش چقدر درآمد دارد؟" و تنها درآن وقت است که خیال میکنند او را میشناسند."
نظر شما