به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازقزوین؛ سعید حوائج، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در راستای توسعه خدمات الکترونیکی و به منظور تکریم مودیان محترم و کاهش ترددهای غیرضروری، طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی از تاریخ ۲۵خرداد برای مودیان مالیاتی استان در سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی راه اندازی شده است.
او افزود: با استفاده از این سامانه، مودیان مالیاتی اعم از اشخاص حقیقی، حقوقی و تشکلهای قانونی می توانند بدون مراجعه به واحدهای مالیاتی در کوتاه ترین زمان ممکن اوراق مالیاتی خود را مشاهده کنند.
حوائج با اشاره به اینکه استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی منوط به ارائه درخواست ابلاغ الکترونیک از سوی مودیان است، گفت: تمامی مودیان دارای پرونده مالیاتی در این اداره کل، میتوانند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک این سازمان به نشانی www.tax.gov.ir و ثبت درخواست استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیکی، حساب کاربری ابلاغ الکترونیکی را برای خود فعال کرده و از مزایای این طرح استفاده کنند.
او با تاکید بر اینکه ابلاغ الکترونیکی تمام پیامدهای ابلاغ واقعی را در برخواهد داشت، گفت: چنانچه مودی ظرف دو هفته از تاریخ بارگذاری اوراق مالیاتی در سامانه ، اوراق مذکور را مشاهده نماید، تاریخ مشاهده اوراق به عنوان تاریخ ابلاغ واقعی در سامانه ثبت و این تاریخ ملاک محاسبه مواعد قانونی دیگر است.
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون بسیاری از خدمات مالیاتی الکترونیکی شده که با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مودیان می توانند بدون مراجعه به ادارات و به صورت غیرحضوری تکالیف قانونی خود را به انجام رسانند.
۴۶
نظر شما