هوشمند سازی، زمینه ساز تحقق عدالت مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: با اجرای کامل طرح هوشمند سازی نظام مالیاتی، فرار مالیاتی کاهش یافته و عدالت مالیاتی نیز افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سعید حوائج، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در جلسه تبیین نقشه راه هوشمند سازی نظام مالیاتی گفت: در حال حاضر مهمترین کار ویژه در دست اقدام سازمان، هوشمند سازی نظام مالیاتی کشور است که با اجرای کامل این طرح تمام تکالیف مالیاتی به صورت الکترونیکی انجام می شود و ضمن افزایش رضایت مودیان محترم، فرار مالیاتی کاهش یافته و عدالت مالیاتی نیز افزایش می یابد.
او افزود: سازمان مالیاتی جهت تشخیص عادلانه مالیات نیازمند داده ها، اطلاعات متقن و واقعی است و راهی جز دستیابی به اطلاعات همه دستگاه‌های ذیربط در خصوص مبادلات، معاملات، دارایی‌ها و سرمایه افراد وجود ندارد. 
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تصریح کرد: تکمیل پایگاه اطلاعات زمینه مقابله با فرار مالیاتی را فراهم می کند و در کنار رشد و توسعه اقتصادی کشور، تحقق درآمدهای مالیاتی نیز میسر می شود .
حوائج در ادامه به اقدامات صورت گرفته در خصوص بستر سازی برای اجرای طرح هوشمند سازی و تکمیل پایگاه اطلاعاتی سازمان اشاره کرد و افزود: اجرای ماده ۱۶۹ و ۹۷ قانون مالیات های مستقیم، نصب پایانه‌های فروشگاهی و ایجاد پنجره واحد خدمات از مهم‌ترین این اقدامات به شمار می‌رود که هم اکنون در حال اجراست.
او خاطرنشان کرد: راه اندازی موتور ریسک ، حذف تشخیص علی الراس و تولید اظهارنامه های پیش فرض و برآوردی از برنامه های آتی سازمان است و بر این اساس با پردازش الکترونیکی اطلاعات نقش عنصر انسانی در فرآیند تشخیص و وصول مالیات به حداقل ممکن می رسد.
مدیرکل امور مالیاتی استان بیان اینکه هدف از مالیات استانی اجرای عدالت است، اظهار کرد: در تعریف جهانی از واژه مالیات، به عنوان وسیله ای برای اشاعه عدالت و تعدیل ثروت نام برده شده است، با اشاعه فرهنگ مالیاتی درجامعه و افزایش آگاهی عمومی درخصوص کارکردهای مالیاتی می توان زمینه همکاری و مشارکت مردم را افزایش داد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1379521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =