۱۰۰ نفر
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰
حسن یزدانی، پهلوانی که شبیه تختی نیست

شبیه سازی یا همانند سازی از ویژگی های بارز ما ایرانی هاست. عامی و عالم هم ندارد. اهل کوچه و روشنفکر هم ندارد. یا محمد جواد ظریف را به امیرکبیر تشبیه می کنیم یا حسن یزدانی را به جهان پهلوان تختی. وقتی هم که مطابق میل ما رفتار نکردند هر دو را به خاک سیاه می نشانیم. مدام می خواهیم تاریخی را که سپری شده به ضرب دگنگ شعر و شعار زنده کنیم. چرا؟

نمی دانم اما فکر می کنم در این تشبیهات لذتی هست که مگو و مپرس. شاید آفریدن چیزی که وجود ندارد و به عدم پیوسته است ریشه این شبیه سازی ها باشد. خلق چیزی که آرزوی ماست. نوعی تمنای محال که دست کم در عالم خیال و شاعرانگی خیلی هم محال نیست. به قول قیصر امین پور:

حتی اگر نباشی، می آفرینمت

چونان که التهاب بیابان سراب را

این شبیه سازی ها البته یک حُسن دیگر هم دارد و آن هم این که مارا همیشه در موضع حق می نشاند و دیگران را در موضع باطل. همیشه ماییم که حسین زمانه ایم و دیگران شمر و یزید و خولی. تیری که ما پرتاب می کنیم مصداق: و ما رمیت اذ رمیت است و تیری که دیگران به سوی ما می اندازند خدنگی که از آستین شیطان بیرون آمده است. کلا ما خیلی خوبیم. این نوشابه باز کردن ها برای خود خیلی هم چیز بدی نیست. اصلا بخشی از این حماسه سازی ها و رجزخوانی ها لازمه حیات است. باید به خودمان انرژی بدهیم و هرجور هست خودمان را سرِ پا نگاه داریم اما به شرط آن که این حماسه سازی ها صرفا اشتغال به لفظ و یکسره از حقیقت تهی نباشد وگرنه کار به لاف و گزاف می کشد. لاف و گزاف هم اگر به اندازه باشد و به قول امروزی ها دُزش رعایت شود شاید گاهی نه تنها لازم بلکه واجب هم باشد. اما همه این ها تا جایی قابل تحمل است که آدمی به حال خودش وقوف داشته باشد و حد و اندازه حقیقی خود را بداند. به قول حضرت سعدی:

به اندازه بود باید نمود

خجالت نبرد آن که ننمود و بود

وای به آن روزی که آدمی فقط خودش لاف و گزاف خودش را باور کند اما حریف بفهمد که طرف مقابل جز باد و بروت چیزی در چنته ندارد. بگذریم. این روزها نوبت حسن یزدانی است که بنشانیمش جای غلامرضا تختی. چرا؟ این درست که تختی هم از حیث فنی و هم از حیث اخلاقی می تواند الگوی بسیاری از ورزشکاران ما باشد اما به حکم لاتکرار فی التجلی، تختی فقط یک بار در این عالم تجلی می کند. زمینه و زمانه تختی از اساس چیز دیگری بود. به قول احمد رضا احمدی:

در اطراف من

هر آنچه سرکش بود مُرده است

نمی توانی «میهن» و «زمزم» تبلیغ کنی اما غلامرضا تختی باشی که در اوج تنگدستی و عسرت حاضر نشد تن به تبلیغِ تیغ ریش تراشی و مزخرفاتی از این دست بدهد. اشتباه نکنید. کسی نمی تواند حسن یزدانی را بابت شرکت در یک تیزر تبلیغاتی محکوم کند. این شکل از پول درآوردن از قبل شهرت و محبوبیت امری است رایج. در همه جای جهان. حتی اگر تختی به آن پیشنهادها تن می داد شاید کسی او را سرزنش نمی کرد اما او شیوه زیستنش را انتخاب کرد. فقر و محرومیت و انزوا و عسرت را به شهرت و ثروت و رفاه ترجیح داد. تا خودش باشد. تا غلامرضا تختی باشد. او آن قدر بزرگ بود که وقتی درست و حسابی کلکش کنده شد قصابی در کرمانشاه خودش را حلق آویز کرد و یادداشتی از خودش به جا گذاشت که هنوز هم خواندنش تن و بدن آدمی را به لرزه در می آورد: جهان بی جهان پهلوان ماندنی نیست!

قرار نیست حسن یزدانی تختی باشد اما قرار هم نیست به جرم تختی نبودن سرزنشش کنیم.

از تمام خلق یک تن صوفی اند

مابقی در سایه او می زیند

اما مگر می شود ما ملت افراط و تفریط دست از این بازی ها برداریم؟ هر نامداری در این جهان یا باید اسطوره ای شکست ناپذیر باشد یا به تعبیر اخوان: «دشنامِ پست آفرینش،‌ نغمه ناجور». اصلا چیزی به نام انسان را به معنای موجودی زمینی که مجموعه ای است از تناقض های وجودی، به رسمیت نمی شناسیم. اصلا چیزی به نام حد وسط وجود ندارد. آدم ها یا قابل ستایشند و یا باید گذاشتشان سینه دیوار و خلاصشان کرد. این که حسن یزدانی در یک مسابقه فقط پنج بار کتفش در رفت و او با جا انداختن کتفش و تحمل دردی که فوق طاقت آدمیزاد است تا پایان مسابقه جانانه و قلندرانه پا پس نکشید خودش حماسه ای است کم نظیر. به جای تشبیه بی مناسبت او به دیگران و یا خالی کردن عقده های سیاسی بر سر این کشتی گیر دوست داشتنی به خودش توجه کنیم. حسن یزدانی با همین هیبت و رفتار می تواند برای همه ما ایرانی ها قابل احترام باشد. او بارها و بارها در بدترین دقایق این شام مرگزای دل و جان مارا روشن کرده است. به پاس آن لحظات شیرین و وصف ناشدنی کلاه از سر برداریم و از صمیم جان بر جان تابناکش درود بفرستیم.

کد خبر 1943493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 154
  • نظرات در صف انتشار: 49
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    من که از قهرمان نشدن یزدانی اصلا ناراحت نشدم. چونکه هر بار مسابقه جهانی داره تبلیغات به شکل حکومتی شروع میشه. گزارشگر میاد داد میزنه دلاور جویباری دلاور جویباری، نمیفهمه که وقتی ورزشکاری تا این رده میاد بالا نماینده یک کشور هست نه قومیت، سرمایه گذاری و هزینه یک کشور پشتش بوده وگرنه تنهایی نمیتونسته، بعد نصف صفحهه تلویزیون را همزمان میزارن فک و فامیل و بچه محل و بقال و نانوا جلوی خونه شون جمع شدن که چی مثلا، نتیجه این همه جوگیر شدن و تبلیغات حکومتی هم قهرمان نشدنش هست.
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      قهرمانان و پهلوانان و اسطوره ها را خود مردم تعیین میکنند نه حکومت و رسانه ها. ضمنا برایش روال طولانی چند ده ساله نیاز ست، نه هیاهوی چند روزه.
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      یزدانی اگر قبل از فینال مصدوم بود اصلا نباید روی تشک مسابقه با بلغارستان میرفت.مگر اینکه خودش یا فدراسبون طمع کردن باشن که شاید شانسی به مدال طلا هم رسیدن.ضمن اینکه چیزی که من تو کشتی دیدم حریفش تمام تلاشش رو کرد تا با دست راست یزدانی کاری نداشته باشه و اصلا اینجور که بعضیها ادعا میکنن ناجوانمردانه کشتی نگرفت.
    • مجتبی IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      من یقین دارم تختی هم آرزو داشت روزی زیر پرچم ایران آزاد و مستقل وزیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی کشتی بگیر همه افتخاری که نصیب حسن یزدانی عزیز این پهلوان دوست داشتن شده یا علی
    • مهدی تقوی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      به این میگن "بی غیرتی" کسیکه از موفقیت نماینده کشورش در عرصه های بین المللی و جهانی خوشحال نشه و با افتخار هم بیانش کنه،این کمترین و مودبانه ترین عنوانیه که میشه بهش داد.
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      قهرمان من رسول خادم هست. ضمنا تختی ورزشکار بزرگی بود ولی درمورد پهلوانی و اسطوره بودن باید بیشتر درباره اش تحقیق کرد. آیا صرف اینکه با حکومت شاه ظاهرا مخالف بود بزرگش کردند؟ یا واقعا شخصیت بزرگی داشت؟ سوال من اینه که یک شخصیت بزرگ و یک جهان پهلوان دست به خودکشی میزنه؟؟
    • ... IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      سلام واقعا متاسفم براتون که از باخت کشورتون ناراحت نشدین.شما اگر مهم براتون کشورتون باشه اینطور حرف نمی‌زنید. لابد هرجا هم می‌شینی تز روشنفکری هم میدی
    • مسلم دبیری IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      89 76
      شما درد خودتحقیری و وطن فروشی داری از اون دسته آدمها هستی که از افتخار آفرینی برای ایران عزیز ناراحت میشی
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      46 55
      خب نشو ! اصلا تو کی هستی؟! که برای خدت پپسی باز میکنی!!!
    • کوروش IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      85 56
      شما از جمله کسانی هستید که تز روشن فکری میدهید و این همه موفقیت های چشمگیر کشور را بی ارزش میدانید این را بدان که یزدانی عاشقانه برای مردم کشورش کشتی گرفت و مردم کشورش را دوست دارد و ارزش های کشور را بزرگ می شمارد و برای مردم ایران یک قهرمان است.
    • ایران پر افتخار IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      65 76
      جیره خواران وطن فروش voa و بی بی سی و اینترنشنال یه جمله «حکومتی» به نوکران بی جیره مواجب داخلیشون حقنه کردن که راه و بیراه روی سر هر چیزی که باعث امیدواری و افتخار و شادی مردم میشه ، بکوبن تا این جوری خودشون رو تخلیه روانی کنن، این کوتوله های مثلاً مبارز! که با کوچکترین فشار، جل و پلاسشون رو جمع کردن رفتن اونور آب و جیره خوار شدن ، حالا برای مردم داخل کشور که با همه سختی ها و مشکلات سعی میکنن امیدشان به بهتر شدن اوضاع رو از دست ندن نسخه میپیچن و با فحاشی و انگ زنی میخوان عقده گشایی کنن! این همه هنرشون به نام«مبارره»است!! برای همین نه خودشون و نه بز اخفش هایی که داخل کشور نوکران گوش به فرمان اونا هستن، هرگز نمیتونن امثال حسن یزدانی ها رو بپذیرند چون حسابی بساط کاسه و کوزه دروغین مبارزه برای آزادی بیان و دموکراسی اونا رو به هم می‌ریزن!!
    • علی IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      52 42
      تعجبی نداره.وطن فروش از باخت نماینده کشورش ناراحت نمی‌شه
    • رضا کاشی IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      12 1
      ادب گوهری است که کلاغ از آن بی‌خبر بوده هست و بی خبر میمیرد
    • اکبر IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      17 1
      حالا خوبه بنده خدا دوم شد اگه اوت میشد میکشتنش
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 1
      پهلوان واقعی خادم ودایی هستند نه امثال یزدانی که هیچ محبوبیتی بین مردم ندارند
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
      0 0
      چه ربطی داره ..اول میگه پهلوون کشور ما بعد میگه از خطه ی مازندران یا دیار کرمانشاه..کسی بیخودی المپیک نمیره با بودجه ی مملکت با تلا ش و کوشش وزحمت وسختیهای فراوان هست ک بعد از شکست رقیباش انتخاب میشه ونماینده ی کشور برای المپیک میشه
  • سعید ترک IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    جناب موسوی شما هم اگر دست از افراط و تفریط بردارید و شخصیت زدگی های معمول و رایج زمانه را از خودتان برطرف کنید بیشتر به درد فرهنگ این مملکت می خورید . ولی حیف و صد حیف که تاریخ پر است از نفله شدن استعدادهایی که می بایست در صفوف مقدم کارزار انقلاب اسلامی گره گشایی می کرد . با عرض معذرت !
    • ح IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      خسته نشدی از بس خودت رو مرکز عالم دونستی و هرکس که در عالم شما جلیلیان و ثابتیان و رسائیان نبود و زیر سایه شما سینه نزد، شایسته‌ی لجن‌مالی و تهمت؟ کمتر هوای این مملکت رو مسموم کن اخوی. قطعا شما نماینده انقلاب اسلامی نیستی. نهایت یک توهم
    • محب IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      81 14
      جناب ترک ؛ اتفاقا خیلی زیرپوستی به همین ایراد شماها هم اشاره کردند نویسنده محترم ، که جای صف اول را کسی مثل تختی در ورزش و علی (ع) در دین تعریف می‌کنند، نه امثال شماها و بالا دستی های شما !!!!!
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    آفرین. حسن یزدانی، خودش در جایگاه خودش قهرمان موفق و قابل احترامی هست با افکار توهمی روح ورزشکار رو تحت فشار نبریم. مثل بلایی که سر تیلور به‌سرش آوردیم. بیخود روی مسابقه‌اش حساسیت سیاسی اضافه کردن و این تقابل را برجسته کردن
  • نام اشنا IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    خود مردم طلا را از مطلا تشخیص میدهند. جناب حسن یزدانی اگر دارای مرام ومعرفت از نوع جهان پهلوان تختی بود بایستی پس از اسیب دیدگی کتفش و عمل جراحی جایش را به رقیب اماده اش کامران قاسمپور میداد و اجازه میداد او به جایش برود ولی ظاهرا به خاطر جوایز میلیاردی مدال طلا در المپیک وسوسه شد و تا اخر ماند و امد ان بلائی برسرش که نباید میامد!
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      96 36
      کامران باید وزن کم می‌کرد. ممکن بود به مشکل بربخورد. هیچ چیز صد در صد نیست.
    • محمد IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      37 14
      دقیقا👌👌👌👌👌
    • نام اشنا IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      71 24
      اینقدر پرت و پلا ننویسید کامران قاسمپور را اماده کرده بودند برای وزن 86 کیلو در ضمن او وزنش 92 کیلو است و از اردی بهشت تا مرداد ماه فرصت داشت ورنش را به 86 برساند. در ضمن اگر این کادر فنی نابخرد و ناوارد میخواست بایستی علی سوادکوهی و هادی وفائی پور را هم فرا میخواند و پس از اعزام به تورنمنت هائی مثل همان مجارستان یکی را از بین انها انتخاب میکرد. نکته مهم اینست که علی دبیر و مهدی تقوی و محسن کاوه هرسه در زمان کشتی گرفتن شان در اوزان 57 و 63 و 65 بودند و انها دقیقا نمیتوانند اوزان بالا در تیم ملی را کوچینگ و اماده کنند برای همین ما نتایج وحشتناکی در اوزان74 و 86 و 96 و 125 کیلو میگیریم.
    • محمدی IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      12 1
      شما یا یزدانی چراتی رو نمی‌شناسید یا از سر ناراحتی داری نظر خودتو میدی ایشان نیازی به میلیارد پول ندارن تمام مازندران این خاندان رو میشناسن الحمدالله خدا از مال دنیا بی نیازشون کرده و بهشون قلب و غیرت پلونی هم داده
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      2 0
      حسن دلاور توی بازی سه بار کتفش در رفت یه آخ هم نگفت یه بار طلا نگرفته خودتونو کشتید مدالش از طلا هم با ارزش تر بود
    • پرسشگر IE ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
      2 0
      چرا بعضیا یه اسم کامران قاسمپور شنیدن الکی تکرار میکنن. اصلاً میفهمن کاهش وزن در کشتی یعنی چی؟؟؟ اصلاً تا حالا رقابت کامران و حسن رو دیدن؟؟؟؟ ضمناً حسن که تا فینال خوب بود و قبل المپیک مصدوم نبود، تو مجارستان برای همین شرکت کرد و طلا گرفت. باور کنید اینهایی که اسم کامران رو میارن اگه پنج تا عکس نشونشون بدیم و بگیم کدوم کامرانه، نمیتونن بگن... همه چیز رو سیاسی میکنن بدون اینکه حتی علم سیاست داشته باشن... کامران عزیزه اما هر کشتی دوستی میدونه حسن همیشه از کامران سر بوده.
  • خسرو IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    درود به شما برادر آزاده مقالات شما را همواره با دل و جان می خوانم هر آنچه که از دل بر آید لاجرم بر دل نشیند
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    امیرکبیر و ظریف خنده داره اسم حسن یزدانی به دهان می آوری قبلش دهانت آب بکش
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    آفرین به شما که خوب و منصفانه می‌نویسید.
  • بچه سید IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    70 12
    کمی هم انصاف در میان باشد در همه امور لازم است
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    57 36
    عالی بود
  • اسکندر IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    97 14
    من بسیارتختی ویزدانی راستایش میکنم. هرکدام خودشان است وبس
  • علی شمالی RO ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    از قیاسش خنده آمد خلق را ... این که متر و معیار 50 سال پیش رو برای امروز ملاک قرار بدیم و نتیجه بگیریم که حسن یزدانی تختی نیست یا نمی‌شه خیلی حکم ساده‌انگارانه‌ای‌ست. حسن یزدانی در میان تمام قهرمانان کشتی جهان بااخلاق‌ترینه. ملاک پهلوانی امروز با گذشته تفاوت دارد.
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      38 12
      درست است. این سنجش‌ها بیهوده است. همان گونه که سنجش بهترین گوشی یا رایانه امروزی با سنجش بهترین گوشی یا رایانه 10 سال پیش بیهوده است. هر کس و هر چیز در دوره و زمان خودش بایستی سنجیده شود.
    • امیر IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      4 0
      برادر من اخلا ق چیزی نیست که با گذر زمان تغییر کنه وبا تکنولوژی و موبایل و علم متفاوته که مرتب پیشرفت می کنه شما یعنی فکر میکنی تختی دوست نداشت راحت ترین زندگی دوست داشته باشه دوست نداشت بهترین خانه و ماشین و باشگاه داشته باشه چرا ان هم انسان بود و تمایلات خودش سرکوب میکرد و به هیچ کسی دست رد نزد پیشنهاد شهردار تهران شدن رد کرد تا اسباب تبلیغات کسی نباشه و تو هیچ باشگاهی اواخر راهش نمی دادند اقا حسن یزدانی شاید اقا تختی قوی تر باشه وصددرصد پهلوان با اخلاقی است ولی صددرصد قابل مقایسه نیستن و تختی با پوریای ولی و پهلوان اکبر خراسانی می توان مقایسه خدا اقا یزدانی در پناه خودش نگهدارد و ارزوی سلامتیش رادارم
  • حسین امرالهی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    واقعا درست می گوید چرا به تختی جهان پهلوان می گویند؟ کدام خصلت تختی را حسن یزدانی دارد؟ به صرف گرفتن تعداد مدال؟ تختی تمام زندگی و مال خودش را اتفال کرد ، زیر زیر بار حرف زور نرفت ، تختی به کسی باج نداد .... واقعا عجب قیاسی بدی میکنند این جماعت
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      11 18
      چرا امتیاز منفی مرا مثبت درج کردید؟ این چه مقایسه‌های بیهوده‌ای است؟!
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 2
      دیگه گذشت زمانی که با پروپاگاندای رسانه بتوان کسی را تختی جازد رسول خادم ودایی قهرمانان وپهلوانان واقعی مردم هستند
  • هادی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    65 11
    از بس که ما جَوگیر می باشیم. کافیه یه نفر، یک کلمه حرف بر خلاف میل ما بزنه، یا یک قدم بر خلاف نظر ما برداره، دیگه کارش تمومه. باید انقدر بزنمیش تا بمیره!!
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      43 42
      خجالت بکش. یک دهه است با مدال‌های یزدانی حال کردی، حالا نقره المپیک که با یک دست به دست آمده را توی سر زمین و زمان می‌زنی؟! نمی‌بینی مردم برای یک برنز مسابقات چندجانبه محلی خودشان را یک عمر چه جور به زمین و زمان می‌زنند؟
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    یزدانی فقط و فقط قهرمانه؛ نه یک پهلوان.
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      16 14
      متاسفم برایت.
  • سیدمحمد IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    35 82
    حریف نامردی داشت چون میدانست یزدانی مشکل کتف دارد همان اول چندین ضربه سنگین به کتفش وارد کرد و این دور از جوانمردی بود. برای ما همان پهلوان یزدی عشق است.
  • سیدمحمد IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    20 73
    ظاهراً معلوم شده که تختی خودکشی کرده که اگر صحت داشته باشد دیگر لفظ جهان پهلوان زیبنده چنین آدمی نخواهد بود. امیدوارم که دروغ باشد.
    • ایرانی IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      15 28
      مسلمان خودکشی نمیکنه. تختی توسط پهلوی کشته شد چون مخالفش بود و باهاش راه نیومد
    • مهدی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      29 3
      وقتی اسم جهان پهلوان تختی به زبان میاری ادب رعایت کن غلامرضا تختی در هر دو دوره زمان پهلوان بوده و هست نه حکومتی تاریخ بهتر مطالعه کن
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    45 80
    حسن یزدانی شبیه تختی نیست بلکه بهتر از اوست. تختی نه در قالب داستان و افسانه ها بلکه پهلوانی که خود با چشم دیده ایم. یک عده به خاطر عقده های سیاسی و تفکرات سیاسی شان که همه چیز را به سیاست ربط داده و به لجن می کشند می خواهند این پهلوان را خراب کنند. لعنت به این سیاست کثیف شما
  • اشرفی از اردبیل IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    42 11
    باسلام و درود خدا رحمت کندمرحوم تختی را که اوج شرف و انسانیت بود اخلاقمدار بود ولی شاید ایشان هم در عین بزرگواری نقاط ضعفی داشت و گرنه دست به خودکشی نمیزد شاید بامشارکت در یک تبلیغ و اخذ پول بهتر بیش از پیش بهتر میتوانست دستگیر مستمندان باشد چون در بعضی از مقاطع هدف وسیله ی مشروع را توجیه میکند به نظر من حسن یزدانی اگر نمیتونه تختی باشه ولی باتوجه به عدم غرورو اخلاق متواضع میتواند الگوی بسیار خوب برای زمان حال جوانان باشد سعی نکنیم با طرح ایرادات کذایی بهانه ای برای بد جلوه دادن قهرمانانمون باشیم اگر جناب عامل در حین مسابقه خاستگاه کشتی گیری را معرفی میکنداین وظیفه ی ایشان است ولی چرا ایرانی بالا پرچم بالا و سایر شعایر ملی ایشان را نمیشنویم من نمیدانم
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    16 5
    درود و وقت بخیر درد را میشناسید، مسکن ندهید، درمان را پیش بگیرید. گفتن این که مردم چنین وچنانند مشکلی را حل نمیکند، راه حل چیست؟ درد ما را در جهان کرده زبون مرهمی بر این تن خسته بیار
  • تاری IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    17 1
    هر غباری در این ملک بهر کاریست هیچکس شبیه کسی نیست مگر کمی با اشتراکات مانند اثر انگشت که شبیه نیست
  • سربازوطن IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    39 14
    درودبرشرفت خداوکیلی گُل گفتی واقعاورزش کشورماشده قومییتی اینقدرگزارشگریگه جویباری ومازندرانی البته بااحترام به هم وطنای مازنی عزیرم-نمیگه ایران-ورزشکاری یاهنرمندی که رفت درسطح جهانی کسی تودنیا دهستان اون شخص رونمیشناسن میگن ایرانی نه جویباری یاهرروستایی دیگه-دیدیم همه به قول خودتون شیرشاهتون یه دونه طلاجهانی گرفته وبس دوسه تای بعدی نقره بوده وبرنز- آقای یزدانی کوتاه بیا جاتوبده به بعدیا کشتی گیربهترازشماکم نداریم مقصراصلی فدراسیون هستش که کشتی گیرناقص فرستاده المپیک آخ ازبی عدالتی آخ
  • خلیل غلامی دشتکی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    20 6
    درودتان باد. حق شناسی و روشنگری عااااااااالی بود
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
      2 0
      مغرضانه‌نویسی عالی!
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    43 4
    تختی تکرار نشدنی است
  • س ح IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    31 40
    پهلوان حسن ، دلاور حسن ، عشق حسن ، غیرت حسن تو قلب تک تک ایرانیها جای داری ننگ باد بر کسانی که میخواهند به تو عزیز پهلوان بدلیل عقده های واهی شون ضربه بزنن
  • کامی IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    58 32
    والا ما که تا حالا ندیدیم حسن یزدانی حتی یکبار هم کنار مردم بایسته ایشون فقط میره کشتی میگیره...خیلی ها بودن که کنار مردم ستم دیده ایران ایستادند و تاوانش رو هم به بدترین شکل ممکن دادند
    • مسلم دبیری IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      15 16
      منظورت کدوم مردم هست
  • شهریار IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    28 11
    بهتره کسی دیگه جایگزین جناب آقای یزدانی بشه ایشون دیگه به پایان دوران کورس افتخارآفرینی رسیده و بهتره به پرورش جوانان و استعدادهای کشور بپردازه. یزدانی الگویی تکرار نشدنی در کشتی آزاده مگر اینکه خودش جایگزینی برای خودش پیدا کنه
  • محمد IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    39 20
    متن واقعاجالب بود مخصوصاتبلیغاتی که آقای یزدانی بابتش مطمئن باشیدمیلیاردهاپول گرفته امااگربدونه این موادلبنی چقدمضروفاسدهستن برای جامعه وهیچ جورمنابع غذایی اورگانیک نداره وکلاشیمیایی هست نمیرفت تبلیغ کنه فقط پول ثروت وقدرت شده حرف اول پهلوانی مرده
    • اکبری IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      20 3
      شما می‌دانید ورزش حرفه‌ای یعنی چی؟ ورزشکارهای کشورهای دیگر در تبلیغات شرکت می‌کنند، عیب نیست ولی ورزشکاران ایرانی شرکت می‌کنند، عیب است؟! چه طور این همه سال فوتبالیست‌های ایرانی با آن همه درآمد ماهانه و سالانه و پاداش و ... ؛ از تبلیغات و بازیگری و خوانندگی و همه چیز پول درآورند، عیب نبود و نیست ولی درآمدزایی یک کشتی‌گیر عیب است!
  • رادمهر IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    51 13
    الکی تختی تختی نکنید اگه تختی الان بود همین شماها باهاش دشمن بودید چون آدم باغیرتی بود
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    47 4
    جهان پهلوان یکی بود اونم جهان پهلوان تختی هیچوقت برای خودش چیزی نخواست و همه وجودش فدای مردم کرد وتاآخرین لحظات کسی از مردم از دردش خبر نداشتن و تنها لبخند تحویل مردم داد روحش شاد و قرین رحمت ابدی
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
      1 0
      حسن یزدانی، تنها کسی که تکرار شدنی نیست. انشالله خداوند به تمام کسانی که دل این ملت را شاد می کنند عزت و بزرگی بده.
  • معلم IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    29 45
    حسن دلاور...حسن قهرمان...رکورد دار تاریخ ورزش ایران...ده مدال جهان و المپیک....خار چشم دشمنان ایران...کوری چشم حسودان....سرباز وطن...محبوب قلب ها...ماندگار ایران...جاودان ایران...عشق ما ایران...پرچم بالاست...
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    57 9
    تو این دوره هم داریم امثال تختی رو... جهان پهلوان رسول خادم که زندگی خودش رو وقف فقرا کرده.... چرا یادی ازش نمیکنید چرا اسمی ازش به زبان نمی آورید؟ فقط چون با اختلاص و دزدی و خوردن بیت المال مخالفه.... مرحبا به غیرت شما....
  • شهرام IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    18 29
    درود بر حسن دلاور . آقای موسوی هرکس هرجور دوست داره فکر میکنه . یکی دوست داره حسن یزدانی رو با تختی مقایسه کنه چه ایرادی داره . اینطوری اسم تختی هم زنده میمونه . طرز فکر سما هم به نظر من و خیلی ها درست نیست مگه پهلوانی با یه تبلیغ ریش تراش و لبنیات میهن از بین میره از کجا میدونی برای پول حسن اینکارو کرده شاید درآمد تبلیغ و خرج آزادی چهارتا زندانی کرده باشه . همه از همه راه پول درمیارن حالا که با حسن یزدانی میرسه بده . این کارس شرف داره به رانت واختلاس
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      12 3
      بله، ورزش حرفه‌ای یعنی همین. یک عمر، زحمت و آسیب‌دیدگی دارند؛ چرا زمانی که به ثمر می‌نشیند بهره‌اش را نبرند. مگر مدیون هستند که جان و جوانیشان را بگذارند تا دل ما را شاد کنند و از زندگی عقب بیفتند؟! مگر تبلیغ و کارهای مشروع و درست دیگر در کنار ورزش حرفه‌ای جرم یا عیب یا عار است؟! چه طور برای فوتبالیست‌ها عیب و عار نیست، فقط برای کشتی‌گیرها تابو و عار است؟؟؟
  • حسین IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    32 13
    خادم زاده شبیه تختی است هم قهرمان و هم پهلوان ماست
  • همرزم هادی IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    43 16
    پروژه پهلوان سازی حسن یزدانی برای مقاصدخاصی طراحی شده وشکست خورده است
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    26 9
    نگاه نویسنده بسیار عالی و به جا است متاسفانه هر کسی خودش را کارشناس گزارش ورزشی بداند از رسانه هر چه دلش می خواهد می گوید بدون اندیشه و تأمل...
  • حدیث IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    17 27
    اصلا دیدم اسم ظریف و امیر کبیر رو کنار هم آوردید حالم بد شد اگه اینو نمی‌گفتند متن خیلی خوبی میشد
  • ... IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    23 5
    نقد قشنگی بود
  • بهمن IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    13 4
    بسیارمنطقی ،متقن وزیبا، آفرین برقلمت جناب موسوی یادداشت های شماهمیشه تاکیدبر نکات مهم و مبتلابه جامعه است.
  • ناشناس IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    16 4
    کسی نمیتونه جای یک اسطوره روبگیره تختی کسی بود که بادست خالی و بدون حمایت دولت وقت به کمک زلزله زدگان رفت بخاطرپول درهیج برنامه تبلیغاتی شرکت نکرد تا جای که امکان داشت به مستمندان کمک میکرد پیام امثال تختی به ما اقتدا به امام حسین و مقابل ظلم قرارگرفتن است زمان ومکان مهم نیست ظالم همیشه وجودداشته وخواهدبود
  • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    9 11
    هردو ارزشمند هستند ،هرکدام در جای خود ،جهان پهلوان تختی خودکشی نکرد بلکه کشته شد ، خودکشی دروغ ساواک بود برای تخریب شخصیتی ، این قلمفرسایی ها و فرمایشات برای چیست ؟ آقای موسوی همه چیز را رنگ و بوی جناحی وسیاسی می دهد،چرا دست ازاین کارها برنمی دارید؟
  • الیاس IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    7 1
    هر کسی در عالم خودش ه وهیچکس جای دیگری نه بوده نه میتواند باشد از اولین مخلوق تا آخرین
  • قاطبه جعفری IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    6 3
    آفرین عالی بود
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    13 4
    اول از همه کسی نگفت یزدانی تخی است بخا طر اخلاق ومنشش وادبی که داره احترامی که به همه مردم میزاره وعشقی که به کشورش داره اونو شبیه اخلاقای تخی داره نه خود تختی کسی مثل تختی نیست نخواهد شد عزیزه دوم یزدانی حقش بود بره المپیک خودش سهمیه گرفت تمام انتخابی هارو هم شرکت کرد بعدش هروقت رفت با مدال برگشت سوم گاهی اوقات خوبه قشنگ نگاه کنی وخوب حرف بزنی حا لااگه مدال نمی‌گرفت چی میگفتید قرار نیست خوشت نیاد هر چی خواستی بگید
  • رضا IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    14 5
    آقا تحتی اصلا قابل مقایسه با یزدانی نیست.یزدانی فقی یک کشتی گیر قهرمانه ولی چیزی که تختی رو متمایز میکنه رفتار و منش و مردمی بودن آقا تختی س.
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    12 4
    خدا بیامرزد تختی را مرامش و جوانمردیش وی را تختی کرد. ولی شما را به هر که میپرستید نگویید که تختی به خاطر این تختی شد که فقر و محرومیت را بر رفاه و آسایش ترجیح داد! شما اگر مروج این اندیشه های صوفیانه دودمان بر باد ده هستید خودتان آنرا انتخاب کنید و اجرا هم بکنید.
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    13 2
    سلام خوب نوشنید ممنون
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    14 2
    با کامنت ۰۷:۲۳ موافقم. اینقدر که این گزارشگر مازندران مازندران میکنه، پس لابد باید فقط مردم مازندران از پیروزی این کشتیگیرها خوشحال باشن دیگه، به بقیه کشور ربطی نداره
    • مهدی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      10 3
      کشتی تهران ورزشکارهاش،اندازه مازندران حمایت نمی‌شوند سالن در اختیارشان نیست در هوای آلوده تمرینهای هوازی انجام می دهند.عباس جدیدی کشتی گیری که با گارد باز و سربالا کشتی می‌گرفت یا دبیر و رنگرز و رضایی و حیدری و...اگر به کشتی تهران بها بدهند هنوز هم جوانان مستعد زیادند که از بی مهری و بی پولی در پایین شهر مخصوصا تباه میشن
  • احسان IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    10 2
    درودبرشما که شایسته میگوید
    • آملی ریکا IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
      0 0
      مگه ب کشتی مازندران چقدر رسیدگی شده و میشه، به اندازه یک هزارم تیم تهرانی استقلال و پیروزی حمایت نشده و نمیشه، استعداپ همه جا هست، کسی منکرش نیست، اونیکه باید پیداش کنههمه جا نیست که در مازندران هست.... اگه حمایت میشد، در فرنگی هدایتی را بجای میذزازاده میبردندـــ.. دوست من جایگزینی براشون ندارند، وگرنه همه ی کوپن ها را خرج تهران میکردند ث به استانها ث شهرستانها نمی رسید
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    6 2
    عالی استاد
  • علی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    24 11
    حسن یزدانی بغض یک ملته
  • مسلم دبیری IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    22 24
    ی مشت عقده ای مدتی علی دبیر رو میکوبیدن،الان که دیدن بهترین نتایج رو گرفته رفتن سوراخ موش.حالاچسبیدن به حسن یزدانی که ۱۰سال هست برای ورزش ایران داره قهرمانی کسب میکنن.
  • رضا IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    13 3
    خود‌تختی‌هم‌از دست‌امثال شما‌پهلوان‌خراب کن‌ها خودکشی کرد
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    27 2
    اصلا قرار نیست شبیه هم باشند!
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    14 6
    خدا را شکر همه افراد کشتی ازاد ما طلا گرفتن و فقط یزدانی حذف شد! خجالت بکشید سه دوره المپی و ۱۰ سال قهرمانی جهان مدیون یزدانی ست که ابروی کشتی ایران را خریده! بعد ۱۷ سال اولین طلای امپیک را در ۲۰۱۶ گفت.بقه همه حذف و رحیمی هم برنز! در ۲۰۲۰ فقط یزدانی نقره و زا ع برنز بقیه حذف شدن! امسال ۲۰۲۴ یزدان و عموزاد و زارع نقره و اذر پیرا بزنز.در حال حاضرایشون پرافتخارترین کشتی گیر ازاد تاریخ ایران ست. و تنها کسی ست که بعد ۷۰ سال به رکورد اقا تختی یک طلا و دو نقره در المپیک رسیده! چقدر بعضی ها بی چشم و رو هستن ایشان با مصدومیت شدید کتف نقره المپک گرفته!
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      6 3
      درست است. یادشان رفته که یک دهه با اطمینان از نشان (:مدال) یزدانی دلمان قرص بود. اکنون هم که نقره المپیک گرفته است؛ آن هم با یک دست. خدایا، اگر نمی‌گرفت این‌ها چی می‌گفتند و چی می‌نوشتند؟؟!!
  • افشین IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    15 5
    بعضیها اگر اظهار نظر نکنند، رو شان شب نمیشود. هر عزیزی به جای خودش. حسن جان، افتخار هر ایرانی، خدا پشت و پناه همه عزیزانمان. شهید تختی ایران، مظهر عشق و معرفت بود. هر کسی با شرایط زمان خود باید سنجیده شود.
  • ناصر IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    5 2
    یا علی .وقتی اسم مولی میاد تن ادم میلرزه تختی خودش بود و تا اخر به مرامش وفادار بود خودش با خدا عهد بسته بود ادمهای بزرگ رو خدا دوست داره که عزت میده بهشون
  • ایرانی IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    8 10
    در اینکه هر کسی نمیتونه مثل شادوران جهان پهلوان تختی باشه شکی نیست ولی توهم خودت داری طرف با خاک یکسان میکنی و بعد میبریش تا عرش سید جون.. اولش میگی کسی که تبلیغات تلوزیونی می‌کنه آدم بیخودیه آخر کار هم میگی حسن یزدانی دل یه ملت شاد کرده 😂😂 شماها با خودتون چند چندین ؟! 🥴 ما ایرانی ها هر کاری کنند تیکه تیکه هم بشیم همینیم که هستیم پس زیاد جوش نزنید
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    4 6
    منظور از شام مرگزای چیست؟! این نوشته منصفانه است ؟ و به دور از هر گونه عقده سیاسی ؟! خدا عاقبت همه مون رو ختم به خیر کند ان شاءالله
  • حمید کلباسی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    12 1
    تختی یک پهلوان اسطوره ای و غیر قابل تکرار برای مردم ایران است اما مرجع تقلید یزدانی یا دیگران نیست . وقتی دولت نمی تواند هزینه های سنگین زندگی یزدانی ها را تامین کند ؛ مجبورند به فکر کسب درآمد از شهرت و محبوبیت خود باشند
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      27 4
      آقا فوتبالیست‌ها چندین سال است تبلیغ می‌کنند، بازیگری می‌کنند و .... چرا این کارها برای کشتی‌گیر با درآمد ناچیز، عار می‌دانید ولی برای فوتبالیست با درآمد آن‌چنانی عار نمی‌دانید.
  • طاهایی IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    5 18
    آقای موسوی من اول دلم برای شما می سوزد که در ذهنتی سیاه یا به عبارت خودتان «شام مرگزای» زندگی می کنید که البته خودتان بیش از دیگر در رنجید. تأسف بعدی ام برای مردم است که با این مکتوبات شما و روال خبرآنلاین هر بهانه تقویت عزت ملی و شادمانی مردم را می گویید. در هر فرهنگی اسطوره‌هایی است که الگو و سرلوحه حرکت مردم می شوند و همگان دوست دارند برجستگان عصر خود را به یک وجه شبه به اسطوره خود تشبیه کنند تا عاملی برای تقویت عزت و شکوه ملی در عصر خودشان باشد ولی شما مثل بی بی سی و هر دشمن دیگر این ملت اصرار دارید که تمام اسطوره ها را در گذشته نگه دارید و فرهیختگان و برجستگان امروز را به هر بهانه ای تعییر کنید که مثلاً تبلیغ فلان شرکت را کرده.... صد البته شما از بی بی سی باهوش ترید و ادله های بی ربط خوش لفظی مثل «لا تکرار فی التجلی» استفاده می کنید تا مخاطب به دشمنی پنهان و شاید ناخواسته شما پی نبرد
  • عبداله IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    15 7
    با توجه به آسیب دیدگی یزدانی، باید از کامران قاسم پور که در همین وزن بود و سابقه قهرمانی حتی در وزن بالاتر را هم داشت استفاده می شد. یزدانی اگه طرف دیگر جدول بود برنز هم نمی گرفت.
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      12 3
      روی کاغذ و در فضای مجازی ادعا نکنید.
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      14 3
      این ضرب‌المثل مصداق بارز شما است که می‌گوید: «آب که سر بالا برود، قورباغه ابوعطا می‌خواند!».
  • اکبر IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    18 24
    نسل ما که آقا تختی روندیده ولی الآن قهرمان وپهلوان واقعی آقای رسول خادم است
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    10 7
    شما حالتان خوب نیست و نیاز به کمک دارید. افسردگی آنچنان روان شما را نابود کرده که از یک قهرمان ورزشی هم برای خودتان دشمن خبیث می‌سازید! باور کنید چند جلسه روان‌درمانی رفتن از عوض کردن همه چیز دنیا و مبارزه با همگان آسان‌تر است. خودت‌ را دریاب برادر! جهان را رها کن!
  • شبگرد بیدار IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    10 1
    درود به شرف آقای موسوی . که با انشائی زیبا. روحیه ما ایرانی ها را هم از نظر سیاسی و هم از نظر جامعه شناسی به تصویر کشید. سفید و سیاه دیدن مردم و جامعه ایران را بسوی ویرانی هدایت کرد . و هر روز که میگذرد بر وسعت این نابسامانی ها افزوده میشود. و هیچ راه نجاتی هم پیش رو نیست.
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    22 2
    در زمان شاه ارزش ها انسانیت بود و تختی هم برای پول و مقام کار نمی‌کرد بلکه فقط و فقط برای انسانیت یعنی کردار نیک و گفتار نیک و پندار نیک کار یا خدمت میکرد
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    3 1
    درود بر عبدالجواد مازنی
  • ایرانی IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    13 15
    وطن فروشان از انقلابی بودن حسن آقا ناراحتند از این رو دنبال بهانه های واهی هستند برای تخریب شخصیت افتخار کشتی ایران
  • ناشناس IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    2 3
    واقعا که درک نویسنده در حد اساتید حاضر زمان نیستش فوق العاده هستید انسان باشرف خوب هست ولی اگه باشرف و باسواد باشد دست نیافتنی هست یک نعمت و غنیمت بزرگ عصر حاضر هست خدا شما را همیشه باعزت نگهدارد . من از خواندن مطالب شما امشب دلم خوشحال شد تمام
  • ایرانی FR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    7 7
    آقا سید چرا قیاس چند نفر را به پای همه مردم می گذاری و آنقدر پیش می روی که لگد پراکتی بیش از حدت مثال چماق بر‌سر مردم می کوبی،،برادر اگر کسی آقای یزدانی را حتی شبیه تختی کرده باشد،،قهرمان بودن و افتخار آفرین برای کشور عزیر ایران است این جوان عزیز توان فردی بسیار نجیب،،و سربه زیر است،،و مطابق امروز باید فرزند زمان خودش باشد،،و از تبلیغ درآمد خوبی داشتهوباشد،،وان دلیل مال دوستی او نیست،،شما از کجا می دانید شاید مبالغ از آن را برای خیریه صرف نمی کند،،و مهم او جوان وطن دوست،،افتخار افرین،،و نجیب است و ما برای چنین صفات و مرام او را دوست داریم،،و برای این قهرمان عزیر احترام ویژه قائل هستیم،،تخریب و قیاس دو مقوله جدا هستند و آقا سید محترم شما غیر مستقیم آقای یزدانی بزرگوار را زیرکانه از او شخصیت نادرست،،طماع،،جلوه دادید،،و آن اصلا درست نیست،،
  • مسعود ایزدی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    12 2
    جناب مستطاب.موسوی از نظر حضرت عالی بقول سلطان صاحبقران خوشمان آمد
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    5 0
    جدای از مسائل اجتماعی واقعا باید واقع بینانه نگریست در مونترال ایران با یک نفره ویک برنز به کارش،خاتمه داد یک نقره کشتی ویک برتز وزنه برندارید در مونیخ هم کلا سه مدال ایران اکنون توانمند شده واین مدیون زحمات دکتر دبیر وآقا ساعی دوست داشتنی است بدون حب وبغض باید به تکواندو ایران احترام گذاشت دوم دنیا شده در کشتی بعد از ژاپن بودیم اینها کم موفقیتی نیست بجای حاشیه ها همه باید به دکتر دبیر وآقای ساعی کمک کنند البته رشته های دیگر هم باید کار شود شمشیر بازی نشان داد با کمی توجه به سکو می رسد تیراندازی‌های جای کار دارد.البته قایقرانی وبقیه رشته ها
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    7 0
    امامعلی حبیبی بزرگ مرد بود عبد الله موحد آن قدر بزرگ بود که علی رغم اختلاف با پهلوی که بعد از انقلاب هم به ایران ظاهرا کاری نداشت اما دلش تا ابد با ایران بود وحاضر به مربی گری در آمریکا نشد تا مبادا کشتی گیر آمریکا با آموزش او ایرانی را زمین بزند آقای موسوی, حسن آقا و سایر قهرمانانی که رفتند وبرای ایران جنگیدند چه مدال گرفتند چه نگرفتند عزیز مردم هستند نه کسانی که ایران را فروختند وتحت مردم بلغارستان مبارزه کردند
  • محمدجواد IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    5 1
    اولاً از پیروز نشدن حسن یزدانی خوشحال نشدیم دوماً از نقره گرفتنش هم ناراحت نشدیم سوماً کشتی‌گیر حریف می تونست جوانمردانه تر بازی کنه چهارماً رفتن به المپیک خودش قهرمانی است، پنجماً حسن یزدانی تمام تلاش کرد و این از تسلیم شدن بهتره
  • آرمان IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 0
    بسیار تمثیلهای جالب و هوشمندانه و واقعی
  • جواد مکلایی DE ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    7 0
    دوستان بیایید به حاشیه نرویم ،وهر کس در جایگاه یک ایرانی وطن دوست،ببینیم،که کجای کار خرابه به هر صورت به فینال رسیدن و باختن مطلوب ما نیست به نظر شما دلیلش چیست؟ یزدانی وتمام بچه های تیم ملی با غیرت جنگیدندآنها خیلی قیمت دا رند،مواظب باشیم که ارزان نفروشیمشان!!!!
  • حسن IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    6 0
    حسن یزدانی عزیز در قلب مردم ایران جای داری
  • محسن IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    10 0
    درود بر حسن دلاور که دل مردم را شاد و روی منافقان را سیاه کرد دم آقای دبیر گرم که علی‌رغم توهین های وطن فروش ها بهترین نتیجه رو گرفت.
  • پیام IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    2 0
    مرحبا بر کلام و قلم زیبای شما
  • سلطان IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 2
    حسن یزدانی ناخن کوچیکه پهلوان تختی هم نمیشه و بیشتر کاسب هستش تا پهلوان .. پهلوانی که به اسم نیست به ادب و دستگیری از ضعفا هستش .یکی نیست از فدراسیون کشتی بپرسه واسه چی کشتی گیر مصدوم رو که مشخص هستش انگیزه ای برای مدال طلا ندارد و الان بواسطه بانک ملی به همه چیز رسیده را داخل اردوی المپیک جا می زنید ؟؟؟؟؟؟.....
  • مرتضی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 0
    استاد آقا میشه نظر ندی حسن یه اسطوره هست سر تو کارت خودت باشه
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 0
    واقعیت اینه درحال حاضر بهتراز حسن یزدانی نیست یک عدای از روی حسادت نمی خوان این آقا رکورد دار مدال باشه به هر بهانه ای اون رو می کوبن آقا کسی حدود ۱۰ سال خودشو در سطح با لای کشتی نگه دار و تا فینال جهانی برسونه کار هر کسی نیست. یزدانی بد بود بقیه که بدنشون سالم بود چرا مدال طلا نگرفتن این هم.به یزدانی ربط داره . آقا ی یزدانی یکیه مثل خودش آقا تختی روهم دوست داره مگر مثل تختی نبودن جرمه کی توی کشتی ایران مثل تختی !!!
  • محسن IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 0
    تو کشوری که بعد از بازنشست شدن باید بری دست فروشی بهتره که از همین الان دنبال پول باشه الان ۵0 سال پیش نیست اقا جان زندگی هم دروغ نیست اینده رو هم نمیشه تضمین کرد
  • احسان باقری IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    3 0
    متن خوب و دقیقی بود. فقط به نظرم عنوان درست انتخاب نشده بود. مثلا این عنوان بهتر بود: حسن یزدانی، قهرمانی شبیه خودش نه هیچ کس دیگر
  • انوشیروان IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 2
    حسن یزدانی تنها برنده مدال است و یک قهرمان مردمی نیست .و خودش هم تمایلی ندارد که باشد .و در برخوردهایی که بشخصه دارم چندان محبوب نیست
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 0
    هم از این ناراحتم که یزدانی عزیز این همه زحمت کشید و واقعا هم خوب کار کرد و شاید اگر کتفش در نمی رفت قهرمان میشد هم خوشحالم از این که درسته طلایی نشد اما ایران عزیز رو سربلند کرد
  • رحمان جان بازان IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 0
    نوشته خیلی خوبی بود و حقیقت ماجرا رو ایشون گفتند اما یه مقداری کوتاه تر بود دلنشین تر میشد.در مجموع خداقوت میگم به آقا سید عزیز.
  • شهروز بازیار IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    4 0
    متاسفم واقعا وقتی این اعتراض هارا ازمردمی میبینم که بدرستی متوجه مطالب آقای موسوی را نشده ویا از روی جهل وخرافات مستولی شده هر انتقادی را باناسزا وبسبکی بی ادبانه پاسخ می‌دهند. اینکه ما مردم عادت داریم ازکاه کوه بسازیم مگر پای منبر بعضی علمای کذاب ننشسته اید که هزاران مطالب کذب وغیر واقعی را به ائمه اطهار نسبت می‌دهند چرا اعتراض نمی‌کنید واقعا جای بسی تاسف ونگرانی است که انسانی فرهیخته وفرهنگی مطالبی باین مضمون زیبا که حسن یزدانی راشبیه سازی نکنید وجمعی اورا نکوهش وهزار وصله ناجور بچسبانند خداوند به همه خرد ودانش عطا فرماید به یزدان اگر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    2 0
    آفرین برجناب موسوی بااین مطلب ارزنده
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    2 0
    البته هیچ کس نموتونه شبیه کسی دیگه باشه .لحظه به لحظه کشتیش نگاه کتی بامصدومیت شدیدبه خاطر خودش دمردمانش،تااخرجنگید..
  • علیرضا IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    آقا سید عالی بود، حرف دل ما رو زوی، درضمن گزارش های آقای عامل یه زمانی عالی بود الان به شدت مبتذل شده و سبب غرور بیجا برای کشتی گیران شده، از جمله، عمو زاد، یزدانی، زارع با الفاظی مانند: رحمان بی رحم، پلنگ سیاه و .....کشتی ما با وجود نبود تیم روسیه به غرورش باخت که نقش کارشناسان رسانه و جناب عامل در این باخت ها کاملا مشهود می باشد
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 2
    اصلا تیم ملی کشتی ازاد ایران تیم ملی نیست تیم ملی شماله هرچی کشتی گیره شمالین اینقدر کشتی گیر حرفه ای هست در وزن حسن یزدانی متسفانه اونارو نمیبرن گیر دادن به این چند نفر
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    2 0
    حسن یزدانی بالاتر از تختی و دیگران هست.
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    مقصرصداوسیمااست که می خواهدبرخلاف مردم ایران استوره بسازه مردم هرچیزی که درسیمای میلی بگن بااون دشمن میشوند
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    2 0
    یزدانی فراتر از تختی✌✌✌
  • نخجوانی TR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    2 0
    باسلام.. اینهمه کامنت های جور وا جور همه پر از تایید صدرصد و یا رد صددرصد مقاله است و مطلب اصلی و مهم آنرا نادیده می‌گیرند که اشاره به عدم تعادل در واکنش و نبود استدلال منطقی استوار بر عدالت و حقیقت اغلب مردم ماست ..وقتی قضاوت مخاطب بر آنچه در فیلم و سریال و آنچه در رسانه می‌بیند تکیه داشته باشد همین نتیجه گرفتنهای متعصبانه و گاه مغرضانه شدیدتر و پر رنگتر خواهد بود..
  • رضا IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    3 1
    ایشان جان کلام را بیان کردند و دیگر جای سخن گفتن اضافه نیست.
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 2
    اگر از قبل از مسابقات می‌دوم بود آن هم به این شکل ، خوب چرا شرکت کرد مگه جایگزینی نداشت توی این وزن ، اگر کسی هم ترازش نبود ، که حساب به غیرتش ، و اگر بوده و اجازه ندادند که بجای یزدانی شرکت کند ، و حق خوری صورت گرفته . بدان که دنیا دار مکافاته ، بقول معروف دست بالای دست بسیار. این از پهلوانی بدوره .
  • امیر IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    هیشکی شبیه تختی نیست.اگه هم باشه باید بین دخترامون پیدا کنیم نه ورزشکاران مردمون.تختی یعنی ملت یعنی کسی که ی تنه ی زلزله رو مدیریت کرد با اسمش.تختی بخاطر مردم تختی شد حتی بخاطر مردم جانشو از دست داد
  • امیر IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 2
    هیشکی تختی نیست تختی یعنی صدای مردم. و شما مردم یزدانی رو گنده کردین انقد ازش بت ساختین که اسم یکی مثل تختی رو روش بزارن.کامران قاسمپور با اینکه وزن هشتاد و شش کیلو بود مجبور کردین بره وزن بالاتر کشتی بگیره.این آقای یزدانی شما با هر مسئولی عکس میگیره ولی یک استوری کوتاه در مورد خواسته مردم تا الان نزاشته.حالا هم بازم میگه می‌خوام ادامه بدم ابرو پرچم ایران رو میخواد ببره برای پول.من خودم مازندرانی هستم ولی خواهش میکنم از حسن آقای یزدانی دیگه مسابقه نده ابرو مازندران رو نبر استعداد کشتی زیاد داریم بزار اونا رشد کنند تو اندازه کافی بزرگ شدی ازین به بعد فقط خودتو ضایع می‌کنی اگه تختی نیستی حداقل کمی شبیهش باش
  • یوسفی RU ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 2
    کاش بعلت مصدومیت این شانس رو ب همطرازخودش میداد شایدشانس مدال طلا نصیب کشورمون نمیشد
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    6 0
    سید عبدالجواد موسوی، نویسنده‌ای که شبیه خیلی‌ها نیست.
  • اکبر شهرجردی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    0 0
    من باصحبتهای جناب آقای سیدعبدااجواد موسوی کاملا موافقم، مانباید کسی را بادیگری مقایسه کنیم.
  • عارفه IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    2 0
    به نظر من هر دو کشتی گیر جوانمردانه مبارزه کردند و این شانس ما بود که چنین اتفاقی افتاد و برای کتف حسن یزدانی این اتفاق پیش آمد ولی از نظر من یکی از ویژگی های پهلوانی تسلیم نشده اون تا آخرین لحظات کشتی گرفت و بعد از اینکه باخت به حریفش توهین نکرد. اما متاسفانه مردم ایران همیشه به خودی گل می‌زنن یا اتفاقاتی رو که همیشه ممکنه برای هرکسی بیوفته رو گردن دیگران میندازند. مخاطب من بعضی از افرادی هستند که در نظرات فضای اجتماعی به جای اینکه آبی بر آتش باشند و از دلاوران مهین شان حمایت کنند،از شکست شأن خوشحال و به توهین می پردازند.
  • مرتضی FR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    2 0
    بعد حسن یزدانی دیگه خواب کسی که سه دوره پشت هم بیاد توفینال المپیکو باید ببینیم .خلایق هرچه لایق این ملت لیاقت این پهلونو نداشتن
  • سیامک حکیمی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    0 0
    با سلام و عرض ادب.به نظر این سراسر تقصیر ،تختی هم اگر زنده بود هیچ فرقی با عبدالله موحد و امامعلی حبیبی داشت؟حالا حسن یزدانی به کنار.مگر رسول خادم کمتر از آقا تختی هست .پنج شش سال هست یک تنه در دور افتاده ترین و محروم ترین نقاط کشور کارش رسیدگی به اوضاع نابسامان محرومان است. دریغ و درد که زنده کش مرده پرستیم .
  • حمید IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    0 0
    آفرین بر نویسنده .مطلب جالب وبه جایی بود.
  • خان IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    2 0
    چرا رونالدو و مسی با این همه پول تبلیغات میکنن عیب نیس ولی یه کشتی گیر ایرانی که با تلاش و کوشش مدال آورده برا کشورش و معروف و دوست داشتنی شده تبلیغ کنه عیب هس شعر نگید ما فقط خود بدیم .تیلور کلا 5تا مدال داشت ولی حسن دو برابر داره ولی هی تیلور تیلور میزدین جم کنید این بساط رو
  • بابک IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    0 1
    رسول خادم هم میتونست تبلیغ کنه اما وقتی میبینه هموطنش گرفتاره و گرسنه اس حتی در ایام نوروز که باید کنار خانواده اش باشه به کمکش میشتابه و نان تملق و چابلوسی نمیخوره امروزه حرف از مرام و معرفته چیزی که از دوران گذشته خصلت آدمیزاد بوده ربطی هم به تکنولوژی و دوره زمونه نداره عشق است رسول خادم خودش رو از مردم میدونه
  • علیرضا IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    0 0
    راست میگه دیگه اصلا بحث وطن فروشی ایرانی بودن ولش ماهمه ایرانی ایران دوست داریم این درشک نیست من خودم ایران زندگی میکنم با دولت مشکل دارم ولی هنوز کشتی گیریافوتبال یا والیبال هررشته بحث رشته نفر نیست بزاراقای گزارشگرورزشکارمون پیروزبشن،بعدتعریف کن بعد که شکست میخورن نمی‌دونم میگی این کشتی گیرخارجی چندطلاونقره جهانی داره حریف حریف قدریه آخ چرحرفی میزنی بعدمیخای جمعش کنی بزارین آقایون گزارشگرباهمه رشته ها ورزشکارمون پیروزبشه بعدیک ماه ازش تعریف کنینن
  • محمدرضا غلامحسینی IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    2 0
    ای جانم فدای قلم توانای تو ... برای قهرمان کشور شدن باید اول تو پاسگاه خودت قهرمان بشی بعد تو منطقه خودت بعد تو استان خودت بعد بیای در قهرمان کشوری شرکت کنی تازه اگر قهرمان کشور شده بری انتخابی تیم ملی شرکت کنی تا اگر همه را زدی بشی عضو تیم ملی و یا خدا که از چند خان باید گذشت تا به المپیک بری و آنجاست که تمام اژدها های دنیا جمع شدن تا نگذارند کسی مدالی صید کند حسن یزدانی با کنف جراحی شده تا فینال المپیک رفت و مدال نقره المپیک پاریس را گرفت فدای حسن یزدانی و آن همه عزم بالایش
  • ایرانی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    0 0
    باسلام این همه توصیف وشعردرکوبیدن متشابهاتی بین جهان پهلوان تختی وقهرمان حسن یزدانی بیان کردید ودرپایان تعریفی که با توصیفات بیان شده متناقض است.چرادوروهستی ویکی به میخ ویکی به نعل می زنی.مردانه اصل حرفت راروشن وباصداقت بگو!
  • ناشناس IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    2 0
    نان پدر و شیر مادر حللللللالش،اینشو دوست داشتم ولی هی بگه مال مازندران و فلان و بهمان زیاد خوشایند نیست چون اینطوری از بقیه مردم ایران جدا میشه