۸ نفر
۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۹

این انتخابات هیچ برنده ای نداشت

سید عبدالجواد موسوی
این انتخابات هیچ برنده ای نداشت

من خیلی عدد و رقم نمی فهمم اما این قدر می دانم که اوضاع خوب نیست. هرچه قدر هم دوستان تحلیلگر من اعداد را بالا و پایین کنند و درصد جابجا کنند و از آراء مردم تفسیرهای متفاوت بیرون بیاورند یک چیز را نمی توان انکار کرد و آن هم این که یک جای کار که چه عرض کنم کلا کار می لنگد. بدجوری هم می لنگد.

نه از الان که از همان وقت که مردم گفتند: اصلاح طلب، اصولگرا، دیگه تموم ماجرا، گفتیم که این حرف ها را باید جدی گرفت. دوست روزنامه نگار من می گفت این حرف ها متعلق به عده ای قلیل است که معلوم نیست از کجا تغذیه می شوند. گفتم شعار همین عده قلیل را هم باید جدی گرفت. طبق معمول جدی نگرفتیم. حالا هم می شود جدی نگرفت و چنان که عده ای مشارکت هشت درصدی را حماسه خواندند بازهم شعار داد و به همین شعارها هم دل خوش کرد. من با شعار هیچ مشکلی ندارم، در همه جای دنیا شعار می دهند و اغراق می کنند و مردم را بابت حضور سیاسی و اجتماعی شان ولو اندک و کم رمق تشویق می کنند. جای تشویق هم دارد. علی رغم این همه تهدید و تحدید و تحریم و تورمی که صدای شکستن استخوان ها از آن به گوش می رسد این مقدار حضور هم مایه شگفتی است اما تا کی و کجا؟ خودمان را گول نزنیم. از آخرین حضور پُرشور مردم در پای صندوق های رای زمان زیادی نگذشته است.

همین هفت هشت سال پیش بود که واپسین انتخابات پُرشور به معنای حقیقی کلمه را تجربه کردیم. انتخاباتی که هم موقع برگزاری اش می فهمیدی دارد اتفاق بزرگی رخ می دهد و هم فردای آن شور و هیجان را احساس می کردی. اصلا شما بگویید مقصر اصلی فقدان آن همه شور و هیجان شخص حسن روحانی است. من هم با شما موافقم. اگر او می توانست به عهدش وفا کند و آن چه را با مردم عهد کرده بود به سرانجام برساند کار به این جاها نمی کشید اما تا کی؟ تا کی می خواهیم هر آنچه رخ می دهد را به گردن او و دولتش بیندازیم؟ این استراژی تا کجا جواب می دهد؟ اصلا جواب می دهد؟ اگر جواب می داد ترس از دولت سوم روحانی باید در همان مرحله اول کار را تمام می کرد که نکرد. و نه تنها تمام نکرد که در این انتخابات با همه چند و چونی که درباره مشارکت وجود دارد فعلا دولت سوم روحانی گوی سبقت را از همگان برده است. موافقان دولت روحانی می توانند به همین مقدار دلخوش باشند و مخالفان هم می توانند موافقان را به مرحله دوم حواله دهند اما هم موافقان و هم مخالفان ته دلشان خوب می دانند که این آن چیزی نیست که می خواستند. اوضاع خوب نیست. شاید در دو سه انتخابات قبلی می شد مشارکت پایین را به چیزهای دیگری ربط داد. حتی بعضی ها قاطعانه می گفتند از این به بعد دیگر باید به همین مشارکت پایین عادت کنیم اما این بار چه؟ این بار که همه به میدان آمدند و داشته هایشان را خرج کردند چه؟ تعارف را کنار بگذاریم. علت این مشارکت پایین را باید جایی بیرون از انتخابات جستجو کنیم. به قول علی معزی: این انتخابات هیچ برنده ای نداشت.

توضیح ضروری: لعنت خدا بر کسانی که می خواهند مردم را ناامید کنند. این حرف ها به معنای ناامید کردن مردم نیست. تذکاری است به فرادستان بلکه اندکی جدی تر به این مرز و بوم و ساکنانش بیندیشند وگرنه این بنده کم ترین نه تنها در این دوره از انتخابات شرکت کردم بلکه برای مشارکت بیشتر به قدر توان خود کوشیدم و در مرحله دوم نیز به یاری خدا چنین خواهم کرد اما بحث اصلا شخصی نیست. ما باید خیلی چیزها را با همین زبانِ خوشِ انتخابات قبول کنیم وگرنه زمانه جور دیگری حالی مان می کند. به قول خواجه شیراز: تیغ سزاست هرکه را فهم سخن نمی کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1926494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    22 37
    واقعا برنده نداشت ؟ یعنی حتی مردم هم نبردند؟!
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      73 2
      اکثر اونایی که رای نمیدن دلخورن از عمری که دارن میگذرونن و هیچ رضایتی از روند زندگیشون ندارن.مسئولین هم که به جزء حرف درمانی کاری تو این چهل و پنج سال نکردن.حربه حرف درمانی خیلی دوامی نداره.مطمئن باشین چند ساله دیگه شاهد اعتراضات گسترده عمومی تو ایران خواهیم بود.فعلا فنر نارضایتی مردم از شرایطشون داره جمع میشه.
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      82 7
      من به پزشکیان رای دادم ولی با ناامیدی کامل را دادم چون امیدی به تغییر نداشتم و ندارم. مشکلات کشور در سطح بالاتر از رئیس جمهور گره خورده. با تغییر رئیس جمهور چیزی عوض نمیشه
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      18 7
      وقتی گوش شنوایی نیست رای ندادن بهترین جوابه .
  • حسینی IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    6 90
    چرا برنده نداشت. شما به اصطلاح کارشناسان! همیشه برنده اید. چون در صورت وقوع هر اتفاقی، بعنوان ناصح مشفق، خشک و تر رو به هم میبافید و بعنوان تحلیل فرهنگی اجتماعی به خورد ملت میدید.
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    97 3
    آوار حرف های نگفته و فریاد های شنیده نشده سخت وعظیم است . منتها کو گوش شنوا
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      20 1
      دستم اشتباهی روی منفی خورد نظرم کاملا مثبت است
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    126 9
    با کمال احترام به نویسنده محترم ولی به نظر حقیر مردم برنده واقعی این انتخاب بودند 60 درصد با عدم شرکت در انتخابات کلا حسابشان را از نظام جدا کردند ، انتخاب پزشکیان مطلوب نظام و فرماندهان سپاه نیست و بعد از مدت کمی با توجه به شرایط دنیا و منطقه و وجود مجلس فعلی به مشکل خواهد خورد ، انتخاب جلیلی یعنی مطلوب نظام ولی تشکیل اقلیترین و نا کارمدترین دولت بعد از انقلاب
    • DE ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      4 2
      به نظر من خود نظام هم فهمیده که برنده شدن تفکر جلیلی دیگه پاشنۀ آشیل نظام خواهد بود. نسل زد داره هوشمندانه کار خودش رو می کنه
  • علی IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    69 4
    ب نظر من اگر بهترین مدیر جهان هم فردا بشینه رو صندلی ریاست جمهوری ایران چیزی رو ن اینکه نخواد نمیتونه تغییر بده وقتی کشور کاملا تحریم ه تمام جهان با شک و تردید با ما مراوده میکنن اونم با شرایط عجیب غریب و نا عادلانه ،وقتی جابجایی پول تقریبا غیر ممکنه برای کشور وقتی بیشتر اقتصاد اصلا تحت کنترل دولت نیست و خیلی مساِِیل دیگه واقعا چه کاری از دست رییس جمهور بر میاد؟؟ میتونه در مورد سیاست خارجی یا بحرانهای داخلی در عمل کاری کنه؟؟ این تازه برای 1 مدیر کارامده امثال آقای جلیلی ک هیچ دغدغه ای بجز منافع قبیله سیاسیش نداره و مردم اولویت هزارم ایشون هم نیستند تو مناظرات مواردی رو میگفت ک ادم باور نمیکرد رسما جلوی دوربین داره گفته میشه ،معتقد هستن باید با قدرتهای فعلی ستیز داشت و رفت سراغ کشورهای درجه چندم! نمیدونن یا فکر میکنن ما نمیدونیم کشورهای درجه چندم منافع کشورهاشون و فدای رابطه با کشوری تو موقعیت ما نمیکنن میگن دنیا داره چند قطبی میشه ،گیریم بشه اولا کی؟ چه زمانی ؟ بعدم چی نصیب ما میشه ؟؟؟ روسیه ک هیچی اگر فرضا چین قدرت اول دنیا بشه با فاصله رفتارش از اینی ک هست با ما بهتر میشه ؟یا بدتر؟
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      33 29
      تمام حرفهای شما درست اما اگر شماها با رای ندادنتون این دولت را واگذار به طیف جلیلی کنید ایران 2000 درصد بدتر از کره جنوبی و افغانستان و سوریه یا حتی غزه میشه. الان انتخاب بین یافتن یک دولت ایده ال و ارمانی نیست انتخاب بین معمولی و بدترین وضعیت ممکنه! شما هم مثه ما تو همین خاک زندگی می کنید نمیتونی بی تفاوت باشی و بذاری کسی بیاد ک دلار بکنه 200 هزارتومن. سقفت رو رو سرت خراب کنه. اونوقت میخوای بگی من رای ندادم تا دولت بفهمه. وقتی کشتی سوراخ شد همه با هم غرق میشیم چه کسی ک بی خیال بود چه کسی ک کشتی سوراخ کرد چه کسی ک کاسه کاسه آب میریخت بیرون ک شاید نجاتی باشه. نه امریکا نه چین نه روسیه هیچ کس فکر ما نیست و اگه خودمون فکر خودمون نباشیم غرق شدنمونی حتمی! بالاخص با یکسری متوهم متکبرمنفعت طلب حزبی و سیاسی.
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      24 2
      اتفاقا همه چیز دست دولته سایه هست و اگه اجازه خصوصی سازی اونم نه به خواص داده میشد وضع کمی بهتر بود کجای کاری
    • DE ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      8 12
      یکی بیاد دلار بشه 200 هزار تومن؟ مثلا زمان روحانی رشد دلار 8 برابر شد کم بود؟ الان اگه 3 برابر بشه خیلی زیاده؟ بنده خدا فرقی نداره کی بیاد. چه پزشکیان بیاد چه جلیلی، کوچکترین تفاوتی نداره. خودتو گول نزن
  • علی اکبر IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    1 13
    چرا اگر انقدر که از اقای جلیلی گفتم از اقای دکتر میگفتم برنده داشت ۹
  • ایران مظلوم IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    19 42
    با تشکر فراوان از شما بابت یادداشت های عالی که در این سایت ارائه می کنید . من به پزشکیان رای دادم ولی خیلی مایلم که در دور دوم جلیلی انتخاب بشه چون با این همه کار شکنی و صف بندی همه تندروها و هسته سخت قدرت کاری از پیش نمی رود در دولت پزشکیان.....
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      25 2
      خدا بزنه به کمر دروغگو ..ان شاالله
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      12 2
      یاد کامنتهایی می افتی که می گه من پرسپولیسیم ولی خداییش گل اخری خیلی تابلو افساید بود
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    16 3
    احتمالا نخواهد داشت شکلی دیگری روبرو خواهیم شد. کسانی که از خدا و پیامبر حیا نمی کنند حق دیگران را پایمال می کنند مدعی حق علی بن ابیطالب هستند ازآنها بترسید تزویر و ریا ویروس ایمان و تقوا هستند. آنانی که در نزدیکی مولا علی بودند ولی بعداز امامت علی برعلیه علی شمشیر برداشتند از نزدیکان حرم بترسید. انشاالله حق به حق دار می رسد.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    31 17
    با پوزش از عزیزانی که رأی ندادند، قرار نیست با رای دادن رویدادی شگرفی پیش بیاید. ما همین اندازه که نگذاریم تندروها شرایط ایران را بدتر کنند و جوانان عزیزمان را فراری بدهند کافی است. شبیه بیماری است که که وضع اورژانسی داره اتاق عمل و جراحی را بگذارید برای بعد. خطر تندروها با ائتلاف جلیلی و قالیباف جدی است.هم‌دیگر را ناامید نکنیم.
  • ایران مقتدر .. IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    3 27
    برای دگرگونی و تحول گذراندن ظلمات ثلاثه ضروری است . این سختی ها و نیامدها طبیعی و زودگذر است و حتما به یاری خداوند متعال و همت مردمان صعب اندیش و باعزم جزم شده این مراحل در تاریخ انقلاب اسلامی طی خواهد شد . اگر در دیوار ظاهر بمانیم و با مسائل دم دستی از دور دست ها غافل شویم فقط بیخود خودمان را مضطرب می کنیم و بس !!!
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    26 10
    پزشکیان که در حاکمیت نفوذ بالاتری بیشتر از روحانی ندارد از الان رئیس مجلس یعنی در واقع مجلس و دولت در سایه یعنی جلیلی و دارودسته شمشیر را از روی بستند اصلاح طلبان فکر می‌کنند آنها میگذارند شما ها از سفره بیت المال به راحتی استفاده کنید؟؟
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    8 60
    باز این موسوی نشست پای منقل. یک امر این وسط کاملا بدیهی هست و اون کودنی دیوانه وار عوام الناس است، کودنی ای که در تمام دنیا وجود داره و در ایران به یمن پمپاژ رسانه ای، به شکل تصاعدی ای شدیدتره، که اگر این نبود، این عوام کودنِ حیف گلوله، سال 1394 به شکل لیستی و گوسفندوار به مرحوم درون پرور و امثال ایشون رای نمیدادند. همین الان هم فیتیله کارفرمای اصلی (امریکا و اسرائیل) شل بشه، تبلیغات رسانه ای تغییر میکنه و همین عوام کودن، باز میرند لیستی رای میدند.
    • لکن IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      51 5
      از ادبیات و طرز حرف زدنت معلومه چکاره ای . متاسفانه نبود خانواده درست بد جوری بعضی ها رو مثل انگل میندازه تو جامعه
    • رضا IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      30 4
      کودن خودتی وهفت جدوآبادت،معلوم نیست از کدوم طویله ای در اومدی نکبت
  • ۱۳ IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    30 3
    یه نگاه به تمام کامنتهای ملت درس عبرتی است برای اینه بفهمیم برنده واقعی حاکمیتی است که همین عدم اجماع مردم و پایبندی به اخلاق و احترام است. این پیام ها شامل کسانی که موافق رای دادن کسانی که مخالف رای دادن و چه افرادی که طرفدار هر یک از جناح ها هستند. ادبیات ما مرده است یک نگاه به مقاله امروز کیهان حرفهایی رسایی و... اینان کسایی هستند که بذر ادبیات فتنه انگیزی را در این مملکت از سال ۸۳ کاشتند و امروز به راستی که با غرور به دستاورد خود میبالن بله،،
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    21 3
    فرادستان خیلی شفاف تر از ما فرودستان چند و چون ماجرا را میدانند به سبب فرادستیشان و همچنین میدانند که ماجرای آدمهای این سرزمین ختم به خیر نمیشود مگر سپردن فرادستیشان به دستهایی تواناتر پس چشم می‌بندند بر حقایق و همه را فدای ماندن خودشان میکنند. پس نیازی به توصیه مشفقانه نیست چون همه چیز روشن است
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    7 2
    تو از کجا میدونی باهوش !!!
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    12 4
    سید یه علامت سوال جلوی کامنتت میزاشتی بهتر بود چون شصت درصد بیشتر از چهل درصده😂
  • مانی CA ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    37 9
    آقا سید جان خودتم میدونی که رئیس جمهور تو این کشور کاری ازش بر نمیاد حتی اگر مجلس باهاش باشه. تصمیم بین مهر و آبان از دل خبرگان میاد بیرون. اونجاس که سرنوشت معلوم میشه. برنده این انتخاباتم مردمی بودن که با رای ندادن، صداشونو رسوندن، به امید گوش شنوا برای منتخب خبرگان
    • مهدی IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      8 17
      قبل از تو خیلی در آرزوی مهر و آبان های نیامده ریق رحمت رو سرکشیدن .یکیشون هم که تو عمله ش هستی فعلا در حال احتضار هست و به مهر و آبان که بماند به مرداد و شهریور هم نمی سه...
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      20 6
      گوش شنوا؟؟؟ کی؟؟ و چه زمانی؟؟؟ حالا شما رای نده! الان دولت عزیز این آقایان دولت رییسی! جوابی به مردم برا طرح برداشتن دلار 4 هزارتومنی و فوران افسار گسیخته قیمت ها داد و جراحی اقتصادی ایران داد؟ الان دنیا وضعیت فلاکت بار ما رو دید کاری کرد برامون؟؟ نه عزیزم تازه تحریمها هم بیشتر شدند. الان من و تویی ک اینجا زندگی میکنیم داریم سختیهای این کج فهمی دولت ها رو تحمل میکنیم یا ایرانیان خارج کشور یا رسانه های ضد ایرانی و معاند. الانم همین بزنگاه تاریخی هست! اگر شما ها رای ندید ادامه دهندگان همان جراحی اقتصادی می مونند سرکار!! تازه نه 4 سال بلکه 8 سال و اصلا خدامیدونه دیگه کسی میتونه از این پایداریچی های از خدابیخبر مملکت و پس بگیره یا نه!! من نمیگم دولت روحانی خوب بود ولی بهرحال روحانی تا حدی مقابل اینا مقاومت کرد و مسلما وضعیت معیشت مردم در دوره اش از دوره رییسی 100 درصد بهتر بود. الان هم ما نمیتونیم بگیم پزشکیان از پس اینها برنمیاد چون اولا آدم سالمی هست دوما سالیان طولانی مجلس بوده و قوانین و حفظ و مسلما بلده از پس مجلس قالیباف بربیاد برا روابط خارجی هم ایران مجبوره با دنیا کنار بیاد!!
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    30 9
    جناب موسوی اگر مردم پای رأی شان به حسن روحانی مانده بودند و او را درمحاصره تندروها تنها نمی گذاشتند و نهایتاً او را آنطور که تندروها می خواستند مقصر همه مشکلات قلمداد نمی کردند اوضاع حتماً به شکل دیگری رقم می خورد.
  • DE ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    43 9
    اشتباه می کنید ملت ، برنده این انتصابات بود ..« سیلی سخت » !!
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    24 4
    خصوصی سازی!! یا دزدی آقا زاده هاتون! تو ایران که آدم دست پاک کمه خصوصی سازی هیچ وقت جواب نداده چون هم دو لپی ثروت ملی رو میخورند هم حق زیردستاشون را ضایع می کنند و هم قوانین دور می زنند! دولت سایه شما عامل بدبختی و خفت یک ملت خوبه ک پورمحمدی چندچشمه از تخریبهای این یه دونه آدم خطرناک را برا ملت رو کرد و خدامیدونه چه کارها و سم پاشیها و چوب لاچرخهای دیگر کرده بود ک برا مصالح ملی رو نکردند! یه آدم بی تجربه و مخرب شما پایداریچیها فقط فکر منافع و خزانه خودتون و هم حزبیهاتون هستید و یه فقره از شما نمونش آقای محصولی برا ظهور نیات شوم و دزدیها و غارتهای ملیتون بسه! شماها ک برا تخریبهاتون برا خودتون و خونوادهاتون نون و پست و مقام میگیرد ایران و اسلام و ذلیل کردید و دین مردم و بردید و نون شبشان را سنگ کردید. لعنت خدا بر این منافقان بیخبر از خدا و تشنه قدرت اد
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    25 8
    رئیس جمهور کاره ای نیست بعد از 6 ماه که پزشکیان رئیس جمهور بشه خواهید گفت که نه دیگه توقعات مردم باید معقول باشه بعد دو سال هم میفرمایید اختیاری نداریم و تدارکاتچی هستیم و..و خود را بی اعتبارتر می کنید
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    14 23
    مردم به هوش باشید! تمام کسایی ک از صبح تو تمام سایتها دارند می نویسند ک رییس جمهور هیچ کاره است و اگر پزشکیان بیاد هم نمیتونه کاری کنه و دارندبذر نا امیدی رو تو دلها دارند دسته دسته میکارند اتفاقا طرفدارهای سرسخت جلیلی و از پایداریچیها هستند. اینها از خداشان هست ک مردم نیایند و رای ندهند تا جلیلی با حداقل ممکن رای بیاید بالا و اینها هم همگی سهم و غنایمشان را از بدبختیهای مردم بگیرند. به هوش باشید و در دام تزویر و نفاق اینها نیفتید. ایران متعلق به همه است متعلق به ۸۵ میلیونه نه یه گروه قلیل و نابخرد!
  • ناشناس IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    11 24
    کی گفته رئیس جمهور هیچ کارست؟اگه هیچ کاره بود که روحانی هشت سال براش له له نمیزد...هیجده تا وزیر تعیین میکنه ،رئیس ده تا و بیشتر از شوراهای عالی کشور رئیس جمهوره ،بودجه زیر دست رئیس جمهوره.و ....کسی که میگه رئیس جمهور هیچ کاره کلا پیاده هیچی نمیفهمه بحث باهاش بی فایده در ضمن جلیلی از هر کی فکرش را بکنید هم پاکدست تر و هم منظم و منضبط تر هست ان شاءالله به حول و قوه الهی راه رئیسی عزیز را بهتر و با جهش ادامه خواهد داد و دست قوم مغول صفت روحانی و وزرای بی لیاقتش را از رسیدن به قدرت کوتاه خواهد کرد
  • دلسوز IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    15 5
    این انتخابات اگرچه برنده ای نداشت اما در عوض حداقل یک بازنده بزرگ داشت.... قالیباف. او سالها برای این مسند جنگید اما در آخر دستش کوتاه ماند. او از ابتدای کارزار انتخاباتی برخلاف رقبا ( که هیچ حسابشان نمیکرد) ردای پرجذبه ریاست جمهوری را (در خیالش) پوشید و از مواضع آرمانی خود نیز چه وعده ها که نداد اما درنتها حسابی انبانش خالی ماند. جالب تر اینکه اگر یک استندآپ کمدی در برنامه مناظرات آورده بودیم و فقط 20 دقیقه برنامه اجرا کرده بود به یقین بیشتر رای جمع می کرد!!! ... این زنگ خطر و هشدار برای همه مسئولین مدتهاست که به صدا درآمده ولی همچنان بسان پادشاهان توهم زده فکر میکنند قشنگترین ردا را به تن دارند!!!
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    11 9
    خود رئیس جمهورتون گفت که ما اختیاری نداریم اگر اختیار داشتید پس چرا در دوره هایی که دولت دستتون بود کاری برای مردم نکردید؟ این حرف احمد زیدآبادی است که گفت اصلاح طلبها که قدرت را در دست میگیرند میگن اختیاری نداریم بعد که پیاده شدند مجددا برا گرفتن قدرت تلاش می کنند حرف من نیست اون دار دسته جلیلی و پایدارچی هم بدتر از شما هستند
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    6 7
    توهم مصادره کاهش مشارکت را به نام خودتان متوجه شدید ولی هنوز از پایگاه رای دوسوم ملت تجاهل و اجتناب می کنید. به قول خودتان اصلاحی و اصولی که با تمام قوا در میدان بودند پس منتخب پنهان اما محبوبی که 70 درصد مردم با سکوتشان نامش را فریاد زدند کیست؟ تا بهار را به مردم برنگردانید مشارکت کمتر هم خواهد شد.
    • ح IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      6 2
      واقعا شما فکر میکنید منتخب پنهانی وجود داره که قراراه بیاد ایران رو بهشت بکنه؟ آدمی که به فکر مردم مملکت و کشور و هموطنش باشه میاد وسط میدون و مردونه مبارزه میکنه با مردم حرف میزنه قانعشون میکنه اصلا نهایت اینکه با نظام درمیفته باهاشون جدال میکنه حتی ممکنه واسش مشکل و رنجش هم پیش میاد. ولی هرچی باشه یک قهرمان خیالی وجود نداره. قهرمانها از دل توده ها متولد میشن. کسی که هزار بار به خاطر مردم کتک خورده باشه ناسزا شنیده باشه رنج کشیده باشه. نه کسی که توقع داره مردم راهشو صاف کنن بعد با سلام و صلوات رو کول مردم استقبال بشه. درضمن حتی همون مردم 60درصد که رأی ندادن که کاملن هم محترم هستن و حق دارن چون ذله شدن و به حق عصبانی هستن هم برنده نشدن. برنده چیزی به دست میاره. .ولی مبارزه ای که تهش جلیلی گیرت بیاد همه بازندن. شاید بگی من چیکار به جلیلی دارم ولی جلیلی باهات کار داره. وجب به وجب زندگی تو میخواد به شکل توهم خودش دربیاره. کسی که مشاورش عبدالملکی باشه نباید ترسید؟ نمیدونی عبدالملکی کیه؟ یکی از نظریه هاش اینه که در آینده اروپا و آمریکا خودشون میان و با التماس تحریم ایران رو برمیدارن.
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    11 10
    رئیس جمهور ما جلیلی قهرمان
  • حامد IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    12 8
    سلام، قالیباف عالی بود حیف رای نیاورد
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      3 1
      فقط دکترپزشکیان محض رضای خدا کم حرف الکی بزنین اخه قالیباف کارنامه ش رو نگاه کردی که ببینی چقد خون ملت خورده ومبخوره ودست بردارهم نیس چون امثال شما ازروی جهل باچنین حرفایی باعث میشین این ادم سیاست ول نکنه
  • متفکر IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    4 6
    هیچ رئیس جمهوری در این سیستم که فقط مجری است و تصمیم گیر نیست نمیتواند گرهی از مشگلات بازکند و متاسفانه هیچ کس هم جرات گفتن دلیل آنرا ندارد ...منهم جرات ندارم بگویم ....
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    3 1
    این همه، توی ابن چند سال نوشتید و نوشتند که مشارکت پایین به خاطر رد صلاحیت نیروهای اصلی اصلاح طلب، توسط شورای نگهبان است. حالا دوباره طلب کار شده اید؟ خجالت هم نمیکشید؟ مرد باشید و مسئولیت دروغ های این چند سال را گردن بگیرید.
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    3 0
    آره عزیزم! مردم بردند، اما عیب و نقص اینه که بعضیا مردم خودمان را مردم حساب نمی‌کنند.