انجام ١۵ میلیون واکسیناسیون رایگان و بهادار دامی در کرمانشاه

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ١۵ میلیون واکسیناسیون دامی در یک سال‌ گذشته در کرمانشاه انجام شده که بیش از ۱۰ میلیون از آن به صورت رایگان و چهار میلیون از آن بهادار بوده است. 

حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، با اشاره به شعار امسال هفته دامپزشکی با عنوان «دامپزشکی و یک قرن خدمت» اظهار کرد: تلاش مجموعه دامپزشکی در راستای تحقق چهار کلمه «خوراک دام سالم، دام سالم، انسان سالم و غذای سالم» است.

وی افزود: فعالیت دامپزشکی در ۲ حوزه پیشگیری و برخورد با بیماری‌های دام و طیور و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و تلاش برای ارتقاء بهداشت عمومی منتج به انسان سالم می‌شود که محور توسعه است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: اقدامات میدانی که از ۱۴ مهر سال گذشته تا ۱۴ مهر ماه سال جاری در حوزه پیشگیری از بیماری‌های استراتژیک و غیر استراتژیک دامی مشترک بین انسان و دام انجام شد شامل ١۵ میلیون واکسیناسیون دام است که بیش از ۱۰ میلیون از آن به صورت رایگان و چهار میلیون از آن بهادار بوده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: این واکسیناسیون طیف پیشگیری از بیماری‌های دامی از جمله تب برفکی، طاعون نشخوار کنندگان، آبله و بیماری‌های مشترک از جمله هاری، سیاه زخم و تب مالت را در بر می‌گیرد.

حیدری بیان کرد: علاوه بر این‌ برای مناطق محروم «قرارگاه محرومیت زدایی» و جهاد دامپزشکی به مدت ۲ سال است که در مجموعه دامپزشکی به عنوان پیشرو تشکیل شده است.

وی گفت: معاینه و ویزیت رایگان دام سبک و سنگین، سمپاشی رایگان دام، سمپاشی رایگان جایگاه دام و آموزش و ترویج و به روز کردن دامداران و عشایر در مناطق صعب العبور و محرومی که امکان خدمات بخش خصوصی در آنجا وجود ندارد، انجام شد.

این مقام مسئول تشریح کرد: هر هفته یک روستا و یک منطقه عشایری مد نظر بوده و تا کنون بیش از ۲ میلیون راس دام سبک و سنگین ویزیت رایگان شدند.

وی ابراز کرد: سمپاشی بالغ بر یک میلیون و ۳٠٠ هزار راس بدن دام علیه بیماری‌های انگلی به خصوص در ایام تابستان و در ایام بهار که امکان تکثیر تب کریمه کنگو بالا است، انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع از سمپاشی جایگاه دام انجام شد و علاوه بر این برنامه‌های پایش و مراقبت، آموزش و ترویج اجرا و با توزیع بروشورهای بهداشتی اقدام به آگاه‌سازی بهره‌برداران کردیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1822312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =