کشتار هشت میلیون و ۴۸۸ هزار قطعه طیور در ۶ ماهه امسال در کرمانشاه  

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: هشت میلیون و ۴۸۸ هزار قطعه طیور گوشتی در ۶ ماهه امسال در کرمانشاه کشتار شده است. 

ی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: دامپزشکی از ابتدای سال تا کنون در محل کشتارگاه‌ها نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتارها داشته و ذبح ٧۵ هزار و ۱۹۲ راس دام سبک و سنگین همچنین گاو و گوساله را بر عهده داشته است.

وی افزود: از این تعداد ۱۴٠ لاشه دام گاو، گوساله و گوسفند معادل هفت تن و ۱۷۴ کیلو لاشه به همراه ۲ تن امحا و احشاء در کشتارگاه‌ها بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: به طور کلی بیش از ۹ تن گوشت و امحا و احشاء توسط مراکز بهداشتی به صورت ضبط عمومی، حوزه‌ای و ضبط امحا و احشاء با کمک ناظرین بهداشتی داشته‌ایم که اجازه مصرف و خروج از کشتارگاه‌ها به آن‌ها داده نشده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در کشتارگاه‌های طیور کرمانشاه از ابتدای سال تا کنون بیش از هشت میلیون و ۴۸۸ هزار قطعه طیور گوشتی کشتار شدند.

وی گفت: حدود ٧٣ هزار و ۳۸۵ قطعه به دلیل انواع بیماری‌ها و عدم تطابق با شرایط بهداشتی در کشتارگاه‌ها معدوم و معادل بیش از ۱۳۱ تن گوشت مرغ در کشتارگاه‌ها ضبط شده است.

این مسئول افزود: در مراکز عرضه از این تعداد به خصوص در طرح نظارت نوروز و ماه مبارک رمضان که گروه بازرسی به صورت ویژه پای کار بودند، ۵٢ هزار مورد بازدید گروهی و مشترک انجام شده است.

وی ابراز کرد: به صورت ویژه مأمورین دامپزشکی، بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی داشته و تا کنون بیش از ٧٩ تن انواع فراورده خام غیر بهداشتی از مراکز عرضه و رستوران‌ها جمع آوری کرده‌ایم.

این مقام مسئول گفت: در حوزه طیور و واکسن‌های استراتژیک برای بیماری‌های آنفلوانزا، گامبورو و نیوکاسل، بیش از ٢٨ میلیون و ٨٠٧ هزار و ٢٠٢ واکسن داشتیم و در بیماری‌های غیراستراتژیک بیش از ١٨١ هزار و ۵۵٢ عدد واکسیناسیون (در حوزه طیور) انجام شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم باید از خرید کشتار غیرمجاز و غیر بهداشتی در خیابان دوری کنند، گفت: این کشتارها انواع بیماری‌ها از جمله تب کریمه کنگو، بیماری تب مالت و انگل را دارند.

وی عنوان کرد: دام‌هایی که در خارج از کشتارگاه‌ها ذبح می‌شوند از نظر سلامت، بهداشتی و شرعی صحیح نیست لذا از مردم تقاضا داریم از این دام‌ها استفاده نکنند و با توجه به شروع فصل سرما به آنفلوانزای پرندگان توجه ویژه کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: مردم اگر مواردی از تخلفات مشاهده کردند و مشکلاتی در شهر، روستاها و اماکن دیدند با شماره تماس ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی تماس بگیرند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1818176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =