مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز جمعه 2 اسفند 1392

جوانانی که شغلشان قاپیدن کیف زنان در پشت چراغ قرمز بود، بعد از چند ماه زندگی مخفیانه و ترس از شناسایی، دستگیر شدند.
به گزارش فارس، روز بیست و دوم شهریور سرنشینان موتورسیکلت پولسار نوک مدادی اقدام به سرقت کیف دستی راننده زن یک خودرو متوقف در پشت چراغ قرمز در میدان گمرک - خیابان هلال احمر کردند که با اطلاع شهروندان از هویت سارقین، یکی از آنها در محل سرقت دستگیر و در اختیار ماموران کلانتری 115 رازی قرار گرفت.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کیف قاپی و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 11 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
متهم حسن متولد 1359 که دارای سوابق متعدد دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف کیف قاپی، اخلال در نظم عمومی و ضرب و جرح عمدی است، پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی صراحتا به کیف قاپی از شاکیه و دهها فقره سرقت مشابه اعتراف و همدست خود به نام محمد را نیز معرفی کرد.
متهم در خصوص نحوه دستگیری خود به کارآگاهان گفت: من به همراه دوستم به نام محمد با موتورسیکلت پولسار نوک مدادی در خیابان هلال احمر اقدام به قاپیدن کیف خانمی از داخل ماشین در پشت چراغ قرمز کردیم؛ در حالیکه قصد فرار داشتیم و کیف در دست من بود، محمد از ترس هیاهوی مردم با موتورسیکلت فرار کرد و من که برای سرقت از موتور پیاده شده بودم، توسط مردم دستگیر شدم.
با شناسایی محمد به عنوان یکی از اراذل و اوباش منطقه هفت چنار و متهم پرونده، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت اما در ادامه تحقیقات مشخص شد که وی پس از دستگیری همدستش، از محل سکونت خود متواری شده است.
با توجه به بلامکان بودن متهم، تحقیقات جهت شناسایی مخفیگاه جدید متهم آغاز و سرانجام آخرین مخفیگاه وی، در حالیکه متهم به دفعات اقدام به تغییر مخفیگاه خود کرده بود، در منطقه هفت چنار شناسایی و متهم روز بیست و هشتم بهمن در یک اقدام ضربتی و قبل از هرگونه اقدام برای فرار دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی منتقل شد.
متهم محمد 38 ساله پس از دستگیری، به دهها فقره کیف قاپی در مناطق مرکزی شهر تهران بویژه در مناطق گمرک، منیریه، امیریه، حافظ، ولی عصر، جمهوری و ... اعتراف کرد که با توجه به اعترافات متهمان و بررسی پرونده‌های کیف قاپی در پشت چراغ‌های قرمز، تعدادی از شکات و مالباختگان به پایگاه هشتم آگاهی دعوت و متهمان را مورد شناسایی قرار دادند.
حسن و محمد متهم به کیف‌قاپی پشت چراغ قرمز
سرهنگ کارآگاه میرزکی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان و برابر اعترافات متهمان مبنی بر ارتکاب سرقت‌های متعدد و برای شناسایی سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر دو متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده؛ لذا از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان پرونده شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایت خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حـر - انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه نمایند.

 

قاتل فراری پس از ۲۰ سال دستگیر شد
فردی که در یک نزاع خیابانی در سال ۱۳۷۲ نوجوانی ۲۱ ساله را در اصفهان به قتل رسانده و متواری شده بود سرانجام پس از ۲۰ سال توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ خسروی، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به دستگیری یک قاتل فراری پس از گذشت 20 سال به تسنیم گفت: 14 فروردین سال 1372 در یک نزاع خیابانی در خیابان صمدیه اصفهان، جوانی 21 ساله بر اثر ضربات چاقو مجوح شد که پس از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.
وی افزود: پس از به قتل رسیدن این جوان تلاش برای شناسایی متهم اصلی پرونده آغاز و در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که قاتل، جوانی 27 ساله از اهالی محله صمدیه اصفهان است. بلافاصله پس از روشن شدن حقیقت، ماموران با در دست داشتن حکم قضایی به منزل متهم رفتند که متوجه شدند وی با کمک یکی از دوستانش متواری شده و هیچ ردی از خود باقی نگذاشته است.
خسروی با بیان این‌که از آن زمان تحقیقات برای دستگیری متهم با همکاری پلیس آگاهی سراسر استان‌های کشور انجام گرفت، گفت: با توجه به این‌که متهم با هویت‌ها و صورت جعلی به طور مخفیانه زندگی می‌کرد تحقیقات پلیس به کندی پیش می‌رفت تا این‌که سرانجام پس از 20 سال از وقوع قتل متهم در یکی از محله‌های قدیمی استان تهران مورد شناسایی قرار گرفت.
با شناسایی متهم اکیپی از ماموران پلیس آگاهی استان با نیابت قضایی به استان تهران رفته و متهم را دستگیر کردند که وی هر چند در ابتدا خود را به ماموران با هویت جعلی معرفی کرده بود اما هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شد از راز قتل و فرار 20 ساله‌اش پرده برداشت.
متهم در اعترافات خود گفت: ساعت 21 چهاردهم فروردین به همراه دوستم داخل مغازه نشسته بودم که دو نفر از در مغازه عبور کردند؛ دوستم با دیدن آن‌ها گفت که روز گذشته با آن دو نفر درگیر شده و می‌خواهد تلافی کند و از من خواست که به دنبال آن برویم من هم قبول کردم و مغازه را بسته و با دوستم به دنبال آن دو رفتیم.
پس از عبور از چند کوچه آن طرف‌تر من با مقتول درگیر شدم و با کاردی که در دست داشتم یک ضربه به قلب مقتول زدم و به همراه دوستم از صحنه درگیری فرار کردم پس از دو ساعت مطلع شدم که مقتول فوت کرده به همین خاطر به صورت شبانه با کمک یکی از دوستانم از اصفهان خارج و به یکی از استان‌های کشور عزیمت کرده و از آن زمان تاکنون به طور مخفیانه و با هویت‌های جعلی زندگی می‌کردم تا این‌که توسط ماموران پلیس مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شدم.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: با اعتراف صریح متهم وی به منظور رسیدگی به سیر مراحل قانونی و شکایت خانواده مقتول به دادگاه تحویل داده شده و با صدور قرار روانه زندان شد.

 

قتل همسر برای سرپرستی فرزندان
کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ، مردی را که به دلیل پذیرفتن حضانت و سرپرستی فرزندانش، همسرش را کشت، دستگیر کردند.
به گزارش ایسنا، در ساعت 21:30 شانزدهم آذر ماه سال جاری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 یک فقره کشف جسد در آزادراه تهران - پردیس به کلانتری پردیس اعلام شد که با حضور ماموران کلانتری و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد جسد متعلق به زنی ناشناس حدودا 30 ساله است که از ناحیه گردن دارای آثار بریدگی بود.
همزمان باکشف جسد زن ناشناس در آزاده راه تهران - پردیس، اعضای خانواده‌ای با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی اقدام به تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فقدان افراد کردند.
کارآگاهان پایگاه چهارم آگاهی با بررسی بانک اجساد ناشناس موفق به شناسایی هویت زن ناشناسی (فقدانی) شدند که جسدش در تاریخ شانزدهم آذر ماه سال جاری در آزادراه تهران - پردیس کشف شده بود. با توجه به اعلام نظریه پزشکی قانونی در خصوص علت مرگ (اصابت جسم تیز به ناحیه گردن) پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد تشکیل و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 27 تهران، جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز رسیدگی به پرونده، اعضای خانواده مقتوله با طرح شکایت از همسر وی عنوان داشتند که مقتوله قصد متارکه از همسرش را داشته است.
با توجه به اظهارات خانواده مقتوله، کارآگاهان به محل سکونت یوسف 39 ساله مراجعه و اطلاع پیدا کردند که همزمان با کشف جسد مقتوله، همسر او نیز ناپدید شده است.
در حالی که خانواده یوسف مدعی بی‌اطلاعی از مخفیگاه وی بودند، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه وی در استان آذربایجان شرقی - شهرستان آذرشهر شده و با اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش و اخذ نیابت قضایی به این شهرستان اعزام و سرانجام متهم را در ساعت 9:30 سی‌ام بهمن ماه سال جاری دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند ویوسف که پس از دستگیری چاره‌ای جز اعتراف نداشت، در همان مراحل اولیه تحقیقات به ارتکاب جنایت و قتل همسرش اعتراف کرد.
متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: حدودا از سه سال پیش با همسرم اختلاف پیدا کرده بودم و در طی این مدت، با شدید شدن اختلافات نهایتا تصمیم به متارکه از یکدیگر گرفتیم و چند ماهی بود که هرکدام جداگانه زندگی می‌کردیم. همسرم اصرار داشت تا سرپرستی دو فرزندمان (دختر 10 ساله و پسر 4 ساله) را به عهده بگیرد و این در حالی بود که من نیز خواستار سرپرستی فرزندان خود بودم.
متهم در مورد شب حادثه نیز به کارآگاهان گفت: شب حادثه برای صحبت در خصوص سرپرستی فرزندانمان با همسرم قرار ملاقات گذاشتم و با ماشین به دنبال وی رفتم. همسرم همچنان اصرار بر سرپرستی بچه‌ها داشت و در حالی که شروع به ناسزاگویی کرده بود، مرا تهدید کرد که با گرفتن وکیل اقدام به گرفتن بچه‌ها و کلیه حق و حقوق خود خواهد کرد، در حالیکه به خاطر تهدید و توهین‌ها از دست همسرم عصبانی شده بودم، در داخل ماشین با او درگیر شده و در یک لحظه با چاقوی زیر صندلی ضربه‌ای به گردنش وارد کردم که همان جا تمام کرد؛ جسد را در داخل اتوبان تهران - پردیس به بیرن پرتاب و فردای آن روز از تهران فرار کردم.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

دعوا بر سر انتقال سند زن جوان را به کام مرگ فرستاد/ دستگیری قاتل کمتر از 30 دقیقه
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان پیشوا به مهر گفت: بر اثر نزاع زن و شوهر جوان برای انتقال سند به نام یکدیگر، زن جوان توسط شوهر عصبانی به کام مرگ فرستاده شد.
سرهنگ سلمان آدینه وند افزود: زن و شوهری جوان برای انتقال سند یک ملک با یکدیگر اختلاف نظر داشتند و این اختلاف به درگیری و مشاجره بین این دو نفر می انجامد. بالاخره روزی این اختلاف بالا گرفته و شوهر جوان با ضربات چاقو همسر خود را از پای در می آورد و به زندگی زناشویی یکدیگر پایان می دهد.
به گفته سرهنگ آدینه وند، با اطلاع یافتن پلیس آگاهی نیروی انتظامی پیشوا و حضور ماموران در صحنه در کمتر از 30 دقیقه قاتل زن جوان شناسایی و در عملیات پلیسی دستگیر و به فرماندهی انتظامی پیشوا انتقال پیدا می کند. این مرد جوان در بازجویی های تخصصی توسط ماموران نیروی انتظامی پیشوا، به جرم خود اعتراف کرده و اختلاف بر سر یک سند ملکی را علت کشتن همسرش اعلام کرد.
پس از اعترافات تکان دهنده این مرد جوان و تکمیل پرونده، مجرم به مراجع قضایی تحویل داده شد.

 

پسری مادرش را در آتش سوزاند
کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ پسر جوانی را که مادرش را به آتش کشیده بود دستگیر کردند.
به گزارش ایسنا، در ساعت 2:15 بامداد نوزدهم دی ماه سال جاری وقوع یک فقره آتش‌سوزی در یکی از میادین منطقه نارمک به کلانتری 147 گلبرگ اعلام شد. با حضور ماموران کلانتری در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی به هویت مجتبی 27 ساله به علت اختلافات خانوادگی با ریختن ظرف محتوی بنزین بر روی فرش‌ها اقدام به آتش زدن منزل کرده که طی آن مادر متهم دچار سوختگی شدید شده و به بیمارستان منتقل می‌شود.
یکی از برادران متهم که او نیز در آتش‌سوزی دچار سوختگی از ناحیه دست شده بود، در اظهاراتش به ماموران گفت: در شب حادثه، مادرم به همراه همسرش از سفر زیارتی مکه به تهران بازگشته بودند که پس از مراجعت از فرودگاه، در داخل منزل نشسته بودیم که برادرم مجتبی وارد منزل شد و یک ظرف پر از بنزین را روی فرش ها و مادرم ریخت و با فندک خانه را آتش زده و از محل متواری شد.
با گذشت 13 روز از زمان حادثه و با وجود انجام اقدامات درمانی، مصدوم حادثه به علت شدت جراحت‌های وارده فوت می‌کند و با تشکل پرونده مقدماتی با موضوع حریق عمدی منجر به قتل و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره دهم، تحقیقات از تمامی شاهدان صحنه آتش‌سوزی و اعضای خانواده مقتوله در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.
با جمع‌بندی اظهارات اعضای خانواده، آنها به کارآگاهان عنوان داشتند: در ساعت یک بامداد نوزدهم دی ماه سال جاری مادرمان به همراه همسرش از سفر مکه به تهران آمد؛ کلیه اعضای خانواده برای پیشواز به فرودگاه رفته و مجتبی نیز آمده بود اما در زمان خوش‌آمدگویی، مجتبی جلو نیامد و پس از آن دیگر او را ندیدیم؛ تمامی اعضای خانواده به همراه مادر و همسرش به خانه بازگشتند. هنوز چند دقیقه‌ای از ورود ما به خانه نگذشته بود که مادر به داخل آشپزخانه رفت تا چای درست کند. در همین زمان مجتبی زنگ خانه را زد و بالا آمد؛ مادر از مجتبی پرسید که چرا بوی بنزین می‌دهی؟ که پاسخ داد: پمپ بنزین بودم...؛ در یک لحظه مجتبی از در خانه بیرون رفت و زمانی که برگشت، یک گالن بنزین به همراه خود داشت و فریاد زد: همه جا را آتش می‌زنم!؛ اعضای خانواده خواستند مانع شوند ولی حریف او نشدند. وقتی مادر قصد داشت تا مانع شود؛ مجتبی گفت: اول خودت را آتش می‌زنم و مقداری از بنزین داخل گالن را به سوی متوفی پاشید و فندک را زد؛ همه جا آتش گرفت و ما توانستیم تا با کمک همسایه‌ها آتش را خاموش کرده و مادرمان را به بیمارستان منتقل کنیم؛ اما پس از گذشت 13 روز وی در بیمارستان فوت کرد.
با توجه به اظهارات کلیه اعضای خانواده، مجتبی در تاریخ بیست و نهم بهمن ماه سال جاری در منطقه یوسف آباد دستگیر و به اداره دهم منتقل شد.
مجتبی در اظهارات اولیه منکر هر گونه ارتکاب حریق عمدی شده و در اظهاراتش مدعی شد: بنده از اعضای خانواد‌ه‌ام با سند و مدارک پول طلب داشتم و شب حادثه آنها قصد داشتند تا به زور این اسناد و مدارک را از من بگیرند و بنده به هیچ عنوان اقدام به آتش زدن خانه با بنزین نکردم.
با وجود اظهارات اولیه مجتبی مبنی بر بی‌گناهی، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و به کارآگاهان گفت: شب حادثه با دیدن یکی از برادرانم که با او اختلاف شدید داشته و کینه‌اش را از سال‌ها پیش به دل دارم، ناگهان کنترل عصبی خود را از دست داده و در یک لحظه اقدام به آتش زدن خانه و مادرم کردم.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف اولیه متهم به ارتکاب جنایت، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تکمیلی و مشخص شدن انگیزه واقعی جنایت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 

ربودن زن جوان، سناریو مرد انتقامجو
مرد شیطان صفتی که به دلیل شکست عشقی، دخترجوان را ربوده و او را مورد آزار و اذیت قرار داده بود دستگیر شد.
به گزارش ایسنا، با شکایت زنی به نام پروانه در هجدهم بهمن ماه امسال، پرونده‌ای تحت عنوان آدم ربایی مقرون به آزار و اذیت به عنف در کلانتری 163 ولنجک گشوده شد.
این زن با حضور در کلانتری، در حالی که شکواییه‌ای از دادسرای ناحیه 27 امور جنایی تهران در دست داشت، عنوان کرد که یک پرشیا خاکستری با شیشه‌های دودی حوالی پونک، کنار وی ایستاده و فردی قوی هیکل از خودرو پیاده و با تهدید چاقو، او را به زور سوار خودرو کرده است و به منزلی در شمال تهران، منتقل و با تهدید چاقو وی را مورد آزار و اذیت قرار داده است.
پس از ثبت اظهارات این زن، ماموران با راهنمایی شاکیه، پس از استعلام شماره پلاک خودرو، آدرس مالک در محدوده ولنجک را به دست آوردند که با هماهنگی‌های انجام شده با بازپرس دادسرای امور جنایی، ماموران اطلاعات و تجسس کلانتری 163 ولنجک برای دستگیری متهم به محل اعزام شدند.
نهایتا در ساعت 21:10، نوزدهم بهمن ماه ماموران وارد مخفیگاه وی شده و این متهم جوان را در حالی که در حال تماشای تلویزیون بود، در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند و پرشیای وی را نیز که در پارکینگ قرار داشت، توقیف کردند.
متهم پس از دستگیری، خود را اردشیر معرفی کرد، در بازجویی‌ها گفت که به انگیزه انتقام به دلیل شکست عشقی، اقدام به ربودن شاکیه و آزار و اذیت آن کرده است.
متهم پس از تحقیقات مقدماتی بنا به دستور بازپرس دادسرای عمومی جنایی تهران، برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

 


یک مجتمع مسکونی ده طبقه در اراک دچار آتش سوزی شد
مجتمع مسکونی ده طبقه نیایش اراک صبح امروز جمعه دچار آتش سوزی شد.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک به ایرنا گفت: آتش سوزی به دلیل نقص در سیستم ایمنی ساختمان به همه طبقات سرایت کرده بود.
محسن فضلی افزود: این حادثه تلفات جانی نداشته ولی خسارات مالی زیادی به جا گداشته که هنوز برآور نشده است.
وی با بیان اینکه علت آغاز آتش سوزی هنوز مشخص نیست، گفت: سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی اراک با اعزام هشت گروه، پس ازدو ساعت این آتش را خاموش کرد. تخلیه ساکنان ، قطع برق و گاز به منظور جلوگیری از خسارات بیشتر از دیگر اقدامات آتش نشانی در این حادثه است.
قنبر فراهانی، رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی استان مرکزی نیز گفت: دو نفر که بر اثر استنشاق دود ناشی از این آتش سوزی مصدوم شده بودند به بیمارستان منتقل و به صورت سرپایی مداوا شدند. مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی استان مرکزی چهار آمبولانس در مقابل این مجتمع مستقر کرده بود.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    11 0
    چقدر وحشتناکه. بدون شک خیلی از اینها بیمار روانی هستند. خواهش می کنم یه تسهیلاتی برای درمان بیماران روانی در نظر گرفته بشه، تعدادشون به نظر خیلی زیاد شده...
  • غریبه A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    5 0
    دستگیری در 30 ثانیه؟ یعنی پلیس پشت در خونه منتظر بوده ؟ !