مروری برمهمترین اخبار حوادث امروز چهارشنبه 30 بهمن 1392

پسر نوجوان که برای پایان دادن به اختلافات و آزار و اذیت دوستش، او را به قتل رسانده بود در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی لب به اعتراف گشود.
سرهنگ عظیمی، رئیس پلیس آگاهی استان مازندران به مهر گفت: هفته گذشته خانواده پسر 17ساله ای با مراجعه به پلیس آگاهی چالوس از ناپدید شدن وی خبر دادند.
آنها در شکایت خود گفتند؛ پسرمان امروز عصر به باشگاه رفت و دیگر به خانه بازنگشت، تلفن همراهش نیز خاموش است به همین خاطر احتمال می دهیم حادثه ای ناگوار برای وی رخ داده باشد.
در ادامه تیمی از ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند اما هیچ ردی از پسر رزمی کار بدست نیامد.
وی ادامه داد: صبح روز بعد جسد مقتول در حالی که با ضربات چاقو به گردنش به قتل رسیده بود در حاشیه چالوس کشف شد، با کشف جسد پرونده در اختیار کارآگاهان مبارزه با قتل قرار گرفت و ماموران فرضیه های مختلف در خصوص انگیزه قتل را مورد بررسی قرار دادند.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران ادامه داد: پس از رد فرضیه های قتل با انگیزه مسائل مالی و ناموسی ماموران تحقیقات را بر روی دوستان مقتول متمرکز کردند که در جریان بررسی ها مشخص شد یکی از دوستان پسر رزمی کار آخرین بار همراه وی از باشگاه خارج شده است.
سرهنگ عظیمی خاطرنشان کرد: تنها مظنون این جنایت به پلیس آگاهی منتقل شد که در بازجویی ها مدعی شد شب حادثه مقتول قصد داشت بخاطر اختلافاتی که با دو نفر داشت به محل قرار با آنها برود از من نیز خواست همراهش بروم اما قبول نکردم در ادامه تیمی از ماموران به محل قرار رفته اما تحقیقات نشان داد هیچ درگیری در آنجا رخ نداده است.
ماموران که متوجه تناقض گویی های متهم شده بودند به بازجویی از او ادامه دادند که پسر 16ساله به نام هومن سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: مدتها بود با مقتول اختلاف داشته و او مرا مورد آزار و اذیت قرار می داد شب حادثه به بهانه گردش، به حاشیه شهر رفتیم در آنجا ابتدا یک سیم برق را به دور گردنش پیچیده و وقتی بی حال شد با چاقو 13ضربه به گردنش زدم بعد هم جسد را در آنجا رها کرده و به خانه باز گشتم.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران خاطرنشان کرد: متهم دیروز صحنه جنایت خود را بازسازی و با قرار قانونی روانه زندان شد.

 

شگرد سارق سابقه دار برای دستبرد به خانه های ویلایی
رئیس پلیس آگاهی گیلان از دستگیری سارق سابقه دار منازل ویلایی و کشف 15 فقره سرقت در حاشیه شهرستان رشت خبر داد و به مهر گفت: پس از وقوع چندین فقره سرقت از منازل ویلایی در حاشیه شهرستان رشت به شیوه دیوار و پنجره روی و تجمیع پرونده های موجود در دایره سوم اداره مبارزه با سرقت تحقیقات در این زمینه آغاز شد. بررسی شیوه و شگرد سرقتهای به وقوع پیوسته، کارآگاهان را بر آن داشت تا سوابق متهمان سرقت را مورد بررسی قرار دهند.
سرهنگ فلاح کریمی افزود: با تشکیل گروه های های ویژه و بررسی شیوه و شگرد سرقت ها کارآگاهان به فردی به نام هومن، ساکن رشت دارای سوابق متعددکیفری مظنون شدند.
وی ادامه داد: با بررسی محل سکونت وی مشخص شد هومن چند روز قبل به اتهام دیگری دستگیر و درحال حاضر در زندان به سر می برد که از زمان زندانی شدن متهم به بعد سرقت منزل با این روش رخ نداده بود.
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان تصریح کرد: این موضوع ظن مامورین را به سمت وی بیشتر معطوف داشت به همین خاطر با هماهنگی قضایی، متهم از زندان مرکزی رشت تحویل گرفته شد و به پلیس آگاهی منتقل و تحت بازجویی علمی و پلیسی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با استفاده از روش های علمی متهم زبان به اعتراف گشوده و اعلام داشت سرقتها را به تنهایی انجام داده و به تعداد 15فقره سرقت منزل اعتراف کرد.
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان افزود: در ادامه خریداران اموال مسروقه که دو نفر به هویت معلوم بودند نیز شناسایی شده و مقداری از اموال سرقتی شامل یک لپ تاپ،تلویزیون، سیلندرهای گاز پیک نیک و غیره کشف شد و طرفین به دادسرای عمومی و انقلاب اعزام و متهم اصلی با تشدید قرار، دوباره روانه زندان مرکزی رشت شد.
فلاح کریمی گفت: سارق در روز با پرسه زدن در کوچه های خلوت و اطمینان از عدم حضور ساکنین منزل از طریق دیوار وارد حیاط و با تخریب قفل درب ورودی وارد منزل و سپس اقدام به سرقت می کرده است.
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان در پایان گفت: سارق سابقه دار؛ معتاد و ولگردبوده و به جهت تامین هزینه مصرف موادمخدر و مخارج روزانه اقدام به سرقت می کرده است. عدم توجه شهروندان به پرسه زدن فردی با ظاهر معتاد و مشکوک در کوچه های خلوت حاشیه شهر و عدم اطلاع به موقع به پلیس عامل دیگر وقوع سرقتهای متعدد بوده است.

 

انهدام باند جعل گواهی آموزش رانندگی
ماموران پلیس آگاهی خراسان رضوی موفق شدند باند جعل قردادهای آموزشگاههای رانندگی را در مشهد شناسایی و دستگیر کنند.
به گزارش مهر، سرهنگ حسین بیدمشکی گفت: با دریافت چند فقره پرونده جعل قرارداد آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. تیمی ویژه از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با هدایت سرهنگ شفیع زاده پس از بررسی اسناد جعلی تحقیقات خود را در این خصوص شروع و با انجام کار اطلاعاتی گسترده دو جاعل به نام های امیر و علیرضا را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی آنها را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.
وی تصریح کرد: در بازجویی های انجام شده متهمان با مشاهده ادله و مستندات موجود لب به اعتراف گشوده و به جعل مدارک با همدستی سه نفر دیگر اعتراف کرده و مدعی شدند با دریافت مبالغی از رانندگان موتورسیکلت متخلف گواهی جعلی گذراندن دوره آموزش برای ترخیص موتورسیکلت به آنها ارائه می کردیم.
سرهنگ بیدمشکی در ادامه گفت:‌ تیم دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با بدست آوردن این اطلاعات همدستان آنها را در عملیات های جداگانه دستگیر و در بازرسی از محل اختفای آنها تعداد 6برگ گواهی جعلی، 261 جلد شناسنامه، 116 قطعه کارت ملی، 66 قطعه کارت پایان خدمت جعلی، 18 قطعه کارت تردد اتباع بیگانه کشف کردند.
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در خاتمه خاطر نشان کرد: اعضای این باند 5 نفره پس از سیر مراحل قانونی طی قرار صادره روانه زندان شده و تحقیقات پلیس در این خصوص ادامه دارد.

 

دستگیری اخاذ اینترنتی
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری فردی که به دلیل اخاذی از یک دختر جوان اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی وی در اینترنت کرده و موجبات هتک حیثیت و آبروریزی او را فراهم آورده بود؛ خبر داد.
به گزارش ایسنا سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت دختری جوان مبنی بر اینکه فردی ناشناس اقدام به انتشار فیلم‌ها و تصاویر خصوصی وی در اینترنت کرده و باعث آبروریزی و هتک حیثیت او شده است، موضوع در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به اینکه این دختر جوان به نامز سابق خود مظنون بود در تحقیقات صورت گرفته از وی مشخص شد که مدتی پیش وی در مسیر دانشگاه با پسر جوانی به نام سینا آشنا شده و با فریب قول ازدواج، مدتی با او رابطه دوستی برقرار کرده و به جهت اعتمادی که به او داشته تعداد زیادی از فیلم‌ها و تصاویر خصوصی خود را دراختیار آن پسر جوان قرار می‌دهد. اما چند ماه بعد رابطه آنها با خصومت و درگیری خاتمه می‌یابد و "سینا" به بهانه اخاذی از این دختر جوان او را به انتشار تصاویر و فیلم های خصوصی اش در اینترنت تهدید کرده و سرانجام نیز نقشه خود را عملی می‌کند.
وی بیان داشت : با توجه به اظهارات شاکی و انجام تحقیقات لازم متهم و جمع آوری ادله و مستندات دیجتیالی جرم این پسر جوان با هویت اصلی ابراهیم 28 ساله اهل و ساکن اصفهان شناسایی و دستگیر شد. متهم در ابتدا منکر هرگونه بزهی بود ولی در مواجه با مدارک و مستندات دیجیتال این پلیس چاره ای جز بیان حقیقت نداشت و با اقرار به بزه انتسابی خود انگیزه خود را از اخاذی از وی عنوان کرد.

 

کلاهبرداری به شیوه تماس بی پاسخ!
رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان خوزستان روش کلاهبرداری جدید از مردم را شرح داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ سعید شعبان در تشریح جزئیات این شیوه گفت: اخیرا پیامک‌هایی از سرویس ارسال پیامک انبوه با شماره‌های مختلف برای مردم ارسال، که در آن با بهانه‌ای از مخاطب خواسته می شود که با یک شماره تلفن شهری و یا شماره همراه تماس حاصل نماید تا مثلا درباره قسط خودرو یا درخواست وام بانکی و یا ... هماهنگی شود.
وی افزود: با توجه به اینکه مخاطب، سابقه ذهنی در زمینه موضوع مورد اشاره نداشته، لذا حس کنجکاوی وی جلب و با شماره تلفنی که در متن پیامک داده شده تماس می گیرد تا مشخص شود اشتباها با وی تماس گرفته شده و یا واقعا مشکلی پیش آمده است. پس از تماس با شماره مذکور، پاسخگو اظهار می دارد که شماره بنده را اشتباهی درج کرده اند و یا ممکن است پاسخی داده نشود.
شعبان گفت: اخیرا عده ای سودجو از طریق ارسال پیامک انبوه برای مردم و دایورت کردن شماره تماس داده شده بر روی یکی از سرویس های نقدی مخابرات که قبلا عضو آن شده اند، ترتیبی اتخاذ نموده اند تا از هر تماس شهروندان با یک شماره تلفن معمولی (که بر روی شماره سرویس پرداخت پولی دایورت شده) تا مبلغ 1000 تومان توسط مخابرات تحت عنوان هزینه خدمات از صورتحساب مردم کسر شده و در پایان هر دوره به حساب فرد سودجو واریز می‌شود.
وی افزود: در روش مذکور، فقط 1000 تماس مردم ، در هر روز حداقل معادل یک میلیون تومان عایدی بدون هرگونه مشکل نصیب فرد کلاهبردار نموده و فرد تماس گیرنده (شهروندان) هم متوجه مبلغ کمی که در صورتحساب تلفن وی منظور می شود نشده و یا اگر هم اقلیتی متوجه شوند، بعلت ناچیز بودن مبلغ کسر شده، پیگیری قانونی صورت نخواهند داد.

 

آوار مرگ بر سر کارگر ساختمانی
تخریب غیر اصولی ساختمان در خیابان تهرانپارس، مرگ کارگر ساختمانی را در پی داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی مبنی بر ریزش آوار در خیابان تهرانپارس، خیابان 206 شرقی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ زنگ ایستگاه 57 را ساعت 10:20 دقیقه صبح امروز چهارشنبه به صدا درآورد و آتش نشانان به سرعت به سوی محل حادثه اعزام شدند.
فرشاد نعیمی نیا، رئیس ایستگاه 57 گفت: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشاهده شد قسمتی از یک ساختمان در حال تخریب به علت عدم رعایت اصول ایمنی بر روی کارگری 40 ساله به نام سیف الدین ،تبعه افغانستان فرو ریخته و وی را گرفتار کرده بود.
آتش نشانان بلافاصله با رعایت کامل اصول ایمنی و یافتن محل دقیق محبوس شدن کارگر ساختمانی مشغول به آوار برداری شدند و توانستند در کمترین زمان ممکن وی را از زیر سنگ و خاک به بیرون منتقل کنند. این فرد به محل ایمن انتقال داده شد که متاسفانه مرگ وی به علت شدت جراحات توسط عوامل اورژانس تایید شد.

 

سقوط نابینای 50 ساله به چاهک شبکه فاضلاب
سرپرست ایستگاه 10 و 38 آتش‌نشانی مشهد از سقوط فردی نابینا به داخل چاهک شبکه فاضلاب در بلوار قرنی مشهد خبر داد.
سرآتشیار اول، حسن نجمی به فارس گفت: امروز ساعت 10:3 صبح حادثه‌ای مبنی بر سقوط فرد نابینایی به داخل چاهک شبکه فاضلاب به سامانه 125 آتش‌نشانی اطلاع داده شد که بلافاصله گروه نجات ایستگاه 3 و 10 آتش‌نشانی به محل حادثه واقع در قرنی 16 نبش چهارراه اول، اعزام شدند.
نجمی ادامه داد: پس از رسیدن گروه نجات به محل حادثه متوجه سقوط فردی نزدیک به 50 سال به داخل چاهک شبکه فاضلاب با دهانه 2 در 2 و به عمق تقریبی 4 تا 6 متر می‌شوند که با رعایت نکات ایمنی فرد حادثه دیده را پس از فیکس کردن به بسکت نجات، با استفاده از ابزار تخصصی کوهنوردی به سطح امن منتقل می‌کنند.
وی علت این حادثه را نبودن موانع احتیاط در اطراف چاهک شبکه فاضلاب عنوان کرد و گفت: آسیب‌دیدگی فرد نابینا جزیی است.
نجمی تصریح کرد: قابل ذکر است که در اطراف این چاهک شبکه فاضلاب توسط شرکت پیمانکار موانع احتیاط قرار داده شده بود که متاسفانه مردم این موانع را پراکنده کرده و این حادثه برای فردی نابینا رخ می‌دهد.

 

آتش سوزی خوابگاه دخترانه دانشگاه دریانوردی چابهار تلفات جانی نداشت
عضو شورای اسلامی شهر چابهار به ایرنا گفت: در حادثه آتش سوزی صبح امروز چهارشنبه خوابگاه دخترانه دانشگاه دریانوردی چابهار، هیچ دانشجویی صدمه ندیده است.
مسعود بلیده در حاشیه بازدید از محل آتش سوزی افزود: دود ناشی از آتش سوزی تمام فضای داخلی ساختمان را فرا گرفته و خسارت زیادی به این خوابگاه دخترانه وارد شده است.
وی علت بروز این آتش سوزی را اتصال برق ساختمان عنوان و تصریح کرد: بیدار بودن یکی از دانشجویان و شتاب عمل آن ها در خارج شدن از داخل این ساختمان یک طبقه باعث شده تا به کسی آسیب وارد نشود.
وی تصریح کرد: چهارسال پیش نیز آتش سوزی در یکی از خوابگاه های این دانشگاه رخ داد که در آن چهار جوان جان خود را از دست دادند ولی متاسفانه در این ارتباط کسی توبیخ نشد.
آتش سوزی صبح امروز در محل خوابگاه شماره سه دخترانه دانشگاه دریانوردی که در آن دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی دخترانه تحت مدیریت دانشگاه نیز ساکن هستند، روی داده است.

 

آتش بی احتیاطی در کارگاه مبل سازی
آتش سوزی کارگاه مبل سازی در میدان فتح با حضور به موقع آتش نشانان مهار و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر بروز آتش سوزی در کارگاه مبل سازی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 04:11 دقیقه صبح امروز چهارشنبه آتش نشانان ایستگاه های 33 و 70 را به محل حادثه در میدان فتح، خیابان آزادی، روبروی سی متری جی اعزام کرد.
مجید پولادی وند،‌فرمانده عملیات ایستگاه 33 گفت: در کارگاهی به وسعت تقریبی 180 متر مربع با کاربری ساخت مبل و مصنوعات چوبی که مملو از چوب، ابر، پارچه و چسب و تینر بود، شعله های آتش به بیرون زبانه می کشید و دود زیادی محدوده محل حادثه را در بر گرفته بود.
وی افزود: با توجه به احتمال سرایت آتش سوزی به کارگاه نجاری و مبل سازی مجاور، آتش نشانان با قطع جریان برق و گاز محل و با استفاده از تجهیزات آبرسانی و دستگاه تنفسی مهار آتش سوزی را آغاز کردند که در نهایت پس از تلاش و سرعت عمل آتش نشانان از سرایت آتش به کارگاه کناری جلوگیری و آتش سوزی در کوتاهترین زمان ممکن مهار شد.

 

آتش به جان انبار بلور افتاد
آتش سوزی انبار بلور و شیشه در خیابان فدائیان اسلام با تلاش آتش نشانان 3 ایستگاه مهار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، شاهدان این حادثه با مشاهده دود غلیظ که از انبار بلور به هوا برخاسته بود در تماس با سامانه 125 درخواست کمک کردند. ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 03:05 دقیقه بامداد امروز چهارشنبه آتش نشانان ایستگاه های 90، 14 و 83 و همچنین خودروی حامل دستگاه تنفسی ایستگاه 21 و تانکر آب 30 هزار لیتری را به خیابان فدائیان اسلام، جنب پمپ بنزین فدائیان اعزام کرد.
عباس زارعی، معاون منطقه 7 عملیات در این باره گفت: در محل حادثه انباری به وسعت 600 متر مربع مملو از بسته های کارتن ظروف شیشه ای مربا، تنگ ماهی و شیشه های قلیان و کارتن های خالی دچار آتش سوزی شده بود که بعلت چیدمان غلط و عدم وجود نگهبان، آتش به سرعت به تمام قسمتها سرایت کرده بود.
 آتش نشانان با استفاده از دستگاه های تنفسی و لوله های آبدهی اقدام به مهار آتش و خاموش کردن آن کرده و از سرایت به انبارها و کارگاه های مجاور نیز جلوگیری به عمل آوردند. آتش نشانان پس از لکه گیری کامل و تخلیه دود و جابجایی کارتن های سوخته شده به بیرون انبار و تخلیه دود از محیط با استفاده از فن فشار مثبت و نیز ایمن سازی محل حادثه به ماموریت خود پایان دادند.

 

مرگ زوج جوان مشهدی براثر گازگرفتگی
یک زوج جوان مشهدی قربانی گازگرفتگی شدند.
مدیر حوزه 2 آتش نشانی مشهد گفت: این حادثه در منطقه دهرود در جاده سیمان مشهد اتفاق افتاد و پیکر این زوج در حالی کشف شد که نزدیک به یک هفته از مرگ آنها می گذشت.
مجید شادی انتشار گاز منوکسیدکربن از اجاق خوراکپزی را عامل این حادثه بیان کرد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    6 32
    این گونه اخبار ترویج خشونت در جامعه است
  • بیکار A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    21 0
    نیم بیت شعر این است، خودتان باقی اش را خدس بزنید: اگر بینی که نابینا و چاه است ...
    • بی مسئولیت US ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
      6 3
      بگذار بیفتد و بیند سزای خویش
    • بیکار A1 ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
      4 0
      با شرمندگی، اصلا قصد این نبود که آقا یا خانم بی مسئولیت فرمودند. اگر بینی که نابینا و چاه است / اگر خاموش بنشینی گناه است (صائب تبریزی). سواد گاهی مسئولیت هم می آورد.
  • مريم IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    49 0
    حالا اونى كه كشته شده ميشه بى گناه، و اون پسر ١٦ ساله كه اينقدر هم از جانب مقتول اسيب ديده ميشه جانى !!! و همه أرزوى إعدام براش مى كنند.
    • بی نام A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
      9 0
      مثل فیلم هیس