مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز شنبه 26 بهمن 1392

پلیس آمریکا از دستگیری نوجوانی به اتهام حمله نژادپرستانه به دانش‌آموز 13 ساله ایرانی‌تبار مقیم شیکاگو خبر داد.
به گزارش ایسنا،‌ امید باباخانی در مورد جزئیات این درگیری به پلیس آمریکا گفت: در روز حادثه در حال راه رافتن در راهروی مدرسه بودم که یک نفر از پشت سر با الفاظ نژادپرستانه به من توهین کرد.
باباخانی افزود: من توجهی نکردم اما چند لحظه بعد او از پشت به من حمله کرد و پس از انداختن من روی زمین مرا به شدت کتک زد تا جایی که از ناحیه استخوان ترقوه آسیب جدی دیدم.
والدین امید باباخانی نیز اظهار داشتند: او از کودکی به شنا علاقمند بود و در این رشته خیلی پیشرفت کرده بود اکنون با این اتفاق معلوم نیست آینده ورزشی او چه خواهد شد.
پلیس شیکاگو ابتدا فرد مهاجم را به اتهام حمله فیزیکی مورد بازخواست قرار داده بود اما با مطرح شدن احتمال نژادپرستانه بودن این اقدام، اکنون اتهام تازه‌ای متوجه این دانش‌آموز آمریکایی شده است. طبق قوانین آمریکا هویت مهاجم به دلیل سنش به رسانه‌ها اعلام نشده است.

 

2کشته و 4 زخمی در درگیری خانوادگی در هندیجان
فرمانده انتظامی هندیجان از کشته شدن 2 نفر و مجروحیت 4 نفر دیگر در درگیری خانوادگی در این شهرستان خبر داد و به فارس گفت: افراد مسلحی در مسیر هندیجان به ماهشهر و در محل چم‌خلف عیسی با یکدیگر درگیر شدند. در این درگیری مسلحانه 2 نفر از طرف‌های درگیری کشته و چهار نفر نیز زخمی و به بیمارستان ماهشهر منتقل شدند.
علی رئوفی افزود: بلافاصله پس از وصول گزارش این درگیری ماموران نیروی انتظامی در محل حادثه حاضر و به بررسی آن پرداختند. براساس گزارشات و بررسی‌های انجام شده مشخص شد این درگیری به دلیل مشکلات خانوادگی بوده است. بر این اساس ضاربان با طرف دیگر در مسیر هندیجان به ماهشهر درگیری شده و اقدام به تیراندازی به سمت آنها کردند.
فرمانده انتظامی هندیجان خاطرنشان‌کرد: ضاربان با استفاده از سلاح کلاشینکف اقدام به تیراندازی به سمت سرنشینان خودرو طرف درگیری کرده و یک نفر از آنها را در دم کشته و پنج نفر را زخمی می‌کنند. مجروحان حادثه بلافاصله به بیمارستان ماهشهر منتقل می‌شوند که یکی از آنها به دلیل شدت جراحات در بیمارستان فوت کرده و چهار نفر زخمی دیگر نیز تحت مداوا هستند.
رئوفی بیان کرد: تاکنون هویت هفت نفر از ضاربان مشخص شده اما تعداد افرادی که در این درگیری همراه با ضاربان بودند 10 نفر بوده است. هرچند عاملان این حادثه متواری شده‌اند اما با شناسایی آنها امیدواریم در کمترین زمان ممکن شاهد دستگیری آنها باشیم.

 

 

توضیحات دادستانی مشهد درباره پرونده قتل نوعروس 19 ساله
دادستانی مشهد در مورد پرونده قتل نوعروس 19 ساله توضیحاتی ارایه داد.
به گزارش ایسنا، دادستانی عموم و انقلاب مشهد درباره قتل نوعروس 19 ساله توسط شوهر افغان خود اعلام کرد که پس از وقوع این قتل، پرونده‌ای در دادسرای مشهد تشکیل شد و پرونده همچنان در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد.
به گفته دادستانی مشهد قاتل پس از قتل همسرش با خاله وی تماس گرفته و گفته که من همسرم را به دلیل اختلافاتی که داشتیم به قتل رساندم.
دادستانی مشهد اعلام کرد که انگیزه قاتل تاکنون نامشخص است و متاسفانه هنوز متواری است.
هفته گذشته مردی افغان همسر 19 ساله خود را به طرز دلخراشی به قتل رساند و سر وی را برید.

 

 

شگرد مرد تبهکار برای سرقت موتورسکلت های گران قیمت
مرد تبهکار که به بهانه خرید موتورسیکلت اقدام به سرقت موتوسیکلت های گرانقیمت می کرد در دام پلیس گرفتار شد.
امیر 22 ساله متهم به سرقت
به گزارش مهر، هفتم آذر امسال یک فقره سرقت موتورسیکلت به کلانتری 114 غیاثی اعلام شد. با حضور ماموران، شاکی عنوان داشت که جوانی با پراید و به بهانه خرید موتورسیکلت، سوئیچ موتور را به بهانه دور زدن از وی گرفته و اقدام به سرقت موتورسیکلت کرده است.
با توجه به اظهارات مالک موتورسیکلت و به جای ماندن پراید در محل، ماموران با بررسی سوابق خودرو متوجه شدند که خودرو دارای سابقه سرقت است و چند روز پیش به سرقت رفته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت و به دستور شعبه دوازدهم دادیاری دادسرای ناحیه 14 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز رسیدگی به پرونده، مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: موتورسیکلت خود را برای فروش در روزنامه آگهی کرده بودم. ساعت 18 همان روز فردی به عنوان خریدار با من تماس گرفت و پس از گرفتن نشانی منزل ، با پراید به در منزل مراجعه کرد. پس از توافق بر سر قیمت موتور به مبلغ 15 میلیون تومان، این شخص سوئیچ پراید را به من داد و به بهانه اطمینان از سالم بودن موتورسیکلت از من خواست تا با موتور چرخی بزند. من نیز که تصور می کردم پراید متعلق به همین شخص است، سوئیچ موتور را به وی داده و او نیز پس از روشن کردن موتورسیکلت از محل دور شد. پس از آن، هرچقدر منتظر ماندم از وی خبری نشد و به همین علت با 110 تماس گرفتم.
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، شکایت های مشابه دیگری به پایگاه ششم آگاهی ارجاع شد که در تمامی آنها سارق به شیوه ای مشابه و به بهانه خرید موتورسیکلت های گران قیمت، پس از جلب مالباختگان از طریق به امانت گذاشتن موتورسیکلت خود و به بهانه دور زدن با موتورسیکلت، اقدام به سرقت می کرد.
در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد یکسان استفاده شده در تمامی سرقت ها اطمینان پیدا کردند که سرقت ها از سوی یک نفر انجام شده است. به همین خاطر اقدامات پلیسی برای چهره نگاری و شناسایی متهم آغاز و با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار، مجرم سابقه دار امیر 22 ساله با 6 فقره سابقه دستگیری به اتهام موادمخدر، سرقت داخل خودرو و سرقت موتورسیکلت شناسایی شد.
با شناسایی تصاویر امیر از سوی مالباختگان، تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه وی آغاز و سرانجام مخفیگاه متهم در منطقه سرآسیاب شناسایی، دستگیر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
متهم پس از انتقال به پایگاه ششم آگاهی و مواجه حضوری با مالباختگان، به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت های موتورسیکلت در قالب خریدار و همچنین دهها فقره سرقت داخل خودرو و فروش اسناد و مدارک شناسایی به دست آمده از سرقت های داخل خودرو اعتراف کرد.
سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم و احتمال وقوع سرقت های مشابه، از تمام مالباختگان و به ویژه صاحبان موتورسیکلت که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نبرد - انتهای خیابان شهید بیدی مراجعه مراجعه کنند.

 

 

7 سارق منزل در خرم آباد دستگیر شدند/ اعتراف به 60 فقره سرقت
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان لرستان از کشف یک باند سرقت منزل در مرکز این استان خبر داد و به مهر گفت: به دنبال یک عملیات غافلگیرانه و کار اطلاعاتی توسط نیروی انتظامی استان یک باند سرقت منزل در خرم آباد کشف و دستگیر شدند.
سرهنگ قدرت الله دالوند با بیان اینکه در این عملیات غافلگیرانه و کار اطلاعاتی نیروی انتظامی لرستان هفت سارق دستگیر شدند عنوان کرد: این سارقان در بازجویی های به عمل آمده به 60 فقره سرقت منزل اعتراف کردند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان لرستان با اشاره به نحوه سرقت این سارقان از منازل بیان داشت: سارقان دستگیر شده برای سرقت از ساعات اولیه تا 12 شب منازلی را که مطمئن می شدند خالی از سکنه است را شناسایی و در فرصت مناسبی وارد منزل می شدند و اشیاء گران قیمت مانند طلا، جواهرت، پول نقد و اموال قیمتی را به سرقت می بردند.
ابتدا این سارقان درب منازل را می زدند و هنگامی که مطمئن می شدند که کسی در منزل نیست با شکستن قفل و یا از پنجره های ورودی، بالکن ها و حیاط های خلوت وارد منزل و اقدام به سرقت اشیاء گران قیمت می کرده اند.

 

تفریح در پیست اسکی ۶۵ مصدوم بر جا گذاشت
مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات به فارس گفت: تعداد مصدومان در پیست‌های اسکی کشور رو به افزایش است و طی دو روز اخیر ۶۵ نفر در پیست‌های اسکی مصدوم شدند.
مرتضی مرادی‌پور در مورد روند رو به افزایش مصدومیت‌ها در پیست‌های اسکی اظهار داشت: طی دو روز اخیر 65 نفر در پیست های اسکی کشور دچار مصدومیت شدند.
وی با اشاره به اینکه نظارت خاصی بر ایمنی پیست‌های اسکی نمی‌شود تصریح کرد: 3 مورد تروما و شکستگی در پیست ازن‌بلاغ فریدونشهر اصفهان، یک مورد در پیست اسکی خوانسار و یک مورد هم در پیست اسکی پیام شهرستان مرند داشته‌ایم.
مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات پیست اسکی آبعلی را حادثه خیز‌ترین پیست طی دو روز اخیر اعلام کرد و گفت: از آنجایی که تیوب سواری ارزان ترین و ساده ترین وسیله در پیست‌ها محسوب می‌شود استفاده زیادی دارد ولی این وسیله هیچ حفاظی ندارد و به راحتی می تواند آسیب ایجاد کند.
وی ادامه داد: طی دو روز اخیر 60 نفر در پیست آبعلی مصدوم شدند که از این تعداد 6 نفر به بیمارستان منتقل شدند و در کل کشور نیز 65 نیز مصدوم داشتیم که 13 نفرشان راهی بیمارستان شدند.
به گفته مرادی‌پور شکستگی دست و پا‌،ستوان فقرات و حتی ضربه به سر از شایع‌ترین صدمات پیست‌های اسکی است.

 

کلاهبرداری از زنان کهنسال به بهانه کمک به نیازمندان
رئیس پلیس آگاهی استان سمنان از دستگیری فردی که به بهانه امور خیریه و کمک به فقرا و نیازمندان از زنان مسن و کهنسال کلاهبرداری می‌کرد،‌ خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ رسولی‌فر در تشریح جزییات این خبر گفت: پرونده وقوع یک فقره سرقت طلا و جواهرات از زنی مسن و کهنسال به این پلیس ارجاع شد. در بررسی‌های مقدماتی و بنا بر اظهارات مالباخته، این کلاهبرداری توسط فردی به ظاهر خیر و به بهانه کمک به نیازمندان انجام شده است.
با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی ویژه پرونده در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت و با استفاده از شگردهای خاص پلیسی و تلاشی شبانه‌روزی خودروی کلاهبردار شناسایی شد.
رسولی‌فر با اشاره به شناسایی محل اختفای متهم در تهران، افزود: تیم ویژه‌ای از ماموران پلیس با هماهنگی‌های لازم قضایی اعزام، در عملیاتی ضربتی کلاهبردار 41 ساله را دستگیر و به سمنان منتقل کردند.
وی با اعلام کشف برخی وسایل متهم که برای کلاهبرداری استفاده می‌شده، ادامه داد: در بازدید از خودوری متهم، تعداد زیادی لوازم خودرو مانند ضبط و باند، جک و... کشف شد.
متهم در بازجویی‌های تخصصی پلیس به چندین فقره کلاهبرداری از بانوان مسن به بهانه کمک به نیازمندان اعتراف کرد. تاکنون یکی از مالباختگان شناسایی شده، و تلاش برای شناسایی دیگر مالباختگان همچنان ادامه دارد.

 

کشف 5 هزار سکه تقلبی در گتوند
5 هزار عدد سکه تقلبی شبیه سازی شده دوره اشکانیان از کلاهبرداران اشیاء عتیقه در استان خوزستان کشف شد.
سرهنگ بهادری، فرمانده انتظامی گتوند به واحد مرکزی خبر گفت: این تعداد سکه از 7 کلاهبردار که قصد فروش سکه ها را در مناطق مختلف این شهرستان و شمال خوزستان داشتند کشف و ضبط شد.
این افراد از طریق پیامک افراد ساده لوح را شناسایی و قصد فروش این سکه های تقلبی بی ارزش و بدل به آنها را داشتند که ماموران پلیس آگاهی شهرستان پس از کار اطــلاعاتی و تعقیب و گریز نهایتا آنها را دستگیر کردند. سکه تقلبی مربوط به دوره اشکانیان بود.

 

مواد مخدر از معده‌ یک مسافر کشف شد
سرپرست پلیس راه‌آهن هرمزگان گفت: با اقدامات کنترلی پلیس راه‌آهن هرمزگان یک کیلو و 220 گرم مواد مخدر از معده‌ یک مسافر کشف شد.
به گزارش ایسنا، سرگرد محمدرضا زارعی افزود: در راستای مقابله با قاچاق مواد مخدر، ماموران انتظامی مستقر در گیت بازرسی راه‌آهن بندرعباس حین کنترل و بازرسی مسافران مقصد تهران به حالات روانی فردی مشکوک شده و با ظن به اینکه این مسافر نسبت به حمل مواد مخدر به صورت بلع اقدام کرده علاوه‌بر رعایت حقوق شهروندی وی را به مقر انتظامی پلیس راه‌آهن منتقل کردند. پس از هماهنگی قضایی متهم برای معاینه و عکسبرداری(رادیولوژی) به یکی از مراکز درمانی منتقل و با نتایج بدست آمده مشخص شد که در معده و روده‌ وی بسته‌های مواد مخدر وجود دارد.
زارعی خاطرنشان کرد: پس از سه روز اقدامات پزشکی و تحت نظر قرار دادن متهم، 74 بسته مواد مخدر از نوع تریاک به وزن یک کیلو و 220 گرم کشف و متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

 

آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان پیروزی
آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان پیروزی با تلاش آتش نشانان دو ایستگاه مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی وقوع آتش سوزی در واحد مسکونی خیابان پیروزی، خیابان پرواز، بن بست شهید تهرانی و تماس شاهدان با سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 2:29 بامداد امروز شنبه زنگ ایستگاه های 3، 2 و گروه امداد و نجات 9 را به صدا درآورد و آتش نشانان به محل حادثه اعزام شدند.
یدالله مددی، افسر آماده منطقه 6 عملیات آتش نشانی در این باره گفت: محل آتش سوزی یک ساختمان چهار طبقه مسکونی بود که یکی از واحدهای آن در طبقه دوم دچار آتش سوزی شده و در زمان رسیدن آتش نشانان به محل حادثه دود و شعله زیادی از آن به بیرون زبانه می کشید.
بر اثر دود ناشی از حادثه تعدادی از ساکنان ساختمان در راه پله ها و خانه های خود محبوس شده بودند که با اعلام فرمانده، آتش نشانان به دو گروه تقسیم شده و با قطع برق و شیر اصلی گاز با بستن دستگاه تنفسی به داخل ساختمان رفته و شروع به جستجوی محبوسین کردند و گروه دیگر از آتش نشانان نیز با آبرسانی اقدام به خاموش کردن آتش سوزی و تخلیه دود از ساختمان کردند.
مهار این آتش سوزی و عملیات نجات ساکنان ساختمان تا پاسی از شب به طول انجامید و شش نفر از ساکنان به نام های محمد 45 ساله، لیلا 37 ساله، شیما 16 ساله، علیرضا 55 ساله، فرشید 5 ساله و فهیمه 46 ساله از میان دود و آتش نجات پیدا کردند.

 

بخاری برقی خانه را به آتش کشید
رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام روشن گذاشتن بخاری در کنار مواد قابل اشتعال منزل مسکونی را در خیابان نازی آباد به آتش کشید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، با تماس های پی در پی ساکنان یک ساختمان با سامانه 125 مبنی بر بروز آتش سوزی در یک واحد مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 22:54 جمعه شب آتش نشانان ایستگاه 82 را به محل حادثه در خیابان نازی آباد، خیابان چهارصد دستگاه، بلوک 10 اعزام کرد.
سید داود موسوی، فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه در این باره گفت: محل حادثه اتاقی به مساحت 20 مترمربع و مملو از وسایل و لوازم خانگی در طبقه چهارم یک ساختمان چهار طبقه بود که کاملا شعله ور شده و آتش سوزی آن درحال سرایت به قسمت های دیگر بود.
آتش نشانان بی درنگ اقدام به قطع برق و گاز ساختمان کردند و با استفاده از تجهیزات کامل انفرادی، دستگاههای تنفسی و انجام عملیات آبرسانی در ارتفاع توانستند در کوتاهترین زمان ممکن آتش سوزی را مهار و قبل از گسترش خاموش کنند.
موسوی در مورد علت رخداد این حادثه تاکید کرد: متاسفانه بی احتیاطی و قرار دادن بخاری برقی(هیتر) روشن در مجاورت مواد قابل اشتعال مانند کاغذ، البسه و غیره علت این آتش سوزی اعلام شد.

 

کارخانه پلاستفوم سیریک در آتش سوخت
کارخانه پلاستفوم گیاوان واقع در شهرستان سیریک که با سرمایه گذاری 10 میلیارد ریالی بخش خصوصی از پنج ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده بود، به علت نامعلومی در آتش سوخت.
به گزارش فارس، احمد محمودی، معاون فرماندار این شهرستان که برای سرکشی از این کارخانه سوخته رفته بود، افزود: این کارخانه‌ روزانه یک‌هزار تن فوم به مقدار 10 هزار مترمربع تولید و روانه بازار سطح استان می‌کرد. متاسفانه این واحد تولیدی به صورت صد در صد در شعله‌های آتش سوخته و کاملا از بین رفته است.
این کارخانه که بیش از 5 ماه از فعالیت رسمی آن نمی‌گذشت و یکی از ظرفیت‌های خوب شرق استان و شهرستان سیریک به لحاظ تامین نیاز مردم به پلاستفوم و سهولت دسترسی آسان بود در آتش سوخته است که دلایل آتش گرفتن آن در دست بررسی است.
به گفته محمودی، این کارخانه پلاستفوم‌های سقفی و دیواری با (پلی استیارن) تولید و علاوه تامین نیاز شهرستان، محصولات خود را به سایر نقاط استان نیز ارسال می‌کرد. این کارخانه که در دو نوبت صبح و عصر مشغول به فعالیت و برای 13 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده بود.
معاون فرماندار سیریک اظهار داشت: مواد اولیه این کارخانه به لحاظ مرغوبیت و کیفیت بالا از کشور کره وارد شهرستان می‌شود.
46282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هندیجانی اصل IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    3 0
    واقعا جریان وحشتناکی شده هر ساعت خبر میرسه یک طرف دعوا طرف دیگه رو به قتل رسونده کاش یه چاره ای اندیشیده بشه واین نزاع خونین خاتمه پیدا کنه