مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز چهارشنبه 23 بهمن 1392

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان هرمزگان از دستگیری عاملان تیراندازی در محله آیت الله غفاری بندرعباس خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ بهرام عزیزی گفت: در پی وقوع یک فقره درگیری و تیراندازی در محله آیت الله غفاری و متواری شدن متهمان، موضوع در دستور کار ویژه ماموران این پلیس قرار گرفت.
ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی و گشت زنی غیر محسوس و همکاری خوب مردمی عاملان تیراندازی و مخفیگاه آنها را در یکی از محلات شناسایی و با هماهنگی با مقام قضایی به محل اعزام شدند.
عزیزی افزود: ماموران در یک عملیات غافلگیرانه دو نفر از متهمین را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان پنج بطری حاوی بنزین و فتیله کوکتل مولوتوف کشف و پس از تشکیل پرونده متهمان را جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کردند.

 

یخ بازی پشت سد به قیمت جان یک نفر تمام شد/بالگرد امدادی به داد کوهنورد مصدوم رسید
مدیر کنترل هماهنگی و عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر به فارس گفت: روز گذشته ۳ نفر که روی آب یخ بسته پشت سد بازی می‌کردند با شکسته شدن یخ به داخل آب فرو رفتند و یک نفر جان خود را از دست داد.
مرتضی مرادی‌پور افزود: به دلیل سرما و بارش برف آب پشت سد آوج در استان قزوین یخ زده تا حدی که افرادی روی آن بازی و تفریح می‌کردند. حوالی ظهر دیروز سه نفر از جمله دو زن و مرد جوان و یک نوجوان 12 ساله مشغول سر خوردن روی یخ بودند که یخ پشت سد شکسته و هر سه نفر به داخل آب فرو می‌روند.
به گفته مدیر کنترل هماهنگی و عملیات سازمان امداد و نجات بلافاصله 7 امدادگر و نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند که دو نفر را نجات دادند اما مرد 37 ساله جان خود را از دست داد.
مرادی‌پور همچنین از نجات یک زن کوهنورد که در ارتفاعات دماوند دچار حادثه شده بود خبر داد و گفت: بر اثر سقوط زن کوهنورد در منطقه آبشار یخی در ارتفاعات دماوند وی دچار شکستگی دست و پا و خونریزی شده بود که با بالگرد امدادی هلال احمر به بیمارستان میلاد تهران انتقال یافت.

 

نجات 2 کوهنورد در ارتفاعات کوه تفتان
مدیر واحد امداد و نجات هلال احمر خاش از نجات دو کوهنورد در ارتفاعات کوه تفتان با تلاش 9 ساعته نیروهای این جمعیت خبر داد و گفت: این دو کوهنورد از اعضای یک تیم 23 نفره کوهنوردی بودند که روز گذشته در مسیر سعود به قله تفتان مصدوم و سپس در برف مفقود شده بودند.
حمیدرضا شهریاری به نسیم آنلاین گفت: شب گذشته پس از اطلاع از وقوع این حادثه، دو تیم شش نفره از امدادگران کوهستان جمعیت هلال احمر خاش عملیات جستجو و امداد را آغاز کردند و پس از 9 ساعت موفق شدند دو کوهنورد مصدوم را پیدا و به بیمارستان منتقل کنند.

 

اعضای باند سارقان طلافروشی‌های کشور در اصفهان دستگیر شدند
فرمانده انتظامی شهرستان برخوار استان اصفهان از دستگیری اعضای باند چهارنفره‌ای که با استفاده از شیوه‌ کش و روزنی اقدام به سرقت از طلافروشی‌های چندین شهر کشور کرده بودند خبرداد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ ناصر بیگلری گفت: آبان ماه سال جاری گزارش یک مورد سرقت از طلافروشی با شیوه کش و روزنی توسط یک باند چهارنفره شامل دو مرد و دو زن به مرکز فوریت های پلیسی 110 شهرستان ارائه شد.
پس از این گزارش بلافاصله ماموران در محل حاضر و با استفاده از دوربین‌های مداربسته و دریافت اطلاعات لازم از مالباخته تصاویر و مشخصات ظاهری سارقان را به دست آورده و تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری آنان آغاز کردند.
سرانجام پس از دوماه کار شبانه‌روزی و اقدامات ویژه پلیسی و وقوع سرقتی دیگر توسط این باند در یکی از طلافروشی‌های سطح شهر ماموران موفق شدند در عملیاتی سرکرده این باند را شناسایی و دستگیر کنند و سه متهم دیگر که با تیبا از صحنه گریخته بودند را با همکاری ماموران انتظامی شهرستان نجف آباد و کمتر از دو ساعت دستگیر و به یگان انتظامی منتقل کنند.
وی با بیان اینکه متهمان دارای 20 فقره سابقه سرقت و محکومیت زندان بودند، گفت: سارقان در تحقیقات صورت گرفته به بیش از 25 فقره سرقت از طلافروشی ها با شیوه کش و روزنی در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، کرج ، قم و اراک اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان برخوار استان اصفهان در خصوص نحوه سرقت گفت: متهمان به اتفاق یکدیگر وارد مغازه طلافروشی شده و جهت انتخاب و خرید طلا از فروشنده تقاضای سینی انگشتر طلا را می‌کردند و هنگامی که فروشنده سینی طلا را در اختیارشان می‌گذاشت دو متهم مرد پرونده با فروشنده مشغول حرف زدن می‌شدند و در یک لحظه متهمان زن اقدام به جابجا کردن سینی طلاهای بدل بجای اصل کرده و به سرعت هر چهار نفر از مغازه خارج شده و از صحنه متواری می‌شدند.

 

بازداشت باند سرقت‌های‌ مسلحانه بانک‌های مشهد
فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی از دستگیری باند سرقت‌های‌ مسلحانه از بانک‌های شهر مشهد خبر داد و گفت: از اعضای این باند که از نیمه دوم سال 91 تا کنون به هشت بانک دستبرد زده بودند، چهار قبضه اسلحه، یک نارنجک، مقادیر زیادی فشنگ و پول به دست آمده است.
به گزارش نسیم آنلاین، بهمن امیری مقدم افزود: اعضای این باند سه نفر بودند که دو نفر دیگر نیز با آنها مرتبط هستند و همگی آنها دستگیر شده‌اند. این افراد طی سال‌های گذشته به بانک‌های ملت، ملی، تجارت، سپه و صادرات دست‌برد زده‌اند. از این افراد علاوه بر موارد فوق، جلیقه‌های ضد گلوله و مقادیری ادوات جرم دیگر نیز کشف شده است. از بررسی مخفیگاه این افراد همچنین 350 میلیون تومان پول و 10 هزار دلار بدست آمده است. این افراد اسلحه‌های خود را از کشورهای همسایه و شهرهای غربی کشور تهیه کرده‌اند.

 

دستگیری باند سارقان طلافروشی در چهارمحال و بختیاری
فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از دستگیری باند سارقان طلافروشی طی 2 مرحله عملیات در این استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ نورعلی یاری گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت طلافروشی در بهمن ماه سال جاری در شهرکرد و با توجه به بازتاب آن در استان و ایجاد جو روانی نامطلوب پلیس با تشکیل اکیپی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت تحقیقات گسترده ای را در این زمینه آغاز کرد.
با بررسی تمام جوانب سرقت در صحنه جرم، اخذ تصاویر ثبت شده، انجام ساعت ها تحقیق میدانی و اقدامات شبانه روزی و بی وقفه مامورین، نهایتاً سارق و طراح اصلی سرقت شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ یاری خاطرنشان کرد: با شناسایی وی رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه ای شد و کارآگاهان با ردیابی های پلیسی عضو دیگر باند را نیز شناسایی و دستگیر کردند. متهمان در ابتدا هرگونه جرمی را نپذیرفتند، اما پس از روبرو شدن با دلایل و مدارک موجود به سرقت از طلافروشی اعتراف کردند.
در بازرسی از منزل متهمان 8 کیلو گرم طلا که ذوب و به شمش تبدیل شده بود به همراه 77 قطعه سکه الیزابت و 13 عدد سرویس گوشواره کشف و ضبط شد و سارقان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

دریافت شارژ و انتشار عکسهای غیر اخلاقی روش کلاهبرداری در فیسبوک
رئیس پلیس فتا گلستان از دستگیری مدیر و گرداننده پروفایلی در یکی از شبکه های اجتماعی که اقدام به انتشار تصاویر غیر اخلاقی به قصد کلاهبرداری اینترنتی در قالب دریافت کارت شارژ تلفن همراه در فضای مجازی می کرد خبر داد.
به گزارش مهر، سرهنگ حبیب الله رجبلی گفت: ماموران پلیس فتا با رصد فضای مجازی و اقدامات فنی و اطلاعاتی، فردی که از طریق راه اندازی پروفایلی در شبکه اجتماعی فیس بوک اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می کرد را شناسایی و با تشکیل پرونده موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی مدیر پروفایل طی هماهنگی قضایی دستگیر شد. متهم که ابتدا منکر هرگونه جرم بود با مواجه شدن با دلایل و شواهد به بزه ارتکابی خود اعتراف وانگیزه خود را دریافت کارت شارژ تلفن همراه در قبال انتشار محتویات غیر اخلاقی و کلاهبرداری اینترنتی و اغفال عنوان داشت. متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 

نجات 3 زن از میان دود و آتش
آتش سوزی خودروی سواری پارک شده در پارکینگ ساختمان مسکونی، با حضور به موقع ناجیان 125 و مهار شعله های آتش به خیر گذشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس شاهدان آتش سوزی سواری در پارکینگ ساختمان مسکونی و اطلاع رسانی آن به سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 10:44 صبح امروز چهارشنبه آتش نشانان ایستگاه های 56و 92 را به همراه خاور دستگاه تنفسی، تشک نجات و بالابر راهی محل حادثه در خیابان حکیمیه، شهرک والفجر کرد.
در این حادثه، آتش سوزی پژو 405 در پارکینگ ساختمان مسکونی دو طبقه، دود و آتش زیادی بر پا کرده بود و بر اثر دود شدیدی که طبقات ساختمان را فرا گرفته بود، همسایگان طبقه اول و دوم دچار شوک زدگی و ترس شده بودند.
آتش نشانان به سرعت به دو گروه تقسیم شدند و گروه اول برق و گاز ساختمان را قطع کرده و با بکارگیری لوله های آبدهی مشغول مهار آتش سوزی در پارکینگ شدند و شعله های سرکش آتش را که از موتور خودروی سواری زبانه می کشید مهار و خاموش کردند.
گروهی دیگر از آتش نشانان نیز همزمان با رعایت نکات ایمنی و بستن دستگاه های تنفسی وارد ساختمان شده و سه بانوی 23، 46 و 58 ساله را به پشت بام و سپس به مکان امن منتقل کردند.
در این حادثه بانوی 23 ساله دچار دودزدگی و شوک شد بود که توسط خودروهای عبوری به مرکز درمانی منتقل شد.

 

آتش در اتاق خواب
آتش سوزی اتاق خواب منزل مسکونی در محله علی آباد خسارت مالی بر جا گذاشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس نگران ساکنان یک منزل مسکونی باسامانه 125 آتش نشانی مبنی بر بروز آتش سوزی در اتاق خواب منزل مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 83 را ساعت 21:31 سه شنبه شب به محله علی آباد، بلوار ابریشم، خیابان قهرودی هشت متری اول اعزام کرد.
داود بختیاری، فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه در این باره گفت: اتاق خواب طبقه اول یک ساختمان دو طبقه به وسعت 60 متر مربع کاملا شعله ور شده و تلاش های ساکنین خانه برای خاموش کردن آتش بی اثر مانده بود.
وی با اشاره به باریکی معابر و دسترسی سخت آتش نشانان به محل آتش سوزی ادامه داد: در این حادثه آتش نشانان مجبور بودند مسافتی را با پای پیاده طی کنند که پس از رسیدن به محل حادثه همزمان با رعایت کامل موارد ایمنی،(قطع گاز و برق) با استفاده از تجهیزات کامل انفرادی، دستگاههای تنفسی و خاموش کننده های مخصوص(بیوورسال) توانستند آتش را قبل از سرایت به دیگر نقاط خانه مهار و خاموش کنند.
بختیاری خاطرنشان کرد: آتش نشانان با تخلیه وسایل سوخته به خارج از خانه و اطمینان از عدم وجود آتش پنهان و هر گونه خطر دیگر برای ساکنان به عملیات خود پایان دادند.

مسمومیت خانواده چهار نفری بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن

خانواده چهار نفری در شهرستان نهبندان بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن مسموم شدند.
آذرکیش، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی به واحد مرکزی خبر گفت: این خانواده اهل روستای شاهکوه نهبندان بودند که به علت خروج گاز منوکسیدکربن ناشی از سوخت ناقص چراغ نفتی مسموم شدند که با تلاش ماموران اورژانس نجات یافتند. حال عمومی این خانواده رضایت بخش است.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =