مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز یکشنبه 20 بهمن 1392

سه پسر جوان که با انگیزه سرقت طلا پیرزن 60 ساله را به قتل رسانده بودند، دستگیر شدند.
سرهنگ النقی پور، رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی در این باره به مهر گفت: اوایل بهمن کارآگاهان پلیس آگاهی در جریان قتل زن 60 ساله ای در شهرستان نقده قرار گرفتند. پس از حضور تیم جنایی در محل مشخص شد، مقتول قربانی سرقت طلاهایش شده است.
عاملان جنایت پس از خفه کردن زن 60 ساله طلاهای او را سرقت کرده و از محل فرار کرده بودند. پس از این جنایت تیمی از کارآگاهان پلیس تحقیقات برای کشف راز قتل را آغاز کردند.
سرهنگ النقی پور افزود: ماموران با ردیابی های پلیسی و تحقیقات محل ردپای پسر 28 ساله ای را در این جنایت کشف کرده و او را دستگیر کردند. متهم در ابتدا منکر قتل شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: می دانستیم مقتول طلای زیادی دارد به همین با همدستی دو تن از دوستانم وارد خانه شده و زن 60 ساله را خفه کردیم. بعد از سرقت طلاها نیز از محل فرار کردیم.
با اعترافات متهم، ماموران دو همدست 27 و 21 ساله او را هم دستگیر کردند. متهمان در بازجویی ها به جرم خود اعتراف کرده و با تکمیل تحقیقات مقدماتی روانه زندان شدند.

 

دستگیری سارق معلم نما / دو کیلو گرم جواهرات و 450 میلیون ریال وجه نقد کشف شد
با تلاش کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی کرمانشاه سارقی که تحت عنوان معلم خصوصی وارد منزل افراد ثروتمند می شد در فرصت مناسب با همدستی برادرش اقدام به سرقت می کرد، دستگیر شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا مرزبانی، رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت: در پی وصول دو فقره پرونده سرقت به عنف از کلانتریهای سطح شهر کرمانشاه  که سارقان با استفاده از سلاح گرم و سرد وارد منازل شده و با بستن دست پای صاحب خانه اقدام به سرقت وجه نقد وطلاجات آنها می کنند ، پرونده جهت کشف سرقتها و دستگیری سارقان به اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان ارجاع شد.
سرهنگ مرزبانی افزود، کارآگاهان اداره عملیات ویژه با تشکیل یک تیم مجرب جهت کشف و دستگیری سارقان اقدامات خود را ابتدا با بررسی مجدد صحنه های سرقت آغاز که در حین تحقیقات اولیه محرز شد، در کلیه سرقتها سارقان بدون هیچ گونه تخریبی ویا با استفاده از کلید وارد منزل شده و مستقیماً به محل نگهداری گاو صندوق که درب آن نیز باز بوده رفته اند.
این در حالی است که به گفته صاحب خانه ها، درب منزل و گاوصندوق ها قفل بوده، این موضوع ظن کارآگاهان بر آن داشت که سارقان اشخاصی هستند که اطلاعات بسیار دقیقی داشته اند.
با هماهنگی قضایی افرادی که به هر عنوان به منزل مالباختگان ترد داشتند زیرنظر گرفته شدند که مشخص شد خانمی تحت عنوان معلم خصوصی به هرسه منزل تردد داشته است.
رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه اضافه کرد ، در یک عملیات حساب شده و دقیق و با استفاده از اصل غافگیری متهم به همراه برادرش که همدست وی بوده دستگیر و به اداره پلیس آگاهی انتقال داده شدند.
متهمان ابتدا منکر هر گونه سرقت شدند ولی زمانیکه با دلایل و مدارک و مستندات مواجه شدند چاره ای جز بیان واقعیت را نداشتند. آنها در بازجویی به دو فقره سرقت به عنف منزل، یک فقره سرقت عادی منزل در سطح شهر کرمانشاه اقرار و مالباختگان نیز شناسایی شدند.
سرقت ها شامل دو کیلو گرم طلا و 450 میلیون ریال وجه نقد بودکه به مالباختگان مسترد شد.

 

دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ حسینی با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ هشت میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، بلافاصله پیگیری پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
وی با اشاره به این که با تحقیقات کارآگاهان پلیس فتا مشخص شد متهم طی چند نوبت مبالغی از حساب شاکی به منظور خرید شارژ تلفن همراه برداشت کرده است، افزود: با استعلام بعمل آمده صاحب تلفنی که شارژهای خریداری شده از حساب شاکی را مورد استفاده قرار داده بود، مشخص شد.
رئیس پلیس فتای استان خراسان جنوبی ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی، متهم به پلیس فتا احضار و در بازجویی‌ها اعتراف کرد، زمانی که شاکی در شرکت مخابرات شهرستان خوسف اطلاعات حساب خود (رمز دوم و شماره کارت) را برای اپراتور مخابرات تکرار می‌کرد اطلاعات وی را یادداشت و از آن طریق طی چند نوبت شارژ تلفن همراه خریداری کردم.
حسینی در پایان خاطرنشان کرد: متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام شد.

 

دستگیری سارقان میلیاردی طلافروشی در تبریز
سارقان طلا فروشیهای تبریز به دام پلیس افتادند.
پلیس روز گذشته 2 سارق را که در سه ماه گذشته به صورت حرفه ای با از کار انداختن دوربین و آژیر خطر چند مغازه طلافروشی اقدام به سرقت می کردند دستگیر و بخشی از اموال به سرقت رفته را کشف کرد.
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی به واحد مرکزی خبر گفت: 2 سارق دستگیر شده دارای سابقه دزدی بوده و تا به حال به 13 فقره سرقت اعتراف کرده اند که 8 مورد این سرقت ها از طلافروشی ها بوده است.
سرهنگ عباس زاده ارزش ریالی اموال سرقت شده را حداقل 10 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با دستگیری سارقان 3 نفر مالخر نیز به دام پلیس افتادند.

 

انهدام باند سارقان قطعات خودرو در تبریز
رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان ‌شرقی از دستگیری سارقان قطعات خودرو و کشف 100 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش فارس، صابر عباس‌زاده در جمع خبرنگاران گفت: در پی افزایش سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در سطح کلانشهر تبریز مراتب ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با ایجاد تعامل با سایر رده‌های انتظامی و انجام گشت‌زنی‌های متمادی و با بهره‌گیری از اقدامات فنی و اطلاعاتی، کنترل و رصد فعالیت سارقان سابقه‌دار حرفه‌ای و از زندان آزاد شده توسط کارآگاهان نهایتا پس از چند روز تعقیب و مراقبت یک نفر متهم سابقه‌دار که در امر سرقت داخل خودرو فعالیت داشته شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضایی طی یک عملیات دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد.
این فرد در تحقیقات اولیه منکر ارتکاب هرگونه سرقت شد ولی با انجام تحقیقات تخصصی و علمی و با ارایه دلایل و مدارک ٌلب به اعتراف گشود و بیان داشت با همدستی شخصی دیگر اقدام به 100 فقره سرقت داخل خودرو و قطعات آن در حوزه استحفاظی کلانتری 20 تبریز کرده است.
عباس‌زاده افزود: با هماهنگی مقام قضایی متهم ردیف دوم نیز در عملیات دیگر در مخفیگاه خود شناسایی و دستگیر و در تحقیقات علمی و تخصصی به ارتکاب 100 فقره سرقت با همدستی متهم ردیف اول اعتراف کرد و محل های سرقت مورد باسازی و کلیه مالباختگان نیز مورد شناسایی قرار گرفتند.
در این زمینه یک نفر مالخر نیز شناسایی شد که فعلاً متواری است و تلاش برای دستگیری نامبرده کماکان ادامه دارد و پرونده پس از تکمیل تحقیقات به همراه سارقان دستگیر شده به مرجع قضایی ارسال که سارقان با قرار قانونی روانه زندان شدند.

 

دستگیری سارقان گاردریل‌ بزرگراه‌های اصفهان
سه سارقی که اقدام به بریدن و سرقت گاردریل‌های کنار بزرگراه‌ها می‌کردند، توسط واحد گشت انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه استان اصفهان، شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش ایسنا، سرهنگ غلام‌عباس بلفکه، فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه در این خصوص اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت گاردریل‌های کنار بزرگراه‌ها، موضوع به صورت جدی در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.
در این رابطه واحدهای گشت انتظامی در ساعات پایانی شب فعال شده و به گشت زنی در بزرگراه‌های سطح شهرستان پرداختند تا اینکه سرانجام در ساعات پایانی شب حین گشت زنی در یکی از بزرگراه‌ها به پیکان وانت که در کنار گاردریل‌های اتوبان متوقف شده بود مشکوک شده و برای بررسی بیشتر به سمت خودرو می‌روند.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: ماموران در بررسی‌ها مشاهده می‌کنند که سه جوان در حال بریدن و سرقت گاردریل‌های کنار اتوبان هستند که به محض رؤیت ماموران پلیس اقدام به فرار می‌کنند اما با اقدام به موقع و سریع ماموران، هر سه نفر دستگیر و خودروی آن‌ها نیز متوقف می‌شود که در حال حاضر متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

 

حریق گسترده در کسبخ رشت
سید حسن راضی، مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از حریق یک انبار مبل در کسبخ رشت خبر داد و به ایسنا گفت: روز شنبه یک مورد حادثه حریق انبار مبل به آدرس کسبخ رشت خیابان شهید چمران به سامانه 125 این شهر اطلاع داده شد و به دنبال آن عوامل ایستگاه سه به محل حادثه اعزام شدند.
وی با اشاره به شدت حریق و گسترده بودن آن افزود: دود عظیمی از محل این انبار مبل برخاسته بود به طوری که از فاصله دور قابل رویت بود که همین امر نشان از گستردگی حریق داشت و آتش‌نشانان ایستگاه سه پس از حضور در محل نیز درخواست نیروی کمکی کردند.
مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه 55 آتش‌نشان به همراه 15 خودرو خود را به محل حادثه رساندند، گفت: به علت مجاورت دو خانه ویلایی با این انبار مبل، شعله‌های آتش به پشت‌بام این دو خانه سرایت کرده و در حال سرایت به اماکن مجاور بود که آتش‌نشانان از چند جهت عملیات مهار حریق را آغاز کردند. پس از گذشت حدود 20 دقیقه آتش‌نشانان شعله‌های آتش در این انبار و پشت‌بام دو خانه ویلایی را به طور کامل مهار و اطفا کرده و به عملیات خود خاتمه دادند.
علت این حریق از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی بررسی و اعلام خواهد شد.

 

مرگ راننده کامیون با گاز پیک نیک در یزد
راننده کامیون با روشن کردن پیک نیک در خودرواش برای گرم شدن به خواب ابدی فرو رفت.
مدیر عملیات سازمان آتش نشانی استان یزد به واحد مرکزی خبر گفت: با اطلاع به مرکز پیام سازمان آتش نشانی یزد، مبنی بر اینکه راننده کامیون ایسوزو در داخل کابین به خواب رفته است، کارکنان این ایستگاه به میدان همافر اعزام شدند.
رحیمی افزود: راننده 24 ساله این کامیون برای گرم کردن خود در خودرو از پیک نیک استفاده کرده بود که به علت بسته بودن در خودرو و بالا بودن شیشه و کمبود اکسیژن، دچار مسمومیت شد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی US ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    31 4
    زن 60 ساله اصلا پیر زن نیست. لطفا از کلمه پیر زن و پیر مرد سو ِاستفاده نکنید.