مروری بر مهمترین حوادث امروز جمعه 25 بهمن 1392

جوانی که به جیب بری در اتوبوسهای بی آر تی مشغول بود، با تیزهوشی یکی از شهروندان به دام افتاد.

جیب بر بی آرتی را شناسایی کنید
به گزارش فارس، در ساعت 13 سیزدهم بهمن ماموران کلانتری 108 نواب در حین گشت زنی در محدوده خیابان آزادی، متوجه درگیری در داخل ایستگاه اتوبوس بی آر تی شدند.
با حضور ماموران و بررسی موضوع مشخص شد که تعدادی از مسافران داخل ایستگاه اتوبوس در حالی اقدام به دستگیری فردی در حین سرقت گوشی تلفن همراه کرده اند که این فرد قصد داشته تا با ایجاد درگیری از محل متواری شود.
با انتقال متهم به کلانتری و در حالیکه وی همچنان منکر هرگونه ارتکاب سرقت بود، شاکی در اظهاراتش به ماموران گفت: در داخل ایستگاه قصد سوار شدن به اتوبوس را داشتم که متوجه نبودن گوشی تلفن همراه در داخل جیب خود شدم؛ بلافاصله به پشت سر خود نگاه کرده و متهم را دیدم که گوشی تلفن همراهم در دستش بود.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جیب بری و به دستور قاضی ذکیپور، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران، پرونده در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
در شرایطی که متهم در زمان دستگیری خود را مهدی بابایی معرفی و منکر هرگونه ارتکاب سرقت شده بود، هویت واقعی وی به نام مجتبی 28 ساله و به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه جیب بری، در پایگاه هشتم پلیس آگاهی مورد شناسایی قرار گرفت.
با شناسایی مجتبی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه ای در زمینه جیب بری، وی که دیگر چاره ای جز اعتراف نداشت به دهها فقره جیب بری در ایستگاه های اتوبوس بی آر تی اعتراف و در بازرسی از مخفیگاهش در منطقه شوش نیز تعدادی گوشی تلفن همراه دارای سابقه سرقت و کیف های جیبی مردانه کشف شد.
سرهنگ کارآگاه میرزکی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متعدد متهم در زمینه جیب بری و اعتراف صریح متهم به دهها فقره جیب بری در ایستگاه های اتوبوس بویژه اتوبوس های بی آر تی و ...، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم جهت شناسایی دیگر مالباختگان و جرایم ارتکابی از سوی مقام قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حر - انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه نمایند.

 

سناریوی زن خیانتکار برای قتل همسرش
سناریوی زن خیانتکار که برای ازدواج با پسر مورد علاقه اش نقشه قتل شوهرش را طراحی کرده بود در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی فاش شد.
به گزارش مهر، ساعت 2:30 بامداد هفتم آذر امسال کشف جسد مردی از طریق مرکز فوریت های پلیسی به کلانتری 171 اعلام شد. با حضور ماموران در محل و بررسی های اولیه مشخص شد جسد متعلق به مردی ناشناس حدود 40 ساله است. مقتول لباس خانه به تن داشت و هیچ آثاری از دیگری بر روی بدنش مشاهده نمی شد.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان مبارزه با قتل پلیس آگاهی قرار گرفت.
همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی و اعلام نظریه تیم پزشکی در خصوص علت مرگ بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن اقدامات برای شناسایی هویت مقتول و خانواده او آغاز شد.
با بررسی پرونده افراد فقدانی و تحقیقات پلیسی هویت مقتول بهنام مهرداد 42 ساله ساکن منطقه نازی اًباد تهران شناسایی شد. خانواده وی نیز با شناسایی تصاویر جسد اعلام کردند مهرداد با کسی اختلاف نداشته است.
در شرایطی که همسر مقتول پس از حضور در اداره دهم و شناسایی تصاویر جسد همسرش اقدام به گریه و زاری فراوان پیش کارآگاهان کرده بود تحقیقات پلیسی از تمام اعضای خانواده مقتول به خصوص همسر وی در دستور کار ماموران قرار گرفت.
سرانجام با بهره گیری از برخی تناقضات به دست آ مده و دیگر اقدامات پلیس کارآگاهان موفق به شناسایی جوانی به نام بهنام 22 ساله شدند که از چندی قبل با همسر مقتول آشنا شده بود.
بهنام 22 ساله متهم به قتل مهرداد 42 ساله
با توجه به اطلاعات به دست آمده در روند رسیدگی به پرونده و اطمینان کارآگاهان از نقش بهنام در ارتکاب جنایت محل تردد وی در حوالی امامزاده حسن شناسایی و ساعت 3 بامداد 20 بهمن ماه متهم دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد.
بهنام در اوایل منکر هر گونه آشنایی با همسر مقتول و اطلاع از جنایت شد اما پس از روبرو شدند با دلایل پلیسی لب به اعتراف گشود و با اقرار صریح به ارتکاب جنایت در همان اظهارات اولیه عنوان داشت که طرح و نقشه جنایت را همراه همسر مقتول به نام مریم 29 ساله کشیده و جنایت را نیز با برادرش و سه نفر از دوستانش انجام داده است.
پسر جوان در خصوص آشنایی خود با همسر مقتول و تصمیم به ارتکاب جنایت گفت: چند ماه پیش با مریم آشنا شدم، او در صحبت هایش عنوان می کرد که با همسرش اختلاف زیادی دارد و علاقه ای به او ندارد از سوی دیگر با توجه به علاقه شدید مریم برای جدا شدن از همسرش و ازدواج با من و در حالی که من نیز به او علاقمند شده بودم تصمیم به قتل مهرداد که مانع ازدواج ما دو نفر بود گرفتیم.
وی ادامه داد: پس از آخرین دیدار با مریم چند ساعت قبل از جنایت و برای اطمینان از موفقیت در قتل به قهوه خانه ای در خانی آباد رفته و با برادرم به نام بهزاد و سه نفر دیگر از دوستانم به نام سهراب، سعید و مهدی صحبت کرده و با عنوان اینکه قتل با انگیزه ناموسی است آنها نیز با پیشنهاد من موافقت کردند. نمیه شب هفتم آذر به همراه دوستانم و به وسیله کلیدهایی که از مریم گرفته بودم وارد خانه شدیم. مریم به اتاق دیگری رفت و مقتول نیز خواب بود که به صورت ناگهانی به او حمله ور شدم. درحالی که مهرداد با من درگیر شده بود برادرم و دوستانم وارد اتاق شدند. ابتدا دست و پاهای مهرداد را گرفته و پارچه ای به دور گردنش انداخته و آنقدر فشار دادیم تا خفه شد. من به همراه سهراب جسد را با خودروی مخصوص به طرف جاده بهشت زهرا برده و در بیابان رها کردیم.
مریم 29 ساله متهم به معاونت در قتل شوهرش مهرداد 42 ساله
با توجه به اعتراف متهم اصلی پرونده و شناسایی دیگر متهمان پرونده در چند عملیات هماهنگ و در کمتر از سه ساعت از دستگیری متهم اصلی پرونده دیگر متهمان به نام های مریم 29 ساله، مهرداد 18 ساله، سعید 18 ساله، سهراب 24 ساله و مهدی 17 ساله در منطقه خانی آباد دستگیر و پس از انتقال به اداره دهم در همان تحقیقات اولیه با تایید اظهارات بهنام به مشارکت در جنایت اعتراف کردند.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهمان به ارتکاب قتل و صدور قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده تمام متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

 

قتل مادر به خاطر شکستن تلویزیون
پسر جوان پس از خفه کردن مادرش در تماس با پلیس خود را تسلیم ماموران کرد.
مرد 28 ساله متهم به قتل مادر 45 ساله اش
به گزارش مهر، ساعت 3 بعدازظهر بیستم بهمن ماه امسال پسر جوانی در تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کرد من مادرم را کشته ام. پس از این تماس موضوع به کلانتری 125 یوسف آباد اعلام شد و ماموران با حضور در یک منزل مسکونی در خیابان کاج شمالی با جسد زن 45 ساله ای روبرو شدند که از سوی پسر 28 ساله اش به قتل رسیده است.
با تایید خبر قتل و اعلام آن به پلیس آگاهی، تیم بررسی صحنه اداره دهم و عوامل تشخیص هویت پلیس آگاهی در محل حاضر و در همان بررسی های اولیه و براساس اعترافات پسر جوان مشخص شد او با فشار دادن شریان تنفسی مادرش، اقدام به خفه کردن وی کرده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده به همراه متهم در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی قرار گرفت.
پسر جوان پس از انتقال به اداره دهم در اعترافات خود با اشاره به اختلاف شدید با مادرش اظهار داشت: سال 84 پدرم به اتهام مواد مخدر روانه زندان شد، مادرم نیز به صورت غیابی از او طلاق گرفت. جدایی پدر و مادرم در حالی رخ داد که تمام اموال و دارایی های پدرم در اختیار مادرم قرار گرفت، همین موضوع باعث شد پس از مدت کوتاهی به دلیل اخلاق مادرم که به بهانه های مختلف به من گیر می داد اختلاف شدیدی میان ما به وجود آمد.
روز جنایت زمانی که در حال تماشای تلویزیون بودم در یک لحظه مادرم مقابل تلویزیون ایستاد و به بهانه اینکه من کاری ندارم و همیشه در خانه هستم اقدام به شکستن تلویزیون کرد. من نیز دیگر متوجه چیزی نشده و زمانی که به خود آمدم مادرم را خفه کرده بودم.
سرهنگ کارگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهم و صدور قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده، پسر جوان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

کشف گاوصندوق مملو از موادمخدر
رئیس کلانتری 119 مهرآباد جنوبی از کشف یک گاو صندوق مملو از مواد مخدر در پاتوق معتادان خبر داد.
سرهنگ علی سعدی با بیان اینکه در ساعت 21 پنجم بهمن ماه امسال ماموران این کلانتری در راستای اجرای طرح مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر و همچنین کسب اطلاعات و اخبار، در جریان فعالیت‌های مشکوک فردی به نام مازیار در خیابان طوس قرار گرفتند به ایسنا گفت: بررسی‌ها نشان داد که این فرد در زمینه خرید، فروش و توزیع مواد صنعتی شیشه فعالیت دارد.
وی با بیان اینکه ماموران پس از صحت اخبار دریافتی، این فرد را دستگیر کردند، گفت: ماموران با هماهنگی‌های انجام شده با مقام قضایی، منزل وی را مورد بازرسی قرار دادند و متوجه شدند که در طبقه دوم منزل این فرد که به صورت انباری و آلونک درآمده است، چهار نفر در حال مصرف شیشه هستند که همگی این افراد دستگیر شدند و از آنها هشت گرم حشیش، 14 عدد پایپ و هفت وافور کشف و ضبط شد.
رئیس کلانتری 119 مهرآباد جنوبی با بیان اینکه ماموران در بازرسی اتاق‌ها، یک عدد گاو صندوق کشف و ضبط کردند، گفت: مازیار در مورد محتویات داخل گاو صندوق اعلام کرد که کلید و رمز آن را ندارد. اما نهایتا متهم در مقابل شگرد پلیسی، عرصه را بر خود تنگ دید و اقدام به باز کردن در گاو صندوق کرد.
سعدی با بیان اینکه ماموران در بازرسی گاو صندوق مقدار زیادی تریاک و شیشه با لفافه و دو ترازوی دیجیتال مخصوص توزین مواد مخدر و مقداری پک خالی مخصوص بسته‌بندی مواد مخدر کشف و ضبط کردند، گفت: همه متهمان در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ قرار گرفتند.

 

کشف محموله بزرگ مواد محترقه در عسلویه
فرمانده انتظامی عسلویه از کشف محموله بزرگ محصولات ضد فرهنگی و مواد محترقه در این منطقه خبر داد و به ایسنا گفت: ماموران پلیس این شهرستان با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی از ورود یک محموله بزرگ اقلام ضد فرهنگی و مواد محترقه به داخل کشور مطلع شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ خدابخش نیک‌نام با اشاره به اخذ مجوز قضایی و انجام هماهنگی‌های مربوطه گفت: سرانجام ماموران در عملیاتی پلیسی این محموله بزرگ را در محل دپوی کالای قاچاق کشف و ضبط کردند.
فرمانده انتظامی عسلویه با بیان اینکه در این عملیات مقدار شش تن مواد محترقه و مقادیر قابل توجهی اقلام ضد فرهنگی کشف و ضبط شد، گفت: چهار تن در این عملیات دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند که پس از تشکیل پرونده به همراه اقلام مکشوفه به مراجع قضایی معرفی شدند.
نیک‌نام، ارزش ریالی محموله مکشوفه را 22 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: قاچاقچیان و سودجویان باید بدانند که پلیس مانع از هر گونه تخلف آنان شده و به شدت با اقدامات ساختارشکنانه‌شان برخورد می‌کند.

 

تالار هنر اصفهان طعمه حریق شد ‌


تالار هنر عصر اصفهان پنج شنبه 24 بهمن ماه دچار حریق شد.
به گزارش ایسنا، محوطه داخلی تالار هنر دچار آتش سوزی شد که با حضور آتش نشانان، حریق مهار شد و تنها خسارت مالی بر جای گذاشت.
یک شاهد عینی به ایسنا گفت: تابلو برق تالار آتش گرفته و به صندلی‌های پلاستیکی و چوبی موجود در تالار سرایت کرده و بوی بدی محوطه اطراف تالار را فرا گرفت.
این دانشجو که در کتابخانه ابوالفرج در مجاورت تالار هنر در حال مطالعه بود، افزود: از ابتدای میدان لاله، دودهای بیرون آمده از تالار مشخص بود و با حضور آتش نشانان، آتش خاموش شد، اما دیوارهای بیرونی تالار دود زده شده است.
تالار هنر یک بار دیگر هم در سال 88 آتش گرفت و اتاق فرمانش در آتش سوخت و خسارت سنگینی به تالار ‌وارد شد.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهشيد A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    68 7
    خيانت از قتل هم بدتره.....