مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز پنجشنبه 1 اسفند 1392

بر اثر انفجار در معدن زغال‌سنگی در کوهبنان هشت کارگر کشته و زخمی شدند.
به گزارش فارس، ظهر امروز سه نفر از کارگران معدن زغال‌سنگ چشم‌پودنه منطقه پابدانا شهرستان کوهبنان بر اثر انفجار گاز جان خود را از دست دادند.
در این حادثه که در ساعت 11 امروز پنجشنبه بر اثر انفجار تجمع گاز در معدن رخ داد، رضا صادقی، حسین اسلامی و حسین محمودی جان خود را از دست دادند.
پنج تن دیگر از کارگران به علت شدت جراحات و سوختگی بالای 70 درصد به بیمارستان امام علی (ع) زرند منتقل شدند.

 

کشف جسد زوج جوان 10 روز پس از مرگ
افسر نگهبان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از کشف جسد زوجی جوان 10 روز پس از مرگ خاموششان خبر داد و به ایسنا گفت: بازپرس ویژه قتل در ساعت 23:15 چهارشنبه شب یک مورد حادثه کشف جسد مشکوک به گاز گرفتگی را به آتش نشانی اطلاع داد و به دنبال آن تیم کارشناسی ایستگاه دو به محل حادثه واقع در جاده سیمان روستای دهرود اعزام شد.
سید محمد رجایی افزود: پس از حضور تیم کارشناسان در محل مشخص شد زن و شوهری جوان 10 روز پیش به علت استنشاق گاز سمی منوکسید کربن جان خود را از دست داده و همسایه‌ها روز گذشته متوجه بوی گاز از منزلشان شده و پس از بالا رفتن از دیوار منزل با جسد این زوج روبرو شده و موضوع را به پلیس اطلاع دادند.
افسر نگهبان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه آتش نشانان اقدام به تحقیق درباره چگونگی وقوع این حادثه کردند گفت: در تحقیقات آتش نشانان مشخص شد که استفاده غیراصولی و ناایمن از اجاق خوراک پزی در محیط بسته خانه و استنشاق آن از سوی این زوج سبب مرگشان شده است. آتش نشانان پس از تحویل اجساد به پزشکی قانونی به عملیات خود خاتمه دادند.

 

سبزی محلی جان یک مادر 50 ساله را گرفت
بخشدار بخش مهران در خصوص مرگ یک مادر ۵۰ ساله به علت برق گرفتگی با کابل فشار قوی توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش ایسنا، صحراییان افزود: یک مادر ۵۰ ساله به همراه فرزند ۱۸ ساله خود مشغول جمع آوری سبزی‌های محلی بودند که متاسفانه به علت اینکه کابل‌های فشار قوی در آن ناحیه ۱ متر و نیم با زمین فاصله دارند باعث شدند که این مادر به علت شوک حاصل شده از سوی کابل دچار برق گرفتگی شدید شود.
وی اضافه کرد: وقتی که پسر این زن متوجه این موضوع شد برای نجات وی به طرف مادر خود رفت اما با پرت شدن این پسر به علت شوک ارسال شده توسط کابل فشار قوی سر وی به سنگ اصابت می‌کند و دچار ضربه مغزی می شود.
وی اظهار کرد: متاسفانه به علت نبود امکانات مخابراتی در آن منطقه دو ساعت بعد از این واقعه طی تماس فردی که از آن محل عبور می‌کرد متوجه این موضوع شدیم و با هماهنگی به علت اینکه دقیقا نمی‌دانستیم آن محل در کجا قرار دارد کل برق آن منطقه را قطع کردیم تا به جستجو بپردازیم.
بخشدار بخش مهران تصریح کرد: متاسفانه محل روستای کوه بدو هموار نیست و صرفاً با ماشین‌های مخصوص و شاسی بلند می توان در این محل تردد کرد و با توجه به اینکه این ماشین نیز در دسترس قرار نداشت تیم جستجو با سختی بسیار زیاد توانست محل مورد نظر را کشف و با سختی بسیار زیاد مجروح را به بیمارستان بندرخمیر منتقل کرد.
وی تصریح کرد: امیدوارم که مسئولین هرچه سریعتر به مکاتبات انجام شده که در گذشته درباره خطرات این کابل‌ها با آنها شده جواب بدهند و جهت رفع این مشکل هرچه سریعتر اقدام نمایند.
بخشدار مهران در پایان گفت: بخش مهران از توابع شهرستان بندرلنگه است اما متاسفانه ظاهراً مسئولین این بخش را فراموش کرده اند و امیدوارم با پرداخت دیه مناسب به بازماندگان این خانواده بتوانیم این درد بسیار سخت را برای آنها کمی آسانتر نماییم.

 

ضرب و شتم تکنیسین اورژانس 115 در پی شایعه‌ی زنده شدن متوفی
در پی شایعه‌ی زنده شدن متوفی پس از یک‌ساعت، مردم حاضر در محل به تکنیسین‌های اعزامی اورژانس به محل، تعرض کرده و یکی از تکنیسین‌ها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و به آمبولانس اورژانس خسارت وارد کردند.
حبیب حسین‌قلی‌زاده، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی به ایسنا گفت: در پی تماسی یکی از شهروندان در ساعت 10:10 صبح امروز و گزارش حادثه‌ای که در آن براثر سهل‌انگاری راننده حین تعمیر و رد شدن جک خودرو و گرفتاری راننده زیر خوردو، بلافاصله نزدیک‌ترین پایگاه به خیابان عباسی جنب پارک چشم‌انداز اعزام شدند.
وی گفت: به تشخیص تکنیسین‌های اعزامی این راننده بعلت وزنه‌ی سنگینی که بر سینه‌ وی وارد شده بود، در دم جان باخته بود و تکنیسین‌ها مرگ وی را تایید کردند.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تکنیسین‌های اورژانس جنازه را برای طی کردن مراحل قانونی به عوامل آتش‌نشانی حاضر در محل تحویل داده و به پایگاه بازگشته بودند.
حسین‌قلی‌زاده با بیان اینکه در ساعت 11 نیز گزارشی مبنی بر وقوع حادثه‌ مشابه در آن نقطه از شهر، به اپراتوری 115 استان و گزارش اینکه فرد متوفی دوباره زنده شده است، با وجود توجیه‌های فراوان مبنی بر اینکه این ماموریت 50 دقیقه قبل انجام و مرگ راننده نیز تایید شده است، برای بررسی دوباره صحنه و موضوع، تکنیسین‌های اورژانس به محل اعزام شدند.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه برخی مردم حاضر در محل به زعم اینکه عوامل اورژانس با تأخیر به محل رسیده‌اند، نسبت به تخریب آمبولانس و ضرب و شتم تکنیسین‌های اورژانس اقدام کردند که یکی از تکنیسین‌ها به شدت زخمی شده است.
وی استرس و سختی کار در میان همکاران مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی را از عوامل مهم در کمبود نیروی انسانی در اورژانس 115 استان برشمرد و افزود: همکاران مرکز بصورت شبانه‌روزی کشیک هستند و اغلب در محیط‌های نامتعارف و خارج از حیطه‌ی اداری و در جاده‌ها کار می‌کنند.
وی سختی کار تکنیسین‌های مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی را در مقایسه با دیگر رشته‌ها قابل قیاس ندانسته و یادآور شد: اغلب همکاران بدور از محل سکونت و خانواده‌های خود هستند، و با توجه به این توصیفات متقاضی برای این رشته کم است و فارغ‌التحصیلان در بازار کار، بیشتر ترجیح می‌دهند در بیمارستان‌ها کار کنند.

 

کشف 100 فقره سرقت داخل خودرو در تبریز
رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی 100 فقره سرقت داخل خودرو کشف و 2 نفر سارق سابقه‌دار دستگیر شد.
به گزارش فارس، صابر عباس‌زاده به خبرنگاران گفت: برابر گزارش اداره مبارزه با سرقت در حین کنترل سارقان سابقه‌دار، کارآگاهان با کنترل یک سارق سابقه‌دار داخل خودرو که تازه از زندان آزاد شده بود در عملیاتی موفق آمیز وی را به همراه یکی از همدستانش را که در حوزه کلانتری 20 تبریز اقدام به سرقت داخل خودرو می‌کردند دستگیر که سارقان در تحقیقات اولیه به 100 فقره سرقت داخل خودرو در ساعات خلوت ظهر و شب اعتراف کردند.
وی افزود: خودرو سارقان هم که برای حمل و نقل اموال مسروقه استفاده می‌شد نیز کشف و توقیف شد.
رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی از سرقت اموال یک شهروند به روش مسموم کردن با دادن آبمیوه خبر داد.
عباس‌زاده گفت: برابر گزارش واصله از کلانتری 21 تبریز مبنی بر سرقت به روش مسمومیت با خوراندن آب‌میوه، مالباخته به هویت معلوم اذعان داشته از شهرستان بناب به عنوان مسافر به قصد عزیمت به شهرستان تبریز سوار پراید شده که سه نفرسرنشین داشت و در ادامه مسیر دو نفر از سرنشینان یکی جوان و دیگری میانسال با تعارف پرتقال در مرحله اول و سپس چای مشارالیه را مسموم کرده‌اند.
وی ادامه داد: به‌طوریکه نامبرده بی‌هوش شده و سارقان مبلغ 330 هزار تومان وجه نقد، کارت پایان خدمت الکترونیکی و کارت عابربانک کشاورزی وی را سرقت کرده و مالباخته را شبانه در شهرک ارم تبریز رها کرده و متواری شده‌اند که وی نیز پس از به هوش آمدن براب مداوا به بیمارستان مراجعه کرده است.
رئیس آگاهی استان با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان فوق در دستور کار این پلیس قرار دارد به شهروندان توصیه کرد، در هنگام مسافرت و سایر ترددها از قبول مواد خوراکی و نوشیدنی‌ها از افراد ناشناس و مشکوک خودداری کنند.

 

جزئیات متلاشی شدن و دستگیری باند سارقان مغازه‌های طلافروشی
جانشین فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از انهدام و دستگیری باند سارقان مغازه‌های طلا و نقره فروشی و کشف 81 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش فارس، اسماعیل اسماعیل‌زاده به خبرنگاران گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد مغازه در سطح کلانشهر تبریز، با توجه به حساسیت موضوع مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت این پلیس قرار گرفت.
این مسئول افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی با شیوه‌های خاص پلیسی مشخص شد که سرکرده باند فردی سابقه‌دار است که کارآگاهان با اخذ دستور قضایی نامبرده را شناسایی و در یک عملیات منسجم دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند که متهم در تحقیقات اولیه منکر ارتکاب هرگونه سرقت بود ولی در تحقیقات تکمیلی و بازجویی‌های فنی پس از ارایه دلایل و مدارک راز سرقت‌های صورت گرفته را فاش کرد و اقرار کرد با همدستی شخص دومی که از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار است با تدوین نقشه قبلی و تهیه آلات مخصوص سرقت با یک سواری شبانه از ساعت یک تا چهار بامداد اقدام به سرقت می‌کردند.
اسماعیل‌زاده تصریح کرد: سارقان از 2 مغازه طلا فروشی مقدار 2 کیلو و 500 گرم طلا و همچنین یک فقره سرقت ناموفق از طلا فروشی داشته و نیز از مغازه نقره فروشی به ارزش تقریبی 200 میلیون تومان نقره، 20 فقره از نمایشگاه‌ها، 20 فقره از مغازه‌های سوپر مارکت، 12 فقره از مغازه‌های املاک، 15 فقره از دفاتر خدماتی و 10 فقره از سایر مغازه‌ها، جمعاً 81 فقره سرقت های متعدد با همدستی یکدیگر انجام داده‌اند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: در ادامه تحقیقات، مخفیگاه متهم ردیف دوم نیز شناسایی و در یک عملیات منسجم وی نیز دستگیر و به پلیس آگاهی دلالت و به 81 فقره سرقت انجام شده از مغازه‌های مورد اشاره با همدستی متهم ردیف اول اعتراف کرد و محل‌های سرقت مورد بازسازی قرار گرفت و تمام مالباختگان نیز شناسایی شدند.
وی اضافه کرد: در این زمینه یک نفر مالخر شناسایی و دستگیر شد در بازرسی از منزل و مخفیگاه وی مقداری طلاجات به وی به صورت سالم و مقداری نیز به صورت ذوب شده کشف و تمام نقره‌جات مسروقه و خودرو سواری سرقتی که به وسیله آن اقدام به سرقت می‌کردند کشف و اموال مسروقه پس از هماهنگی با مقام قضایی به مالکان آنها مسترد و پرونده پس از تکمیل به همراه طرفین به دادسرای عمومی تبریز اعزام که تمام متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند.

 

دستگیری اعضای باند جاعلان با 262 سند جعلی در غرب استان تهران
جانشین فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران از دستگیری اعضای باند جاعلان با 262 سند جعلی در رباط کریم خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ گلزاری در تشریح این خبر گفت: بر اساس اطلاعات بدست آمده مبنی بر فعالیت باندی از سارقان خودرو که در جعل اسناد دولتی و دفترخانه ای فعالیت داشته، دستگیری آنان در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان رباط کریم قرار گرفت.
ماموان پس از شناسایی مخفیگاه سارقان یکی از متهمان را که مشغول اوراق کردن خودرو بود، دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها ۲۶۲ سند دولتی و دفترخانه ای، یک مهر ژلاتینی دفترخانه رسمی کشف شد که برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی رباط کریم منتقل شد.
وی در ادامه تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضایی و استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک رباط کریم، مشخص شد 262 فقره سند، جعلی و خودرو نیز سرقتی است که در یک عملیات دیگر 2 عضو دیگر باند جاعلان اسناد دولتی دستگیر و به اوراق خودروهای سرقتی و جعل اسناد اعتراف کردند.
گلزاری در مورد دستگیری یکی دیگر از اعضای این باند گفت: در این پرونده مسئول یکی از دفترخانه های رسمی شهر رباط کریم که با این باند در ارتباط بود، دستگیر و دفترخانه وی نیز توسط اداره ثبت و اسناد پلمب و چهار متهم دستگیر شده به همراه پرونده، مدارک و اسناد کشف شده تحویل مقام قضایی شدند.

 

صدور قبض 10 میلیون ریالی تلفن برای دامدار نهبندانی
صدور قبض بیش از 10 میلیون ریالی برای تلفن ثابت، دامدار نهبندانی را شوکه کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای علی دادی ، دامدار نهبندانی است که ساکن روستای مهل آباد نهبندان است و تمامی وقت خود را در مراتع برای چرای دام می گذراند.
شرکت مخابرات، برای آخرین دوره قبض تلفن ثابت این دامدار نهبندانی که مربوط به دی ماه و نیمه اول بهمن ماه است ، 10 میلیون و 870 هزار ریال هزینه برآورد کرده است.
آقای دادی گفت: تمامی قبض های تلفن وی 200 تا 300 هزار ریال صادر شده اما این بار بیش از 10 میلیون ریال برای تلفن ثابتش قبض صادر شده است.
در برگه چاپ تماس های تلفن ثابت این دامدار نهبندانی 61 بار تماس با کشور تیمور شرقی در آسیای جنوب شرقی و 6 بار تماس با کشور استونی از کشورهای اروپایی ثبت شده است.
آقای دادی می گوید تا حالا حتی یکبار هم نام این کشور ها را نشنیده است و حتی برای سفر از شهرستان نهبندان هم خارج نشده است.
وی در مراجعه به مخابرات نهبندان تنها پاسخی که دریافت کرده مبنی بر پرداخت یک دفعه یا قسطی قبض صادر شده بود.
آقای زارع رئیس شرکت مخابرات نهبندان هم گفت : مکالمات خارجه از سوی مخابرات تهران ثبت می شود و مخابرات استانی یا شهرستانی نقشی در ثبت آن ندارد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک رفیق قدیمی IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    2 0
    چه کار شناسی دقیقی زحمت نکشیدن حالا یک پایه اضافی بگذارند تا برق فشار قوی را بالاتر بکشند