۰ نفر
۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳

استرالیا و نیوزیلند نمایندگان خود را برای رقابت در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار انتخاب کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم لائوسی‌زبان «فشفشه» (The Rocket) به کارگردانی کیم موردان نماینده رسمی استرالیا در جوایز اسکار 2014 است.

برای سومین بار است که استرالیا فیلمی غیرانگلیسی‌زبان را برای رقابت در بخش فیلم خارجی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی می‌کند.

داستان «فشفشه» در نواحی روستایی لائوس روی می‌دهد و درباره پسر بچه‌ای از یک خانواده فقیر است که می‌کوشد با شرکت در یک مسابقه فشفشه خود و خانواده‌اش را از وضعیتی که گرفتارش هستند، نجات بدهد. او یک فشفشه بزرگ درست می‌کند تا ثابت کند نفرین نشده است.

کل فیلم در لائوس فیلمبرداری شده است.

«فشفشه» فوریه پیش در بخش نسل Kplus جشنواره برلین جوایز بهترین فیلم بلند، بهترین فیلم بلند اول و جایزه فیلم سازمان عفو بین‌الملل را برد.

این فیلم همچنین آوریل پیش در دوازدهمین دوره جشنواره فیلم ترایبکا در بخش مسابقه داستانی سینمای جهان برنده جوایز بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد (سیتهیپهون دیساموئه) همین طور فیلم منتخب تماشاگران شد. «فشفشه» در جشنواره‌های سیدنی و ملبورن هم جایزه فیلم منتخب تماشاگران را دریافت کرد.

نیوزیلند نیز فیلم «دروغ‌های مصلحتی» (White Lies) به کارگردانی دانا راتبرگ را به نمایندگی از خود به آکادمی معرفی کرد.

این فیلم مائوری‌زبان بر اساس رمانی کوتاه از ویتی ایهیمائرا نویسنده «وال سوار» ساخته شده است.

ویریماکو بلک هنرمند مائوری در «دروغ‌های مصلحتی» نقش یک متخصص طب سنتی مائوری‌ها را بازی می‌کند که به کمک یک خدمتکار (ریچل هاوس) و کارفرمای ثروتمند او (آنتونیا پریبل) می‌آید.

نیوزیلند برای دومین بار است فیلمی را برای شرکت در بخش فیلم خارجی‌زبان معرفی می‌کند.

کمیته انتخاب نماینده نیوزیلند در اسکار شامل چهار نفر از سازندگان سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» از جمله پیتر جکسن کارگردان، فران والش و فیلیپا بوینز نویسندگان و گرانت میجر طراح صحنه «دروغ‌های مصلحتی» را انتخاب کرد.

این فیلم ماه ژوئن در نیوزیلند اکران شد و اخیرا هم در بخش سینمای جهان معاصر جشنواره تورنتو روی پرده رفت.

تاکنون 22 کشور نمایندگان خود در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار امسال را معرفی کردند. مهلت ارسال فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اول اکتبر (9 مهر) است.

هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه دوم مارس 2014 (بامداد دوشنبه 12 اسفند به وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود اند هایلند در لس آنجلس برگزار می‌شود. اسامی نامزدها پنجشنبه 16 ژانویه (26 دی) اعلام خواهد شد.

هالیوود ریپورتر / 9 سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    6 1
    چرا ایران نمایندشو معرفی نمیکنه ؟خوهشا یه گزارشی ،خبری، چیزی بزارید.
    • بی نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      0 2
      ایران باید منتظر متروپل باشه فکر کنم