برنده خرس طلای جشنواره برلین نماینده رومانی در اسکار شد / آغاز رقابت در بخش فیلم خارجی‌زبان

درام «حالت بچه» به کارگردانی کالین پیتر نتزر به عنوان نماینده رومانی در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کمیته انتخاب نماینده رومانی در اسکار، به اتفاق آرا «حالت بچه» (Child's Pose) را به عنوان نماینده این کشور در جوایز اسکار 2014 برگزید.

این درام خانوادگی پرقدرت فوریه پیش جایزه خرس طلای شصت و سومین دوره جشنواره فیلم برلین همین طور جایزه فیپرشی منتقدان را دریافت کرد.

«حالت بچه» احتمالا اولین فیلمی است که برای رقابت در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار 86 به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شده است.  

داستان فیلم در رومانی پس از فروپاشی کمونیسم روی می‌دهد و درباره یک مادر ثروتمند و سلطه‌جو با بازی لومینیتا گورگیو است که می‌کوشد پسرش را از اتهام قتل یک نوجوان فقیر تبرئه کند. او برای رشوه دادن به شاهدان و مقامات رسمی کمپین به راه می‌اندازد و حتی می‌کوشد با پرداخت پول خانواده قربانی را راضی کند از شهادت علیه پسرش خودداری کنند.

«حالت بچه» اوایل مارس در رومانی اکران شد و به موفقیت تجاری دست پیدا کرد.

شرکت رومانیایی «پارادا فیلم» تهیه‌کننده فیلم است و شرکت آلمانی «بتا سینما» مسئولیت توزیع آن در سطح بین‌المللی را به عهده دارد.

پارسال فیلم «آن طرف تپه‌ها» به کارگردانی کریستیان مونگیو از رومانی به فهرست کوتاه نامزدهای بخش فیلم خارجی‌زبان راه پیدا کرد، اما در نهایت نتوانست نامزد اسکار شود. سال گذشته جایزه اسکار این بخش به نماینده اتریش، «عشق» ساخته میشائل هانکه رسید.

هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه دوم مارس 2014 (بامداد دوشنبه 12 اسفند به وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود اند هایلند در لس آنجلس برگزار می‌شود. اسامی نامزدها پنجشنبه 16 ژانویه (26 دی) اعلام خواهد شد.

مهلت ارسال فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی اول اکتبر (9 مهر) است.

هالیوود ریپورتر / 30 ژوئیه / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    5 1
    فیلم خیلی خیلی خوبیه از عشق که پارسال برنده شد خیلی بهتره .