۰ نفر
۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۵

درام تاریخی «دو زندگی» به کارگردانی گئورگ ماس نماینده رسمی آلمان در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جولین کوهلر و لیو اولمان بازیگران اصلی این فیلم هستند.

«دو زندگی» (Two Lives) داستان واقعی زنی آلمانی به نام کاترین ایونسن (کوهلر) است که در آلمان شرقی بزرگ شده و اکنون در نروژ زندگی می‌کند. او فرزند زنی نروژی (اولمان) و یک سرباز آلمانی در جنگ جهانی دوم است.

با فروپاشی دیوار برلین، گذشته مخفی کاترین از جمله همکاری او با سازمان امنیت آلمان شرقی (اشتازی) افشاء می‌شود که تهدیدی برای زندگی دروغینی است که او با خانواده‌اش بنا کرده است.

«دو زندگی» تولید مشترک آلمان و نروژ است. این فیلم پارسال در نروژ و دانمارک اکران شد و ماه مه امسال در جشنواره کن روی پرده رفت.

یک هیئت داوری مستقل نه نفره انتخاب‌شده توسط «جرمن فیلمز»، فیلم «دو زندگی» را به عنوان نماینده آلمان در جوایز اسکار انتخاب کرد.  

پیش از این رومانی، مجارستان، یونان و نپال نمایندگان خود را در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار امسال انتخاب کرده‌اند. مهلت ارسال فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اول اکتبر (9 مهر) است.

هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه دوم مارس 2014 (بامداد دوشنبه 12 اسفند به وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود اند هایلند در لس آنجلس برگزار می‌شود. اسامی نامزدها پنجشنبه 16 ژانویه (26 دی) اعلام خواهد شد.

هالیوود ریپورتر / 27 اوت / ترجمه: علی افتخاری


5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =