فیلم «دفتر یادداشت» ساخته یانوش ساس نماینده مجارستان در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کمیته انتخاب نماینده مجارستان در اسکار روز چهارشنبه این فیلم را که با اقتباس از رمانی پرفروش ساخته شده، به عنوان نماینده مجارستان در جوایز اسکار انتخاب کرد.

«دفتر یادداشت» (The Notebook) - که با عنوان آگوتا کریستوف برای رمانش «Le Grand Cahier» هم شناخته می‌شود - اولین فیلمی است که با حمایت صندوق ملی فیلم مجارستان به ریاست اندی واینا تهیه‌کننده هالیوودی متولد بوداپست ساخته شده است.

این فیلم که سابقه شکل‌گیری آن به سال 2006 بازمی‌گردد، ماه پیش جایزه گوی بلورین بهترین فیلم بخش مسابقه رسمی چهل و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری در جمهوری چک را دریافت کرد.

«دفتر یادداشت» درباره دوقلوهایی است که روزهای پایانی جنگ جهانی دوم را در مزرعه مادربزرگ خشن خود می‌گذرانند.

این فیلم تولید مشترک مجارستان، آلمان، اتریش و فرانسه است. کریستیان برگر که برای کار خود در فیلم «روبان سفید» ساخته میشائل هانکه نامزد اسکار شد، مدیر فیلمبرداری «دفتر یادداشت» است.

لاسلو و آندراس گیمانت در «دفتر یادداشت» نقش برادران دوقلو را بازی می‌کنند. اولریش ماتس، اولریش تومسن و پیروسکا مولنار از دیگر بازیگران این فیلم هستند که از 19 سپتامبر در مجارستان اکران می‌شود.

اسامی نامزدهای هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی پنجشنبه 16 ژانویه 2014 (26 دی) اعلام و مراسم اعطاء جوایز یکشنبه دوم مارس (بامداد دوشنبه 12 اسفند به وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود اند هایلند در لس آنجلس برگزار می‌شود.

مهلت ارسال فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی اول اکتبر (9 مهر) است.

هالیوود ریپورتر / 7 اوت / ترجمه: علی افتخاری


5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =