۰ نفر
۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۴
نمایندگان 10 کشور در جوایز اسکار مشخص شدند

10 کشور دیگر نمایندگان خود را برای رقابت در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بلغارستان، اتریش، جمهوری دومینیکن، لوکزامبورگ، مونته‌نگرو، صربستان، سنگاپور، کره جنوبی، ترکیه و ونزوئلا کشورهای هستند که در روزهای اخیر فیلم‌های برگزیده خود را برای حضور در جوایز اسکار 2014 معرفی کردند.  

بلغارستان با کمدی جاسوسی «رنگ آفتاب‌پرست» (Color of Chameleon) اولین تجربه کارگردانی امیل هریستوف، فیلمبردار در جوایز اسکار شرکت می‌کند.

این فیلم یک کمدی سیاه و داستانی جذاب درباره یک مامور رذل در دوران کمونیست‌ها است که پس از اخراج از خدمت دولتی یک شبکه جاسوسی موازی تشکیل می‌دهد. اولین تجربه کارگردانی هریستوف بازتاب تجربه طولانی او به عنوان یک فیلمبردار است.

«رنگ آفتاب‌پرست» پارسال در بخش «دیسکاوری» جشنواره تورنتو به نمایش درآمد و در جشنواره تسالونیکی هم تقدیر شد.

دیوار نماینده اتریش در اسکار
اتریش «دیوار» را به عنوان نماینده خود به آکادمی معرفی کرده است

«دیوار» (The Wall) به کارگردانی جولین پولسلر نماینده اتریش در اسکار خواهد بود.

این فیلم با اقتباس از رمانی نوشته مارلین هاسهوفر نویسنده اتریشی ساخته شده و درباره زنی است که هنگام تعطیلات در کوه‌های اتریش گرفتار یک دیوار نامرئی و بسیار محکم می‌شود. تنها همراهان او چند حیوان شامل سگ محبوبش هستند. در همان حال که زن یاد می‌گیرد چگونه خود را حفظ کند، وقت زیادی برای فکر کردن به هستی دارد.

«دیوار» سال 2012 در بخش پانوراما جشنواره برلین برنده جایزه داوران کلیسای جهانی شد و سال 2013 هم در جوایز فیلم آلمان جایزه بهترین صدا را برد. این فیلم تولید مشترک اتریش و آلمان است.

کمدی «چه کسی رئیس است؟» (Who's the Boss?) ساخته رانی کاستیلو به نمایندگی از جمهوری دومینیکن در اسکار رقابت می‌کند.

فرانک پروزو و ناشلا بوگارت بازیگران اصلی این فیلم اسپانیایی‌زبان هستند که از روی فیلمنامه‌ای نوشته دانیل اورلیو ساخته شده است.

داستان درباره الکس و ناتالی است که هر دو نمی‌توانند روابط خود با دیگران را جدی بگیرند. آن‌ها با هم آشنا می‌شوند و به تدریج پی می‌برند در اختیار داشتن کنترل این ارتباط سخت‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کردند.

«چه کسی رئیس است؟» اولین فیلم بلند داستانی کاستیلو است که بیشتر به عنوان یک بازیگر شهرت دارد. جمهوری دومینیکن برای پنجمین بار است که در رقابت اسکار فیلم خارجی‌زبان شرکت می‌کند. این کشور اولین بار سال 1983 در جوایز اسکار شرکت کرد.

لوکزامبورگ فیلم جنایی «نقطه کور» (Blind Spot) به کارگردانی کریستوف واگنر تولید مشترک لوکزامبورگ و بلژیک را به آکادمی معرفی کرده است.

داستان درباره هاسترت (با بازی آندره یونگ) یک بازرس مرموز و جاذبه‌دار است که پیش از بازنشستگی، آخرین ماموریت را به عهده می‌گیرد: تحقیق درباره قتل یکی از همکاران پلیس. اولیویه فابر (ژول ورنر) برادر پلیس مقتول در این ماموریت در کنار اوست. به این شکل یک بازی پیچیده و زیرکانه از فریب‌کاری آغاز می‌شود، جوری که هیچ چیز و هیچ کس آن‌طور نیست که به نظر می‌رسد.

نقطه کور نماینده لوکزامبورگ در اسکار 2014
«نقطه کور» نماینده لوکزامبورگ در اسکار 2014 است

درام «سرنوشت بد» (Bad Destiny) ساخته دراسکو دوروویچ نماینده مونته‌نگرو در بخش فیلم خارجی‌زبان است. این فیلم داستانی درباره جنگ در یوگسلاوی سابق است.  مونته‌نگرو برای اولین بار است فیلمی را به رقابت در اسکار فیلم خارجی‌زبان به آکادمی معرفی می‌کند.

صربستان دیگر کشور یوگسلاوی سابق فیلم «حلقه‌ها» (Circles) به کارگردانی سرجان گولوبوویچ را به اسکار فرستاد.

این فیلم به پیامدهای طولانی جنگ و خشونت می‌پردازد و درباره تاثیر تراژیک یک اقدام بر زندگی پنج نفر است. 12 سال پس از پایان جنگ داخلی در یوگسلاوی سابق، هر یک از آن‌ها باید با گذشته خود مواجه شوند.   

«حلقه‌ها» پارسال در جشنواره فیلم ساندنس جایزه ویژه هیئت داوران بخش سینمای جهان (داستانی) را برد و در جشنواره فیلم برلین هم در بخش فورم 2013 برنده جایزه شد. «حلقه‌ها» تولید مشترک صربستان، آلمان، کرواسی، اسلوونی و فرانسه است.

سنگاپور «Ilo Ilo» اولین فیلم بلند داستانی آنتونی چن را به عنوان نماینده خود در جوایز اسکار 2014 انتخاب کرد.

این فیلم ماه مه در شصت و ششمین دوره جشنواره کن در بخش دو هفته کارگردانان کن نمایش داده شد و جایزه دوربین طلایی بهترین فیلم اول را برد.

داستان درباره یک خدمتکار فیلیپینی است که در بحبوحه بحران مالی در آسیا در سال 2007 با خانواده‌ای سنگاپوری زندگی می‌کند.

«Ilo Ilo» اولین فیلم سنگاپوری است که در جشنواره کن برنده جایزه شده است. پس از اولین نمایش فیلم در کن تماشاگران حدود 15 دقیقه به طور ایستاده آن را تشویق کردند.

نماینده سنگاپور در اسکار 2014
فیلم سنگاپوری «Ilo Ilo» ماه مه در جشنواره کن جایزه دوربین طلایی را گرفت

«خلافکار نوجوان» (Juvenile Offender) ساخته کانگ یی-کوان نماینده کره جنوبی در بخش فیلم خارجی‌زبان است. داستان درباره خلافکار نوجوان است که با مادرش که هنگام تولد او را رها کرد، روبرو می‌شود.

این فیلم در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو برنده جایزه ویژه هیئت داوران و جایزه بهترین بازیگر مرد (سی یانگ-جو) شد.

«رویای پروانه» (The Butterfly's Dream) به کارگردانی ایلماز اردوغان به نمایندگی از ترکیه در بخش فیلم خارجی‌زبان حضور دارد.

فیلم درباره دو شاعر ناشناس است که در دوران جنگ جهانی دوم در ناحیه‌ای ساحلی در دریای سیاه زندگی می‌کنند. آن‌ها عشق خود به یک دختر اشرافی را در قالب شعر بیان می‌کنند.

«رویای پروانه» در جشنواره‌های فیلم لندن، لس آنجلس و دبی به نمایش درآمد و در گیشه‌های فروش هم بسیار موفق بود.

«شکستن سکوت» (Breach in the Silence) ساخته لوییس و آندرس رودریگز نماینده ونزوئلا در اسکار است. داستان درباره یک دختر 19 ساله ناشنوا است که می‌کوشد در برابر مادر و نامادری خشن خود از برادر و خواهرش محافظت کند.

پیش از این فنلاند، آلمان، رومانی، مجارستان، یونان و نپال نیز نمایندگان خود را در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار امسال انتخاب کرده‌اند. مهلت ارسال فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اول اکتبر (9 مهر) است.

هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه دوم مارس 2014 (بامداد دوشنبه 12 اسفند به وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود اند هایلند در لس آنجلس برگزار می‌شود. اسامی نامزدها پنجشنبه 16 ژانویه (26 دی) اعلام خواهد شد.

هالیوود ریپورتر / 3 سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =