فارس نوشت:

دفتر مرجعیت عالی شیعیان در نجف اشرف، اخبار منتشر شده مبنی بر فرستادن یک هیئت نزد مالکی و هشدار درباره بحران اربیل و بغداد را تکذیب کرد.
به گزارش خبرگزاری عراقی «نون»، یک مقام مسئول در دفتر آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجع عالی شیعیان در عراق اخبار منتشر شده در سایت‌های کردی و رسانه‌های مختلف مبنی بر اقدام این مرجع عالیقدر در فرستادن یک هیئت نزد «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق درباره بحران میان بغداد و اربیل را رد کرد.

این مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود، گفت که آیت‌الله سیستانی دو نامه از «جلال طالبانی» رئیس‌جمهور عراق و «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان درباره بحران ایجاد شده میان بغداد و اربیل دریافت کرده است اما در این‌باره وی هیچ تماس و ارتباطی با نخست‌وزیر نداشته است.

از سوی دیگر، پایگاه خبری «السومریة نیوز» نیز به نقل از «علی الموسوی» مشاور رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق نوشت: آنچه که رسانه‌های محلی درباره اقدام آیت‌الله سیستانی، مبنی بر فرستادن یک هیئت برای گفت‌وگو با نوری مالکی درباره بحران اخیر میان بغداد و اربیل منتشر کرده‌اند، صحت ندارد.

وی افزود که پیش از این همین رسانه‌ها با خبرسازی مدعی شده بودند که آیت‌الله سیستانی از مالکی خواسته که در عراق و عراقی‌ها را وارد درگیری‌های خونین نکند که این خبر نیز از سوی مرجعیت عالی شیعیان تکذیب شد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262738

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =