مهر نوشت:

فرج‌الله سلحشور کارگردان سریال «یوسف پیامبر (ع)» با اشاره به این مطلب که فیلمسازان ایرانی بیش از حد از فرهنگ غرب تاثیر پذیرفته‌اند، گفت: «شدت علاقه فیلمسازان و هنرپیشگان ایرانی به غرب تا جایی است که هر وقت سراغی از این بازیگران می‌گیریم باید آن‌ها را در کشورهای غربی پیدا کنیم.»


سلحشور درباره تاثیرپذیری هنرمندان و فیلمسازان ایرانی از آثار غربی گفت: «غرب هر بلایی را که بر سر خودش آورده است، از طریق فیلم و سریال دارد به خورد دیگر ملت‌های دنیا می‌دهد. مقام معظم رهبری هم که اخیرا صحبت‌هایی در مشهد داشتند بر همین مطلب اشاره داشتند که سریال‌های کشورهای غربی و مخصوصا هالیوود و آمریکا فرهنگ آن‌ها را به ما تحمیل می‌کند.» 

این کارگردان با بیان اینکه خیانت در غرب یک عمل عادی است، گفت:«فیلمسازان ما متاسفانه بیش از هر قشر دیگری از فرهنگ بیگانه تاثیر گرفته‌اند و درحقیقت فیلمسازان و سریال‌سازان ما دربست مطیع فرهنگ غرب هستند و هم کعبه آمالشان و هم خواستگاه و آرزو‌هایشان غرب است و تا فرصتی پیدا می‌کنند به کشورهای غربی می‌روند و این آقایان و خانم‌های هنرمند را باید در غرب پیدا کرد.»

 
او ادامه داد: «همین آدم‌هایی که به شدت از غرب تاثیر گرفته‌اند، می‌بینند که در غرب به راحتی به هم خیانت می‌کنند و کسی هم این مطلب را عیب نمی‌داند. آن‌ها این طرز فکر را دارند که چرا ما باید از غرب عقب بیفتیم و با خود می‌اندیشند که چرا در ایران ما نباید اینگونه باشیم.»


سلحشور با اشاره به این مطلب که ذهنیت برخی از هنرمندان دربست در خدمت غرب است، گفت: «ذهنیت آن‌ها این است که غربی‌ها نسل برترو پیشرفته و متمدن‌تر هستند و الگوی بهتری هستند و به همین دلیل می‌گویند که چرا ما در ایران خودمان را به آن‌ها نرسانیم و به همین دلیل از این فیلم‌ها می‌سازند که به غرب برسند.» 

او در ادامه گفت: «من تردید ندارم که بعضی از فیلمسازان به نوعی با حلقه‌های ماسونی و صهیونیست‌ها و بهایی‌ها ارتباطی دارند و از آن‌ها خط‌هایی می‌گیرند. درواقع آن‌ها هستند که به این‌ها دیکته می‌کنند که چه کارهایی بسازند و چه کارهایی نسازند.»


این کارگردان با اشاره به حضور برخی از عوامل سیاسی کشورهای بیگانه در ایران گفت: «سیامک پورزند همسر مهرانگیز کار یکی از کسانی بود که توطئه انقلابات مخملی را در ایران شکل داده است. همین آقای پورزند در خانه هنرمندان برای هنرمندان درس می‌داد و از بنیانگذاران انقلاب مخملی و بهتر بگوییم کودتای مخملی بود. هنرمندان هم ایشان را دعوت می‌کردند و با افتخار پای درس‌های آدمی که به دنبال نابودی این مملکت است، می‌نشستند.»

 
سلحشور با اشاره به فعالیت‌های همسر سیامک پورزند در ایران گفت:«همسر همین آقای پورزند، خانم مهرانگیز کار است که جزو شاخصه صهیونیستی حزب سبزهای آلمان بود و به گفته همین آقای سیامک پورزند 27 نفر از فیلمسازان ایرانی فیلمنامه‌های خودشان را به خانم مهرانگیز کار می‌دادند و ایشان این فیلمنامه‌ها را می‌خواند، نظر می‌داد و اصلاح می‌کرد و دوباره در اختیار فیلمسازان قرار می‌داد. »


او ادامه داد: «وقتی ما می‌گوییم که کسانی که به دنبال القای خیانت در جامعه ما هستند از یک جایی و کسانی خط می‌گیرند برای این حرف دلیل داریم. »


کارگردان سریال «مردان آنجلس» درباره فیلم «من مادر هستم» فریدون جیرانی و همچنین فیلم پرحاشیه «یک خانواده محترم» گفت: «فیلم آقای جیرانی و همچنین فیلم «یک خانواده محترم» هم در همین ردیف قرار دارند. یک نفر انسانی به دختر خانواده دست‌اندازی می‌کند و این‌ها خیلی عادی جلوه داده می‌شود و وقتی هم در فیلم نشان می‌دهد که قاتل را می‌خواهند اعدام کنند، فیلم کار فرد اعدامی را توجیه می‌کنند.»


وی با خطاب قرار دادن کارگردان فیلم «من مادر هستم» گفت:«آقای جیرانی چه بخواهد یا نخواهد و یا سازندگان فیلم «یک خانواده محترم» چه بخواهند چه نخواهند در حقیقت آب در آسیاب دشمن می‌ریزند و در مقابل قرآن و اسلام ایستاده‌اند و فکر می‌کنم که این‌ها آگاهانه هم ایستاده‌اند و باور نمی‌کنم که آقای جیرانی نداند که چه می‌کند؛ بلکه خوب می‌داند که چه فیلمی ساخته است و فیلمش را می‌سازد به این خاطر که از این انقلاب و مملکت متنفر است و به دنبال ضربه زدن به آن است.»
 

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    آقا شما تگلیف سریال یوسف را روشن کردی یا نه
    • بدون نام EU ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
      8 26
      چه تکلیفی؟
    • تماشاچی IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
      38 5
      برادر سلحشور اتهام اشخاصی را که نام بردی کجا ثابت شده کودتا کدومه چرا نظام اسلامی را انقدر ضعیف تلقی میکنی؟همانطور که دررسیدگی به اتهام سرقت ادبی در دادرسی از خودت 2 سال طول کشید اجازه بده اول اتهامی علیه هنرمندان و سینماگران وسناریستها مطرح بشه بعد شما مدعی العموم شو ومحکومشون بکن.
  • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    این اقای سلحشور به شدت بدبین است و دگم نمی شود در مورد نظراتش مطمئن بود باید فیلم را دید و نظر داد
  • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    آقا باشه شما درست میگی.کارگردانای ما غرب زده ان.پرسیدی چرا؟فکر نمیکنید کار شما خراب بوده؟
    • هنرمند IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
      42 3
      اقا شما یک فیلم بدون کلک وسوبسید و رانت بساز اگه تونستی مردم را به سینما بکشونی انوقت اب به اسیاب دوست ریختی.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    ای خدا حلا یکی بیاد اینو راضی کنه
  • احسان US ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    7 0
    راستی این دوستان انصار اگر واقعا در عرصه سینما صاحبنظر هستند چرا از امکانات و ابزاری که در اختیارشان قرار گرفته برای ساخت تعدادی اثر درجه یک استفاده نمی‌کنند؟ آثاری که الگوهایی باشند برای سایر فیلمسازان تا از روی دست انصار، مشق کنند؟
  • بدون نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    51 4
    آقای سلحشور، شمردی که چند تا تهمت به چند نفر زدی ؟
  • بدون نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    60 5
    آقاي سلحشور تكليف ما رو روشن كن شما چه كاره اي كارگردان ؟ قاضي ؟ باز پرس ؟ يا به خاطر سابقه انقلابي حق اضهار نظر در تمام ضمينه ها رو داري ؟ در ضمن مگه شما در سريالتون خيانت رو چه جوري نشون دادين ؟ حرمسرا رو چطور ؟مي خواري رو چطور ؟ اصلا شما ميتوني همه اينا رو به تصوير بكشي اما بقيه نمي تونن ؟ شما تو دانشگاه خاصي درس خوندي ؟ به شما وحي ميشه ؟ فقط شما تو انقلاب و جنگ شركت كردي ؟ فقط شما رهبر رو قبول دارين ؟ پس حد اقل بگو ما چي هستيم اين وسط ؟
  • بدون نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    57 5
    آقا تو آدم خوب و درست و بهشتی ... آقا ما غرب زده و جهنمی . بی خیال شو و از طرف مردم صحبت نکن
  • بدون نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    47 6
    جناب سلحشور این فیلم کاملاً ایرانی است هزار ها مورد شبیه افراد این فیلم در اطراف مان هر روز می بینیم شما اگر چشم های یک کارگردان تیز بین را داشته باشید این افراد را خواهید دید
  • بدون نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    34 3
    باور نمی‌کنم که آقای جیرانی نداند که چه می‌کند؛ بلکه خوب می‌داند که چه فیلمی ساخته است و فیلمش را می‌سازد به این خاطر که از این انقلاب و مملکت متنفر است و به دنبال ضربه زدن به آن است.» همین ادعا را در مورد شما هم میشود کرد کمی منصف باشید
  • بدون نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    50 4
    حاج آقا سلحشور، شما با فاحشه خواندن سينماي ايران آب به آسياب چه كسي ريخته‌ايد؟
  • بدون نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    44 3
    توهم
  • شهاب IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    39 3
    قبول آقای سلحشور.بگذار مردم فیلمو ببینن، بعد میگن آب ریخته یا چیز دیگه.
  • سام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    36 2
    آقای سلحشور کاملا از واقعیات جامعه دور هستند.این کار ایشان انتقاد نیست، تخریب کورکورانه است،قدری فکر کنید و از این نعمت خدادادی بهره ببرید،باشد که رستگاری را در خلوت خود بیابید نه با اظهار نظرهای نادرست. غلام همت آنم که زیر چرخ کبود. ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست.
  • ساسان IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    2 50
    اونای که نظر مخالف دادن نظر آقای سلحشور رو بخونند و رای بدن و بر اساس برداشتهای قبلی رای ندهند . اگه فیلم های غربی بدون سانسور تو سینما و تلویزیون نمایش بدن بهتر از اینکه فیلمهای ایرانی رو از روی اونها بسازند. حداقلش اینکه هم چیزش در کیفیت استاندار می باشد.
  • مجید IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    36 1
    جالب اینجاست که جیرانی بعد از مرگ تدریجی یک رویا خوب شده بود که !!! الان هم که داره دریاره انقلاب سریال میسازه و خود شماها کلی ازش تمجید کردین. نه آقای سلحشور. شما همه چیز را از دید خود نگاه میکنید و نه واقعیت را. همین.
  • مجید NL ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    44 1
    من فکر کنم اینجور که ایشون برخورد میکنند فردا روز به خودش هم شک میکنه میره خودشو به عنوان ستون پنجم غرب معرفی میکنه!!!!
  • بدون نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    29 2
    خدا خودش میدونه آقای سلحشور
  • بدون نام US ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    69 2
    من یکی واقعاً نمی دانم این سلحشور در مملکت ما چکاره است که همه جا نظر می ده!
  • مهدی IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    2 12
    نظرات همه دوستان تعصبی بود!به خدا کمی انصاف داشته باشید اگه به نظرات نگاه کنید می بینید چون یکی اومده مخالف عقیده اونها حرف زده این جور دارن میگن!ای وای بر همه ما که درموردمسائلی از این قبیل نمی تونیم منصفانه نظر بدیم!
  • ناهید IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    3 1
    چه راحت تهمت میزنی آقای سلحشور.دیروز من فیلمو دیدم فیلم واقعا زیبا بود انقدر که وقتی فیلم تمام شد من چند لحظه روی صندلی نشستم و حواسم نبود باید از سینما برم بیرون.این تاثیرگذاری رو چطور نادیده میگیری جناب آقای سلحشور؟! از کی تا حالا به اون حد رسیدید که فتوا میدین جیرانی مقابل قران ایستاده؟به چه حقی از ایشون به مخالف رژیم نام میبرید. انقدر خودتان را پاک و منزه نشان ندهید.
  • ناهید IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    3 0
    نمیدونم این مخالفای فیلم من مادر هستم موقع اکران فیلم مسخره تسویه حساب با اون وضع پوشش بازیگرای زنش کجا بودن؟ چرا به اون فیلم بی محتوا و بی اساس اعتراض نکردن؟ که حالا به این فیلم گیر دادن قضیه فیلم نیست مشکل جای دیگه است فیلم بهانه است.