فیلم فریدون جیرانی که این روز‌ها اکرانش حاشیه‌های زیادی را به‌وجود آورده، پس از مدت‌ها باعث داغ شدن بحث‌های برنامه «هفت» با اجرای محمود گبرلو شد.

به گزارش خبرآنلاین، یکی از بخش‌های برنامه «هفت» جمعه شب 10 آذر  به بررسی حاشیه‌های اکران فیلم «من مادر هستم» اختصاص داشت.

 

در این بخش سیدضیاء هاشمی تهیه کننده سینما و رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مجلس و عضو شورای صدور پروانه نمایش در استودیو برنامه هفت حضور داشتند، و غلامرضاموسوی تهیه کننده فیلم جیرانی، به همراه وحید جلیلی روزنامه‌نگار و از منتقدان فیلم هم مهمان تلفنی برنامه بودند. در دقایق پایانی برنامه مهدی عظیمی میرآبادی سرپرست اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی هم روی خط برنامه آمد و سخن گفت.

این بخش برنامه‌ حاشیه‌های مختلفی داشت که در ادامه می‌خوانید:

 

 - در ابتدای برنامه رسایی با بیان این مطلب که برخی از دوستان به من گفتند که در برنامه حاضر نشو، گفت که بحث من با آقای هاشمی نیست که خودشان تهیه کننده هستند، بحث من با مسئولان فرهنگی است که باید در این برنامه حاضر می‌شدند و امیدوارم که آقای شمقدری روی خط بیایند. این اتفاق اما تا پایان برنامه رخ نداد.

 

- رسایی زمانی که می‌خواست یک مثال بزند، گفت که به قول ما طلبه‌ها و بعد خطاب به هاشمی گفت که شما هم گفتید یک زمانی درس طلبه‌گی خوانده‌اید.

 

‎- سید ضیاء هاشمی زمانی که بحث به اعتراض خیابانی در مورد فیلم‌ کشید، گفت: « یعنی وقتی ارز گران می‌شود مردم باید بریزند توی خیابان.»

 

-موسوی تهیه کننده و جلیلی روزنامه‌نگار در بخش‌هایی از بحث مدام وسط حرف هم می‌پریدند و همین باعث می‌شد که مخاطب برنامه هم متوجه نشود که این دو نفر چه می‌گویند.

 

- جلیلی به تذکرات گبرلو به عنوان مجری اعتنایی نداشت و همین طور حرف خودش را می‌زد.

 

- نوع صحبت کردن وحید جلیلی اعتراض موسوی را برانگیخت. او خطاب به این روزنامه‌نگار گفت که چرا اینقدر عصبانی هستید؟ و جلیل هم در پاسخ گفت: «وقتی خون‌ما به جوش می‌آید، انتظار دارید عصبانی نباشیم.»

 

- زمانی که سید ضیاء هاشمی داشت در مورد فیلم حرف می‌زد، رسایی خطاب به او گفت که شما از منظر هنری و سینمایی صحبت می‌کنید، من حرفم در مورد مردم و مخاطبانی است که فیلم را می‌بینند و تاثیر می‌پذیریند، هاشمی هم گفت که البته مخاطبان ما زبل هستند و خودشان متوجه می‌شوند.

 

- رسایی در چند مقطع داستان فیلم را روایت کرد و با این تذکر مجری مواجه شد که همه داستان را نگوئید، او هم در پاسخ گفت که نترسید مردم اتفاقا بیشتر ترغیب می‌شوند که فیلم را ببینند.

 

- وحید جلیلی که قرار بود در مورد فیلم جیرانی صحبت کند، از این فیلم به کارنامه سینمایی جیرانی نقب زد، بعد سراغ ممنوع التصویر بودن خودش در صدا و سیما رفت، پس از آن از 400 دقیقه آنتن داشتن جیرانی در سیما انتقاد کرد، بعد به نقد سیاست فرهنگی پرداخت و بدون اعتنا به تذکرهای مجری برنامه همین طور داشت صحبت می‌کرد که هاشمی گفت: «فکر کنم بحث به سیاست خارجی هم بکشد.»

 

- جلیلی گفت که تنها دوساعت است که ممنوع التصویر بودنش در صدا و سیما پایان یافته است.این در حالی بود که او پنجشنبه شب به مدت یک ساعت در برنامه «راز» حضور داشت.  

 

- در بخشی از برنامه، رسایی داشت در مورد فیلم صحبت می‌کرد، گبرلو و سید ضیاء هاشمی هم کاملا سکوت کرده بودند، در این بین غلامرضا موسوی وارد بحث شد که گبرلو گفت: «بگذارید حرف آقای رسایی تمام شود.» موسوی هم در پاسخ گفت که به قول ما سینمایی‌ها ایشان یه تیک دارند می‌روند.

 

- عظیمی به عنوان نماینده سازمان سینمایی زمانی روی خط آمد که وقت چندانی باقی نمانده بود، رسایی هم چند بار مابین حرف‌های او سخن گفت و عملا عظیمی نتوانست حرف چندانی بزند.

 

- در حالی که موسیقی تیتراژپایانی برنامه داشت پخش می‌شد، بحث مهمان‌ها همچنان ادامه داشت و گبرلو به جای وقت گرفتن در حال جمع کردن برنامه بود.

 

- صحبت‌های عظیمی در قسمت‌های پایانی باعث عصبانیت رسایی شد. او گفت که آقای رسایی فقط یکی از اعضای شورای صدور پروانه نمایش هستند و نظر ایشان در مورد اطلاح بخش‌هایی از فیلم که روی آن تاکید دارند، با موافقت سایر اعضا مواجه نشده است. رسایی هم گفت که اصلا این‌طور نیست، شورا این فیلم را رد کرده‌بود، من باعث شدم مجوز نمایش بگیرد و این موضوع را در کمیسیون اصل 90 پیگیری می‌کنم.

 

- جلیلی در صحبت‌هایش چند بار تاکید کرد که این بحث باید جمع شود وگرنه یک رپرتاژ برای فیلم جیرانی است.

 

- در پایان هم این بحث بدون جمعبندی تمام شد.

 

5757 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    این آقای رسایی که همش در حال فیلم دیدن و این چیزاست وقتی هم برای نمایندگی مردم دارند؟
  • بهمن IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    86 90
    آقای رسایی ابتدا سخنانش را منطقی شروع کرد ولی دو بار متوسل به زور شد . یک بار آقای هاشمی را متهم به توهین به مجلس کرد و در پایان برنامه هم آقای عظیمی را تهدید به پیگیری پرونده اکران فیلم در کمیسیون اصل نود کرد .
  • بدون نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    سینمای ایران باعث خفت و خواری انقلاب اسلامی است
    • احمد IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
      76 4
      حق با شماست، از جمله فيلم‌هاي مبتذلي مانند بچه‌هاي آسمان، آژانس شيشه‌اي، سفر به چزابه، بودن يا نبودن و ...
    • بدون نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
      49 64
      افرادی که تخصص ندارند و مار رو با شکل مار میشناسند و نه با نوشتن فقط میخوان با زور افکارشون رو به دیگران تحمیل کنن باعث خفت و خواری ایران میشوند
  • بدون نام US ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    21 27
    من برنامه را دیدم تا آنجا که خاطرم هست خلیلی دو روز است که از حالت ممنوع التصویر بودن خارج شده نه دو ساعت ایکاش دوستان به همه چیز در باناتشان توجه کنند
  • بدون نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    43 46
    اونی که اومده بود پای خط تلفن داشت میرفت سمت سیاست خارجی!ادم بی منطقی بود
  • رضا IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    46 41
    نکته جالب این بود که رسایی می گفت که اعدام حق آوا بوده وفیلم قصد نا موجه نشان دادن حق قصاص را داشته و به این ترتیب به نظام ظلم شده وجلیلی می گفت طبق قوانین ما به هیچ عنوان آوا اعدام نمی شود وبا اعدام آوا در فیلم به نظام ظلم شده وحال این دو با دو نظر کاملا متغایر از مخالفین پخش فیلم بودند حالا حساب کنید یک فیلمساز باید چه خاکی به سرش کنه تا همه اینها را راضی کنه
  • بدون نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    38 13
    با این اوضاع اگه برنامه 7000 هم برای سینما بگذارند مشکلات سینما حل و فصل که هیچ ، امکان مطرح شدن درست و حسابی هم نخواهد داشت !
  • هادی IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    17 28
    آقای جلیلی گفت 400 ساعت 48 ساعت از ممنوع تصویر شدنم گذشته
  • محمد IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    12 1
    بحث های کارشناسی ایران "تا بود همین بوده و تا هست همین هست" هیچ کسی حرف دیگری رو قبول نداره. کسی از موضعش ذره ای کوتاه نمیاد در نهایت همه متوسل به زور می شوند. هرکسی قدرتش بیشتر بود به بقیه ضربه می زند بحث کارشناسی برای رسیدن به نتیجه نیست. دعوا بر سر قدرت نمایی است
  • بدون نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    19 2
    ای کاش نقد فیلم با حضور آقای جیرانی صورت میگرفت تا ایشون دفاعیات خودشون رو ارائه می کردند نیامدن اقای جیرانی یک نوع اعتراض بوده و متاسفانه آقای رسایی از قسمتهایی از فیلم نقد میکرد وده دقیقه بعد آنرا تائید میکرد تائید بر درست بودن وصحت ساخت فیلم میکرد
  • بدون نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    13 1
    بیچاره سینما
  • بدون نام US ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    25 1
    انصار حزب الله وکیل مردمند من رفتم فیلمو دیدم تلخ بود ولی واقعیت جامعه است ما خودمون می فهمیم چی درسته چی غلط