مخالفان و موافقان فیلم سینمایی «من مادر هستم» به کارگردانی فریدون جیرانی روز شنبه مقابل ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجمع کردند.

به گزارش خبرآنلاین، انصار حزب‌الله از جمله مخالفان سرسخت اکران تازه‌ترین فیلم جیرانی طبق وعده‌ای که داده بودند امروز پیش از ظهر مقابل سازمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در میدان بهارستان تجمع کردند.
 

انصار حزب‌الله با سر دادن شعار‌هایی مثل «نماینده مجلس، نظارت، نظارت»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد»، «حزب‌الله بیدار است، از ابتذال  بیزار است»، «این سینما مروج فساد است، تعطیلی‌اش برای ما ثواب است» و «ما اهل کوفه نیستیم، پول بگیریم بایستیم» خواستار توقف اکران «من مادر هستم» شدند.

از سوی دیگر موافقان اکران فیلم «من مادر هستم» که چهره‌هایی چون حبیب‌ کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش، علی سرتیپی، خسرو امیرصادقی، رضا رخشان، عبدالله علیخانی ، سیدضیاء هاشمی،سیدجمال ساداتیان، نازنین مفخم، فرهاد اصلانی (بازیگر «من مادر هستم»)، سعید سهیلی و غلامرضا موسوی (تهیه‌کننده «من مادر هستم»)‌ در میان آن‌ها دیده می‌‌شد، همزمان با گروه انصار حزب‌الله مقابل سازمان وزارت ارشاد تجمع کردند.
 

طرفداران «من مادر هستم» با سر دادن شعارهایی چون «خوارج، خوارج، حیا کن، سینما را رها کن»، «الله اکبر، خامنه‌ای رهبر»، «جیرانی، کاهانی حمایتت می‌کنیم»، «خوارج، نیرنگتان دیگر اثر ندارد» و «هنرمند بیدار است، از خوارج بیزار است» حمایت خود  را از این فیلم سینمایی اعلام کردند.

مهدی عظیمی سرپرست اداره کل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی صبح شنبه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: «مطابق نظر شورای عالی اکران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با حضور وزیر محترم تشکیل شده است برای جلوگیری از هر گونه سوء تفاهم یا برداشت نادرست در خصوص حکم حیات‌بخش قصاص، تغییر و حذف لازم در انتهای فیلم سینمایی «من مادر هستم» تعیین و ابلاغ شد.»

او ادامه داد: «ضمن تشکر از سازندگان فیلم، اصلاحیه‌های مورد نظر اعمال شده و تمام کپی‌های نمایش را در سطح کشور دربرخواهد گرفت.»

باران کوثری، حبیب رضایی، هنگامه قاضیانی، فرهاد اصلانی، پانته‌آ بهرام و امیرحسین آرمان در «من مادر هستم» بازی می‌کنند که از چهارشنبه پیش در سینماها اکران شده است. داستان درباره یک خانواده‌ طبقه‌ متوسط است که در شرایط بحرانی به بررسی و ارزیابی زندگی خود می‌پردازند.
 

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    97 12
    زنده باد موافقان من مادر هستم !
  • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    71 4
    اين گروه مجوز داشتند؟ يا مجوز نياز ندارند؟
  • عباس کریمی IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    عجب ملتی داریم ماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • بدون نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    «مطابق نظر شورای عالی اکران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با حضور وزیر محترم تشکیل شده است برای جلوگیری از هر گونه سوء تفاهم یا برداشت نادرست در خصوص حکم حیات‌بخش قصاص، تغییر و حذف لازم در انتهای فیلم سینمایی «من مادر هستم» تعیین و ابلاغ شد.» واقعا که! اینها کین که هی باید بهشون باج داد؟! سوء تفاهم دارن خب داشته باشن، سازندگان فیلم براشون توضیح دادن، می خوان قانع بشن می خوان نشن! مگه اینها حق دارن به جای همه تصمیم بگیرن و همه مراقب باشن مبادا به آقایون بر بخوره؟ شاید اینها با دیدن هر چیزی یه برداشت ناصواب داشتن، همه باید به پای کج فهمی اینها بسوزن؟
  • .................... IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    «خوارج، خوارج، حیا کن، سینما را رها کن»
    • محمد IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
      11 89
      کی خوارجه؟ ما که منطقی می گیم چند ساله به بهانه نشون دادن واقعیت های جامعه به بهانه آگاه کردن مسئولین به بهانه نشون دادن نتایج کار بد این فیلما رو ساختن هر روز آمار ها ناامید کننده تر میشه اگه این فیلما راهگشا بود که از امار طلاق و شرب خمر و دوستی های خیابانی ومزاحمت برای نوامیس کم می شد پس چرا هر روز که به خیابون میریم اوضاع و بدتر می بینیم چون نتیجه ی این فیلما فقط قبح شکنیه
  • محمد IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    جیرانی جیرانی حمایتت میکنیم
  • بدون نام US ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    یعنی توی سینما ها اصلش جمع میشه ؟حالا وایسید ما ببینیم بعدا اصلاح بشه .ماشاء ا... مخالفین زود فیلما رو میبینن .
  • بدون نام EU ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    امیدوارم روزی برسد که یک عده 1 درصدی یا شایدم کمتر برای 99 درصد تصمیم نگیرند.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    اين خودجوشان آيا در برابر وزارت صنعت براي گراني هم تجمع مي كنند؟
  • هادی IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    به نظر من فیلمسازان قبل از وزارت ارشاد ا ز برادران انصار هم مجوز بگیرند تا بعدا دچار مشکل نشوند واقعا که ...........
  • بدون نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    عجب معرکیه ای برپا شده !
  • بدون نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    من واقعا" برام سواله که چطور عده ای در این کشور تحت نام انصار حزب الله بدون داشتن هیچ مجوزی برای برپایی تجمع از مراجع قانونی کشور ، در برابر اکران فیلمی که کلیه مراحل قانونی اخذ مجوز و ممیزی رو از طریق مراجع قانونی و ذیصلاح مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی کرده راهپیمایی و اعتراض میکنند ودر کمال ناباوری همیشه هم حرفشون به کرسی میشینه! آخه اگر فیلمی از لحاظ محتوا مشکل داره ، چطور تونسته مجوز اکران بگیره؟ هنوز یادمون نرفته که دو فیلم گشت ارشاد و زندگی خصوصی نوروز همین امسال با مشکل مشابه روبرو شدند و با عقب نشینی همون آقایونی که مجوز پخش فیلم رو صادر کرده بودند اکرانشون متوقف شد! این وسط فقط کارگردان و تهیه کننده بینوا هستند که با صرف کلی هزینه و اخذ مجوز قانونی معتبر باید کلی زیان ببینند
    • بدون نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
      22 53
      تو ا کجا می گی این تظاهرات مجوز نداره برو تو خبرهانگاه کن بعد نظر بده
  • میثم IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    باید این فیلم که ابتذال شناوری در آن دیده می شه توقیف بشه.
    • بدون نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
      69 5
      شما ناراحتی نگاه نکن
    • امیر IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
      68 1
      عجب اصطلاحاتی درست می کنند ابتذال شناور!!!!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
      55 2
      ببخشید شما فیلمو کی دیدید .ماکه اهل سینما هستیم و فیلمی را از دست نمیدیم هنوز موفق به دیدنش نشدیم . شما ابتذال شناور را کجای فیلم دیدی؟اصلا منظورتون از ابتذال شناور چیه؟ معنی این کلمه راکه به کاربردید، میدانید؟ یا چون از جایی شنیده اید دوست داشتید اینجا مطرحش کنید؟؟؟
    • بدون نام MY ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
      65 2
      من التماس میکنم این دوست عزیز با جواب به سوال های زیر من را از جهالت دربیاورد سن؟ تحصیلات؟ معنی کلمه ابتذال شناور؟
    • بدون نام IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
      45 1
      ای که گفتی یعنی چه؟
  • بدون نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    43 2
    جیرانی، کاهانی حمایتت می‌کنیم
  • ساسان IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    51 1
    من دیروز جمعه به همراه دوستم رفتم وفیلمو دیدم و به نظر من انصار حزب ا... باید یک تقدیری هم از جیرانی بکنند چون نشان میداد که روش زندگی که در بعضی خانواده های اروپایی آمریکایی رواج دارد و نوشیدن مشروب و وارد کردن دوست در شخصی ترین حریم خانواده و..... منجر به از هم پاشیدن خانواده می شود و هرچه ایرانی تر زندگی کنیم، حیا و حرمت ها و بنیان خانواده محکم تر می شود. اگر غیر از این چیزی داشت لطفا بگویید من هم بفهمم.
  • رامين IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    9 0
    سلام من به عنوان يه تماشاگر آماتور ديشب اين فيلم رو ديدم و بر حسب اتفاق برنامه نقد 7 رو هم ديدم بايد بگم نه تنها نكته منفيي توي فيلم نديدم بلكه نكاتي بسيار آموزنده ساعتها ذهن من رو مشغول كرده بودحد اقل مزيتي كه براي من داشت اين بود كه فهميدم به روابط خانوادگي با عمق بيشتري نگاه كنم دوستان اين فيلم رو ببينين واقعا تاثير گزاره . كاري نداريم كي ساخته كي بدش مياد يا كي خوشش مياد واقعا فيلم متاثر كننده و خوبي بود.
  • احسان US ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    33 2
    داستان «من مادر هستم» تلخ و تکان‌دهنده است اما فارغ از تکان‌دهندگی آن قدر عبرت‌آموز است که بتواند حداقل نیمی از مخاطبانی که فیلم را می‌بینند به اصلاح روابط رفتاری خود با فرزندان و رفقای صمیمی‌شان وادارد؛ ضمن اینکه آن طور که انصار حزب‌الله در بیانیه‌اش آورده هیچ جای فیلم نه حرفی از زنا زده می‌شود و نه به عادی‌سازی فحشا پرداخته می‌شود! ضمن اینکه در فیلم تنها تصویری ارائه می‌شود از مراودات دو خانواده‌ای که به واسطه گره داستان به هم ربط پیدا می‌کنند؛ پس باز هم آن طور که دوستان انصار گفته‌اند فیلم بخش عمده‌ای از جامعه را گرفتار فحشا تصویر نکرده!!! شکی وجود ندارد که بیانیه اخیر انصار حزب‌الله هم در امتداد تخریب وجهه فرهنگی دولت است
  • بدون نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    8 1
    من و دوستانم اسفند 90 يک 207 ثبت نام کرديم پولش رو هم داديم تحويل خرداد بود هنوز نگرفتيم ايران خودرو هم جواب درست نميدهد برادران انصار راهنمايي کنند چگونه حقمان را بگيريم.
  • ارسلان IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    37 1
    حقایق جامعه رو باید در سینما وسایر قسمتهای فرهنگی دید وعبرت گرفت نه اینکه ندیده مخالفت کرد به قول یکی از بزرگان میشه حقیقتی رو دوست نداشت اما نمیتوان ان را انکار کرد.
  • حسام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    41 2
    آیا برادران انصار حزب الله این فیلم را تاکنون دیده اند؟
  • بدون نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    45 2
    امید که نظر درج شود:فیلم سنگ صبور که داستانش در افغانستان می گذرد و نظری بر اجتماع/اخلاق و دین و ... دارد اگر در ایران ساخته می شد این گروه که تنها می باید نظر خود را اعلام دارد نه اینکه دستور دهد و به جای یک ملت بزرگ هفتاد میلیونی تصمیم بگیرد با آن چه می کردند! خدا می داند! آنهم افغانستانی که طالبانش و گروه های مذهبی اش و شیوه متعصبانه شان شهره ی عالم است.این دوستان اگر انرژی زیای در خود می بییند غیرت کنند بروند مناطق زلزله زده و بیل به دست گیرند و آجر بر آجر نهند تا هموطنی نلرزد از سرما که اینچنین غیرت و حمیتی والاتر است.
  • بدون نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    42 1
    سینما دارد قربانی دعواهای سیاسی و جناحی می شود . حیف
  • بدون نام IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    2 0
    تندروی اخلاق بسیار بدی است که اکثر بزرگان ان را نهی کرده اند
  • hamed RO ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    8 8
    قانون گریزی و فرا قانونی عمل کردن دقیقا منش و مرام منافقین و خوارج است از کسانی که خود را وفادار به نظام میدانند این اعمال بعید است - متاسفم برایشون -همش فیلمشونه
  • بدون نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    3 1
    چقدر دلشون خوشه . اینقدر مشکلات و گرانی و مخارج کمرشکن رو دستم مونده که حوصله فکر کردن به سینما و فیلم دیدن رو ندارم . اول اقتصاد رو درست کنید فرهنگ هم خود به خود ارتقا پیدا می کنه . فقر اقتصادی فقر فرهنگی میاره
  • بیژن IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    11 2
    مشکل انصار حزب ا... اینه که خودشو نماینده مردم می بینه و میخواد جای مردم فکر کنه فیلم ببینه و تجمع خودجوش!!! بزاره.
  • #1 IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    2 0
    فیلم بسیار خوب، استاندارد و اخلاق گراییه که دیدنشو در این اوضاع قحطی فیلم خوب به همه توصیه می کنم . جالب این جاست که بازخوردا خوب بوده و همه نکته اخلاقی فیلمو گرفتن جز این تندروها که انگار فقط همه چیزو سیاه و سفید می بینن و می خوان نگاهشونو به زور تعمیم بدن. دست فریدون جیرانی درد نکنه ،بازی ها هم خوب بود
  • عمار IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 2
    سلام: دوستان عزیزی : انصار مخالف با سینما نیست ، حرف بچه های انصار این است که سینما رو به غرب آورده ، چرا فیلمهای ما که می تواند آموزنده برای جامعه باشد، بیاد بد حجابی و امثال ذالک را به نمایش بگذارد.. یک ذره منطقی برخورد کنید توی این قضیه ، یک ذره با بصیرت جلو بیاین. ممنون از تمام دوستانی که نظر دادن