بهنوش خرمروز: سالی که گذشت، سالی پرفراز و نشیب برای یاهو بود. افت شدید ارزش سهام، تعویض مدیرعامل و درنهایت امضای قرارداد همکاری با مایکروسافت، مهمترین حوادث پیشآمده برای دومین موتورجستجوی اینترنتی بود. داستان یاهو را از تاسیس تا همکاری با رقیب پیشین در این فلش خبری بخوانید.
هدف اصلی مایکروسافت از همکاری با گوگل این بود که رقابت خود را با گوگل تشدید کند و سهم موتورجستجوی جدید خود، بینگ را از دنیای جستجوی اینترنتی افزایش دهد! خبرآنلاین درنظرسنجی از مخاطبان خود پرسیده بود که آیا آیا اتحاد شرکتهای مایکروسافت و یاهو میتواند موتور جستجوی بینگ را به رقیب جدی و نزدیک گوگل تبدیل کند؟
42 درصد پاسخدهندگان معتقد بودند که مایکروسافت موفق خواهد شد؛ درحالیکه 58 درصد مخاطبان معتقد بودند جایگاه گوگل بهعنوان اولین موتور جستجوی اینترنتی با جذب بیشاز 60درصد جستجوهای اینترنت با چنین اقداماتی تهدید نخواهد شد.
نظر شما