۰ نفر
۱۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۶

بینگ، موتور جستجوی جدید مایکروسافت که چهارشنبه رسما افتتاح می‌شود، تنه به تنه وولفرام آلفا می‌زند

محمدجواد ترابی: مایکروسافت با موتور جستجوی جدید خود، رقابت تازه‌ای را با گوگل و یاهو آغاز کرده است. این موتور جستجو که چهارشنبه 13 خرداد افتتاح می‌شود، بینگ (www.bing.com) نام دارد و جایگزینی برای موتور جستجوی لایو مایکروسافت خواهد بود.

به‌گزارش بی‌بی‌سی، کاربران از دوشنبه 11 تیر، با مراجعه به وب‌سایت لایو مایکروسافت، به هنگام جستجو با نتایج جستجوی بینگ مواجه می‌شوند، اما از چهارشنبه بینگ به طور رسمی موتور جستجوی اصلی مایکروسافت می‌شود. بینگ نسخه جدیدی از موتور جستجوی آزمایشی کومو است که ادعا شده دنیای جستجو را تکان می‌دهد.

این موتور جستجو از نسل جدید موتورهای جستجوی هوشمند است که دست مخاطبان خود را از پیش می‌خواند. دو هفته پیش، ولفرام آلفا نسل جدید موتورهای جستجو را به جهان شناساند و اکنون، بینگ می‌تواند به هنگام جستجو، پاسخ را به همراه موارد دسته بندی شده مرتبط نشان دهد. به طور مثال در هنگام جستجوی کلمه برنامه پروازهای هوایی، فهرست وب‌سایت‌های هتل‌ها و فهرست سازمان‌های پیش‌بینی‌کننده وضع هوای آن منطقه نیز نمایان می‌شود.

همچنین با جستجو درباره محصولات، فهرستی از لوازم جانبی، فروشگاه‌های آنلاین و اطلاعات مرتبط را نیز نشان می‌دهد. مایکروسافت نسخه بتای (اولیه) این موتور جستجو را ابتدا در ایالات متحده و سپس به صورت تدریجی در سراسر جهان رونمایی می‌کند. (برای تماشای توانایی‌های بینگ، اینجا را کلیک کنید)

بدین ترتیب گوگل شاید برای نخستین بار است که برای بقای موتور جستجوی خود در میان کاربران آمریکایی وارد بحرانی جدی می‌شود. تاکنون گوگل 64 درصد از بازار ایالات متحده، یاهو 20 درصد و مایکروسافت 8.2 درصد از بازارهای جستجو را به خود اختصاص داده‌اند.

پاول استودارت، سرپرست موتور جستجوی مایکروسافت در انگلستان می‌گوید: «چهل درصد درخواست‌های جستجو بی‌جواب باقی می‌ماند. این چیزی است که گم شده و نیاز عمده مصرف کنندگان است. ما در حال درآوردن اطلاعاتی هستیم که می‌دانیم مردم هر روز از آنها استفاده می‌کنند».

استودارت امیدوار است که این روابط حسی میان کاربران و موتورهای جستجو، سبب وفاداری مخاطبان شود. بینگ دارای طرح و حسی نرم و لطیف‌تر از موتورهای جستجوی پیشین مایکروسافت است و به همین خاطر هر روز صفحه نمایش پشت آن تغییر می‌کند.

بنابه ادعای کارشناسان سی‌نت، بینگ می‌تواند کمر گوگل را در جستجوی اخبار و ویدو بشکند. استودارت می‌گوید: «گوگل این توانایی را ندارد که شمایل خود را برای کاربران منعطف کند و مبتکرانه تغییر دهد، چراکه آنها مجبورند برای درآمدشان، تبلیغات را به نمایش بگذارند».

کاربران بینگ می‌توانند جستجوهای خود را ذخیره کنند تا نگران عدم یادآوری راهی که به جستجوی مورد نظر خود رسیده‌اند، نباشند. همچنین بینگ مایکروسافت، همکاری‌های چندجانبه‌ای را با سرویس‌های خدماتی آنلاین به راه انداخته است. نمونه این سرویس‌ها، خدمات پرواز، بررسی کارکرد محصولات و خدمات تعطیلات است. مایکروسافت قصد دارد پس از آمریکا، بینگ را در انگلستان راه‌اندازی کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 9674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی نیرومندان IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۰
    0 0
    من مهدی نیرومندان ازتبریز من نظری ندارم ولی دمتو گرم من عاشقه شرکت مایکروسافت هستم انشاالله موفق باشین یاعلی
  • m IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۱
    0 0
    فکر کنم اون پرواز هاوایی جای هوایی!!!!
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۱
    0 0
    من به عنوان یک کاربر لینوکس برای آقای نیرومندان بسی متاسفم. خداوند همه را به راه راست(لینوکس)هدایت کند. آمین...