۰ نفر
۱۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۰

مدتی است که عجیب دچار این مشکل شده‌ام که هرچه آدم می‌بینم، مسئله‌‌دار و معلوم‌الحال و اقلیت است. قبلاً هم هرکس را می‌دیدم و پرس‌وجو می‌کردم، جزو اقلیت 13 میلیونی بود.

 دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با «مهر» جزئیات تولید موش سبز توسط محققان پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی را تشریح کرد و گفته: «هدف اصلی از اجرای چنین تحقیقاتی نشان دادن توانمندی‌های محققان در علم ژنتیک است که کشورمان نیز موفق به این امر شد.»

1- این همه رنگ؛ حالا چرا سبز؟!

2- به نظر شما این خبر بیشتر علمی به حساب می‌آید یا سیاسی؟

3- البته یک نکته هم هست که کار را فراجناحی می‌کند. چون اگر بنا بود با نماد بعضی دیگر از کاندیداها هم موش تولید شود، توهین ملی به حساب می‌آمد.

4- روی گوساله و گوسفندهای شبیه‌سازی‌شده اسم گذاشتند. استدعای عاجزانه دارم اقلاً برای این موش اسم نگذارید.

5- امنیت جانی این موش سبزرنگ با کدام‌یک از نهادهای ذی‌ربط و غیر ذی‌ربط است که گربه خدای ناکرده شاخش نزند؟

آشنایان مسئله‌دار و معلوم‌الحال این جانب

به گزارش خبرگزاری فارس «در مرحله اول واگذاری سهام عدالت، حدود 10 هزار نفر از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران برگ سهام عدالت دریافت کردند اما به 3 هزار نفر از روزنامه‌نگاران همچنان سهام تعلق نگرفته است.»

با این حساب تقریباً یک‌چهارم از جماعت روزنامه‌نگار به افتخار کسب سهام‌ عدالت نائل نشده‌اند. از هر دوست و آشنای روزنامه‌نگاری که پرس‌وجو می‌کنم، می‌گوید سهام عدالت نگرفته. مدتی است که عجیب دچار این مشکل شده‌ام که هرچه آدم می‌بینم، مسئله‌‌دار و معلوم‌الحال و اقلیت است. قبلاً هم هرکس را می‌دیدم و پرس‌وجو می‌کردم، جزو اقلیت 13 میلیونی بود.

خلاصه مدتی است اقلیت خیلی بیشتر از اکثریت شده. چرایش را نمی‌دانم. اگر حافظ بود، لابد می‌گفت: «خدا را زین معما پرده بردار». البته حافظ آن روزگار را می‌گویم. حافظ‌های این روزگار احوالات و اعتقادات دیگری دارند. باور ندارید، از علیرضا قزوه و مرتضی امیری اسفندقه پرس‌وجو کنید.

جشنواره تدارکات ازدواج

عبادالله رمضانی، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری جشنواره تدارکات ازدواج خبر داده است.

او در گفت‌وگو با «فارس» گفته: «آگاهی افکار عمومی درخصوص ازدواج، طرح آموزش ازدواج آسان و... از اهداف این جشنواره است.»

1- آگاهی افکار عمومی درخصوص ازدواج، چیز جالبی است. اما گمان نکنم کسی در این باره کم و کسری داشته باشد. یک‌سری که به پیاده‌روها و پارک‌ها بزنید از سطح زیادی بالای این آگاهی در جامعه مطلع می‌شوید.

2- در بین نسل جوان و نوجوانان ما اخیراً‌ یک آگاهی‌هایی رواج پیدا کرده که ماها از شنیدنش هم شاخ درمی‌آوریم. چه برسد به دیدنش.

3- ... و اما ازدواج آسان؛ در این‌باره مطالب زیادی در ذهن دارم که متأسفانه نمی‌توانم بنویسم. روزنامه است دیگر. توی خانه‌ها می‌رود. زیر دست و پا می‌افتد، یک وقت بچه برمی دارد می‌بیند. آن‌وقت عوض «العالم» و «جام جم 2» و «شبکه تهران»‌می‌زند یک کانال دیگر ماهواره و سطح آگاهی‌اش زیادی زیاد می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 22679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۳:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۱
    0 0
    اقای شکیبا اقلیت اکثریت بود اما ...
  • بدون نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۲
    0 0
    خيلي جالب بود.خوشم آمد اينها حرف دل همه مردم است.
  • امير IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۲
    0 0
    ببيند يك تئاتر عروسكي در تلوزيون پخش مي شد به "نام خانه ي مادر بزرگه" كه يكي از شخصيتهاي اصلي آن گربه اي بود به نام "مخمل" حالا ختما مي خواهيد بگوييد آن هم سياسي بود و انقلاب مخملي زير سر اون بود، نه عزيز من از موش و گربه كه نبايد ترسيد.
  • احسان IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۲
    0 0
    روزنامه سرمايه ديروز يك هفته بعد از نمايشگاه مطبوعات تعطيل شد. مواظب خودتون باشيد تعارفي در كار نيست .
  • علي خادم IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۲
    0 0
    آقا ناراحت نباش من دو تا برگه ي يك ميليوني سهام عدالت دارم جمعا سي هزار تومان مي فروشم، هيچكس حاضر نيست بخره.
  • وطن دوست IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۲
    1 0
    آقای خبر نگار باهوش، در مورد اقلیت 13 میلیونی،شما در تهران از افراد سؤال میکنید، لطفاً بروید در شهرهای دیگر بپرسید تا از اکثریت مطلع شوید
  • بدون نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۲
    0 1
    خطاب به آقای وطن دوست اولین کامنت گذار شما انتظار دارید از مردم ساده دلی نظر خواهی شود که به خاطر پایین بودن سطح آگاهی می شود با یک گونی سیب زمینی نظرشان را عوض کرد؟
  • وطن دوست IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۲
    1 0
    اینکه فکر کنید فقط مردم تهران می فهمند و بقیه ساده و نادان اند کاملا غلط است چرا که همه مردم ما از روستایی تا شهری به خوبی مسائل را درک میکنند و این مغالطه بازیها اساساً ترفند انسانهای ضعیف و شکست خورده می باشد که حاضر نیستند با واقعیت روبرو شوند
  • ... IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۳
    0 0
    خطاب به اقاي وطن دوست: خبرنگارم در شهرهاي محروم و از استانهاي محروم، آقاي محترم حتي در همين شهرها هم هنوز كساني هستند كه شعورشان را با يك گوني سيب زميني عوض نميكنند. فكر كنم شما بايد سري به شهرهاي ايران بزنيد نه جناب شكيبا
  • هادي IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۰
    0 0
    خودت را در لباس چه رنگي مخفي كردي؟