۰ نفر
۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۵

از قضای روزگار دعاها مستجاب می‌شود و هواپیما برخلاف روال معمول همیشگی صنعت هوایی کشور عوض افتادن، در میان بهت و ناباوری سالم بر زمین می‌نشیند.

از قرار معلوم پرواز 589 تهران- مشهد روز پنج‌شنبه حرکت کرده و بعد از 45 دقیقه در حالی که مسافران محترم از شدت تکان‌های هواپیما در آمیزه‌ای از شوک، گریه و تهوع بوده‌اند خلبان از بلندگو اعلام می‌کند: «خانم‌ها و آقایان نقص فنی داریم، فقط دعا کنید.» از قضای روزگار دعاها مستجاب می‌شود و هواپیما برخلاف روال معمول همیشگی صنعت هوایی کشور عوض افتادن، در میان بهت و ناباوری سالم بر زمین می‌نشیند. البته در فرودگاه مبدأ که همان مهرآباد خودمان باشد.

1- با توجه به اینکه هواپیمای مزبور بوئینگ بوده، نتیجه می‌گیریم که گویا دعا در بوئینگ «قطعاً» مستجاب می‌شود، در هواپیماهای دیگر «نسبتاً»، در توپولف «ابداً».

2- دقت کنید که منظورم دعا برای نمردن خودتان است نه مردن کسانی که با آنها مشکل دارید. لذا از فردا جماعت بابت دعا برای مردن باجناق و مادرشوهر و بعضی‌های دیگر و دشمنان داخلی و خارجی بیخود هجوم نبرند بلیت بوئینگ بخرند.

زمین مفت می‌شود

علی نیکزاد وزیر جدیدالتأسیس مسکن و شهرسازی گفته: «تلاش می‌کنیم قیمت زمین از هزینه ساخت مسکن خارج شده و به صفر برسد.»

1- پیشنهاد می‌کنم در اسرع وقت بهشت‌زهرا را هم بدهند به وزارت مسکن که وزیرش بلد است زمین را مفت کند. فعلاً که زمین هی برای زندگی ارزان و هی برای مردن گران‌تر می‌شود. هفته پیش همین روزنامه خودمان نوشت قبر 22میلیونی هم در بهشت‌زهرا داریم.

2- در این مملکت گل و بلبل خیلی‌ها برای خیلی چیزها تلاش می‌کنند ولی به نتیجه نمی‌رسند. امیدوارم این تلاش اخیر اقلاً به نتیجه برسد.

3- اینکه زمین مفت شود خیلی خوب است. فقط خدا کند آن وقت آجر نشود دانه‌ای 2هزار تومان.

4- نگرانم. با این حساب اسباب خانه قیمتش 7 برابر می‌شود. ماجرای ظرف و مظروف است. همیشه یکی‌شان ارزان می‌شود، یکی‌شان گران. مثلاً یکهو می‌بینی قیمت لباس 6 برابر شده قیمت جان آدمیزاد مفت.

در غرب به ما پیشنهادهایی شد

محمود احمدی‌نژاد در مشهد گفته است: «روزی به ما می‌گفتند بیایید فقط در مورد موضوع هسته‌ای مذاکره کنیم، ما امتناع می‌کردیم. امروز می‌گویند بیایید برای حل مسائل جهانی راه‌حل پیدا کنیم.»

1- آنها که می‌گفتند فقط در مورد هسته‌ای مذاکره کنیم را می‌شناسیم بس که در اخبار اسمشان را شنیده‌ایم. اگر ممکن است نام آنهایی که راه‌حل مسائل جهانی را از ما می‌خواهند هم بگویید بدانیم.

2- از مذاکره هسته‌ای امتناع کردیم حل مسائل جهان را به ما سپردند. به نظر شما اگر از این مورد اخیر هم امتناع کنیم کلاً مسائل مربوط به آخرت جهانیان را به دست ما نمی‌سپارند؟

3- مشکلات خودمان را از بس خوب حل می‌کنیم همه انگشت به دهان مانده‌اند لذا هیچ عجیب نیست که برای حل مشکلاتشان به ما مراجعه کنند. به زودی مراجعتمان بیشتر هم می‌شود، یادمان باشد یک منشی برای کشورمان بگیریم‌ بگذاریم وردست اسفندیار.

4- اخیراً به طرز نگران‌کننده‌ای داریم پیشرفت می‌کنیم. خدا به داد برسد. هم به داد خودمان، هم به داد جهانیان. اگر از آمریکا بیایند با پیشرفت‌هایمان یکجا ما و کشورمان را بدزدند، چه کنیم؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 22149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۸
    0 0
    دمت گرم!
  • آريا IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۹
    0 0
    باسلام دست مريزاد اقاي شكيبا با طنزهاتون هم كلي ميخندم و هم كلي فكر ميكنم خدا آخر عاقبتمون را به خير بگذرونه
  • محمد IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۹
    0 0
    آره والا كم كم همه دارن ميفهمن مايه سرو گردن از همه بالاتريم
  • بدون نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۹
    0 0
    khili bahal bood koli hes o hal adam avaz mish ey kash befahmand poosht in tanz talkh chi nahooftast
  • بدون نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۹
    0 0
    مواظب سر سبزت باش امو
  • بدون نام US ۰۹:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۹
    0 0
    آقای شکیبا همه کارهاتون عالی و خواندنی است. بی اغراق، یکی از اولین کارهای روزانه من خواندن ستون شماست. برایتان آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.
  • خبرنگار IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۹
    0 0
    سلام به آقاي شكيبا و روزنامه خبر از قضا من همون خبرنگاري هستم كه نيمه شب به فارس و ايسنا و واحد مركزي خبر زنگ زدم و باهاشون مصاحبه كردم اين جريان رو در وبلاگم قرار دادم و طنز شما رو هم لينك كردم. البته در اون لحظه به جاي گريه داشتم فكر مي كردم ممكنه كجا سقوط كنيم؟! متاسفانه اين جملات خلبان بلافاصله تكذيب شد
  • میرفندرسکی GB ۱۱:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۹
    0 0
    سلام بر شکیبای عزیز از پس روزهای ابری لندن نوشته های شما آفتاب من در اینجاست. همه کارهاتون عالیست در پناه حق باشید.
  • SALAR IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۹
    0 0
    الهي 100ساله شي
  • سهيلا IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۹
    0 0
    سلام، من هميشه از طنزهاي گيراي شمااستفاده مي كنم.خدا نگهدارتان باشد و سرتان بسلامت باشد.مراقب خودتان باشيد.
  • سعيد نوري IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۰
    0 0
    سلام شهرام جان خيلي با حال بود .دمت گرم
  • من IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۵
    0 0
    خیلی عالیه ممنون از اینکه به فکر همه هستی روزگارت شاد وتنت سالم