۰ نفر
۱۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۰

اعمال به نیت‌هاست که سنجیده می‌شود. خب، جماعت نیت کرده‌اند تا مسابقات بین‌المللی باشد. ولی دو سال است پول ندارند مهمان خارجی دعوت کنند. حالا باید طعنه بشنوند؟

دیروز در همین صفحه یک روزنامه خودمان یک خبر ناب چاپ شده بود. گویا دو نفر دزد جوان آمریکایی در شهری کوچک برای تغییر چهره از ماژیک مشکی استفاده کرده بودند اما ماژیکی که رنگش پاک نمی‌شود. لذا به سرعت با سر و صورت سیاه تابلو شده‌اند و به دام پلیس افتاده‌اند.

کاربلد نیستند دیگر. آدم وقتی می‌خواهد خلاف کند، باید حواسش را جمع کند و طوری کارها را انجام بدهد که ردپایی باقی نماند. سیاهکاری و سیاهبازی لازمه خلاف است. اما به پاک کردن به موقع آن حتماً باید دقت شود. آدمیزاد باید به قدری بعد از سیاهکاری سفید جلوه کند که بتواند مدعی هم بشود و تقاضای اعاده حیثیت هم بکند. کی گفته آمریکایی جماعت از ما باهوش‌تر است؟ یک دوره فشرده بیایند اینجا، کار یادشان بدهیم که انگشت به دهان بمانند.

مسابقات داخلی بین‌المللی

دیروز به شدت با همکاران سرویس ورزش روزنامه درگیر شدم. از بابت گزارششان برای هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی آبادان. دوستان گفته بودند چرا مسابقات بین‌المللی، بدون خارجی‌ها برگزار می‌شود. انگار اصلاً حواسشان نیست که «الاعمال بالنیات». اعمال به نیت‌هاست که سنجیده می‌شود. خب، جماعت نیت کرده‌اند تا مسابقات بین‌المللی باشد. ولی دو سال است پول ندارند مهمان خارجی دعوت کنند. حالا باید طعنه بشنوند؟ این کار دوستان ورزشی‌نویس بی‌انصافی است.

در همین مملکت خودمان چقدر وعده‌وعید و طرح و اینها داریم که حین مسافرت‌ها یا جلسات یا بازدیدهای گوناگون گفته می‌شود، ولی به اجرا نمی‌رسد؟ باید از بابتش طعنه بزنیم. خب امکاناتش نیست، وگرنه انجام می‌شد. مهم نیت است، الباقی‌اش حواشی امور به حساب می‌آید.

میرزاکوچک‌خان، زنان شد

در خبرها خواندم که بیمارستان «میرزاکوچک‌خان» به بیمارستان تخصصی بیماری‌های زنان و زایمان تغییر نام داده است. خیلی خوب است. وقتی بابت اینکه زنان هم بیمار می‌شوند، رئیس‌جمهور می‌گوید باید وزیر بهداشتمان زن باشد، خب لابد بیمارستان ویژه هم لازم داریم. فقط کاش یک بیمارستانی انتخاب می‌کردند که هیبت صاحب اسم قبلی‌اش این همه مردانه نباشد. برای تبدیل به بیمارستان زنان به نظرم بیمارستان آغامحمدخان قاجار مناسب‌تر بود تا میرزاکوچک‌خان.

کتاب‌های دخترانه

محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور گفته: «در نظر داریم برای دختران که نیازها و علایق خاصی دارند، علاوه بر کتاب‌هایی که برای عموم دانش‌آموزان تألیف کردیم، کتاب‌های ویژه‌ای تألیف کنیم.»

1- بسیار خوب است. خودمان یک چیزهایی بلدیم، ولی اگر ممکن است کمی درباره «نیازها» و «علایق خاص» توضیح بدهید که روشن‌تر شویم.

2- پسرها، «نیازها»‌و «علایق خاص»‌ ندارند؟ چرا برای دل آنها هم یک کتاب‌هایی تألیف نمی‌کنید؟

3- اگر بر فرض محال پسری کتاب‌های دختران را خواند و با «نیازها» و «علایق خاص» آشنا شد، حکمش چیست؟

4- این «نیازها» و «علایق خاص» معلم ویژه و جداگانه‌ای دارد یا همان معلم‌های قبلی آنها را درس می‌دهند؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 22523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۱
    0 0
    خيلي مزخرف بود
  • بدون نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۳
    0 0
    خيلي مزخرف بود
  • زري IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۶
    0 0
    ايول شهرام جان دمت گرم