مجموعه «داستان‌های پراکنده» اثر استیفن کینگ با ترجمه احسان شفیعی زرگر منتشر شد که در آن برخی از داستان‌های منتشر نشده نویسنده در مجموعه​های پیشین، چاپ شده است.

استیفن کینگ نویسنده‌ای مطرح است که آثار فراوانی از وی منتشر شده، با این حال تعداد زیادی داستان هم نوشته که هیچگاه منتشر نشده‌اند. نگاهی به لیست آثار وی نشان می‌دهد که 11 مجموعه داستان از آثار پراکنده وی جمع‌آوری شده که هیچگاه منتشر نشدند و اشعار و داستان‌هایی کوتاهی هم هستند که کینگ نخواست یا فرصت نکرد آن‌ها را کنار هم و در یک مجموعه قرار دهد؛ «داستان‌های پراکنده» هم از میان همین آثار برگزیده شده‌اند.

 

آنطور که ایبنا گزارش داده، در این کتاب می‌خوانیم: «صدای غرش واگن‌های قطار نزدیک شد و کمی که بلندتر شد دیدم جان دارد تلو‌تلو می‌خورد. با خودم گفتم الان است که روی ریل غش کند، اما تعادلش را حفظ کرد و همه‌مان محکم سرجا ایستادیم. قطار نزدیک‌تر می‌شد. صدای وحشی چرخ‌هایش در گوش‌مان می‌پیچید، و من نگاه گنگم را به گلوله‌های روبه‌رویم دوخته بودم... چشم‌هایم را بستم و همراه جان دعا کردم. بوق قطار هووو هووو هووو صدا کرد. مطمئن بودم که الان قطار بالای سرمان است. الان است که صدای ترکیدن پوکه‌ها و جهیدن سرب را بشنوم، و فرو رفتن فلز داغ را توی پایم حس کنم...»

 

کینگ در سال 1947 به دنیا آمد و با چاپ داستان‌های جنایی خویش به شهرت رسید. او یک قانون کلی برای نویسنده شدن دارد: «روزی 4 تا 6 ساعت بخوانید و بنویسید. اگر فرصت چنین کاری را ندارید انتظار هم نداشته باشید نویسنده‌ خوبی شوید.»

مجموعه «داستان‌های پراکنده» با بهای 6 هزار تومان از سوی نشر «قطره» روانه بازار کتاب ایران شد.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =