۰ نفر
۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶

کتاب پدر ساواک (نگاهی به زندگانی سیاسی، اجتماعی سرلشکر تیمور بختیار) نوشته جواد عربانی توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «پدر ساواک» در واقع نگاهی به زندگانی سیاسی و اجتماعی سرلشگر تیمور بختیار دارد؛ کتاب روایتی است از آغاز تا فرجام تیمور بختیار. سرلشگر بختیار، چنان که از نامش پیدا است، منتسب است به ایل بختیاری و با ورود ثریا اسفندیاری به عنوان ملکه به دربار محمدرضا پهلوی، با دربار همراه شد و چنان رشد نمود که ماموریت تشکیل و ریاست بر سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک ) به وی واگذار شد.

 

ناشر در توضیح این کتاب آورده است: «بختیار در دوران نفوذ خود در کشور، زمین‌های زیادی را مالک شد و در راس ساواک فعالیت های زیادی را درجهت سرکوب آزادیخواهان و تحکیم رژیم پهلوی انجام داد. اما زمانی که به اوج قدرت در کشور رسید و به عنوان مرد شماره دو ایران به عرض اندام پرداخت، محمد رضا پهلوی از او هراسان شد و وی را از ریاست ساواک عزل نمود. اما سرلشگر تیموربختیار از این پس بنای ناسازگاری گذاشت و در اندک زمانی، تشکیلات نظامی را علیه رژیم در خارج از کشور ایجاد نمود. تیمور بختیار در جهت جذب مخالفان رژیم پهلوی در خارج از کشور هم تلاش‌هایی کرد و حتی به خود این اجازه را داد تا با امام خمینی (ره) در مورد مبارزه با رژیم پهلوی مذاکره کند اما امام(ره) با تیزبینی خود و به دلیل تفاوت انگیزه‌ها حتی نماینده وی را نیز به حضور نپذیرفت.»

 

مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب «پدر ساواک» را در 236صفحه با قیمت 2600 تومان منتشر کرده است.
 

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ساناز IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    3 12
    کتاب ضعیفیه.