در بخش خبری 20:30 امشب، تحلیلی از آرایش گروه‌های سیاسی در آستانه انتخابات ارائه شد که شامل دو گروه اصولگرا، چهار گروه اصلاح‌طلب و مستقلین می‌شد.

به گزارش خبرآنلاین، در این تحلیل، از دو گروه اصولگرا نام برده شد. «جبهه متحد اصولگرایان» و «جبهه پایداری». نکته جالب این تحلیل این بود که جبهه ایستادگی را یکی از گروه‌های عضو جبهه متحد خواند و جبهه پایداری را حامیان «سابق» رئیس جمهور معرفی کرد و تصاویری از آقاتهرانی، حسینیان، محصولی و الهام را نشان داد.
در تحلیل رسانه ملی از «حامیان گفتمان انقلاب» به عنوان گروه‌های جدید و نوظهور در آستانه انتخابات یاد شد و مجری برنامه بی آنکه این گروه را شاخه ای از اصولرگرایان بخواند گفت: این گروه، در واقع حامیان دولت بدون نام «دولت» هستند. پیش تر، جبهه پایداری هم از این جریان محسوب می‌شد اما پس از مسائل بهار امسال،خطشان را جدا کردند.
ادامه بررسی آرایش گروه های سیاسی در آستانه انتخابات به گروه های اصلاح طلب رسید. نخستین گروه، «تندرو» و با استراتژی عدم شرکت در انتخابات معرفی شد که با پخش تصویری از موسوی خوئینی‌ها و خاتمی، گفته شد: اینها هیچ پایگاهی در جامعه ندارند و خودشان هم تمایلی به حضور در عرصه انتخابات ندارند. گروه دوم، «اصلاح طلبانی با چراغ خاموش» خوانده شدند که محدوده فعالیت سیاسی‌اشان را با این حرکت ناپیدا، باز نگاه داشته اند. «اصلاح طلبان مجلس هشتم و پایبند به منافع نظام» گروه سوم بودند که بر اساس این تحلیل، معتقد به حضور و رقابت در انتخاباتند. با پخش تصاویری از تابش، کواکبیان، خباز و الهه راستگو، مجری برنامه از ائتلاف 14 گروه اصلاح طلب برای آغاز فعالیت انتخاباتی سخن گفت. سپس با پخش تصویری از هاشمی رفسنجانی از گروه چهارم با عنوان «کارگزاران یا نزدیکان هاشمی» یاد شد که هنوز هیچ موضع انتخاباتی‌ای اخذ نکرده‌اند.
«مستقل»‌ها هم عنوان گروه مجزایی بود که در تحلیل صداوسیما از آنها یاد شد. گروهی که اگرچه پای ثابت همه انتخابات ها هستند اما ابزار تبلیغاتی مشخصی برای معرفی‌شان ندارند.
در این تحلیل اشاره ای به حضور و فعالیت انتخاباتی جریان نزدیک به مشایی نشد و در پایان مجری برنامه اینگونه نتیجه گرفت که شاهد رقابتی جدی و چند لایه در انتخابات آتی خواهیم بود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =