در انتخابات مجلس نهم، چند لیست انتخاباتی ارائه می​شود؟ یک لیست از سوی اصولگرایان؟ دو لیست از سوی اصولگرایان؟ یک لیست از سوی اصلاح طلبان یا تداوم حرکت با چراغ خاموش و مستقل؟

به گزارش خبرآنلاين، اين سوالات در آستانه هر انتخاباتي از جنس انتخابات مجلس بويژه در کلان شهرها همواره مطرح مي​شود. پاسخ​هاي متفاوتي هم به آن داده مي​شود. از جمله آنکه حسن غفوري​فرد نماينده تهران، معتقد است که شرايط به سمتي پيش مي‌رود كه اگرچه ليست اصلي از سوي جبهه متحد اصولگرايان ارائه مي‌شود، اما ليست‌هاي ديگري هم ارائه شوند.
وي با بيان اينکه جبهه پايداري به سمت ارائه ليست مي‌رود و بقيه گروه‌هايي هم كه ممكن است با جبهه متحد اصولگرايان به توافق نرسند هم احتمالاً ليست خواهند داد، افزود: اما ليست اصلي و «رأي‌بيار»، همان ليست جبهه متحد خواهد بود. به نظر من در ميان ليست‌هاي اصولگرايان، تعداد زيادي از افراد در تمامي ليست‌ها مشترك خواهند بود.
عضو فراکسيون اصولگرايان ادامه داد: هنوز جبهه پايداري به اجماع نرسيده است كه یک ليست كامل 30 نفره براي تهران ارائه دهد يا ليستي كه حداكثر مشتركات و توافق را با ليست جبهه متحد داشته باشد. من كه فكر مي‌كنم نهايتاً ليست آنها، مشتركات زيادي با جبهه متحد خواهد داشت.  البته اينکه افرادي از نامزدهاي اختصاصي آنها هم در ليست جبهه متحد بيايند، بستگي به رويكرد جبهه پايداري دارد. اگر آنها ليست مستقل بدهند، احتمال اينكه از ميان نامزد‌هاي آنها كسي در ليست جبهه متحد نباشد وجود دارد اما اگر به اين تصميم برسند كه ليستي با اشتراكات متعدد با ليست جبهه متحد ارائه دهند، احتمالاً جبهه متحد هم با آنها تعامل مي‌كند و از افراد شاخص آنها كساني را در ليست خود خواهد گنجاند.  مثلاً همين آقاي آقا‌تهراني كه از چهره‌هاي منطقي آنهاست.
غفوري​فرد که معتقد بود اصلاح طلبان به شکل انفرادي و بدون ليست انتخاباتي وارد عرصه مي​شوند، گفت که ليست اصلي اصولگرايان بيش از هر ليست ديگري شانس کسب راي خواهد داشت.
مشروح اين مصاحبه را اينجا بخوانيد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =