۱ نفر
۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷

روزنامه شرق نوشت:

مردی که متهم است در یک رقابت عشقی شوهر زن مورد علاقه‌اش را کشته، مدعی شد مرگ مقتول فقط یک تصادف رانندگی بود.
در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده که چهارشنبه گذشته در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، روشن نماینده دادستان تهران در توضیح کیفرخواست صادره گفت: 10 آذر سال‌گذشته جسد مردی جوان به نام کاظم در کنار بزرگراهی در نزدیکی خیابان بهمن پیدا شد. با انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات در مورد او آغاز شد. هرچند در ابتدا به نظر می‌رسید علت مرگ تصادف ‌است، ماموران بعد از چند ماه تحقیق پی بردند سمیرا همسر مقتول با مردی به نام علی رابطه داشت و شوهرش هم در جریان این رابطه قرار گرفته بود. با به‌دست‌آمدن این اطلاعات سمیرا بازداشت شد و اعتراف کرد روز حادثه شوهرش با علی قرار داشت.
نماینده دادستان ادامه داد: «ماموران در ادامه علی را شناسایی و بازداشت کردند. علی در ابتدا مقاومت کرد اما بعد از انجام بازجویی‌های متعدد لب به اعتراف گشود و گفت اتهامم را قبول دارم، من با کاظم درگیر شدم و به خاطر ترس با ماشین او را زیر گرفتم. متهم ادعاهای مختلفی را مطرح کرده و یک ‌بار هم گفته به سر مقتول ضربه زده است. با این حال مطابق مدارک ارایه‌شده به دادگاه به عنوان نماینده دادستان تهران برای علی متهم ردیف اول به اتهام قتل عمدی کاظم و برای سمیرا متهم ردیف دوم به اتهام معاونت در قتل درخواست صدور مجازات را دارم.»
در ادامه اولیای‌دم مقتول در جایگاه حاضر شدند و برای متهم ردیف اول درخواست صدور حکم قصاص کردند. سپس علی در جایگاه حاضر شد و گفت: اتهامم را قبول ندارم. من کاظم را نکشتم و مرگ او یک تصادف بود. او گفت مدتی بود که با سمیرا آشنا شده ‌بودم و با هم صحبت می‌کردیم. می‌دانستم او با شوهرش مشکل دارد. سمیرا به من گفته ‌بود می‌خواهند از هم جدا شوند. روز حادثه کاظم با من تماس گرفت و گفت می‌داند با زنش رابطه دارم. او از من خواست با هم قراری بگذاریم. کاظم گفت می‌خواهد با من صحبت کند. من هم قبول کردم. وقتی با ماشین به محل قرار رفتم، دیدم کاظم هم با موتور آمده‌ است. پیاده شدم و به سمتش رفتم، کاظم چیزی شبیه چوب را بلند کرد تا من را بزند من هم ترسیدم و فرار کردم. سوار ماشینم شدم و رفتم. کاظم با موتور کمی من را تعقیب کرد اما من از محل دور شده ‌بودم. چند ساعت بعد دوباره به محل برگشتم. کاظم هنوز منتظرم بود وقتی مرا دید دوباره به سمتم حمله کرد. با موتور جلوی من آمد خواستم فرار کنم. پایم را روی گاز گذاشتم، خیلی دستپاچه شده ‌بودم. یکدفعه ماشینم به موتور کاظم برخورد کرد و او روی زمین افتاد. خیلی ترسیدم پیاده ‌شدم و کاظم را که داشت ناله می‌کرد سوار ماشین کردم. چند متری رفتم اما بعد ترسیدم و دوباره برگشتم. در حالی ‌که کاظم همچنان داشت ناله می‌کرد او را در صحنه حادثه گذاشتم و برگشتم. چند ماه بعد هم من را به اتهام قتل بازداشت کردند.
متهم درباره اینکه چطور در دادسرا به قتل اعتراف کرد، گفت: در دادسرا تحت فشار بودم و از من می‌خواستند اعتراف کنم من هم هر بار هرچیزی را که به ذهنم می‌رسید می‌گفتم.
در ادامه عبدالصمد خرمشاهی وکیل‌مدافع متهم در جایگاه حاضر شد و گفت: در نظریه پزشکی قانونی آمده ‌است، جسمی سخت به سر مقتول برخورد کرده و همین علت اصلی مرگ است. کارشناسان تصادف هم اعلام کرده‌اند تصادفی اتفاق نیفتاده‌ است در حالی‌که موکل من مدعی است با مقتول تصادف کرده ‌است. این نشان می‌دهد مقتول با ضربه تصادفی که موکل من با او داشته کشته‌ نشده ‌است. به نظر می‌رسد در این خصوص نقصی وجود دارد و دادسرا باید تعیین می‌کرد علت دقیق مرگ و نحوه آن چگونه بوده‌ است. در حالی ‌که دادسرا نحوه حادثه را مشخص نکرده ‌است و با توجه به چیزی که در کیفرخواست آمده یعنی مرگ بر اثر تصادف عمدی بنابراین موکل من باید تبرئه شود چون پزشکی قانونی اعلام کرده که مرگ بر اثر اصابت جسم سخت به سر بوده‌ نه تصادف.
در ادامه متهم ردیف دوم یعنی سمیرا در جایگاه حاضر شد و گفت: من با علی رابطه داشتم و این موضوع را قبول دارم، البته ما با هم فقط حرف می‌زدیم اما من در قتل شوهرم هیچ ‌نقشی نداشتم و اصلا نمی‌دانستم علی و شوهرم دیدار داشتند و بین آنها اتفاقی افتاده ‌است.
با توجه به گفته‌های طرفین هیات قضات شعبه 74 برای تصمیم‌گیری در این خصوص وارد شور شدند.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =