۰ نفر
۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۰

روزنامه ایران نوشت:

مرد معتاد که پس از ناپدید شدن ناگهانی همسر و فرزندانش، پسر همسایه را به قتل رسانده بود با درخواست مادر ناشنوای مقتول به قصاص محکوم شد.
براساس اوراق پرونده، دهم تیر امسال مأموران پلیس کرج از درگیری مرگبار در خانه‌ای واقع در محله «حسین‌آباد» مهرشهر باخبر شدند. آنها پس از حضور در محل حادثه با پیکر خونین پسر 22 ساله‌ای به نام «عادل» روبه‌رو شدند. شواهد هم نشان می‌داد قربانی جنایت با ضربه‌های کارد مرد 50 ساله‌ همسایه از پا درآمده است.
«صفر» - متهم - نیز معتاد و فروشنده مواد مخدر بود. بنابراین کارآگاهان ردیابی برای دستگیری جنایتکار فراری را در دستور کار قرار داده و دو روز بعد او را شناسایی و دستگیر کردند. «صفر» در بازجویی‌ها با اعتراف به قتل گفت: چندی قبل به خاطر اختلاف‌های خانوادگی، همسر و فرزندانم بی‌خبر خانه را ترک کردند و به محل نامعلومی رفتند. مدتی به جست‌وجوی آنها پرداختم اما نتیجه‌ای نگرفتم. بنابراین به سراغ پسر همسایه رفتم و از او کمک خواستم. ابتدا با زبان خوش از او خواستم نشانی مخفیگاه خانواده‌ام را بدهد. اما او به هیچ عنوان همکاری نکرد. حتی با کمک دو نفر از دوستانش مرا در یک مرکز ترک اعتیاد بستری کرد. صبح روز حادثه وقتی از کمپ برگشتم با لگد در خانه «عادل» را باز کردم و با کاردی که دستم بود به طرفش حمله کردم!
در جلسه محاکمه مرد معتاد که در شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز به ریاست قاضی هدایت رنجبر و با حضور 4 قاضی مستشار برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان خواستار مجازات عامل جنایت شد. سپس نماینده بهزیستی کرج با ترجمه حرف‌های مادر ناشنوای مقتول گفت: «این زن می‌گوید با فقر و فلاکت بچه‌اش را بزرگ کرده اما حالا حاصل عمرش، قربانی توهم یک مرد معتاد شده است. ضمن این‌که عامل قتل هر روز زن و بچه‌اش را کتک می‌زد و به آنها بدبین بود. حالا هم فقط قصاص او را می‌خواهم.»
سپس متهم در آخرین دفاعیاتش گفت: «پس از فرار خانواده‌ام، مورد تمسخر اهالی محل قرار گرفتم. همگی از محل زندگی بچه‌هایم باخبر بودند اما خود را بی‌اطلاع نشان می‌دادند. هنوز هم از همسر و فرزندانم بی‌خبرم و اطلاعی از سرنوشتشان ندارم»!
در حالی که متهم از اولیای دم درخواست گذشت می‌کرد، سرانجام با اصرار مادر مقتول هیأت قضایی دادگاه وارد شور شده و به اتفاق آرا حکم قصاص نفس - اعدام - را صادر کردند.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =