۷ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
اعلام وضعیت دما و بارش کشور تا اواسط تیرماه

پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اعلام کرد: بیشترین بارش کشور در هفته اول خرداد و در یک‌ سوم شمالی رخ می‌دهد و پس از آن بارش تا هفته اول تیر ‌در سطح کشور کمتر از نرمال خواهد بود. میانگین دمای هوای نیمه شمالی کشور در نیمه اول خرداد کمتر از نرمال و برای سایر مناطق بین نرمال تا بیش از آن پیش‌ بینی شده است.

به گزارش خبرآنلاین، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اعلام کرد: طی هفته آینده (۳۱ اردیبهشت تا ۶ خرداد) بارش در یک ‌سوم شمالی کشور شامل شمال ‌غرب، زاگرس شمالی، دوسوی کوه های البرز و شمال ‌شرق کشور رخ می‌دهد همچنین بارش انباشته در بخش‌هایی از نیمه غربی البرز و شمال‍ غرب با احتمال حدود ۵۰ درصد بین ۵۰ تا ۸۰ میلیمتر است. سایر مناطق کشور بی‌بارش یا بارش آن‌ها قابل توجه نیست.

ایسنا در خبری نوشت:در هفته دوم بارش کشور کمتر از نرمال و محدود به سواحل خزر و شمال‌ غرب است. سایر مناطق بی‌بارش یا بارش موثری ندارند. احتمال وقوع بارش انباشته بیش از ۵۰ میلیمتر در سطح کشور کمتر از ۲۵ درصد است. در هفته‌ های سوم تا ششم بارش کشور کمتر از نرمال و در اغلب مناطق کشور به‌جز سواحل خزر، شمال ‌غرب و جنوب‌ شرق ناچیز است.

بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور طی هفته اول آینده (۳۱ اردیبهشت تا ۶ خرداد) دمای هوا در جنوب ‌شرق ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال، در سایر مناطق نیمه جنوبی در محدوده نرمال و در نیمه شمالی کشور ۱ تا ۵ درجه کمتر از نرمال خواهد بود. بیشترین کاهش (۳ تا ۵ درجه سانتیگراد) در شمال ‌غرب و شمال ‌شرق کشور رخ می‌دهد.

همچنین دمای هوای هفته دوم در شمال ‌غرب، سواحل خزر و شمال‌ شرق در محدوده نرمال تا یک‌ درجه کمتر از آن و در سایر مناطق ۱ تا ۵ درجه بیش از نرمال است. بیشترین افزایش (۳ تا ۵ درجه سانتیگراد) در مناطق مجاور دریای عمان رخ می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دمای هوا در هفته‌های سوم و چهارم در استان‌های واقع در نوار شمالی و جنوبی کشور در محدوده نرمال و در سایر مناطق ۱ تا ۳ درجه بیشتر از نرمال خواهد بود. دمای هوای کشور در هفته ‌های پنجم و ششم در نوار ساحلی دریای عمان و خزر در محدوده نرمال و در سایر مناطق ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

233217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =