پس از اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ،در سال گذشته جمعی از داوطلبان آزمون با حضور در مقابل ساختمان این وزارتخانه و مجلس نسبت به نتایج این آزمون اعتراض کردند.

زهرا تالانی: سال گذشته آزمون استخدامی آموزش و پرورش خرداد ماه سال جاری با رقابت بیش از 600 هزار داوطلب در سراسر کشور برگزار شد که در مرحله نخست 120 هزار نفر پذیرفته شدند و از میان آنها اسامی 40 هزار تن به عنوان پذیرفته شدگان نهایی اعلام شد.پس از اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ،جمعی از داوطلبان آزمون با حضور در مقابل ساختمان این وزارتخانه و مجلس  نسبت به نتایج این آزمون اعتراض کردند.استخدام در رشته‌های غیرمرتبط، تغییر ظرفیت و جنسیت پذیرش با وجود اعلام در دفترچه و پذیرش بدون توجه به سهمیه‌های اعلامی در برخی رشته ها از جمله موارد اعتراضی و مورد ادعای این داوطلبان بود.
سرانجام قرار شد که کمیسیون آموزش و تحقیقات به این موضوع رسیدگی کند تا به اعتراضها پاسخ داده شود. نورالله حیدری‌دستنایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در همین باره به خبرآنلاین می گوید که پرونده این موضوع سرانجام بسته شد و نتایج نشان می دهد ایرادات آزمون در حدی نبوده که در قبولی یا مردودی داوطلبان تاثیری داشته باشد و اشکالات آن در سرنوشت آنها تاثیر چندانی نداشته است.
گفت وگوی خبرآنلاین با عضو کمیسیون آموزش را در این باره می خوانید:


گویا بررسی کمیسیون درباره نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به اتمام رسیده است.در این بررسی به چه نتیجه ای رسیدید؟
بررسی ما در کمیسیون نشان داد که اشکالاتی که داوطلبان مطرح می کردند تاثیر چندانی در قبولی یا ردی آنها نداشته است. پرونده این موضوع سرانجام بسته شد و نتایج نشان می دهد ایرادات آزمون در حدی نبوده که در قبولی یا مردودی داوطلبان تاثیری داشته باشد و اشکالات آن در سرنوشت آنها تاثیر چندانی نداشته است.


اما یکی دیگر از دلایل اعتراض به آزمون آموزش و پرورش محدود بودن ظرفیت‌های آموزش و پرورش در استخدام بود. این موضوع چه شد؟
این طبیعی است که مجوز و ظرفیت‌های استخدام محدود باشد، چون دستگاه‌ها و از جمله آموزش و پرورش نمی‌تواند تمام متقاضیان را استخدام کند و ما در اینباره نیاز به قانون نداریم، قانون موجود است و آموزش و پرورش و سایر افراد باید آن از آن تبعیت کنند.اگر هم قانون جدیدی تصویب کنیم آزمون را از آن حذف نمی‌کنیم و استثنا قائل نمی‌شویم، زیرا در این قوانین اعلام کردیم که اگر فردی دیپلم و دارای پنج سال سابقه باشد، یا لیسانس و بالاتر با حداقل چهار سال سابقه می‌توانند مطابق قانون جدید بدون آزمون استخدام شوند.


تکلیف کسانی که سابقه کمتری دارند چه می شود؟
اگر فردی سابقه کمتری داشت، مانند نیروهای جدید در آزمون شرکت می‌کند. اما اگر در نهایت نمره علمی این فرد با نیروی جدید یکی شد ما حداکثر 30 امتیاز به نیرویی که دارای سابقه کمتر از چهار سال است اضافه می‌کنیم.

 

بنابراین پرونده مختومه است و نباید شرکت کنندگان اعتراض کنند؟
بله.چون افرادی که مقابل مجلس تجمع می‌کنند هیچ یک از این شرایط را ندارند و تاکیدشان بر این است که بدون آزمون استخدام شوند.بنابراین این کمیسیون تقریبا اشکال جدی را در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش مشاهده نکرده است.
45232


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 183875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کریم IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    کس بی کسون خداست. وای اگر از پس امروز بود فردایی
  • معلم شرکتی IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    این قانون برابر است با حذف کل معلمان شرکتی.یا علی
  • اذر IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    من مرحله اول قبول شدم.و مرحله دوم تایید نشدم.من می خوام کارنامه نمرات را ببینم.حد نصاب چنده ؟قرار بود کارنامه به متقاضی ارسال شود ولی نشد.واقعا نماینده ما کجا هستند؟
  • معلم IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    شما که در کمیسیون تخصصی تشریف دارید ونماینده مرد م هستید چرا وقتی رشته های قالیبافی برستاری .مامایی و صدها رشته غیر مر تبط وارد اموزش وبرورش شد سکوت کردید 15000 بازنشسته بر خلاف قانون بجای ما جوانان بیچاره جذب شد چیزی نگفتی و هزاران سوال دیگه........................................... . خدایا مدد.
  • منصور IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    ما هم کوریم نمی بینیم دختر همسایه از تو خونه بهش زنگ زدن گفتن بیا برو معلم شو.ما کوریم شما راس میگی
  • حق IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 1
    با سلام در ارتباط با صحبت های جناب آقای حیدری می خواستم خدمت ایشان عرض کنم که مجلس قانون تصویب می کند ولی متاسفانه نظارتی بر اجرای قانون ندارد، کمیسیون آموزش در ارتباط با آزمون هیچ نظارتی نداشتند شاید هم کمیسیون شعبه ای از وزارت آپ و با آنها همدست باشند، طبق بند 4 بخشنامه 88187/700 مورخ 29/4/90 حدنصاب پذیرش افراد پنجاه درصد امتیاز کتبی آزمون است.( برابر نمره تراز شده 5000) و همچنین طبق بند ج ماده 17 قانون الحاق و بخشنامه آ پ و گزارشهای دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهشهای مجلس اسلامی به شماره مسلسل 10854 و 21010646 ،آزمون حداکثر 70 امتیاز می باشد و حداکثر امتیاز به بالاترین نمره تعلق می گیرد. افرادی زیادی حدنصاب را بدست آورده اند( نمره تراز 5000) ولی متا
  • بدون نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 1
    سلام دوستان من هم مثل شما در آزمون شرکت کردم. ولی با وجود اینکه در استانهای دیگر افرادی که امتیازشان از من هم پایین تر بود قبول شدند ولی ما را قبول نکردند. یک قانون به دو شکل اجرا شده ... دوستان عزیز توجه همه شما را به این موضوع جلب می کنم و آن اینکه طبق بند 4 بخشنامه 77187/700 مورخ 29/4/90 تمام افرادی که 50 درصد امتیاز آزمون کتبی ( توجه کنید که برابر نمره تراز شده 5000 میباشد) را کسب کنند در آزمون قبول هستند ولی متاسفانه با وجود اینکه بسیاری از شما حد نصاب قبولی(نمره تراز شده 5000 ) را کسب کرده اید ، شما را مردود کرده اند.اصلا نیازی به پایین آوردن حد نصاب نیست . من هم اخراج شدم چون همکاری ما مستمر نبود . متاسفانه بسیاری از دوستان فرق بین نمره خام * نمره فرد * نمره تراز شده * امتیاز کتبی آز
  • بدون نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    1 0
    من شکایتم روبه خدا کردم واین شیوه استخدام رو که در آن حقم ضایع شد.
  • معلم شرکتی IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 0
    دوست وهمکار عزیز کاملا درسته کمیسیون اموزش مجلس متاسفانه هیچ نظارتی رو بخشنامه و ازمون نداشته و حق خیلی ها که قبول بودن را ضایع کردهو جوابگو هم نیستند بخدا نمی دونیم چکار کنیم دیگه خسته شدیم...............................این حیدری بدون تحقیق و نظارت حرفهای وزیر را تایید کرده.... خدایا خودت حق ما را بگیر.
  • معلم شرکتی بلا تکلیف IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 0
    اولا این ازمون تعیین تکلیف برای برسنل خود اموزش وبرورش بود که هر کس با توجه به امتیازی که میاره در نوبت استخدام باشه نه اینکه 90 درصد اخرا بشن چون این نیروها از 1 تا 4 سال سابقه خدمت داشتند نیرو ازاد نبودن که . ضعف مدیریت متا سفانه در کمیسیون اموزش بخوبی دیده میشه. حلا هم میگه این نیروها در ازمون اینده با نیروهای ازاد شرکت کنند اخه این نیروها اولا جند ساله از کتاب دور بوده اند و شرایط سنی دارن و شرایط رقابت با ان جوانی که تازه فارغ التحصیل شده را اصلا ندارن و مشخصه که نمره نمیارن. تمامی نیروهای شرکتی ادارات قراردادی شدن ولی ما بدین شکل باید اخراج بشیم.
  • بدون نام US ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    0 0
    آقای حاجی بابایی شما که می فرمائید هیچ نیروی بلاتکلیفی در آمووزش پرورش نداریم پس نیروهای شرکتی مربیان پیش دبستانی که هم پای نیروهای رسمی فعالیت می کنند چه می شود؟ بعد از 2 ماه نه حقوق نه بیمه مان مشخص شده. این همه حق ضایع شده را چطور جواب می دهید؟
  • معلم آموزش از راه دور IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    ما که 8 ساله همپای معلمان در روستاهای محروم و دورافتاده که گرگهاش بیشتر از آدمهاشن میریم تدریس مشکلاتمان را به کدام با انصاف بگیم تا درکمان کند ما که جوانی مان رفت در این راه ها ی روستا ... سواد ما که از نهضتی ها و شرکتی ها و پیش دبستانی ها بیشتره ما لیسانس و فوق لیسانس داریم ولی حامی به جز خدا نداریم . پس خدای من توکل بر تو و فقط تو و فقط تو .
  • دبیر آموزش از راه دور IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    تکلیف ما که 10 ساله جوانی مان در روستاها برای آموزش از راه دور و تدریس دانش آموزانی که راهنمایی و دبیرستان ندارند گذاشتیم چه می شود ؟ تقصیر ما چیست عده ای پشت میز راحتی و اتاق گرم نمره رد می کنند . ما که جانمان در مینی بوس و مدرسه با امکانات اولیه با بخاری نفتی در سرمای جانسوز آذربایجان در آمد . دریاب ضعیفان را در وقت توانایی آقای حاج بابایی .