ایسنا نوشت:

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی استان البرز گفت: تصویر بدون پوشش متهمی که به بهانه فروش برگه اقامت دانمارک از مردم کلاهبرداری می‌کرد با دستور مقام قضایی منتشرشد.
سرهنگ محمدمهدی کاکوان با بیان اینکه با مراجعه فردی در 23 مردادماه سال جاری به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پرونده‌ای تحت عنوان «جعل اسناد دولتی و کلاهبرداری» پیش روی کارآگاهان این پلیس گشوده شد گفت: این فرد در شکوائیه خود عنوان کرد که چندی پیش از طریق جستجو در اینترنت با فردی به نام «محمد» آشنا که این فرد مدعی شد که می‌تواند وی و خانواده‌اش را به دانمارک منتقل کند.
وی با بیان اینکه این فرد در اظهارات خود عنوان کرده بود که وی و خانواده‌اش قصد مهاجرت و اقامت در کشور انگلستان را داشتند گفت: ‌محمد در فضای اینترنت با این ادعا که در حال حاضر اقامت و سکونت در انگلستان به صلاح نیست به آنان قول داده بود که بتواند در ازای دریافت ده هزار یورو وی با همسر و فرزندش را به کشور دانمارک منتقل کند.
کاکوان با بیان اینکه مالباخته در اظهارات خود عنوان کرده بود که در تاریخ مقرر با حضور در فرودگاه امام خمینی(ره) و با هماهنگی‌های انجام شده با محمد به مقصد قطر پرواز کردیم گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته با محمد قرار بود که در ابتدا از فرودگاه امام خمینی(ره) به قطر و پس از آن نیز از قطر به کشور کنیا سفر کرده و پس از آن وارد دانمارک شوند.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی استان البرز با بیان اینکه محمد در قطر با دریافت گذرنامه‌های رسمی مالباخته و همسفرانش بدون اطلاع، گذرنامه جعلی برای ورود به کشور کنیا در اختیار مالباختگان قرار داده بود گفت: شاکی پرونده پس از ورود به کشور کنیا در فرودگاه توسط ماموران پلیس به علت جعل گذرنامه بازداشت و به زندان منتقل می‌شود.
کاکوان با بیان اینکه با رایزنی‌هایی که کنسولگران در کنیا انجام داده بودند این فرد توانست به کشور بازگردانده شود گفت: این فرد پس از آن که به ایران برگشت علیه محمد اعلام شکایت کرد.
وی با بیان اینکه پس از ثبت این شکایت کارآگاهان پلیس فتا، یافتن سرنخی از این کلاهبردار اینترنتی را در دستور کار خود قرار دادند گفت: به دلیل پیچیدگی‌های موجود در پرونده کارآگاهان پلیس فتا پس از دو ماه تحقیقات پلیسی و فنی ردپایی از این متهم را در یکی از وبلاگ‌های فارسی زبان یافتند.
کاکوان با بیان اینکه با کشف این سرنخ ماموران تلاش خود را برای دستگیری این فرد آغاز کردند گفت: سرانجام این فرد پس از دو ماه از اعلام شکایت مالباخته و با انجام عملیات پلیسی در کرج دستگیر شد.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی استان البرز با بیان اینکه محمد در ابتدا منکر هرگونه دخالت در این پرونده جعل و کلاهبرداری شد گفت: ماموران در استعلام سوابق متهم دریافتم متهم دارای سوابق متعدد جعل گذرنامه و اسناد دولتی است. به گفته وی با مواجهه حضوری شاکی و متهم محمد که چاره‌ای جز اعتراف نداشت لب به اعتراف گشود و بزه انتسابی را قبول کرد.
کاکوان با بیان اینکه این متهم 52 ساله پس از هر جعل و کلاهبرداری از کشور خارج می‌شد گفت: این فرد بیشتر در ترکیه اقامت داشته است. وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد متهم چندین تن دیگر را نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار داده است گفت: به دستور بازپرس شعبه هفت دادسرای عمومی کرج تصویر بدون پوشش این فرد منتشر و افرادی که تاکنون بدین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند برای ثبت شکایت به پلیس فتای استان البرز واقع در میدان طالقانی مراجعه کنند.
 

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =