مروری بر حوادث ایران در جهارشنبه 18 آبان 1390

امروز 3 پرواز مشهد لغو شد

واحد مرکزی خبر نوشت: امروز نیز سه پرواز شرکتهای هواپیمایی از فرودگاه مشهد به علت نامساعد بودن اوضاع جوی لغو شد. مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد گفت: این پرواز ها با شماره های 016 ، 1078 و 4002 باید در ساعت 12 به مقصد مزار شریف - کابل، ساعت 12 و 30 به مقصد رشت و ساعت 22 امشب به مقصد تهران انجام می شد که به علت نامساعد بودن شرایط جوی فرودگاه مقصد لغو شد. جعفری افزود: این پروازها متعلق به شرکتهای هواپیمایی کام ایر ، ماهان و زاگرس است. براساس این گزارش،‌دیروز نیز پنج پرواز صبح و هشت پرواز بعد از ظهر به علت نامساعدبودن هوا لغو گردید.

  

چالدران لرزید

فارس نوشت: زلزله‌ای به بزرگی 5.6 در مقیاس امواج درونی زمین، چالدران را لرزاند. این زلزله حدود ساعت 1و 35 دقیقه بامداد روز چهارشنبه به وقت ایران رخ داد و به ایجاد رعب و وحشت در بین مردم سیه‌چشمه منتهی شد. محل رخداد این زلزله در 34 کیلومتری وان ترکیه گزارش شده است که این احتمال وجود دارد خساراتی در مناطق زلزله زده اخیر ایجاد شود. طبق برآوردهای اولیه زلزله در عمق 9 کیلومتری زمین رخ داده است. در تاریخ اول آبان‌ماه در چالدران تحت‌تاثیر زلزله وان ترکیه زلزله‌ای به وقوع پیوست که پیک این زلزله 52 ثانیه بوده و در کل 110 ثانیه به طول انجامیده است بعد از آن هم سه پس‌لرزه به ثبت رسیده است.

 

نجات دو جوان از زیر آوار

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: قدیمی بودن و فرسودگی ساختمان منزل مسکونی منجر به ریزش دیواره ها و گرفتار شدن دو شهروند زیر آوار شد که با تلاش آتش نشانان به سرعت نجات یافتند.
رخداد این حادثه ساعت 21:14 دقیقه شب گذشته به سامانه 125 اطلاع رسانی شد و ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 4 را به محل حادثه در خیابان مصطفی خمینی، کوی شاهچراغی اعزام کرد.
به گفته علیرضا صفی زاده فرمانده آتش نشانان، در جریان این حادثه دو جوان 24 و 26 ساله که در این خانه متروک بودند زیر آوار گرفتار شدند و آتش نشانان پس از ایمن سازی محل با استفاده از تجهیزات نجات هر دو نفر را نجات دادند و با همکاری امدادگران اورژانس آنها را به مرکز درمانی منتقل کردند. وی افزود: علت رخداد این حادثه که خوشبختانه خسارت جانی در بر نداشت، فرسودگی بنا بود.

 

انحراف به چپ کامیون پنج قربانی گرفت

ایسنا نوشت: معاون عملیات پلیس‌راه کشور از برخورد مرگبار یک دستگاه کامیون هیوندای با مینی‌بوس بنز و کشته‌شدن پنج نفر خبر داد. سرهنگ صمد اسفندیاری در توضیح مهمترین تصادفات شبانه‌روز گذشته در جاده‌های برون شهری به برخورد یک دستگاه کامیون هیوندای با یک دستگاه مینی‌بوس بنز در کیلومتر 16 محور ساوه به همدان در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: در این حادثه که به علت انحراف به چپ از جانب راننده کامیون رخ داد، پنج نفر کشته شدند.
وی در ادامه به برخورد سریالی میان یک دستگاه کامیون، موتورسیکلت و خودرو سواری پراید در کیلومتر سه جاده فرعی قلعه جغد در محور آق‌قلا در استان گلستان اشاره کرد و گفت: در این حادثه که به علت انحراف به چپ از جانب کامیون رخ داد دو نفر کشته شدند.
معاون عملیات پلیس‌راه کشور در ادامه به برخورد یک دستگاه کامیون ماک و وانت پیکان در کیلومتر 16 محورآباده دراستان فارس اشاره کرد و گفت: در این حادثه که به علت تجاوز به چپ از جانب تریلر ماک رخ داد دو نفر جان خود را از دست دادند. وی در ادامه با بیان اینکه 31 درصد از تصادفات روز گذشته را واژگونی به خود اختصاص داده است، گفت: عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ و عدم رعایت حق‌تقدم در صدر دیگر علل بروز تصادفات قرار دارد.

 

انتقال مجروحان تصادف زنجیره‌ای اتوبان به قم

فارس نوشت: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم از برخورد 10 خودروی سواری و دو دستگاه اتوبوس با یکدیگر در اتوبان قم ـ تهران خبر داد. مهدی فراهانی اظهار کرد: در این تصادف که شب گذشته در کیلومتر 50 اتوبان قم ـ تهران روی داد، 10 خودرو‌سواری و ‌دو دستگاه اتوبوس با یکدیگر برخورد کردند.
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم در ادامه افزود: در این حادثه که موجب ایجاد ترافیک طولانی در اتوبان شد 11 نفر از سر‌نشینان خودروهای مختلف مجروح شدند. وی با اشاره به تعداد بالای مجروحین حادثه بیان کرد: حادثه‌دیدگان بلافاصله توسط چهار دستگاه آمبولانس اورژانس 115 قم به بیمارستان‌های این شهر منتقل شدند. فراهانی با بیان اینکه در بین مصدومین حادثه فوق یک خانم باردار نیز وجود داشت، افزود: این خانم مصدوم با رعایت حداکثر نکات ایمنی و حداقل جابه‌جایی، برای اقدامات درمانی تکمیلی به بیمارستان منتقل شد.

 

بی احتیاطی، کارگاه تولید کفش را آتش زد

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: سهل انگاری و رعایت نکردن اصول ایمنی حادثه آفرید و روشن ماندن سماور گاز سوز و رسیدن گرمای زیاد به مواد سریع الاشتعال موجب رخداد آتش سوزی در کارگاه کفاشی شد. در جریان این آتش سوزی که عصر دیروز رخ داد آتش نشانان موفق شدند با اجرای عملیات امداد و نجات 8 نفر از کارگران کارگاه را که برای دور شدن از خطر گرفتار شدن در آتش سوزی خود را به بالکن طبقه سوم ساختمان رسانده بودند نجات دادند و آنها را بدون هر آسیبی به بیرون از ساختمان منتقل کردند. رخداد این آتش سوزی ساعت 17:52 دقیقه دیروز به سامانه 125 اطلاع رسانی شد و در پی آن ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران آتش نشانان ایستگاه های 2، 1 و 46 را بلافاصله به محل حادثه در خیابان جمهوری، خیابان صف اعزام کرد.
مهدی بیاتی فرمانده آتش نشانان ایستگاه 2 با بیان این که این آتش سوزی در طبقه دوم ساختمان 4 طبقه و در یکی از کارگاه های تولید کفش که در این طبقه قرار دارد رخ داد افزود: آتش نشانان با همکاری نیروهای کمکی و همزمان با اجرای عملیات ایمن سازی با استفاده از تجهیزات خاموش کننده به سرعت خود را به کانون آتش سوزی رساندند و موفق شدند شعله های آتش را که در حال سرایت به کارگاه های دیگر بود مهار و کاملاً خاموش کنند.
وی افزود در جریان این آتش سوزی یکی از کارگران پیش از رسیدن آتش نشانان به محل حادثه برای نجات از آتش سوزی از طبقه دوم به پایین پریده و دچار شکستگی پا شده بود که با همکاری امدادگران اورژانس بی درنگ به مرکز درمانی منتقل شد. آتش نشانان پس از تخلیه دود ناشی از آتش سوزی با هواکش های مخصوص و اطمینان از برطرف شدن خطر برگشت آتش سوزی به ماموریت خود پایان دادند.

بازداشت فرستنده ایمیل‌های تهدیدآمیز/متهم یک استاد دانشگاه را به قتل و تجاوز تهدید کرده بود

ایسنا نوشت: رییس پلیس فتای زنجان از دستگیری ارسال‌کننده ایمیل‌هایی که یک استاد دانشگاه را تهدید به قتل و تجاوز کرده بود، خبر داد. سرگرد امیری در این باره گفت: چندی پیش به دنبال طرح شکایت و درخواست رسیدگی یکی از اساتید دانشگاه زنجان مبنی بر دریافت چندین ایمیل با مضمون تهدید به قتل و تجاوز به خود و خانواده‌اش در دادسرای عمومی و انقلاب زنجان، پلیس فتا ناجا پیگیری این پرونده را به عهده گرفت.
وی گفت: پس از مستندسازی ایمیل‌ها اقدامات فنی و تخصصی پلیس برای شناسایی فرد ارسال‌کننده آغاز شد و با رصد هدفمند فضای مجازی و استفاده از ابزارهای فنی هویت متهم ارسال کننده شناسایی و با هماهنگی قضایی متهم جلب و به ارسال ایمیل‌ها اعتراف کرد.
رییس پلیس فتای زنجان افزود: هرگز اطلاعات محرمانه را در زمانی که از سرویس‌های رایگان پست ‌الکترونیکی یا سرویس‌های عمومی مبتنی بر وب‌ استفاده می‌کنید، ارسال یا ذخیره نکنید. امیری گفت: آدرس ایمیل خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید و ایمیل‌های دریافت‌شده ناشناس را باز نکرده و پاسخ ندهید تا هدف سوء استفاده کلاهبرداران یا هکرها قرار نگیرند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =