مروری بر حوادث ایران در چهارشنبه 16 آذر 1390

چای 40 میلیون تومانی برای خواستگاری خیابانی!

روزنامه جام‌جم نوشت: زن مهمان که مرد صاحبخانه را با چای بی‌هوش و از خانه‌اش 40 میلیون تومان طلا و جواهر سرقت و فرار کرده بود، تحت تعقیب پلیس تهران قرار گرفت.
رسیدگی به این پرونده چند روز پیش با شکایت مردی مبنی بر سرقت طلا و جواهراتش به ارزش 40 میلیون تومان از سوی یک زن در دستور کار ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

شاکی در اظهاراتش به پلیس گفت: چند هفته پیش از حادثه در بوستانی با زن جوانی آشنا شدم و ارتباطمان شکل گرفت. با پی بردن به وضعیت اخلاقی و خانوادگی‌اش تصمیم گرفتم از او خواستگاری کنم. به او پیشنهاد ازدواج دادم که قرار شد ماجرا را با خانواده‌اش در میان بگذارد. روز حادثه زن جوان را به خانه‌ام دعوت کردم تا هدیه‌ای را که خریده بودم به وی بدهم.
شاکی با اشاره به سرقت طلا و جواهرات خانه‌اش گفت: زن مهمان به آشپزخانه رفت تا چای بیاورد. دقایقی بعد وقتی چای را نوشیدم بی‌هوش شدم و وقتی بیدار شدم، یک روز گذشته بود. در بررسی وسایل خانه متوجه شدم، مقادیری طلا و جواهرات به ارزش 40 میلیون تومان از صندوقچه سرقت شده است. با زن جوان تماس گرفتم، اما تلفن همراهش خاموش بود و موفق به یافتن او نشدم.
با دستور قضایی بازپرس سلطانی، رئیس شعبه نهم دادسرای ناحیه 2 تهران، تحقیقات ماموران در این باره آغاز شد و با تحقیق از همسایه‌های شاکی معلوم شد، شب حادثه زن مهمان سراسیمه از خانه شاکی بیرون آمده و با یک خودروی عبوری از محل دور شده است. بنا بر این گزارش، زن مهمان به اتهام بی‌هوش کردن شاکی و سرقت طلا و جواهرات او تحت‌تعقیب پلیس تهران قرار گرفت.

 

کلاهبرداری 80 هزار دلاری از برنده قرعه‌کشی در بانک لندن

روزنامه همشهری نوشت: «شماره موبایل شما در قرعه کشی یکی از بانک‌های لندن برنده 500 هزار دلار شده است. برای دریافت هدیه خود با ما مکاتبه کنید». این پیامکی بود که به زبان انگلیسی به تلفن همراه دختر جوانی که دانشجوی رشته پزشکی است ارسال شد و او را در دام یک کلاهبردار میلیونی گرفتار کرد. دختر جوان به شوق گرفتن جایزه، 80 میلیون تومان پولش را از دست داد و وقتی متوجه شد فریب یک کلاهبردار حرفه‌ای را خورده است، با مراجعه به دادسرای جرایم رایانه‌ای از او شکایت کرد.
او وقتی مقابل بازپرس رئیسی قرار گرفت، در تشریح ماجرا گفت: چندی پیش یک پیامک دریافت کردم که به زبان انگلیسی نوشته شده بود. این پیامک از یک خط تلفن همراه با کد کشور انگلیس فرستاده و در آن نوشته شده بود شماره موبایل من در قرعه‌کشی کشور‌های آسیایی، برنده جایزه ویژه 500 هزار دلاری شده است.
دختر جوان ادامه داد: با خواندن این پیامک شگفت‌زده شدم. برای همین به آدرس ای‌میلی که در پیامک نوشته شده بود پیغام فرستادم که چطور می‌توانم جایزه‌ام را تحویل بگیرم. مدتی بعد جواب ای‌میلم از سوی مردی که ادعا می‌کرد اهل لندن است فرستاده شد. او نوشته بود که چون ارسال جایزه به ایران بسیار سخت است، باید برای دریافت جایزه 80 هزار دلار به‌عنوان مالیات و هزینه‌های ارسال واریز کنم تا مبلغ 500 هزار دلار به حسابم ریخته شود. او همه ای‌میل‌ها را در صفحه‌هایی که آرم بانک مورد نظر روی آن بود و کاملا واقعی به‌نظر می‌رسید، می‌فرستاد و همه چیز طوری بود که یک لحظه هم شک نکردم که در برابر یک مرد کلاهبردار قرار گرفته‌ام.
شاکی افزود: من که تصور می‌کردم به‌زودی میلیونر می‌شوم، با کمک خانواده‌ام و آشنایان، این مبلغ را فراهم و به‌حساب او حواله کردم اما دیگر نه از مرد انگلیسی خبری شد و نه از جایزه 500 هزار دلاری. آنجا بود که فهمیدم سرم کلاه رفته و این نقشه‌ای بوده تا مرا سرکیسه کنند. بعد از شکایت این دختر جوان، بازپرس دستور بازداشت کلاهبردار اینترنتی را صادر کرد و برای شناسایی او از پلیس اینترپل نیز کمک خواست. به این ترتیب بررسی‌ها برای ردگیری این مرد از سوی پلیس آغاز شد.
 

سارق چاقو به دست اول زخمی می‌کرد، بعد پول زور می‌گرفت

روزنامه جام‌جم نوشت: یک شرور سابقه دار که به اتهام زورگیری، آدم‌ربایی و آزار و اذیت زنان تحت تعقیب پلیس آگاهی شهرستان زرند از توابع کرمان بود،دستگیر شد.
چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی شهرستان زرند، از مردی به اتهام سرقت و زورگیری شکایت کرد. شاکی به پلیس گفت: روزحادثه در خیابان مردی با چاقو مرا زخمی کرد و پس از سرقت پول‌هایم متواری شد. در پی این شکایت، تحقیقات ماموران برای دستگیری سارق فراری آغاز شد. در ادامه تحقیقات ،افراد دیگری نیز با حضور در مرکز پلیس شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. با تحقیق از شاکیان معلوم شد، همگی به یک شیوه مورد سرقت قرارگرفته و از سوی سارق فراری با چاقو مجروح شده‌اند.
با اطلاعات به دست آمده از شاکیان و چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم فراری، مشخص شد او به یک شرور سابقه‌دار به نام علی شباهت دارد. به این ترتیب ماموران، پاتوق‌های احتمالی این متهم را زیر نظر گرفتند اما موفق به یافتن او نشدند. در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد متهم فراری به اتهام شرارت، آزار و اذیت زنان، درگیری و زورگیری، آدم‌ربایی، ایراد ضرب و جرح عمدی، عربده‌کشی و ایجاد رعب و وحشت برای مردم دارای چندین پرونده مفتوح در مراکز پلیس است. به این ترتیب روند جستجوهای ماموران برای یافتن متهم فراری ادامه یافت تا این که چند روز پیش مخفیگاه متهم در جنوب شهر شناسایی و او دستگیر شد.
متهم در بازجویی به پلیس گفت: چند بار به اتهام زورگیری، شرارت و سرقت دستگیر و زندانی شدم و پس از آزادی، جرایم خود را از سر گرفتم. در یک مورد آدم‌ربایی، آزار و اذیت زنان در خیابان، زورگیری و شرارت نیز شرکت داشتم.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    18 0
    عجب دانشجوی پزشکی...پزشک آینده....بیخود نیست که در همه زمینه ها وضعمون خرابه.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    27 0
    چای 40 میلیون تومانی برای خواستگاری خیابانی! ... با پی بردن به وضعیت اخلاقی و خانوادگی‌اش تصمیم گرفتم از او خواستگاری کنم. به او پیشنهاد ازدواج دادم که قرار شد ماجرا را با خانواده‌اش در میان بگذارد. روز حادثه زن جوان را به خانه‌ام دعوت کردم تا هدیه‌ای را که خریده بودم به وی بدهم... هدیه رو توی خیابون نمیشه داد؟ بعضی ها در تعریف ماجرا مخاطب را ساده که چه عرض کنم، ابله فرض می کنند.
  • بانام! IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    12 0
    باید تحقیق بشه این خانم چطور توانسته پزشکی قبول بشه و توی این سن و سال هم 80 میلیون پول داشته باشه؟! دنیا روز به روز عجیب غریب تر داره میشه!!
  • بدون نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    16 0
    چای 40 میلیون تومانی برای خواستگاری خیابانی! دختره رو برده خونه که کادو بهش بده؟؟
  • مینا IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    0 0
    این همه خبر راجب کلاه برداری شما برنده شده اید چاپ میشود باز هم سر ملت کلاه میرود من استاد کشف کلاه برداری در همه ضمینه ها هستم مشورت مجانی