مروری بر حوادث ایران در سه شنبه 22 آذر 1390

شبکه بزرگ اغفال دختران و سرقت خودرو در مشهد متلاشی شد

روزنامه خراسان نوشت: 14عضو یک شبکه بزرگ سرقت و اغفال دختران که در قالب چند باند فعالیت می کردند، با تلاش ماموران کلانتری آبکوه مشهد در حالی دستگیر شدند که تلاش پلیس برای دستگیری اعضای دیگر این شبکه همچنان ادامه دارد.
فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته با بیان این مطلب گفت: در پی اعلام چند فقره سرقت از داخل خودروهای مدل بالا در اطراف مراکز تجاری مهم مشهد، گروه ویژه ای از ماموران گشت و تجسس کلانتری آبکوه تلاش خود را برای دستگیری سارقان آغاز کردند. سرهنگ پاسدار احد کریمی افزود: گروه ویژه در ادامه پی گیری این پرونده متوجه شدند که با یک باند حرفه ای طرف هستند و اعضای باند سرقت های خود را در اوایل شب انجام می دهند. وی افزود: ماموران انتظامی پس از گذشت چند روز به 2 جوان که در حال سرقت از داخل یک خودرو پژوپارس در اطراف مرکز تجاری در بولوار جانباز بودند، مشکوک و موفق شدند یکی از سارقان را قبل از آن که بتواند با استفاده از خودرو پراید پارک شده فرار کند، دستگیر کنند.
سرهنگ کریمی با اشاره به این که متهم دستگیر شده در بازجویی های اولیه به ارتکاب 18 فقره سرقت از داخل خودروها اعتراف کرده است، افزود: در بازرسی از داخل پراید مسروقه نیز تعداد زیادی کارت های سوخت، عابربانک و اسناد و مدارک سرقتی دیگر به دست آمد که مشخص شد سارق دستگیر شده از اعضای یک شبکه بزرگ سرقت است که در قالب چند باند در مشهد فعالیت می کنند. بنابراین دستور دادیم تا این پرونده به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد و تمامی عوامل سرقت ها دستگیر شوند. وی گفت: متهم دستگیر شده همچنین در اعترافات خود عنوان کرد که در برخی از سرقت ها 2 تن از همدستانش که یکی از آن ها در حال تحمل کیفر در زندان است با او همکاری داشته اند. بنابراین ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضایی جوان 23 ساله ای به نام رضا را از زندان تحویل گرفتند و تحت بازجویی قرار دادند.
فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: این متهم سابقه دار 2 مخفیگاه دیگر اعضای شبکه را در بولوار فرهنگ و اندیشه به ماموران معرفی کرد که ماموران با هماهنگی قضایی وارد مخفیگاه سارقان شدند اما کسی در این مخفیگاه حضور نداشت. سرهنگ پاسدار احد کریمی تصریح کرد: ماموران در ادامه رسیدگی به این پرونده و با انجام فعالیت های اطلاعاتی مخفیگاه دیگر اعضای این شبکه را در چهارراه خواجه ربیع شناسایی کردند و با کسب مجوزهای قضایی این محل را به محاصره در آوردند. در بازرسی از این منزل مقادیری اموال مسروقه به همراه یک دستگاه چرخ خیاطی سرقتی کشف شد و 3 مرد جوان و یک دختر 18 ساله فراری دستگیر شدند. یکی از متهمان دستگیر شده در این مخفیگاه اعتراف کرد که چرخ خیاطی مسروقه را 2 تن از اعضای باند به نام های کاظم و محمد به این جا آورده و اظهار داشته اند که یک کارگاه خیاطی را مورد دستبرد قرار داده اند. دختر 18 ساله نیز مدعی شد که به تازگی از زندان آزاد شده ام و جا و مکانی برای زندگی ندارم به همین دلیل با یکی از اعضای باند دوست شدم.
رئیس پلیس مشهد اضافه کرد: با بررسی سوابق کاظم و محمد مشخص شد که این دو نفر به همراه یکی از همدستانشان روز گذشته در حالی که سوار بر یک دستگاه پراید مسروقه بوده اند موردظن ماموران کلانتری خواجه ربیع قرار گرفته و هنگام فرار با شلیک پلیس مواجه شده اند که در نهایت 3 جوان یاد شده با رها کردن خودرو مسروقه گریخته اند که خودرو نیز به کلانتری منتقل شده است. وی افزود: ماموران کلانتری آبکوه پس از تبادل اطلاعاتی با ماموران کلانتری خواجه ربیع موفق شدند مخفیگاه دیگر اعضای این شبکه را شناسایی کنند و در یک عملیات غافلگیر کننده وارد این مکان شوند. وی گفت: در این منزل نیز 8 مرد به همراه یک دختر 16 ساله فراری نیز دستگیر شدند و مشخص شد که اعضای این باند این منزل را به طور مجردی و برای انجام اعمال غیرقانونی خود اجاره کرد ه اند. این دختر نوجوان نیز که پدر و مادرش زندانی هستند عنوان کرد که مورد اغفال اعضای باند قرار گرفته است.


سرهنگ کریمی تصریح کرد: با انجام تحقیقات از متهمان دستگیر شده همچنین مشخص شد که آنان چندی قبل یک خودرو پراید دیگر را سرقت کرده اند که در یکی از پمپ بنزین های جاده قدیم قوچان مالباخته خودرو خود را در حالی که دختر و پسر جوانی داخل آن بودند شناسایی می کند اما جوان یاد شده برای فرار از چنگ شاکی او را با ضربه چاقو مجروح و از محل به همراه دختر جوان فرار می کند. وی گفت: این در حالی بود که تصویر سارق توسط دوربین های پمپ بنزین ثبت شده بود که شاکی پرونده نیز با حضور در کلانتری آبکوه سارق را شناسایی کرد. وی ادامه داد: محمد یکی از متهمان دستگیر شده این پرونده نیز چندی قبل به اتهام سرقت دستگیر شده بود که با سپردن قرار وثیقه تا زمان رسیدگی به پرونده اش آزاد شده بود. سرهنگ کریمی گفت: متهمی که با مالباخته درگیر شده بود نیز ضمن اعتراف به سرقت خودرو گفت: دختری که همراهم بود از دختران فراری است که مدتی است از یکدیگر جدا شده ایم. رئیس پلیس مشهد در پایان اضافه کرد: تاکنون 14 عضو این شبکه دستگیر شده اند که تلاش پلیس برای دستگیری دیگر متهمان فراری و کشف اموال مسروقه همچنان ادامه دارد.همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس خراسان رضوی، فرمانده انتظامی مشهد از متلاشی شدن یک باند فساد و سقط جنین خبر داد.

 

 

کلاهبرداری به بهانه آموزش خلبانی و مهمانداری

روزنامه جام‌جم نوشت: زنی که به بهانه آموزش خلبانی و مهمانداری و استخدام دختران و پسران تهرانی، از آنها کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد. رسیدگی به این پرونده چند روز پیش با شکایت دختر جوانی از یک زن کلاهبردار در دستور کار ماموران اداره آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران قرار گرفت. شاکی به پلیس گفت: علاقه بسیاری به مهمانداری هواپیما داشتم تا این که از طریق یکی از دوستانم با زنی که ادعا می‌کرد در زمینه آموزش مهمانداری و خلبانی فعالیت می‌کند، آشنا شدم و تصمیم گرفتم در دوره تخصصی مهمانداری ثبت‌نام کنم. برای ثبت‌نام 2 میلیون تومان به آن زن پرداخت کردم و او با تحویل یک سفته در قبال آن، قول داد پس از آموزش مهمانداری، مقدمات کار در این زمینه را برایم فراهم کند. زن غریبه زمان تشکیل کلاس‌ها را مدام به تعویق می‌انداخت تا این‌که دیگر خبری از او نشد و تلفن همراهش نیز خاموش بود. بنابراین به مرکز آموزش مهمانداری در تهران رفتم و در گفت‌وگو با مردی که قرار بود یکی از استادانمان باشد، متوجه شدم او از ماجرا خبر ندارد و زن کلاهبردار را نمی‌شناسد.
در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، دختران و پسران دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران، شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. با تحقیق از شاکیان معلوم شد زن کلاهبردار فراری آنها را نیز به بهانه آموزش مهمانداری، خلبانی و استخدام در این زمینه فریب داده و میلیون‌ها تومان کلاهبرداری کرده است. با اطلاعات به دست آمده از این شاکیان، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری زن شیاد آغاز شد تا این‌که 2 روز پیش ماموران او را دستگیر کردند. بنابر این گزارش، برای زن متهم از سوی بازپرس ابراهیمی‌بسابی، رئیس شعبه اول دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از متهم برای مشخص شدن دیگر کلاهبرداری‌هایش و شناسایی همدستان احتمالی او ادامه دارد.

 

 

کشف جسد حلق آویز در پشت بام منزل مسکونی

روزنامه خراسان نوشت: جسد حلق آویز جوانی در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد کشف شد. ساعت 5 بامداد روز گذشته زنی به پشت بام منزل مسکونی اش واقع در بولوار فرودگاه رفت که ناگهان با جسد حلق آویز فرزند جوانش مواجه شد او که دست و پایش را گم کرده بود با فریاد از اهالی کمک خواست و دقایقی بعد ماموران کلانتری کوی پلیس و عوامل اورژانس 115 به محل اعلام شده واقع در خیابان بزرگمهر رفتند آنان با پاره کردن طناب پیکر جوان را از روی داربست فلزی که در پشت بام قرار داشت پایین آوردند اما عملیات احیا موثر واقع نشد و مشخص شد که جوان مذکور ساعتی قبل جان باخته است. با اعلام مرگ مشکوک این جوان به قاضی ویژه قتل عمد، بلافاصله قاضی اسماعیل شاکر به محل کشف جسد عزیمت کرد. تحقیقات مقام قضایی بیانگر آن بود که جوان متوفی به کریستال اعتیاد داشته و همین موضوع موجب بروز برخی اختلافات خانوادگی او شده بود.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =