مروری بر حوادث ایران در دوشنبه 28 آذر 1390

کلاهبردار برای طعمه‌هایش گل خشک می‌فرستاد

روزنامه شرق نوشت: مرد جوانی که با معرفی خود به عنوان نماینده فروش شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری، کلاهبرداری‌های میلیونی انجام داده بود، دستگیر شد. اولین شکایت علیه این مرد اوایل پاییز امسال مطرح شد و شاکی گفت: مردی در تماس با من مدعی شد فروشنده عمده شارژ و سیم‌کارت‌های اعتباری است و حاضر است تعداد زیادی کارت‌شارژ را به قیمت پایین‌تر از ارزش واقعی بفروشد؛ فقط کافی است مبلغ موردنظر را به شماره‌حسابی که می‌دهد، واریز کنم. من نیز این کار را کردم، اما هیچ کارت‌شارژی برایم ارسال نشد. با طرح اولین شکایت، رسیدگی قضایی و پلیسی در این رابطه آغاز و مشخص شد در 15 استان کشور با این شیوه کلاهبرداری شده و فرد ناشناس نیز از شهر کرج با تمام مالباختگان تماس گرفته است. به این ترتیب تحقیقات درمورد پرونده ادامه پیدا کرد و مشخص شد هریک از مالباختگان مبالغ مختلفی بین چندصد هزار تومان تا چند میلیون تومان به شماره‌حساب‌هایی که مرد کلاهبردار داده واریز کرده‌اند.
با ادامه پیگیری‌ها فاش شد شیوه کلاهبرداری از مالباختگان مختلف که در سراسر کشور پراکنده هستند یکسان اما شماره‌حساب‌ها متفاوت است با این حال تحقیقات متمرکز در شعبه 23 دادیاری کرج ادامه یافت تا اینکه با سرنخ به‌دست‌آمده در یکی از کلاهبرداری‌ها شماره‌حسابی شناسایی شد. با به‌دست‌آمدن این سرنخ ماموران پلیس چند نفر را مورد بازجویی قرار دادند و درنهایت متهم اصلی پرونده که مردی 28ساله است، بازداشت شد.
این متهم در اعترافات خود گفت:‌ من با پیشنهاد مبالغ پایین‌تر از قیمت واقعی کارت‌شارژها طعمه‌های خود را وسوسه می‌کردم و در این بین هم تعدادی بودند که حرف‌های من را قبول نمی‌کردند و حاضر به خرید الکترونیکی نمی‌شدند. این مرد ادامه داد: پس از آنکه افراد حاضر می‌شدند مبلغی را به حساب موردنظر بریزند، من هم پاکتی برای آنها می‌فرستادم اما داخل هیچ‌کدام از آنها شارژ تلفن همراه نبود، بلکه گل خشک‌شده، کاغذپاره و شن و ماسه برای طعمه‌هایم می‌فرستادم. این مرد انگیزه خود را از این کلاهبرداری زیادی‌خواهی همسرش اعلام کرد و گفت: همسرم مطالبات زیادی دارد و یکی، دو میلیون تومان برای او مبلغی نیست که به چشم بیاید، زمانی که این کار را شروع کردم، دستگیرشدن خود را بعید نمی‌دانستم اما این کار را ادامه دادم که اگر دستگیر شدم، آبروی خود و همسرم باهم برود. در حال حاضر پرونده این مرد در دادسرای کرج در حال رسیدگی است و 20 شاکی از سراسر کشور با طرح شکایت از او مدعی هستند وی فردی است که از آنها کلاهبرداری کرده است.

 

 

تهدید شدن کارآگاهان،‌گره پرونده را باز کرد

روزنامه تهران امروز نوشت: مردی که ماشین گرانقیمتی را که از یکی از آشنایان خود به امانت گرفته بود به قیمتی پایین به شخص دیگری فروخته بود دستگیر شد.
اوایل آبان ماه مردی به دادسرایی در تهران رفته و با طرح شکایتی گفت:مدتی پیش یک اتومبیل هیوندا را به قمیت مناسبی از یک مرد جوان خریدم. اما چند روز بعد از خرید این اتومبیل که همه به اصطلاح می‌گفتند «این ماشین را مفت خریده ای» یک بار دیگر جوان فروشنده به من زنگ زده و گفت یک اتومبیل گرانبهای دیگر برای فروش به من دارد. من هم که از معامله اول بسیار راضی بودم با وی قرار ملاقاتی گذاشتم روز معامله با وی به بنگاه فروش اتومبیلی در شمال تهران رفته و ماشین مورد نظر را دیده و پسندیم. اما وی گفت صحبت هایمان را درباره قیمت این اتومبیل بیرون از نمایشگاه انجام دهیم. بیرون نمایشگاه وقتی پس از کلی چک و چانه سر مبلغی مناسب توافق کردیم این مرد از من قول گرفت که در ازای خرید این ماشین شیرینی خوبی به وی بدهم. روزبعد وی از من خواست قبل از نوشتن قولنامه 30 میلیون تومان را به حساب وی واریز کنم که من هم این کار را کردم. سپس به اتفاق وی و یکی از دوستانش به در منزل وی در آجوادانیه رفتیم وی به همراه این دوستش که عباس نام داشت وارد خانه شده و گفت دقایقی بعد مدارک خود را برداشته و برمی‌گردد تا با هم به محضر برویم. پس از دقایقی وقتی دیدم آنها نیامدند وارد ساختمان شده و متوجه شدم وی از در شمالی خانه خارج شده است.
با سپرده شدن پرونده به پلیس آگاهی مشخص شد حسابی که 30 میلیون تومان پول به آن واریز شده متعلق به زنی به نام رویاست که بررسی‌های بعدی نشان داد این زن آدرس منزلی جعلی به بانک داده است به همین خاطر با دستور قضایی حساب مورد نظر که هنوز پول آن برداشت نشده بود مسدود شد. کارآگاهان در ادامه تحقیقات درباره خودروی هیوندایی که قبلا با شاکی فروخته شد بود نیز دریافتند ماشین مورد نظر متعلق به یکی از آشنایان متهم اصلی پرونده بوده که وی به رسم امانت از او گرفته ولی آن‌را فروخته است. دربررسی‌های بعدی مشخص شد متهم ناشناس ماشین را ابتدا به نام مادر خانم خود کرده و سپس به مالباخته فروخته است که با شناسایی این خانم میانسال وی هویت متهم را با نام سعید در اختیار کارآگاهان قرار داد.
در ادامه مردی به اداره آگاهی مراجعه کرده و با معر فی خود به عنوان پدر رویا علت مسدود شدن حساب وی را از کارآگاهان جویا شده و آنها را تهدید به شکایت کرد. با دستگیری رویا وی اقرار کرد که با سعید دوست است و این حساب مدتی قبل توسط سعید برای وی باز شده بود و روز پیش نیز سعید به بهانه‌ای کارت عابربانک را از وی گرفته است.
روز بعد هم زنی میانسال به اداره آگاهی آمده و با ارائه یکسری مدارک مدعی شد مبلغی که به حساب رویا واریز شده بوده در پی انجام یک معامله فرش بوده اما تحقیقات ماموران نشان داد این زن مادر متهم اصلی یعنی سعید بوده که قصد دارد با فریب کارآگاهان ترتیب رفع مسدودیت حساب و برداشت پول آن توسط سعید را فراهم می‌کند که همین مسئله منجر به بازداشت این زن شد.
با دستگیری این زن وی همدست سعید شخصی با نام عباس را نیز لو داد که با دستگیری این مرد سرانجام مخفیگاه سعید نیز شناسایی و وی دستگیر شد. ادامه تحقیقات هم نشان داد چندین شاکی دیگر وجود دارند که به همین شیوه یعنی خرید اتومبیل با قیمت مناسب از آنها کلاهبرداری شده است. در حال حاضر تحقیقات روی این اتهامات و دیگر جرایم احتمالی متهمین ادامه دارد.

 

 

باند سارقان خودرو متلاشی شد

روزنامه شرق نوشت: انهدام باند سرقت خودرو به کشف راز 21 دزدی منجر شد. سرهنگ ناصر اصلانی، فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در این رابطه توضیح داد: ماه گذشته یک پرونده سرقت به عنف به پلیس آگاهی شهریار ارجاع داده شد. با آغاز تحقیقات، کارآگاهان پلیس آگاهی با استفاده از گوشی تلفن همراه که از دزدان برجای مانده بود، دو نفر از سارقان را دستگیر کردند.
در ادامه تلاش‌های پلیس، با کشف یک دستگاه خودرو مسروقه بدون صاحب در شهریار، پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و پلیس در بازرسی از خودرو مسروقه شماره تماس یکی دیگر از سارقان را به دست آورد و با انجام اقدامات اطلاعاتی، در کمتر از هشت ساعت پاتوق و منازل اعضای باند سارقان مورد شناسایی قرار گرفت و سه نفر دیگر از متهمان دستگیر شدند.
سارقان پس از دستگیری در بازجویی‌های پلیس به هشت فقره سرقت به عنف و 13 فقره سرقت خودرو در سطح شهرستان‌های رباط کریم، شهریار و ملارد و شهر تهران اعتراف کردند و اظهار داشتند با استفاده از خودروهای مسروقه، به صورت گروه‌های سه نفره طعمه‌های خود را به‌عنوان مسافر سوار و در محل‌های تاریک و خلوت با تهدید سلاح سرد، اقدام به سرقت وجوه نقد، لوازم قیمتی و گوشی تلفن همراه می‌کردند. فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت: اعضای باند سارقان، پس از سرقت خودروها، قطعات و لوازم داخل خودرو مانند ضبط و باند، لاستیک را جدا می‌کردند و به مالخران می‌فروختند.

 

 

اعتراف به قتل فرزند

روزنامه شرق نوشت: مردی که فرزند معتادش را به قتل رسانده است به جرم خود اعتراف کرد. جسد مقتول روز ششم خرداد سال گذشته در حالی‌که آثار خفگی در ناحیه گردنش مشهود بود در آشتیان پیدا و مشخص شد مقتول به مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان معتاد بود و به همین دلیل با اعضای خانواده خود به خصوص پدرش اختلاف داشت و دو روز قبل از وقوع قتل با وی مشاجره کرده بود. با گذشت حدود یک سال و نیم از گذشتن این ماجرا، وقوع قتل توسط پدر مقتول محرز و متهم احضار شد و در بازجویی‌ به عمل آمده به قتل فرزند خود اعتراف کرد. قاتل در اعترافات خود انگیزه اصلی‌اش از قتل را اعتیاد فرزندش ذکر کرد و گفت پسرم اقدام به شکستن شیشه‌ها و در منزل کرد و بعد خوابید من هم از فرصت استفاده کردم و او را کشتم بعد جسد را در عقب خودروی وانت خود گذاشتم و در یکی از پارکینگ‌های محور اصلی قم ـ اراک رها کردم.  

45 282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =