مروری بر حوادث صبح یکشنبه ایران:

نقشه معتادان برای کاروان زیارتی
2 مرد معتاد که با فریب 180 زائر ایرانی قصد رها کردن آنها در مرز را داشتند، از سوی ماموران اداره مهاجرت و اتباع خارجی نیروی انتظامی دستگیر شدند.به گزارش «جام‌جم»، چند روز پیش مردی با اداره مهاجرت و اتباع خارجی ناجا تماس گرفت و خبر داد که 2 مرد معتاد با تشکیل یک کاروان زیارتی فاقد مجوز قصد دارند 180 مسافر تهرانی را برای سفر به عتبات عالیات به شهر مرزی مهران و سپس به کشور عراق منتقل کنند.ماموران با اطلاع موضوع، بررسی در این زمینه را آغاز کردند تا این‌که معلوم شد این کاروان زیارتی قصد دارد شامگاه جمعه ـ 22 مهرماه ـ تهران را به مقصد مهران ترک کند. ماموران مهاجرت و اتباع خارجی ناجا در قالب چند گروه عملیاتی عازم یکی از بوستان‌های جنوبی شهر شدند که قرار بود زائران تهرانی در آنجا با 5 دستگاه اتوبوس عازم عتبات عالیات شوند. ماموران با محاصره بوستان فوق در جمعه شب گذشته مانع حرکت اتوبوس‌ها شدند و صاحب کاروان را که مردی به نام مهدی بود، به همراه ساک پولی که همراه داشت و درون یکی از اتوبوس‌ها پنهان شده بود، شناسایی و دستگیر کردند و او همراه 180 زائر به عنوان شاکیان پرونده به مرکز پلیس منتقل شد.ماموران ابتدا به تحقیق از شاکیان پرداختند که معلوم شد از فاقد مجوز بودن کاروان زیارتی مرد شیاد بی‌خبر بوده و گمان نمی‌بردند او یک کلاهبردار است.

یکی از شاکیان که مردی میانسال بود، به پلیس گفت: فرزندم از چند سال پیش به بیماری لاعلاج مبتلا شده بود و آرزو داشتم او را به کربلا ببرم. دوشنبه هفته گذشته وقتی به مسجد محله‌مان رفته بودم، از معتمد آنجا شنیدم مردی که برادرش شفا پیدا کرده، می‌خواهد یک کاروان زیارتی را به کربلا ببرد. خیلی خوشحال شدم و تصمیم گرفتم در این کاروان ثبت‌نام کنم. وی اضافه کرد: در گفت‌وگو با معتمد محله متوجه شدم باید 70 هزار تومان پول، کپی کارت ملی و شناسنامه و یک قطعه عکس را تحویل دهم. در ضمن قرار بود بقیه هزینه سفرمان و اقامت در هتلمان را صاحب آن کاروان متقبل شود و در هتل پدرش که در عراق بود، اسکان پیدا کنیم. شاکی اضافه کرد: شبی که قرار بود به عتبات عالیات برویم، با پسرم درون اتوبوس زائران بودیم که با حضور ماموران متوجه شدیم، صاحب کاروان یک مرد شیاد است که ما را فریب داده است.

یکی دیگر از شکات که زنی میانسال بود، گفت: من وقتی متوجه شدم با یک شرایط مناسب صاحب کاروان قصد دارد ما را به مدت 10 روز به عتبات عالیات ببرد، به 4 نفر دیگر از زنان اقواممان نیز پیشنهاد این سفر را دادم و همگی پول درخواستی او را پرداخت کردیم، غافل از این‌که او همه ما را فریب داده است. در پی اظهارات این شاکیان، دیگر شکات نیز گفته‌های مشابهی را بیان کردند.

به این ترتیب متهم ـ مهدی ـ بازجویی شد و به پلیس گفت: چندی پیش بیکار شدم و برای تامین هزینه اعتیادم تصمیم به کلاهبرداری از مردم گرفتم. یک هفته پیش در پی آشنایی با مرد معتادی به نام محمد، با یکدیگر همدست شدیم و نقشه‌مان را عملی کردیم. ابتدا من به سراغ چند نفر از معتمدانی که در مساجد می‌شناختم و با آنها آشنایی داشتم، رفتم و با جلب اعتماد آنها به بهانه اینکه پدرم در عراق دارای هتل است، از هر نفر 70 هزار تومان پول گرفته و قصد داشتیم آنها را در مرز رها کرده و فرار کنیم.در پی اظهارات متهم، همدست وی نیز تحت تعقیب قرار گرفت و روز گذشته هنگام خروج از خانه‌ای در جنوب تهران دستگیر شد و با انتقال به مرکز پلیس در مواجهه حضوری با همدستش، به جرم خود اعتراف کرد.متهمان با قرار قانونی از سوی امانی، دادیار شعبه اول دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران روانه بازداشتگاه پلیس شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.


نوجوان 16 ساله در تالار عروسی ربوده شد
7 عضو یک باند آدم‌ربایی که با ربودن نوجوان 16 ساله‌ای قصد اخاذی 600 میلیون تومانی از والدینش را داشتند، در یک عملیات ویژه در 4 استان کشور دستگیر شدند.یکی از بستگان نوجوان با طراحی یک نقشه، او را از مراسم جشن عروسی ربود و سپس به استان یزد منتقل کرد. به گزارش «جام‌جم»، شامگاه یکی از روزهای پایانی شهریور ماه، والدین نوجوان 16 ساله‌ای در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از گم شدن فرزندشان در یک تالار عروسی در حوالی پارک چیتگر تهران خبر دادند.در پی این تماس و با حضور ماموران مشخص شد هنگام برگزاری جشن، یکی از بستگان آنها به بهانه تعویض جای پارک خودرو، فرزند آنها به نام امید را از سالن عروسی خارج کرده و سپس این دو نفر به طرز مرموزی مفقود شده‌اند. در پی این اظهارات، پرونده‌ای تشکیل شد و با دستور دادیار موسوی در دادسرای جنایی، پرونده برای پیگیری و تحقیقات در دستور کار ماموران شعبه 11 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. با شروع تحقیقات معلوم شد هنگامی که نوجوان 16 ساله تالار عروسی را ترک کرده،‌چند نفر که لباس بلوچی به تن داشته‌اند،‌او را سوار یک خودروی پژو کرده و از محل رفته‌اند. در حالی که تحقیق در این زمینه ادامه داشت، فردی در تماس با والدین نوجوان عنوان کرد فرزند او و یکی از بستگانش را ربوده و باید برای آزادی آنها 600 میلیون تومان پرداخت شود. در پی این تماس، یک تیم ویژه از ماموران در مرحله بعدی از تحقیقات متوجه شدند آدم‌رباها با همدستی فردی که از بستگان نوجوان ربوده شده است و او را در خروج از تالار عروسی همراهی کرده، نقشه این آدم‌ربایی را طراحی کرده‌اند. با به دست آمدن این سرنخ معلوم شد آدم‌رباها ابتدا نوجوان ربوده شده را به یزد و سپس به کرمان انتقال داده و اکنون نیز در زاهدان مخفی شده‌اند. با جمع‌بندی این اطلاعات و آموزش به خانواده نوجوان ربوده شده، آدم‌رباها توافق کردند با دریافت یکصد میلیون تومان گروگان را رها کنند و تهدید کردند در صورتی که پلیس از ماجرا اطلاع پیدا کند، گروگان را به کشور افغانستان منتقل کرده و او را خواهند کشت. با آخرین تهدید از سوی آدم‌رباها ماموران در مرحله بعدی مخفیگاه آدم‌رباها را در زاهدان شناسایی و با دستور نیابت قضایی با ورود به این محل 4 نفر از متهمان را دستگیر کردند که آنها در تحقیقات عنوان کردند، ساعتی پیش نوجوان 16 ساله و فردی که از بستگان آنها بوده ، محل را به مقصد کرمان ترک کرده‌اند. با اعتراف متهمان، ماموران پلیس آگاهی تهران موضوع را به پلیس‌راه زاهدان ـ کرمان گزارش کردند و با توقف اتوبوس در یکی از پاسگاه‌ها نوجوان ربوده شده به همراه عامل آدم‌ربایی‌ شناسایی شدند و با دستگیری آدم‌رباها نوجوان 16 ساله نجات پیدا کرد.

سرهنگ محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران در این باره گفت: علاوه بر دستگیری و اعتراف متهم که نقش اصلی را در خارج کردن نوجوان 16 ساله از تالار عروسی به عهده داشت و سعی می‌کرد چنین وانمود کند که او نیز ربوده شده است، 2 همدست دیگر وی نیز دستگیر شده اند.

با انتقال متهمان به پلیس آگاهی تهران و دستور قضایی از سوی دادیار موسوی تحقیق در این زمینه ادامه دارد.


شرور مسلح در یاسوج زمینگیر شد
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان، یکی از اراذل و اوباش شهر یاسوج را که مدتی به اتهام نزاع مسلحانه و شرارت تحت تعقیب پلیس بود، دستگیر کردند.سرهنگ سید اسحاق زمانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر این‌که یکی از اشرار یاسوج، با تشکیل باندی در سطح شهر با ایجاد نزاع مرتکب ناامنی ‌می‌شود، موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان قرار گرفت.وی افزود، مأموران در بررسی‌ها و تحقیقات خود دریافتند این فرد شرور از اراذل و اوباش شهرستان بویراحمد است که مدتی است به اتهام نزاع مسلحانه و شرارت از سوی دستگاه قضایی و پلیس یاسوج تحت تعقیب بوده و اخیرا به طور مرموز با یک دستگاه خودروی 405 فاقد پلاک در سطح این شهر تردد می‌کند.زمانی اضافه کرد، با اقدامات گسترده اطلاعاتی ماموران توانستند مخفیگاه این شرور معروف را کشف و در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه متهم را همراه با یک قبضه کلت کمری، یک تیغه خشاب و تعدادی فشنگ و یک قبضه شمشیر دستگیر کنند.


سمپاشی خانه، جان کودک 6 ساله را گرفت
فرمانده انتظامی اندیمشک گفت: بی‌احتیاطی 2 نفر در سمپاشی منزلی باعث مسمومیت شدید 4 نفر و مرگ یک کودک شد.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ کهیایی در این‌باره گفت: صبح دیروز یک خانواده 4 نفره همراه خواهر صاحبخانه که مهمان آنها بوده است، دچار مسمومیت شده و به اورژانس بیمارستان امام علی(ع) اندیمشک منتقل شدند.وی افزود: در بیمارستان کودک 6 ساله این خانواده در اثر شدت مسمومیت فوت کرد و بقیه افراد تحت مداوا قرار گرفتند. این مقام مسوول درباره علت حادثه عنوان کرد: صاحبخانه از 2 نفر به نام‌های علیرضا و امیر خواسته بود که خانه‌اش را برای مبارزه با حشرات مزاحم سمپاشی کنند و این سموم عامل مسمویت افراد در منزل شده بود.کهیایی خاطرنشان کرد: در این زمینه پرونده‌ای تشکیل شده است و تحقیقات درباره عاملان و چگونگی وقوع این سهل‌انگاری پرهزینه ادامه دارد.


دستگیری ناشر تصاویر مبتذل در اینترنت
ماموران پلیس «فتا»ی خراسان شمالی مجرم اینترنتی را که تصاویر مبتذل در فیس‌بوک قرار می‌داد، دستگیر کردند.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ «یلی» رئیس پلیس«فتا»ی فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی در این رابطه گفت: برابر اخبار واصله مبنی بر این‌که برخی از کاربران فیس‌بوک اقدام به بارگذاری تصاویر مبتذل و غیراخلاقی در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی می‌کنند و انتشار اطلاعات در فضای مجازی آثار تخریبی برای جامعه و شهروندان را به دنبال دارد، ماموران پلیس فتا وارد عمل شدند.یلی افزود: پلیس فتا با انجام گشت‌های سایبری و رصد فضای مجازی موفق به شناسایی فردی شد که اقدام به ایجاد کامنت‌هایی همراه تصاویر مبتذل و غیر اخلاقی در فضای فیس‌بوک می‌کرد.وی خاطر نشان کرد: فرد مورد نظر با ایجاد گروه‌های دوست‌یابی درصدد اغفال و جذب افراد بویژه دختران جوان بوده و هدایت گروه‌های دوست‌یابی را نیز در شبکه‌های اجتماعی به عهده داشت. این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری متهم طی یک عملیات غافلگیرانه اظهار کرد: طی بازرسی از محل کار و منزل متهم 2 دستگاه رایانه حاوی تصاویر مبتذل و غیراخلاقی کشف شد.وی تصریح کرد: متهم نیز در مقابل ارائه مستندات و اقدامات فنی پلیس فتا لب به اعتراف گشود و به جرمش اعتراف کرد.
/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    0 0
    ادم ربا ومفسدین اعدام ؟